למונייד
צילום: דור מלכה
דוחות

למונייד מציגה רבעון שלישי חזק: צמיחה ותזרים מזומנים חיובי

שולי הרווח הגולמי מזנקים, יחס תשלום התביעות ירד, ולמונייד מציגה תזרים מזומנים חיובי, המניה מזנקת במסחר המוקדם ב-10%

אביחי טדסה |

למונייד חברת הביטוח הדיגיטלי, דיווחה על תוצאותיה לרבעון השלישי של 2024 עם שיפורים משמעותיים במספר מדדים מרכזיים, כולל גידול של 19.3% בהכנסות שהגיעו ל-136.6 מיליון דולר 7.5% מעל התחזיות שהיו 127 מיליון דולר. ההפסד למניה עמד על 0.95 דולר לעומת צפי להפסד של 1.02 דולר. בנוסף, החברה דיווחה על סכום פרמיות שנתי של כ-889 מיליון דולר, גידול של 24% בהשוואה לשנה שעברה, וצופה לסיים את 2024 בתזרים מזומנים חיובי. המשקיעים מביעים אמון בחברה והמניה מזנקת במסחר המוקדם ב-10%.

דניאל שרייבר ושי וינינגר; קרדיט: בן קלמר

דניאל שרייבר ושי וינינגר; קרדיט: בן קלמר

תזרים מזומנים חיובי של 48 מיליון דולר

הרווח הגולמי של למונייד גדל ב-71%, עם שיפור בשולי הרווח הגולמי, מ-19% ל-27% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. השיפורים נובעים מהמשך שיפור ביכולות הטכנולוגיות של החברה ומיישום מערכות מבוססות בינה מלאכותית המייעלות את תהליך ההתאמה האישית של הפרמיות ואת המענה לדרישות התשלום של הלקוחות.

למונייד הציגה תזרים מזומנים חיובי מרשים של 48 מיליון דולר, לעומת 3 מיליון דולר בלבד ברבעון המקביל בשנה שעברה. הצעד הזה למעשה מבשר על מעבר אפשרי לרווחיות כוללת בעתיד הקרוב, ומבסס את מעמדה בשוק כחברה יציבה. החברה צופה שהשנה הנוכחית תסתיים בתזרים חיובי. 

אחד מהשיפורים הבולטים הוא ירידה ביחס תשלום תביעות להכנסות לרמה של 73%, שיפור משמעותי לעומת 83% ברבעון המקביל אשתקד. זהו הרבעון הרביעי ברציפות שבו יחס זה משתפר, מה שמעיד על יציבות בביצועי החברה גם במצבי מזג אוויר קיצוניים, שהיו שכיחים ברבעון האחרון בתעשיית הביטוח. למונייד מייחסת את השיפור ליישום תהליכים טכנולוגיים מתקדמים, כמו גם גיוון תיק המוצרים וצמצום החשיפה לאזורים בהם יש סיכון מוגבר לאירועים אקלימיים.

למונייד דיווחה על 2.31 מיליון לקוחות פעילים, גידול ניכר של כ-16% לעומת השנה הקודמת. החברה רואה בצמיחה עדות למיצוב החזק שלה בתחום הביטוח הדיגיטלי ומצפה להמשיך ולשמר את המומנטום גם לתוך 2025. 

יחד עם זאת, השקיעה החברה 27 מיליון דולר בהרחבת מאגר הלקוחות, אך למרות השקעה זו הצליחה החברה לצמצם את סך ההוצאות התפעוליות (ללא ההשקעות ברכישת לקוחות) ב-1%. כלומר, החברה ממשיכה לשמור על יעילות גבוהה ולנהל את הצמיחה התפעולית שלה תוך כדי שימוש נרחב בטכנולוגיות בינה מלאכותית ואוטומציה, שמאפשרות לה להתרחב באופן משמעותי בלי להגדיל באופן ניכר את ההוצאות.

