למונייד
צילום: דור מלכה
דוחות

למונייד מציגה רבעון שלישי חזק: צמיחה ותזרים מזומנים חיובי

שולי הרווח הגולמי מזנקים, יחס תשלום התביעות ירד, ולמונייד מציגה תזרים מזומנים חיובי, המניה מזנקת במסחר המוקדם ב-10%

אביחי טדסה |

למונייד חברת הביטוח הדיגיטלי, דיווחה על תוצאותיה לרבעון השלישי של 2024 עם שיפורים משמעותיים במספר מדדים מרכזיים, כולל גידול של 19.3% בהכנסות שהגיעו ל-136.6 מיליון דולר 7.5% מעל התחזיות שהיו 127 מיליון דולר. ההפסד למניה עמד על 0.95 דולר לעומת צפי להפסד של 1.02 דולר. בנוסף, החברה דיווחה על סכום פרמיות שנתי של כ-889 מיליון דולר, גידול של 24% בהשוואה לשנה שעברה, וצופה לסיים את 2024 בתזרים מזומנים חיובי. המשקיעים מביעים אמון בחברה והמניה מזנקת במסחר המוקדם ב-10%.

דניאל שרייבר ושי וינינגר; קרדיט: בן קלמר

דניאל שרייבר ושי וינינגר; קרדיט: בן קלמר

תזרים מזומנים חיובי של 48 מיליון דולר

הרווח הגולמי של למונייד גדל ב-71%, עם שיפור בשולי הרווח הגולמי, מ-19% ל-27% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. השיפורים נובעים מהמשך שיפור ביכולות הטכנולוגיות של החברה ומיישום מערכות מבוססות בינה מלאכותית המייעלות את תהליך ההתאמה האישית של הפרמיות ואת המענה לדרישות התשלום של הלקוחות.

למונייד הציגה תזרים מזומנים חיובי מרשים של 48 מיליון דולר, לעומת 3 מיליון דולר בלבד ברבעון המקביל בשנה שעברה. הצעד הזה למעשה מבשר על מעבר אפשרי לרווחיות כוללת בעתיד הקרוב, ומבסס את מעמדה בשוק כחברה יציבה. החברה צופה שהשנה הנוכחית תסתיים בתזרים חיובי. 

אחד מהשיפורים הבולטים הוא ירידה ביחס תשלום תביעות להכנסות לרמה של 73%, שיפור משמעותי לעומת 83% ברבעון המקביל אשתקד. זהו הרבעון הרביעי ברציפות שבו יחס זה משתפר, מה שמעיד על יציבות בביצועי החברה גם במצבי מזג אוויר קיצוניים, שהיו שכיחים ברבעון האחרון בתעשיית הביטוח. למונייד מייחסת את השיפור ליישום תהליכים טכנולוגיים מתקדמים, כמו גם גיוון תיק המוצרים וצמצום החשיפה לאזורים בהם יש סיכון מוגבר לאירועים אקלימיים.

למונייד דיווחה על 2.31 מיליון לקוחות פעילים, גידול ניכר של כ-16% לעומת השנה הקודמת. החברה רואה בצמיחה עדות למיצוב החזק שלה בתחום הביטוח הדיגיטלי ומצפה להמשיך ולשמר את המומנטום גם לתוך 2025. 

יחד עם זאת, השקיעה החברה 27 מיליון דולר בהרחבת מאגר הלקוחות, אך למרות השקעה זו הצליחה החברה לצמצם את סך ההוצאות התפעוליות (ללא ההשקעות ברכישת לקוחות) ב-1%. כלומר, החברה ממשיכה לשמור על יעילות גבוהה ולנהל את הצמיחה התפעולית שלה תוך כדי שימוש נרחב בטכנולוגיות בינה מלאכותית ואוטומציה, שמאפשרות לה להתרחב באופן משמעותי בלי להגדיל באופן ניכר את ההוצאות.

קיראו עוד ב"גלובל"

שי וינגר מייסד שותף של למונייד מסר: "צמיחה מואצת, צמיחה אף דרמטית יותר ברווח הגולמי ותזרים חיובי הגדול ביותר שהיה לנו עד כה הופכים את הרבעון הזה למצוין. כפי שאמרנו בעבר, טכנולוגיה היא המנוע של למונייד ואנחנו רואים את השפעתה בתוצאות הפיננסיות. אנחנו מצפים להמשיך את המגמות האלה אל תוך 2025 ומעבר לה".

