למונייד
צילום: דור מלכה
דוחות

למונייד מציגה רבעון שלישי חזק: צמיחה ותזרים מזומנים חיובי

שולי הרווח הגולמי מזנקים, יחס תשלום התביעות ירד, ולמונייד מציגה תזרים מזומנים חיובי, המניה מזנקת במסחר המוקדם ב-10%

אביחי טדסה |

למונייד חברת הביטוח הדיגיטלי, דיווחה על תוצאותיה לרבעון השלישי של 2024 עם שיפורים משמעותיים במספר מדדים מרכזיים, כולל גידול של 19.3% בהכנסות שהגיעו ל-136.6 מיליון דולר 7.5% מעל התחזיות שהיו 127 מיליון דולר. ההפסד למניה עמד על 0.95 דולר לעומת צפי להפסד של 1.02 דולר. בנוסף, החברה דיווחה על סכום פרמיות שנתי של כ-889 מיליון דולר, גידול של 24% בהשוואה לשנה שעברה, וצופה לסיים את 2024 בתזרים מזומנים חיובי. המשקיעים מביעים אמון בחברה והמניה מזנקת במסחר המוקדם ב-10%.

דניאל שרייבר ושי וינינגר; קרדיט: בן קלמר

דניאל שרייבר ושי וינינגר; קרדיט: בן קלמר

תזרים מזומנים חיובי של 48 מיליון דולר

הרווח הגולמי של למונייד גדל ב-71%, עם שיפור בשולי הרווח הגולמי, מ-19% ל-27% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. השיפורים נובעים מהמשך שיפור ביכולות הטכנולוגיות של החברה ומיישום מערכות מבוססות בינה מלאכותית המייעלות את תהליך ההתאמה האישית של הפרמיות ואת המענה לדרישות התשלום של הלקוחות.

למונייד הציגה תזרים מזומנים חיובי מרשים של 48 מיליון דולר, לעומת 3 מיליון דולר בלבד ברבעון המקביל בשנה שעברה. הצעד הזה למעשה מבשר על מעבר אפשרי לרווחיות כוללת בעתיד הקרוב, ומבסס את מעמדה בשוק כחברה יציבה. החברה צופה שהשנה הנוכחית תסתיים בתזרים חיובי. 

אחד מהשיפורים הבולטים הוא ירידה ביחס תשלום תביעות להכנסות לרמה של 73%, שיפור משמעותי לעומת 83% ברבעון המקביל אשתקד. זהו הרבעון הרביעי ברציפות שבו יחס זה משתפר, מה שמעיד על יציבות בביצועי החברה גם במצבי מזג אוויר קיצוניים, שהיו שכיחים ברבעון האחרון בתעשיית הביטוח. למונייד מייחסת את השיפור ליישום תהליכים טכנולוגיים מתקדמים, כמו גם גיוון תיק המוצרים וצמצום החשיפה לאזורים בהם יש סיכון מוגבר לאירועים אקלימיים.

למונייד דיווחה על 2.31 מיליון לקוחות פעילים, גידול ניכר של כ-16% לעומת השנה הקודמת. החברה רואה בצמיחה עדות למיצוב החזק שלה בתחום הביטוח הדיגיטלי ומצפה להמשיך ולשמר את המומנטום גם לתוך 2025. 

יחד עם זאת, השקיעה החברה 27 מיליון דולר בהרחבת מאגר הלקוחות, אך למרות השקעה זו הצליחה החברה לצמצם את סך ההוצאות התפעוליות (ללא ההשקעות ברכישת לקוחות) ב-1%. כלומר, החברה ממשיכה לשמור על יעילות גבוהה ולנהל את הצמיחה התפעולית שלה תוך כדי שימוש נרחב בטכנולוגיות בינה מלאכותית ואוטומציה, שמאפשרות לה להתרחב באופן משמעותי בלי להגדיל באופן ניכר את ההוצאות.