קיראו עוד ב"גלובל"

שי וינגר מייסד שותף של למונייד מסר: "צמיחה מואצת, צמיחה אף דרמטית יותר ברווח הגולמי ותזרים חיובי הגדול ביותר שהיה לנו עד כה הופכים את הרבעון הזה למצוין. כפי שאמרנו בעבר, טכנולוגיה היא המנוע של למונייד ואנחנו רואים את השפעתה בתוצאות הפיננסיות. אנחנו מצפים להמשיך את המגמות האלה אל תוך 2025 ומעבר לה".

שווי השוק של החברה עומד על 1.33 מיליארד דולר. המניה עלתה מתחילת השנה 16%, ו-77% ב-12 החודשים האחרונים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

וול סטריט השוק האמריקאיוול סטריט השוק האמריקאי
סקירה

וול-סטריט ננעלה באדום: הנאסד״ק נפל ב-2.2%, אנבידיה איבדה 3%

צוות גלובל |
נושאים בכתבה וול סטריט

שווקי המניות בארה"ב ממשיכים לאבד גובה, כשההתאוששות שנרשמה לאחר דוחות אנבידיה התפוגהה במהירות. מדד S&P 500, שטיפס בתחילת היום כמעט 2%, מחק את העליות ועבר לירידה של כ־1.5%. הנאסד״ק 100 נפל בכ־2.2%, ואנבידיה עצמה ירדה 3% לאחר שהמשקיעים חזרו לחשוש מהסיכונים בבינה מלאכותית ומהשאלה האם ההשקעות העצומות בתחום באמת יצדיקו את עצמן.

התמחור הגבוה של שוק המניות הוא אחד הגורמים המרכזיים ללחץ. ה־S&P 500 נסחר בשווי של 22 פעמים הרווח החזוי, גבוה משמעותית מהממוצע בעשור האחרון ורבים בוול סטריט חוששים שמדובר בחזרה לתקופות של אופטימיות מוגזמת. גם מדד הפחד, VIX, עלה מעל רמת 20 שנחשבת סימן אזהרה למסחר תנודתי. מניות השבבים הובילו את הירידות, עם ירידה של 1.7% במדד הסמיקונדקטור.

במקביל למסחר התנודתי, המשקיעים קיבלו גם נתוני תעסוקה בעייתיים. הדוח הרשמי לחודש אוקטובר בוטל בשל השבתת הממשלה, כך שהנתונים היחידים שמתפרסמים הם חלקיים ומבוססים על חודש ספטמבר. הם הצביעו על עלייה במשרות לצד עלייה באבטלה, שילוב שמשאיר את התמונה מעורפלת. ירידה במספר מבקשי דמי אבטלה מלמדת שהמעסיקים עדיין שומרים על עובדים, אך אי־הוודאות סביב החלטת הריבית הבאה של הפדרל ריזרב מתגברת.


אורקל הופכת למדד החדש לסיכוני ה-AI: שוק האשראי שולח אותות אזהרה - היקף גיוסי החוב, קפיצה חריגה במחירי ה-CDS ונפילה של כשליש במניה מציבים את אורקל במרכז הוויכוח על היציבות הפיננסית של מהפכת הבינה המלאכותית ומהווים אינדיקציה לסיכונים שמסתתרים מאחורי מרוץ ההשקעות בתשתיות AI


מאקרו

הטור של זיו סגל: בתוך הסייקל הכללי של וול סטריט ישנם סייקלים משניים ולכן אנחנו צריכים לעבוד במספר מימדים: המימד הכללי של מידת החשיפה שלנו למניות, מדינות ומטבעות ובתוכו מימד הסקטורים, הענפים והמניות שמרכיבות אותן. עין אחת רואה סיכונים. עין שניה רואה הזדמנויות אלו הם החיים של מנהל ההשקעות - מורכבים אבל מעניינים - לחזור למניות הקוואנטום?