למונייד
צילום: דור מלכה
דוחות

למונייד מציגה רבעון שלישי חזק: צמיחה ותזרים מזומנים חיובי

שולי הרווח הגולמי מזנקים, יחס תשלום התביעות ירד, ולמונייד מציגה תזרים מזומנים חיובי, המניה מזנקת במסחר המוקדם ב-10%

אביחי טדסה |

למונייד חברת הביטוח הדיגיטלי, דיווחה על תוצאותיה לרבעון השלישי של 2024 עם שיפורים משמעותיים במספר מדדים מרכזיים, כולל גידול של 19.3% בהכנסות שהגיעו ל-136.6 מיליון דולר 7.5% מעל התחזיות שהיו 127 מיליון דולר. ההפסד למניה עמד על 0.95 דולר לעומת צפי להפסד של 1.02 דולר. בנוסף, החברה דיווחה על סכום פרמיות שנתי של כ-889 מיליון דולר, גידול של 24% בהשוואה לשנה שעברה, וצופה לסיים את 2024 בתזרים מזומנים חיובי. המשקיעים מביעים אמון בחברה והמניה מזנקת במסחר המוקדם ב-10%.

דניאל שרייבר ושי וינינגר; קרדיט: בן קלמר

דניאל שרייבר ושי וינינגר; קרדיט: בן קלמר

תזרים מזומנים חיובי של 48 מיליון דולר

הרווח הגולמי של למונייד גדל ב-71%, עם שיפור בשולי הרווח הגולמי, מ-19% ל-27% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. השיפורים נובעים מהמשך שיפור ביכולות הטכנולוגיות של החברה ומיישום מערכות מבוססות בינה מלאכותית המייעלות את תהליך ההתאמה האישית של הפרמיות ואת המענה לדרישות התשלום של הלקוחות.

למונייד הציגה תזרים מזומנים חיובי מרשים של 48 מיליון דולר, לעומת 3 מיליון דולר בלבד ברבעון המקביל בשנה שעברה. הצעד הזה למעשה מבשר על מעבר אפשרי לרווחיות כוללת בעתיד הקרוב, ומבסס את מעמדה בשוק כחברה יציבה. החברה צופה שהשנה הנוכחית תסתיים בתזרים חיובי. 

אחד מהשיפורים הבולטים הוא ירידה ביחס תשלום תביעות להכנסות לרמה של 73%, שיפור משמעותי לעומת 83% ברבעון המקביל אשתקד. זהו הרבעון הרביעי ברציפות שבו יחס זה משתפר, מה שמעיד על יציבות בביצועי החברה גם במצבי מזג אוויר קיצוניים, שהיו שכיחים ברבעון האחרון בתעשיית הביטוח. למונייד מייחסת את השיפור ליישום תהליכים טכנולוגיים מתקדמים, כמו גם גיוון תיק המוצרים וצמצום החשיפה לאזורים בהם יש סיכון מוגבר לאירועים אקלימיים.

למונייד דיווחה על 2.31 מיליון לקוחות פעילים, גידול ניכר של כ-16% לעומת השנה הקודמת. החברה רואה בצמיחה עדות למיצוב החזק שלה בתחום הביטוח הדיגיטלי ומצפה להמשיך ולשמר את המומנטום גם לתוך 2025. 

יחד עם זאת, השקיעה החברה 27 מיליון דולר בהרחבת מאגר הלקוחות, אך למרות השקעה זו הצליחה החברה לצמצם את סך ההוצאות התפעוליות (ללא ההשקעות ברכישת לקוחות) ב-1%. כלומר, החברה ממשיכה לשמור על יעילות גבוהה ולנהל את הצמיחה התפעולית שלה תוך כדי שימוש נרחב בטכנולוגיות בינה מלאכותית ואוטומציה, שמאפשרות לה להתרחב באופן משמעותי בלי להגדיל באופן ניכר את ההוצאות.

קיראו עוד ב"גלובל"

שי וינגר מייסד שותף של למונייד מסר: "צמיחה מואצת, צמיחה אף דרמטית יותר ברווח הגולמי ותזרים חיובי הגדול ביותר שהיה לנו עד כה הופכים את הרבעון הזה למצוין. כפי שאמרנו בעבר, טכנולוגיה היא המנוע של למונייד ואנחנו רואים את השפעתה בתוצאות הפיננסיות. אנחנו מצפים להמשיך את המגמות האלה אל תוך 2025 ומעבר לה".

שווי השוק של החברה עומד על 1.33 מיליארד דולר. המניה עלתה מתחילת השנה 16%, ו-77% ב-12 החודשים האחרונים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מייקל סיילור; קרדיט: רשתות חברתיותמייקל סיילור; קרדיט: רשתות חברתיות

סטרטג'י רכשה ביטקוין בכמעט מיליארד דולר

החברה הגדילה את אחזקות הביטקוין ביותר מ־10,600 מטבעות באמצעות גיוסי הון, בזמן שפרמיית השוק על החברה ממשיכה להצטמצם והיא נערכת לעמידה בהתחייבויות באמצעות קרן רזרבות של 1.4 מיליארד דולר
אדיר בן עמי |

מניית סטרטג'י MicroStrategy Inc -1.54%   נסחרת בעליות שערים לאחר שהחברה דיווחה על רכישה משמעותית נוספת של ביטקוין. החברה, המחזיקה הציבורית הגדולה בעולם במטבע הקריפטו, הודיעה כי רכשה יותר מ־10,600 מטבעות במהלך שבעה ימים בלבד, בהיקף כולל של כ־963 מיליון דולר. מדובר ברכישה הגדולה ביותר שביצעה מאז חודש יולי.