קיראו עוד ב"גלובל"

שי וינגר מייסד שותף של למונייד מסר: "צמיחה מואצת, צמיחה אף דרמטית יותר ברווח הגולמי ותזרים חיובי הגדול ביותר שהיה לנו עד כה הופכים את הרבעון הזה למצוין. כפי שאמרנו בעבר, טכנולוגיה היא המנוע של למונייד ואנחנו רואים את השפעתה בתוצאות הפיננסיות. אנחנו מצפים להמשיך את המגמות האלה אל תוך 2025 ומעבר לה".

שווי השוק של החברה עומד על 1.33 מיליארד דולר. המניה עלתה מתחילת השנה 16%, ו-77% ב-12 החודשים האחרונים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קולט קרס (אנבידיה)קולט קרס (אנבידיה)

סמנכ"לית הכספים של אנבידיה: "יש לנו הזמנות של 500 מיליארד דולר לספק עד סוף 2026"

מניית אנבידיה עולה למרות האיום מאזמון - קולט קרס, סמנכ"לית הכספים חשפה את ההזמנות לביצוע בהמשך וגם - למה אמזון לא ממש מתחרה ראש בראש באנבידיה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אנבידיה

מניית אנבידיה (NVIDIA Corp. -1.03%  ) עלתה בטרום ב-1%, לאחר שאתמול טיפסה ב-0.8% וכעת יורדת ב-0.2% בהמשך לפרסום נתוני מאקרו פושרים מאוד. הסיבה המרכזית לביטחון המשקיעים באנבידיה למרות התחרות שמרימה ראש, הגיעה מפיה של סמנכ"לית הכספים קולט קרס, שאמרה בכנס UBS:"יש לנו כבר הזמנות מאושרות של 500 מיליארד דולר לשבבי Blackwell ו-Rubin עד סוף 2026, וזה אפילו בלי העסקה הפוטנציאלית עם OpenAI".

המספר הזה הפך לסוג של מגן מירידות. אלו מספרים ענקיים. אמזון יצאה אתמול בהצהרה חזקה - השקת שבב ה-Trainium3 החדש שלה יוזיל עלויות אימון מודלים ב-50%, יציע פי 4.4 ביצועים וזיכרון כפול מדור קודם. Anthropic כבר הזמינה מיליון יחידות עד סוף 2025 וההכנסות מ-Trainium צומחות ב-150% רבעון אחר רבעון. אלא שאמזון הודיעה במפורש ש-Trainium4 הקרוב יתמוך בטכנולוגיית NVLink Fusion של אנבידיה, כלומר, הלקוחות יוכלו לשלב את השבבים שלה עם מערכי ה-GPU הענקיים של אנבידיה. אמזון עשויה להחליף את מערכות אנבידיה אבל הגיוני יותר שהיא תשתלב כפיצ'ר מסוים בתוך פלטפורמת אנבידיה. זה יכול לפגוע במכירות וזו עשויה להיות תחרות, אבל נראה שאנבידיה עדיין מובילה טכנולוגית בפער מול האחרות.  

קולט קרס חיזקה את הנקודה: "הלקוחות רוצים את הטוב משני העולמות, ASICs זולים לאימון ו-GPU גמישים להסקה ופיתוח. אנחנו לא רואים כאן תחרות ישירה". ואכן, מיקרוסופט, גוגל ומטה ממשיכות להזמין כמויות אדירות של Blackwell GB200, כ-65% מההכנסות הצפויות של אנבידיה ב-2026 מגיעות מהזמנות שכבר התקבלו.

מכתב הכוונות מול OpenAI עומד על כ-100 מיליארד דולר לפריסת 10 ג'יגה-וואט של מערכות אנבידיה ב-Stargate ובפרויקטים נוספים, אבל ההסכם הסופי לא נחתם. קרס אישרה: "אנחנו ממשיכים לעבוד איתם, אבל זה עדיין לא נכנס לתחזית". אם העסקה תיחתם ברבעון הקרוב, היא לבדה תוסיף 8-10% להכנסות 2027..

Mistral AI השיקה אתמול צ'אט מתקדם יותר - את Mistral 3 על גבי מערכי GB200 NVL72 של אנבידיה עם ביצועים גבוהים פי 10 מהדור הקודם. "אין תחליף היום לאקוסיסטם של אנבידיה", אמרו בחברה. גם xAI של אילון מאסק ו-CoreWeave ממשיכות להזמין עשרות אלפי מערכות Blackwell.

