למונייד
צילום: דור מלכה
דוחות

למונייד מציגה רבעון שלישי חזק: צמיחה ותזרים מזומנים חיובי

שולי הרווח הגולמי מזנקים, יחס תשלום התביעות ירד, ולמונייד מציגה תזרים מזומנים חיובי, המניה מזנקת במסחר המוקדם ב-10%

אביחי טדסה |

למונייד חברת הביטוח הדיגיטלי, דיווחה על תוצאותיה לרבעון השלישי של 2024 עם שיפורים משמעותיים במספר מדדים מרכזיים, כולל גידול של 19.3% בהכנסות שהגיעו ל-136.6 מיליון דולר 7.5% מעל התחזיות שהיו 127 מיליון דולר. ההפסד למניה עמד על 0.95 דולר לעומת צפי להפסד של 1.02 דולר. בנוסף, החברה דיווחה על סכום פרמיות שנתי של כ-889 מיליון דולר, גידול של 24% בהשוואה לשנה שעברה, וצופה לסיים את 2024 בתזרים מזומנים חיובי. המשקיעים מביעים אמון בחברה והמניה מזנקת במסחר המוקדם ב-10%.

דניאל שרייבר ושי וינינגר; קרדיט: בן קלמר

דניאל שרייבר ושי וינינגר; קרדיט: בן קלמר

תזרים מזומנים חיובי של 48 מיליון דולר

הרווח הגולמי של למונייד גדל ב-71%, עם שיפור בשולי הרווח הגולמי, מ-19% ל-27% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. השיפורים נובעים מהמשך שיפור ביכולות הטכנולוגיות של החברה ומיישום מערכות מבוססות בינה מלאכותית המייעלות את תהליך ההתאמה האישית של הפרמיות ואת המענה לדרישות התשלום של הלקוחות.

למונייד הציגה תזרים מזומנים חיובי מרשים של 48 מיליון דולר, לעומת 3 מיליון דולר בלבד ברבעון המקביל בשנה שעברה. הצעד הזה למעשה מבשר על מעבר אפשרי לרווחיות כוללת בעתיד הקרוב, ומבסס את מעמדה בשוק כחברה יציבה. החברה צופה שהשנה הנוכחית תסתיים בתזרים חיובי. 

אחד מהשיפורים הבולטים הוא ירידה ביחס תשלום תביעות להכנסות לרמה של 73%, שיפור משמעותי לעומת 83% ברבעון המקביל אשתקד. זהו הרבעון הרביעי ברציפות שבו יחס זה משתפר, מה שמעיד על יציבות בביצועי החברה גם במצבי מזג אוויר קיצוניים, שהיו שכיחים ברבעון האחרון בתעשיית הביטוח. למונייד מייחסת את השיפור ליישום תהליכים טכנולוגיים מתקדמים, כמו גם גיוון תיק המוצרים וצמצום החשיפה לאזורים בהם יש סיכון מוגבר לאירועים אקלימיים.

למונייד דיווחה על 2.31 מיליון לקוחות פעילים, גידול ניכר של כ-16% לעומת השנה הקודמת. החברה רואה בצמיחה עדות למיצוב החזק שלה בתחום הביטוח הדיגיטלי ומצפה להמשיך ולשמר את המומנטום גם לתוך 2025. 

יחד עם זאת, השקיעה החברה 27 מיליון דולר בהרחבת מאגר הלקוחות, אך למרות השקעה זו הצליחה החברה לצמצם את סך ההוצאות התפעוליות (ללא ההשקעות ברכישת לקוחות) ב-1%. כלומר, החברה ממשיכה לשמור על יעילות גבוהה ולנהל את הצמיחה התפעולית שלה תוך כדי שימוש נרחב בטכנולוגיות בינה מלאכותית ואוטומציה, שמאפשרות לה להתרחב באופן משמעותי בלי להגדיל באופן ניכר את ההוצאות.

קיראו עוד ב"גלובל"

שי וינגר מייסד שותף של למונייד מסר: "צמיחה מואצת, צמיחה אף דרמטית יותר ברווח הגולמי ותזרים חיובי הגדול ביותר שהיה לנו עד כה הופכים את הרבעון הזה למצוין. כפי שאמרנו בעבר, טכנולוגיה היא המנוע של למונייד ואנחנו רואים את השפעתה בתוצאות הפיננסיות. אנחנו מצפים להמשיך את המגמות האלה אל תוך 2025 ומעבר לה".

