מניית ג'ט-בלו נופלת. השינוי בהנהלה הוא לא הסיבה היחידה
המנכ"לית הנכנסת של ג'ט-בלו JETBLUE AIRWAYS CORP , ג'ואנה גראטי, מצטרפת לחברה בתקופה סוערת עבור חברת טיסות הלואו-קוסט, כאשר ג'ט-בלו ממתינה לפסיקת בית המשפט בנוגע למיזוג עם ספיריט איירליינס. זה לא האתגר היחיד שמחכה למנהלת הוותיקה, שתהפוך בחודש הבא למנכ"לית הראשונה של חברת תעופה גדולה בארה"ב.
קיימים מספר חששות לגבי ג'ט בלו, מפגיעה בביצועים כתוצאה מהמיזוג האפשרי ועד המצב היחסית קשה של תעשיית התעופה המקומית ובעיות המנוע המתמשכות. בעיות המנועים של Pratt & Whitney צפויות ללחוץ על הצמיחה והעלויות ב-2024 ולהמשיך לפגוע בהתאוששות הרווחים של ג'ט בלו לאחר המגפה. חברת RTX, חברת האם של Pratt & Whitney, אמרה בחודש ספטמבר האחרון כי בין 600 ל-700 מנועים יצטרכו להילקח לבדיקות במהלך שלוש השנים הקרובות.
לפי החברה, המנכ"ל הנוכחי רובין הייז יפרוש מתפקידו בחודש פברואר לאחר תשע שנים שניהל את חברת התעופה, בעקבות מצבו הרפואי. "האתגרים יוצאי הדופן והלחץ של העבודה הזו עשו את שלהם, בעצת הרופא שלי ולאחר דיברתי עם אשתי, הגיע הזמן שאתרכז בבריאות שלי", אמר הייז.
פסק הדין בנושא המיזוג של ג'ט בלו עם ספיריט צפוי להתקבל במשך החודש. הייז ישאר כיועץ אסטרטגי במהלך החודשים הקרובים. בוול-סטריט מצפים שבמידה ובית המשפט יפסול את העסקה, מניית ג'ט בלו תזנק. בדויטשה בנק ציינו כי היסטורית מניות של חברות נרכשות נוטות לספק ביצועי חסר בתהליך אישור הרכישה. המשקיעים חוו זאת בחודשים האחרונים, כאשר התפתחויות שהגדילו את הסיכוי לאישור המיזוג בין החברות הובילו לעליות במניית ספיריט וירידות בג'ט בלו.
- מיזוג ענק יוצר את חברת האנרגיה השלישית בגודלה בארה"ב ומה קרה היום לפני 62 שנה
- ג'ט בלו צוללת ב-25% אחרי תחזית חלשה לרבעון הראשון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ג'ט בלו חזרה על תחזיתה לרבעון הרביעי לצד ההודעה על השינוי בהנהלה. החברה אמרה כי היא צופה שהתוצאות יהיו בקצה העליון של התחזית שפרסמה בחודש ספטמבר.
האנליסטים
אנליסטית ריימונד ג'יימס, סבנט'י סית', אמר כי העיתוי של ההודעה על החלפת המנכ"ל היה הפתעה בהתחשב במיזוג הפוטנציאלי עם ספיריט ובזמן שחברות הלואו-קוסט המקומיות חוות תקופה מאתגרת בשורת הרווח. סית' נתנה דירוג ביצועי שוק למניית החברה. ב-TD Crown ציינו כי הם מצפים ל"עסקים כרגיל" בחברה ושמרו על דירוג ביצועי השוק שלהם. "אנחנו לא מצפים לשינוי בכיוון האסטרטגי של ג'ט בלו והייז ישאר כיועץ לחברה, במיוחד אם הם יקבלו את אישור בית המשפט להשלמת העסקה", אמרו האנליסטים.