שווי השוק של החברה עומד על 1.33 מיליארד דולר. המניה עלתה מתחילת השנה 16%, ו-77% ב-12 החודשים האחרונים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
פארוק פתיח אוזר (רשתות)פארוק פתיח אוזר (רשתות)

הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות בכלא הטורקי

מנכ"ל פלטפורמת הקריפטו שקרסה נמצא מת בכלא בטורקיה. ההערכות שזו התאבדות; ומנגד, בארה"ב: טראמפ מספק חנינה למלך זירות הקריפטו

רן קידר |
נושאים בכתבה הונאה

פארוק פתיח אוזר, שהורשע בהונאה ונידון ליותר מ‑11 אלף שנות מאסר, נמצא מת בכלא בטורקיה. הנסיבות עדיין נחקרות, ההערכה הרווחת היא שהוא התאבד. פארוק פתיח אוזר יזם ועד מאחרי הקריסה של פלטפורמת הקריפטו, Thodex שהפכה לאחת מההונאות הגדולות בעולם הקריפטו. ההונאה מוערכת במעל 2 מיליארד דולר. 

Thodex נוסדה בשנת 2017 והציגה עצמה כפלטפורמה חדשנית למסחר במטבעות דיגיטליים. אוזר, שעזב את לימודיו בגיל תיכון, הצליח למשוך מאות אלפי משתמשים טורקים שהשתמשו בזירה לצורכי השקעה, מסחר והמרת מטבעות\ עמד בראש הפלטפורמה שהיתה בעצם סוג של פרמידה. 

באפריל 2021, הפעילות הופסקה באופן פתאומי. אוזר נמלט מהמדינה לאלבניה והותיר את המשתמשים  בלי כיסוי לנכסים שלהם.  בהתחלה התביעה העריכה כי מדובר בהונאה של עשרות מיליוני דולרים אך מהר מאוד הבינו שמדובר  בהונאה של מעל 2 מיליארד דולר.

הרשעה תקדימית

בשנת 2022, לאחר הסגרה מאלבניה, הועמד אוזר לדין יחד עם בני משפחתו ומקורבים נוספים. ב‑2023, בית המשפט הטורקי גזר עליו עונש דרמטי: 11,196 שנות מאסר - עונש סימבולי שמשקף את החומרה שהרשויות מייחסות לעבירות מסוג זה.

הקריסה של Thodex והיקף הנזק שגרמה עוררו דיון נרחב בטורקיה ובעולם לגבי הצורך בפיקוח רגולטורי הדוק יותר על תחום הקריפטו. במדינה שבה שיעור האינפלציה גבוה, מטבע הקריפטו נתפס בעיני רבים כחלופה להשקעה, מה שהגביר את החשיפה לסיכונים משמעותיים והוביל להצלחה גדולה של הפלטפורמה הזו לצד פלטפורמות אחרות. חשוב להבין כי פלטפורמות אלו יכולות להיות לא מפוקחות, ולספק נתונים שקריים לחלוטין. דמיינו שתאם רוכשים מטבעות קריפטו תחת פלטפורמה לא מפוקחת. אתם רואים את המטבעות בחשבון הפלטפורמה - אבל אף אחד לא מתחייב שמה שאתם רואים באמת נמצא שם. זה לא בנק שמפוקח באופן שוטף וידוע שהכסף קיים. כאן, אפשר לייצר תמונת שווא של נכסי קריפטו למרות שהמנהלים יכולים משוך את הכסף לחשבונם הפרטי. 

אדם סינגולדה טאבולה
צילום: טוויטר

טאבולה מזנקת 7% לאחר שהכתה את התחזיות והעלתה תחזית שנתית

החברה רשמה רווח נקי של 0.02 דולר למניה לעומת צפי לאפס, וההכנסות זינקו בכמעט 15% לעומת השנה שעברה ועמדו על 496.8 מיליון דולר; המנכ"ל אדם סינגולדה הודיע על המשך רכישה עצמית