לפי הנתונים שפרסמה החברה, הביטקוין נרכש במחיר ממוצע של כ־90,600 דולר למטבע, נמוך במעט ממחירי השוק בעת הפרסום. במקביל לרכישה, החברה הנפיקה כ־5.1 מיליון מניות רגילות שמהן גויסו כ־928 מיליון דולר, וכן השלימה גיוס נוסף באמצעות מכירת מניות בכורה תמידיות. המהלך החזיר את תשומת הלב להיקף האחזקות של סטרטג'י, שחצה כעת שווי של 60 מיליארד דולר. עם זאת, יחס השווי של החברה ביחס לנכסי הביטקוין שבידיה המשיך להצטמצם, כאשר פרמיית השוק על החברה ירדה ל־1.1 בלבד - הרמה הנמוכה ביותר זה תקופה ארוכה.


הירידה בפרמיה דחפה את הנהלת החברה להכריז על הקמת קרן רזרבות בהיקף 1.4 מיליארד דולר, שנועדה להבטיח תשלומי דיבידנד וריבית בעתיד. מנכ"ל החברה, פונג לה, ציין בחודש נובמבר כי פרמיה הנמוכה מאחד עלולה להצדיק מכירה של חלק מהאחזקות.


האנליסטים מנמיכים ציפיות

במקביל לדיווחים על הרכישות, החלו אנליסטים בשוק להנמיך ציפיות מהחברה. קנטור פיצג'רלד חתכה את מחיר היעד למניה ב־59%, בעוד ברנשטיין הפחיתה את ההמלצה ב־25%, על רקע ירידה של יותר מ־25% במחיר הביטקוין מאז השיא שנרשם באוקטובר. למרות זאת, ההודעה על הרכישות נתפסה כהצהרת אמון מחודשת של החברה במטבע. בשבועיים שקודם לכן רכשה סטרטג'י כמות זניחה של מטבעות בלבד, והמהלך האחרון נחשב בעיני השוק לחזרה לאסטרטגיית קניית־הירידות שאפיינה אותה בעבר.


האנליסטים בקנטור פיצג'רלד ציינו גם כי החברה נוהגת לרכוש ביטקוין כאשר המהלך "מגדיל ערך" מבחינתה, ללא קשר למחיר הנוכחי של המטבע. לדברי האנליסטים, אסטרטגיה זו נותרה בעינה גם לאחר הירידות האחרונות. גם בבית ההשקעות TD Cowen ראו בצעד איתות חיובי. בהערכה שפרסמו כתבו כי משקיעים המאמינים בביטקוין לטווח בינוני וארוך צפויים לראות ברכישה הרחבה מהלך מחזק, בעיקר אם מחיר המטבע יחזור לטפס לרמות השיא.


הום דיפו
צילום: טוויטר

הום דיפו: מצפים לצמיחה כמעט שטוחה בשנה הבאה עקב ריביות ולחץ על הצרכן

הום דיפו פרסמה תחזית ראשונית זהירה לשנה הבאה, שלפיה הצמיחה במכירות בחנויות זהות צפויה להיות כמעט אפסית, בזמן שהצרכן האמריקאי ממשיך לדחות פרויקטים גדולים בבית

ליאור דנקנר |


הום דיפו The Home Depot, Inc 0.41%  , אחת מרשתות שיפוץ הבית הגדולות בארצות הברית, מצננת את הציפיות לשנה הבאה. החברה עדכנה כי היא מעריכה שמכירות חנויות זהות יסתובבו סביב צמיחה כמעט אפסית, צעד שמשקף את הזהירות של האמריקאים מול הוצאות גדולות בבית בתקופה של ריביות גבוהות ועלויות מחיה שממשיכות ללחוץ.

לפי ההכוונה המעודכנת, הום דיפו מצפה שבמהלך השנה הבאה המכירות בחנויות זהות ינועו בין יציבות לבין עלייה של עד 2%. זהו טווח שנמוך מהממוצע של תחזיות האנליסטים, וגם התחזית לצמיחה במכירות הכוללות של החברה נמצאת מתחת לציפיות השוק.

המניה של הום דיפו ירדה מאז תחילת השנה בערך ב-10% עד לנעילת המסחר ביום שני, בעוד מדד S&P 500 עלה בתקופה הזו בכ-16%. במסחר המוקדם ביום שלישי נוספה ירידה של כ-0.8%. במקביל, החברה בחרה להשאיר ללא שינוי את ההכוונה שלה לשנת הכספים הנוכחית.

מכירות בחנויות זהות נחשבות מדד מרכזי בענף, מפני שהן בודקות את הביצועים של אותן חנויות ללא השפעה של פתיחה או סגירה של סניפים. במקרה של הום דיפו, המסר הוא שהחברה לא מניחה שהתאוששות בביקוש לשיפוץ הבית תגיע כבר בשנה הקרובה. בפרסום תוצאות קודם היא כבר ציינה כי העלייה בביקוש שאותה ציפתה לראות לא התרחשה, והדבר תרם לירידות במניה. בשביל צלילה יותר עמוקה לתמונה על הצרכן האמריקאי והלחץ הכלכלי שגובר עליו: הצרכן האמריקאי מתפצל לשניים: העשירים ממשיכים להוציא והאחרים סופרים כל דולר


ריביות משכנתא, מחירי בתים והאמריקאי שנשאר על הגדר

שוק הנדל״ן בארצות הברית מכביד על הום דיפו, וכי הריביות הגבוהות גורמות לצרכנים להישאר על הקווים בכל מה שקשור לרכישות גדולות ולפרויקטים שדורשים מימון. גם אם ריביות המשכנתאות נמוכות יותר בהשוואה לשנה שעברה, האמריקאים נזהרים יותר בגלל עלויות גבוהות בכלכלה.