עסקת הרכישה והחששות
השופט המחוזי של ארה"ב, וויליאם יאנג, אמר לעורך הדין של ג'ט בלו כי הוא צופה שתעריפי טיסות הלואו קוסט יעלו במידה והעסקה תצא לפועל וספיריט איירליינס לא תהיה בסביבה בכדי לעודד הורדת מחירים. עם זאת, יאנג שצפוי להכריע במשפט שיערך ללא חבר מושבעים, אמר לשני הצדדים כי הוא מתקשה עם הבקשה של משרד המשפטים לחסום את העסקה ב-"תעשה דינמית העומדת בפני הזדמנויות ואתגרים יחודיים בסביבה של לאחר הקורונה".
יאנג העלה את האפשרות כי ג'ט בלו תמכור נכסים נוספים, לאחר שכבר הסכימה למכור שערי המראה ומשבצות בנמלי תעופה בכדי לאפשר את העסקה ולתת מענה לחששות הרגולטורים בארה"ב. עורכי הדין של שני הצדדים הגישו את הטיעונים שלהם לסיום המשפט שהחל ב-31 באוקטובר. במרץ האחרון משרד המשפטים, שש מדינות בארה"ב ומחוז קולומביה הגישו תביעה בכדי להפסיק את המיזוג שלטענתם יפגע בתחרות בתעשיית התעופה.
- טראמפ מתקרב להכרעה על יו״ר הפד הבא ודורש ריבית נמוכה בהרבה
- ביל אקמן בונה ברקשייר האת’וויי משלו: הווארד יוז רוכשת חברת ביטוח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי?
המקרה הוא חלק מהמאמץ של ממשל ביידן לשמר את התחרות בין חברות התעופה הזולות ביותר ולהגביר את אכיפת ההגבלים העסקיים בתעשיות שונות, יוזמה שהניבה תוצאות מעורבות בבית המשפט. ארבע חברות התעופה הגדולות בארה"ב - יונייטד איירליינס, אמריקן איירליינס, דלתא איירליינס וסאות'ווסט איירליינס - שולטות ב-80% מהשוק המקומי. ג'ט בלו וספיריט איירליינס יחדיו תופסות 8% מנתח השוק.
על פי טענת עורכת הדין של משרד המשפטים, אריאנה מרקל, העסקה בין חברות התעופה צפויה להוביל לפחות טיסות ומושבים ולמחירים גבוהים יותר. עוד ציינה מרקל כי לפי ניתוח פנימי של ג'ט בלו, מחיריה של החברה צפויים לעלות ב-30% ברגע שספיריט המתחרה בג'ט-בלו בכ-100 קווים שונים תחדל מלהיות מחרה. לדבריה, צפויה פגיעה של מיליארד דולר בשנה עבור ציבור הנוסעים. "ג'ט-בלו מסתמכת על העובדה כי 'ביטולה' של ספיריט והתחרות שמגיעה איתה, יאפשר לג'ט-בלו לעלות את התעריפים", אמרה מרקל. "זוהי פגיעה אמיתית באנשים אמיתיים".
הדוחות לרבעון השלישי
בדוחותיה האחרונים רשמה ג'ט-בלו הפסד גדול מהצפי וקיצצה את התחזית שלה לשנה כולה. החברה רשמה הפסד למניה של 39 סנט על הכנסות של 2.35 מיליארד דולר. בוול-סטריט ציפו להפסד למניה של 25 סנט על הכנסות של 2.38 מיליארד דולר. עבור השנה כולה, ג'ט בלו צופה הפסד למניה של בין 45 ל-65 סנט, בעוד האנליסטים ציפו להפסד של 25 סנט בלבד. התחזית הקודמת של ג'ט בלו הייתה לרווח למניה של בין 5 ל-40 סנט, שבעצמה קוצצה מתחזית של בין 70 סנט ל-1 דולר.
