אנדי גסי אמזון
צילום: יוטיוב אמזון
דוחות

אמזון עקפה את צפי האנליסטים - המניה קופצת ב-4% באפטר

החברה רשמה רווח למניה של 94 סנט על הכנסות של 143.1 מיליארד דולר ובכך עקפה את צפי האנליסטים שעמד על רווח למניה של 58 סנט על הכנסות של 141.41 מיליארד דולר.
 
אדיר בן עמי | (1)

אמזון AMAZON דיווחה על תוצאותיה לרבעון השלישי ורשמה רווח למניה של 94 סנט על הכנסות של 143.1 מיליארד דולר ובכך עקפה את צפי האנליסטים שעמד על רווח למניה של 58 סנט על הכנסות של 141.41 מיליארד דולר.

ההכנסות לרבעון השלישי צמחו ב-13%, לעומת 127.1 מיליארד דולר ברבעון השלישי של 2022. המכירות בצפון אמריקה צמחו ב-11% משנה לשנה ל-87.9 מיליארד דולר. בשוק הבינלאומי המכירות צמחו ב-16% ל-32.1 מיליארד דולר. במגזר הענן AWS הייתה צמיחה של 12% לעומת הרבעון התואם אשתקד, ל-23.1 מיליארד דולר. 

תזרים המזומנים החופשי עמד על 21.4 מיליארד דולר ל-12 החודשים האחרונים, בהשוואה ל-19.7 מיליארד דולר בשנה שעברה. החברה צופה לרבעון הרביעי מכירות של בין 160 ל-167 מיליארד דולר. צפי האנליסטים היה ל-167 מיליארד דולר. 

"היה לנו רבעון שלישי חזק כאשר עלות השירות שלנו ומהירות המשלוח בעסקי החנויות עשו צעד נוסף קדימה, הצמיחה בשירותי AWS המשיכה להתייצב, ההכנסות מפרסום צמחו בצורה חזקה והרווח התפעולי הכולל ותזרים המזומנים החופשי עלו באופן משמעותי", אמר אנדי ג'סי. "צוות AWS ממשיך לחדש ולספק בקצב מהיר, במיוחד בבינה מלאכותית ג'נרטיבית, בה השילוב של שבבי הבינה המלאכותית המותאמים אישית שלנו מהווים את הדרך הקלה והגמישה ביותר לבנות ולפתח יישומי בינה מלאכותית".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    י 26/10/2023 23:43
    הגב לתגובה זו
    כבר מחקה את כל העליה. הבורסה בת"א והבורסה בארה"ב עושות תחרות מי מסריחה יותר
אושר (דאלי)אושר (דאלי)

מה מגלה המחקר הארוך בהיסטוריה על אושר?

מחקר מ-1938 נותן את התשובה לאושר ומה השפעה של כסף על האושר?

עמית בר |
נושאים בכתבה אושר מחקר

בשנת 1938, כשהעולם עדיין התאושש מהשפל הכלכלי הגדול ועננים אפלים של מלחמה החלו להתקבץ באופק, קבוצת חוקרים מאוניברסיטת הרווארד החליטה לצאת למסע מדעי שאיש לא שיער שיימשך כמעט מאה שנים. הם רצו לענות על שאלה פשוטה לכאורה: מה הופך את החיים לטובים? מה שהחל כמחקר צנוע על 724 גברים צעירים הפך להיות המחקר הארוך ביותר בהיסטוריה האנושית על אושר ובריאות, וכיום, התובנות שלו מטלטלות את כל מה שחשבנו שאנחנו יודעים על חיים מאושרים.

ד"ר רוברט וולדינגר, המנהל הרביעי של המחקר ופסיכיאטר בהרווארד, עומד בראש הפרוייקט שעבר בירושה מדור לדור של חוקרים. כשהוא נכנס לאולמות הרצאות ברחבי העולם, הוא נושא עימו את הסיפור של אלפי שעות של ראיונות, הרים של רשומות רפואיות, סריקות מוח, בדיקות דם ויומנים אישיים. אבל מעל לכל, הוא נושא עימו מסר אחד פשוט ומהפכני שחוזר שוב ושוב מתוך הנתונים: הסוד לחיים טובים אינו טמון בכסף, בתהילה או בהישגים מקצועיים. הוא טמון באיכות היחסים האנושיים שלנו.

המשתתפים במחקר היו קבוצה מגוונת להפליא. חלקם היו סטודנטים מבריקים בהרווארד, ביניהם ג'ון פ. קנדי שהפך לנשיא ארצות הברית. אחרים היו נערים מהשכונות הקשות ביותר של בוסטון, שגדלו בדירות צפופות ללא חימום מרכזי, במשפחות שנאבקו להביא לחם לשולחן. החוקרים עקבו אחריהם כשהלכו למלחמת העולם השנייה, כשהקימו משפחות, כשבנו קריירות וכשהתמודדו עם משברים. הם תיעדו נישואים וגירושים, הצלחות וכישלונות, מחלות והחלמות. כיום, כשרוב המשתתפים המקוריים כבר אינם בחיים, המחקר ממשיך עם יותר מ-1,300 מילדיהם ואף עם נכדיהם.