שווי השוק של החברה עומד על 1.33 מיליארד דולר. המניה עלתה מתחילת השנה 16%, ו-77% ב-12 החודשים האחרונים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אנליסטים בורסה AIאנליסטים בורסה AI

לקראת ה"שבוע של אנבידיה" - למה מחכים האנליסטים?

הממשל חזר לעבוד אחרי השבתת שיא של 43 ימים וסוף-סוף נקבל את הנתונים על שוק העבודה האמריקאי ונבין לאן פני הריבית של הפד'; אנבידיה ושורה של חברות מענף הצריכה ידווחו ויתנו לנו הבנה גם על מצב ה-AI וגם על מצבו של הצרכן האמריקאי - מה עוד על הלוח הכלכלי השבוע ומה חושבים האנליסטים?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אנבידיה

בשבוע המסחר הקרוב בוול סטריט נכנס אל הישורת האחרונה והמשמעותית ביותר של עונת הדוחות. אבל המשקיעים ממתינים לדברים נוספים, להבין מה תוואי הריבית של הפד, והאם מניות הטק והקמעונאות ימשיך לסחוב את השוק על הכתפיים או שהרוטציה שראינו בסוף השבוע שעבר, של זרימה מטכנולוגיה אל עבר ענפים מסורתיים, תימשך. עוד דבר שמעודד את המשקיעים הוא סיום השבתת הממשל, שהייתה הארוכה בהיסטוריה האמריקאית, 43 ימים ועכשיו נוכל לקבל את הנתונים הרשמיים שהתעכבו, ושצפויים להתפרסם השבוע. אבל שוב, מעל הכל אלו יהיו התוצאות של אנבידיה שיתנו את הטון.

זה השבוע של אנבידיה.

ברביעי בערב לאחר הנעילה תפרסם ענקית השבבים את תוצאות הרבעון הפיסקלי שלה שהסתיים באוקטובר, והציפיות - בשמיים. לפי קונצנזוס של 42 אנליסטים חברת השבבים צפויה לדווח על הכנסות של 54.94 מיליארד דולר, זינוק של כ-57% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אז עמדו ההכנסות על 35 מיליארד דולר. טווח התחזיות נע בין 53.46 ל-58.34 מיליארד דולר - כלומר, גם האומדן הנמוך משקף קפיצה חדה.

ברווח הנקי למניה (EPS), התחזיות עומדות על רווח של 1.25 דולר למניה בממוצע, לעומת 0.81 דולר ברבעון המקביל. התחזיות נעות בין 1.14 ל-1.34 דולר - כאשר המספר העליון מגלם כמעט 66% צמיחה שנתית ברווח למניה.

המספרים האלה מציבים רף מאוד גבוה לאנבידיה, וזה כבר אחרי שנה שבה המניה יותר מהכפילה את שוויה - על רקע הביקושים האדירים לשבבי AI. גם אם אנבידיה תעמוד בציפיות, כולם מחכים לשמוע בעיקר את התחזית קדימה. האם קצב ההזמנות יימשך באותו קצב, מה יקרה במכירות לשוק הסיני לנוכח המגבלות, ואיך נראו ההזמנות מצד הענקיות - אמזון, מיקרוסופט, גוגל וכל השאר.

אנחנו "צועדים על ביצים". אנבידיה התממשה בעצבנות ב-5 ימי המסחר האחרונים וירדה מהשיר שלה. עכשיו כל שינוי הכי קטן בתמהיל של המגזרים, כל הסתייגות בטון של ג'נסן הואנג או כל עדכון מינורי בתחזית - יכול לגרום לכדור שלג בשוק.