גם לרבעון הרביעי ההפסד צפוי להיות רחב מהצפוי ולעמוד על בין 35 ל-55 סנט. הקונצנזוס עומד כעת על הפסד למניה של 15 סנט. חברות תעופת הלואו-קוסט התמודדו עם אתגרים כמו עלייה בעלויות בעקבות מחירי הדלק הגבוהים יותר. חברות התעופה הזולות בדרך כלל מתמודדות עם לחצי עלויות על ידי טיסות רבות יותר ומספר נוסעים כמה שיותר גדול בכל טיסה. עם זאת, ברבעון האחרון זה התגלה כמשימה קשה, כאשר הביקוש היה יחסית נמוך.
- 2.משה 10/01/2024 06:07הגב לתגובה זוכתבות מהסוג הזה ,של ניתוח מצב חברות, מעניינים יותר מכתבות רכילותיות ,תודה.
- 1.רננה 09/01/2024 22:45הגב לתגובה זודעתי, לא ממליצה.
טראמפ האיחוד האירופימאזן האימה: וושינגטון מאיימת בצעדי תגמול נגד ענקיות טכנולוגיה אירופיות
ממשל טראמפ מאשים את בריסל ברדיפה רגולטורית של חברות טכנולוגיה אמריקאיות ומזהיר מהטלת מגבלות, אגרות וסנקציות כלכליות על חברות אירופיות מובילות, זאת על רקע חקירות, קנסות ומאבק גובר על עתיד הכלכלה הדיגיטלית
המתיחות בין ארצות הברית לאיחוד האירופי סביב רגולציית הטכנולוגיה עולה מדרגה. ממשל טראמפ פרסם בימים האחרונים אזהרה חריגה וחריפה כלפי בריסל, שבה הוא מאיים לנקוט צעדי תגמול כלכליים ישירים נגד חברות טכנולוגיה ושירותים אירופיות, אם האיחוד לא יחזור בו ממדיניות הרגולציה, הקנסות והתביעות נגד ענקיות טכנולוגיה אמריקאיות.
בהודעה פומבית שפרסם נציג הסחר של ארצות הברית, הגוף האחראי על ניהול יחסי הסחר של וושינגטון, נטען כי האיחוד האירופי ומדינות החברות בו מתמידים ב-"מסלול מתמשך של תביעות מפלות ומטרידות, מסים, קנסות והנחיות רגולטוריות" נגד חברות אמריקאיות. לדברי הממשל, צעדים אלה ננקטים לאורך שנים, חרף פניות חוזרות ונשנות מצד ארצות הברית, וללא נכונות אמיתית של בריסל לנהל דיאלוג מהותי או לשנות כיוון.
וכך, אנחנו רואים דוגמא נוספת לעקביות של ממשל טראמפ, ואם תרצו גם של MAGA, שדואג להעביר כל מחלוקת למישור כלכלי מובהק ולהשתמש בכובד המשקל של הכלכלה האמריקאית להכרעה ולסיום סכסוכים. פרשנות אחרת תוכל לומר שטראמפ שש אלי קרב ולא מוותר על אף סכסוך, אבל זה כבר תלוי בהשקפת עולם, שלא לומר פוזיציה.
איום גלוי בצעדי תגמול
בהודעת נציג הסחר נאמר כי אם האיחוד האירופי ימשיך במדיניותו הנוכחית, לארה״ב "לא תיוותר ברירה אלא להתחיל להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותה” כדי להתמודד עם מה שהוגדר כצעדים בלתי סבירים. בין האפשרויות שעלו הוזכרו במפורש הטלת אגרות, מגבלות וצעדים רגולטוריים נגד
חברות שירותים זרות, צעדים שעשויים לפגוע ישירות בפעילותן של חברות אירופיות בשוק האמריקאי.