רן קידר |
נושאים בכתבה טאבולה
טאבולה  Taboola -4.86% , הפועלת בתחום הפלטפורמות הפרסומיות מבוססות בינה מלאכותית, פרסמה את תוצאותיה לרבעון השלישי של 2025 והציגה תוצאות חזקות מהצפוי בכל הפרמטרים המרכזיים, מההכנסות ועד לרווחיות התפעולית. החברה דיווחה על רווח נקי (GAAP EPS) של 0.02 דולר למניה, לעומת תחזיות שעמדו על אפס, בנוסף, הרווח למניה (EPS) עמד על 0.09 דולר, בדיוק בהתאם לתחזיות האנליסטים שעמדו על 0.09 דולר (בטווח של 0.07-0.1 דולר). החברה דיווחה על הכנסות של 496.8 מיליון דולר, מעל הקונצנזוס של וול סטריט, שעמד על 465.6 מיליון דולר. זהו זינוק של 14.7% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

הצמיחה ברבעון נבעה בעיקר מגידול של 4.4% במספר המפרסמים הפעילים בקנה מידה גדול (Scaled Advertisers), לצד עלייה של 10.9% בהכנסה הממוצעת למפרסם (ARPA). החברה הדגישה כי ההכנסות נהנו מתרומה משמעותית של Taboola News, שנמצאת כיום בשימוש ביותר מ-1,500 אתרי חדשות ברחבי העולם, ביניהם NBC, יאהו ופוקס ספורט. בנוסף, החברה דיווחה על גידול חד בהיקף העסקאותבפלטפורמת Bidded Supply, שמאפשרת למפרסמים לרכוש חשיפה מדויקת לפי קהל יעד, זמן וקריטריוני התנהגות. ומעל לכל, מהצלחתה של פלטפורמת הביצועים החדשה Realize, שמתחילה להראות מומנטום חזק בשוק. הפלטפורמה מבוססת על טכנולוגיות AI מתקדמות שמנתחות מאות פרמטרים בזמן אמת, במטרה לשפר את החזר ההשקעה (ROI) למפרסם. 

לדברי המנכ"ל אדם סינגולדה, "פלטפורמת Realize משנה את הדרך שבה מפרסמים חושבים על ביצועים. היא מחברת בין תובנות קוגניטיביות, מידע בזמן אמת, ואוטומציה אמיתית, מה שמאפשר לנו להביא פרסום חכם ואפקטיבי יותר מכל מתחרה בשוק". סינגולדה הוסיף כי החברה ממשיכה במדיניות רכישת מניות עצמיות אגרסיבית, וציין כי “כבר רכשנו 14% ממניות החברה מתחילת השנה”.

עדכון תחזיות 

לקראת הרבעון הרביעי של השנה, טאבולה פרסמה תחזית חיובית במיוחד: החברה צופה הכנסות בטווח של 532-542 מיליון דולר, לעומת תחזית השוק שעמדה על כ-515 מיליון דולר,כלומר תחזית גבוהה בכ-3% עד 5% מהקונצנזוס. ברווח למניה המתואם (Non-GAAP), טאבולה צופה 0.18 דולר, בהתאם לצפי האנליסטים וללא שינוי מהותי. גם התחזית השנתית עודכנה כלפי מעלה. החברה צופה כעת הכנסות בטווח של 1.914-1.932 מיליארד דולר, לעומת תחזית שוק של כ-1.87 מיליארד דולר, עלייה של כ־2%–3% מעל הציפיות. לפי תחזיות השוק, הרווח למניה הצפוי לשנת 2025 עומד על 0.43 דולר, לעומת 0.36 דולר בשנת 2024, שיפור שנתי של כ-19%, העולה בקנה אחד עם התחזית של החברה.

במונחים של רווחיות, החברה ממשיכה לשפר את הביצועים לאחר תקופה ממושכת של השקעות טכנולוגיות אינטנסיביות. לפי נתוניה, הצמיחה בתזרים המזומנים והרחבת שולי הרווח נובעות מהצלחת האוטומציה והבינה המלאכותית בפלטפורמות הפרסום, ומהעובדה שמפרסמים גדולים עוברים להשתמש יותר ויותר בשירותי Realize לניהול קמפיינים ממוקדים.

טאבולה, שהוקמה על ידי סינגולדה בישראל ומעסיקה כיום אלפי עובדים ברחבי העולם, נחשבת לאחת מהפלטפורמות המובילות בעולם בפרסום נייטיב ובהפצת תוכן ממומן. מניית החברה, שזינקה בכ-12% מתחילת השנה אך ירדה בכ-8% במהלך אוקטובר בעקבות חולשה במגזר הפרסום הדיגיטלי, קיבלה רוח גבית מהדוחות, ועולה כ-8% במסחר המוקדם.