יפן בנק מרכזי
צילום: טוויטר

המניה שנפלה 11% בגלל המתיחות בין סין ליפן

הסלמה במתיחות סביב טייוואן הובילה לאזהרה חריגה של בייג’ין נגד נסיעה ולימודים ביפן, וגררה ירידות חדות במניות הקוסמטיקה, הקמעונאות והתיירות

רן קידר |
נושאים בכתבה יפן סין

שוקי ההון ביפן נפתחו היום בטלטלה חדה, לאחר שממשלת סין פרסמה אזהרה לאזרחיה מפני נסיעה ולימודים ביפן על רקע החרפת המתח הדיפלומטי בין המדינות. ההנחיה הובילה לצניחה מיידית במניות החברות התלויות בתיירות סינית, שהיתה מהזרזים המרכזיים של הצמיחה בשנים האחרונות בכלכלת יפן. המהלך הגיע לאחר שראש ממשלת יפן, סנאֶה טאקייצ’י, הצהירה כי שימוש בכוח צבאי מצד סין במקרה של הסלמה סביב טייוואן עשוי להוות “מצב קיומי מאיים” , אמירה שנענתה בתגובה תקיפה מצד בייג’ין.

שותפותיה הסיניות של ענקית הקוסמטיקה שייסידו (Shiseido) היו מהראשונות להגיב לחששות בשוק, ומניית החברה צנחה במהלך המסחר עד 11%, הנפילה היומית החדה ביותר מאז החלה מלחמת הסחר באפריל. המניה סגרה בירידה של כ-9%. שייסידו חשופה במיוחד ללקוחות סיניים, שמהווים כ-35% מהכנסותיה מתיירות וממכירות קמעונאיות לסין, ובתשעת החודשים הראשונים של השנה דיווחה על ירידה של 7.6% בהכנסות משוק זה. גם חברות נוספות הנסמכות על קונים ותיירים מסין ספגו ירידות כבדות, בהן Oriental Land – המפעילה את פארק השעשועים דיסני טוקיו, וכן Ryohin Keikaku, מפעילת רשת הכלבו, Muji. מניות אלו הובילו את הירידות במדד הניקיי 225.

הקמעונאים קורסים, סקטור התיירות בירידה 

ירידות לא הסתכמו בענף הקוסמטיקה. ענקיות הכלבו Isetan Mitsukoshi ו-Takashimaya צנחו בכ-11% וכ-12% בהתאמה, גם הן בשיעורים החדים ביותר מאז אפריל. גם Pan Pacific International, מפעילת רשת דון קיחוטה, ו-Fast Retailing (חברת האם של יוניקלו) רשמו ירידות של מעל 5%. המכנה המשותף לכל החברות: תלות גבוהה בהוצאות של תיירים סינים. בעשור האחרון הפכו המבקרים מסין ללקוח מספר אחד של כלכלת התיירות היפנית, כשהם אחראים לכ-27% מההוצאה הכוללת של תיירים ביפן ברבעון האחרון, המוערכת בכ־2.1 טריליון ין (כ-1.36 מיליארד דולר). כל זעזוע במגזר זה מורגש עמוק בכל שרשרת הערך, החל בחנויות כלבו ועד למזון מהיר בירידים עירוניים.

הירידה בתנועת התיירים הפוטנציאלית פגעה גם בחברות התעופה והאירוח. ANA Holdings ירדה בכ-3.4%, בעוד מפעילת המלונות Kyoritsu Maintenance נפלה ב-8%. בינתיים, חברות תעופה סיניות , ביניהן אייר צ'יינה וצ'יינה איסטרן, הודיעו על אפשרות לביטול כרטיסים ולהחזרים ליעדים ביפן, מה שהגביר את החשש בקרב המשקיעים מפני האטה בתעבורה האווירית. עם זאת, ANA וג'פן אירליינס מסרו כי בשלב זה לא נרשמה ירידה משמעותית בהזמנות לטיסות בין המדינות, אף כי אנליסטים מזהירים כי כל הסלמה עתידית עלולה לשנות את התמונה במהירות.

השלכות מקרו: פגיעה ישירה בצמיחה ועליית סיכון לעיכוב בהעלאת ריבית

אזהרת הנסיעה של סין ליפן עלולה להיות מכה קשה לכלכלה היפנית, שבשנים האחרונות נשענת יותר ויותר על תיירות נכנסת כמנוע צמיחה, אולי האחרון שנותר לה בעידן של הזדקנות אוכלוסייה והאטה בביקוש המקומי. האנליסטים העריכו כי אם כניסת התיירים הסיניים ליפן תיעצר לחלוטין, ההפסד עלול להגיע ל-200 מיליארד ין בחודש (1.3 מיליארד דולר), סכום שעלול לפגוע בתמונת הצמיחה של יפן ולהאט תכניות עתידיות להעלאת ריבית מצד הבנק המרכזי.