דורון מאירסדורף, סטורדוט. קרדיט: פולסטאר (פרס קיט)דורון מאירסדורף, סטורדוט. קרדיט: פולסטאר (פרס קיט)

ממסלול המרוצים לנאסד"ק: סטורדוט מתמזגת לספאק של אנדרטי בשווי 800 מיליון דולר

החברה מהרצליה, שמפתחת סוללות לטעינה מהירה במיוחד לרכב חשמלי, נכנסת למיזוג עם חברת הספאק של משפחת אנדרטי; השווי התאגידי בעסקה, כ-882 מיליון דולר, עם פוטנציאל לטעינה של 100 מייל בחמש דקות

ליאור דנקנר |

סטורדוט מהרצליה, שמפתחת סוללות לטעינה מהירה במיוחד לרכב חשמלי, חתמה על הסכם מיזוג עם חברת הרכישה למטרות מיוחדות אנדרטי אקויזישן קורפ 2 (Andretti Acquisition Corp. II) . אחרי המיזוג, החברה המשותפת תיקרא "אקס אף סי בטרי" ומניותיה צפויות להיסחר בנאסד"ק, לפי שווי הון של 800 מיליון דולר ושווי תאגידי מוערך של כ-882 מיליון דולר, בהנחה שבעלי המניות של הספאק לא יממשו פדיונות.

סטורדוט מציגה טכנולוגיית טעינה מהירה במיוחד, שמכוונת לטפל ישירות בחסם זמן הטעינה ברכב החשמלי. לפי הנתונים שפורסמו, תאי הסוללה של החברה מאפשרים להוסיף כ-100 מייל של טווח נסיעה בתוך כ-5 דקות טעינה, כשעל הפרק תוכנית להוריד את הזמן הזה לכ-3 דקות עבור אותו טווח. בחברה מדגישים שהטכנולוגיה מותאמת לקווי ייצור קיימים של סוללות ליתיום-יון, כך שהמודל העסקי מבוסס על רישוי לקווי ייצור קיימים ולא על הקמה של מפעלים חדשים.


הנהג האגדי ומשפחת המרוצים שמאחורי הספאק

מאחורי אנדרטי אקויזישן קורפ 2 עומדת קבוצת ספונסרים שבה שניים מהשמות הבולטים הם מריו ומייקל אנדרטי - אב ובן, שנחשבים לדמויות מרכזיות בהיסטוריה של המרוצים. מריו אנדרטי זכה באליפות העולם בפורמולה 1 בשנת 1978, ניצח במרוץ אינדיאנפוליס 500 ב-1969 ובדייטונה 500 ב-1967, והוא הנהג היחיד שזכה גם באליפות פורמולה 1, גם באינדיאנפוליס 500 וגם בדייטונה 500. בגלל הרצף הזה שמו הפך בארצות הברית כמעט לשם נרדף למהירות.

מייקל אנדרטי, בנו, זכה באליפות סדרת קארט בתחילת שנות ה-90 ונחשב לאחד הנהגים המצליחים ביותר במרוצים פתוחים בצפון אמריקה, עם 42 ניצחונות במרוצי אליפות, נתון שממקם אותו גבוה בטבלת כל הזמנים. לאחר הפרישה מההגה הוא עבר לצד הניהולי כראש קבוצת מרוצים ותיקה.

בהודעה המשותפת נאמר כי השם אנדרטי מזוהה עם מהירות, חדשנות וניצחונות, והחיבור לסטורדוט ממוסגר כמעין מעבר מעולם הפיט-סטופ המהיר במסלול אל עמדת הטעינה של הרכב החשמלי. מייקל אנדרטי, שמשמש כדירקטור ויועץ מיוחד באנדרטי אקויזישן קורפ 2, מדגיש כי מבחינתם מדובר לא רק בהזרמת הון אלא גם בניסיון להאיץ את הפריסה בפועל של טכנולוגיית הטעינה המהירה ולהציב את החברה הממוזגת כשחקנית מובילה בתחום.