- ארצות הברית מאשרת לטייוואן חבילת נשק בהיקף 11.1 מיליארד דולר
- הום דיפו: תחזית לצמיחה כמעט אפסית בשנה הבאה עקב ריביות ולחץ על הצרכן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באופן חריג, הממשל אף נקב בשמות של חברות אירופיות שעשויות להיפגע מצעדי התגובה, בהן Accenture, DHL, מיסטראל, SAP, סימנס וספוטיפיי. לפי וושינגטון, חברות אלה
נהנות מפעילות חופשית בארצות הברית ומתרומה משמעותית לכלכלה האמריקאית, בעוד שחברות אמריקאיות סובלות, לטענת הממשל, מיחס מפלה באירופה.
טראמפ האיחוד האירופימאזן האימה: וושינגטון מאיימת בצעדי תגמול נגד ענקיות טכנולוגיה אירופיות
ממשל טראמפ מאשים את בריסל ברדיפה רגולטורית של חברות טכנולוגיה אמריקאיות ומזהיר מהטלת מגבלות, אגרות וסנקציות כלכליות על חברות אירופיות מובילות, זאת על רקע חקירות, קנסות ומאבק גובר על עתיד הכלכלה הדיגיטלית
המתיחות בין ארצות הברית לאיחוד האירופי סביב רגולציית הטכנולוגיה עולה מדרגה. ממשל טראמפ פרסם בימים האחרונים אזהרה חריגה וחריפה כלפי בריסל, שבה הוא מאיים לנקוט צעדי תגמול כלכליים ישירים נגד חברות טכנולוגיה ושירותים אירופיות, אם האיחוד לא יחזור בו ממדיניות הרגולציה, הקנסות והתביעות נגד ענקיות טכנולוגיה אמריקאיות.
בהודעה פומבית שפרסם נציג הסחר של ארצות הברית, הגוף האחראי על ניהול יחסי הסחר של וושינגטון, נטען כי האיחוד האירופי ומדינות החברות בו מתמידים ב-"מסלול מתמשך של תביעות מפלות ומטרידות, מסים, קנסות והנחיות רגולטוריות" נגד חברות אמריקאיות. לדברי הממשל, צעדים אלה ננקטים לאורך שנים, חרף פניות חוזרות ונשנות מצד ארצות הברית, וללא נכונות אמיתית של בריסל לנהל דיאלוג מהותי או לשנות כיוון.
וכך, אנחנו רואים דוגמא נוספת לעקביות של ממשל טראמפ, ואם תרצו גם של MAGA, שדואג להעביר כל מחלוקת למישור כלכלי מובהק ולהשתמש בכובד המשקל של הכלכלה האמריקאית להכרעה ולסיום סכסוכים. פרשנות אחרת תוכל לומר שטראמפ שש אלי קרב ולא מוותר על אף סכסוך, אבל זה כבר תלוי בהשקפת עולם, שלא לומר פוזיציה.
איום גלוי בצעדי תגמול
בהודעת נציג הסחר נאמר כי אם האיחוד האירופי ימשיך במדיניותו הנוכחית, לארה״ב "לא תיוותר ברירה אלא להתחיל להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותה” כדי להתמודד עם מה שהוגדר כצעדים בלתי סבירים. בין האפשרויות שעלו הוזכרו במפורש הטלת אגרות, מגבלות וצעדים רגולטוריים נגד
חברות שירותים זרות, צעדים שעשויים לפגוע ישירות בפעילותן של חברות אירופיות בשוק האמריקאי.
- ארצות הברית מאשרת לטייוואן חבילת נשק בהיקף 11.1 מיליארד דולר
- הום דיפו: תחזית לצמיחה כמעט אפסית בשנה הבאה עקב ריביות ולחץ על הצרכן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באופן חריג, הממשל אף נקב בשמות של חברות אירופיות שעשויות להיפגע מצעדי התגובה, בהן Accenture, DHL, מיסטראל, SAP, סימנס וספוטיפיי. לפי וושינגטון, חברות אלה
נהנות מפעילות חופשית בארצות הברית ומתרומה משמעותית לכלכלה האמריקאית, בעוד שחברות אמריקאיות סובלות, לטענת הממשל, מיחס מפלה באירופה.