הממצא שהפתיע את כולם: לא הכולסטרול, לא הקריירה - איכות הקשרים היא שקובעת

מה שמדהים במיוחד הוא העקביות של הממצאים לאורך כל השנים הללו. שוב ושוב, בכל גל מדידות, בכל ניתוח סטטיסטי, אותה אמת בסיסית צפה ועולה: האנשים שהיו מוקפים בקשרים חמים ותומכים חיו חיים ארוכים יותר, בריאים יותר ומאושרים יותר. זה לא היה קשור לכמה חברים היו להם בפייסבוק או כמה אנשים הכירו בשמם. מה שקבע היה העומק, האותנטיות והאמון ביחסים הקרובים ביותר שלהם.

הנתונים מספרים סיפור מרתק. כשהחוקרים בדקו מי מהמשתתפים יהיה מאושר ובריא בגיל 80, הם גילו שהמנבא הטוב ביותר לא היה רמת הכולסטרול בגיל 50, לא ההישגים המקצועיים ואפילו לא הרגלי הבריאות. המנבא החזק ביותר היה שביעות הרצון מהיחסים בגיל 50. האנשים שדיווחו שהם מרוצים מהקשרים שלהם עם בני זוג, משפחה וחברים היו אלה שהזדקנו בצורה הבריאה והמאושרת ביותר.

איירבאס 380 (X)איירבאס 380 (X)

גולדמן זאקס שוריים על ענף התעופה האירופאי - במי הם ממליצים להשקיע?

הבנק האמריקאי מזהה מומנטום בציוד תעופה, תחזוקה ומנועים ומסמן ארבע מניות אירופיות עם אפסייד משמעותי: איירבוס, סאפרן, רולס-רויס ומלרוז

מנדי הניג |

ענף התעופה באירופה לא רק התאושש מהמשבר שחנק אותו בתחילת העשור, הוא כבר מציג ביצועים שמזכירים את עידן השיא. לפי הנתונים של Eurocontrol, היקף הטיסות ביבשת חזר ב־2024 לרמה של כ־96% מזו של 2019, בעוד שמדד הביקוש לנוסעים (RPK) כבר עקף את הרמות של טרום הקורונה. המצב עכשיו הוא שטיסות פנים ובינלאומיות עמוסות, שדות התעופה חוזרים לפעול בתפוסה גבוהה, וחברות התעופה והיצרניות נהנות מביקושים מוגברים, אבל זה קורה לא באותם התנאים שהיו לחברות מקודם.

לצד הגידול בכמות הנוסעים, מתמודדת התעשייה עם שינויים מבניים שנולדו מהמשבר הקודם, שרשראות אספקה איטיות, עיכובים במסירת מטוסים, ומחסור כרוני בחלקי חילוף. הדבר הזה גורם שצי המטוסים הפעיל מתבגר ותחום התחזוקה נהיה מאוד רווחי. כל חברות התעופה מנסות לאזן בין חידוש הצי לבין הארכת החיים של המנועים והרכיבים. בתוך המורכבות הזו, מזהה גולדמן זאקס הזדמנויות לצמיחה רווחית, במיוחד בקרב חברות שמתמקדות בתחזוקה, מנועים, מערכות תומכות ותשתיות נלוות.

על רקע מגמת ההתייצבות בתעשיית התעופה, פרסמו אנליסטים בגולדמן זאקס סקירה מקיפה שבה הם ממליצים על השקעה בארבע מניות אירופיות מתחום התעופה, תוך התמקדות בחברות שמציגות שיפור תפעולי ופיננסי ברור, לצד גידול בביקושים. הארבע הנבחרות הן: איירבוס (Airbus Group 1.13%  ), ספרן (Safran 2.39%  ), רולס-רויס (Rolls Royce Group 1.77%  ) ו־מלרוז אינדסטריז (Melrose 0.17%  ). כל אחת פועלת בנישה שונה בתוך שרשרת הערך של התחום, ייצור, מנועים, תשתיות או חלפים, אבל כולן נהנות מהתנאים החדשים בשוק: עלייה בביקוש לתחזוקה, הארכת חיי הצי, והאטה במסירות של מטוסים חדשים.

בגולדמן מזהים שני מנועים מרכזיים שדוחפים את התחום קדימה. הראשון הוא הגידול המתמשך בביקוש לטיסות גם פנים־אירופיות וגם בינלאומיות, שמספק רוח גבית לחברות התעופה וליצרניות. השני הוא תחום התחזוקה (MRO), שזוכה לשגשוג חסר תקדים בשל מחסור במנועים חדשים וחלקים, הארכת מחזורי השימוש, ויכולות תמחור שצומחות מתוך המחסור. לפי ההערכות, מנועים פועלים כיום זמן רב יותר לפני שמבצעים בהם שיפוץ או החלפה, מה שמוביל לעלייה במחירי השירות ולשיפור ברווחיות החברות הפעילות בתחום.

איירבוס וספרן

איירבוס, יצרנית המטוסים האירופית שמובילה את השוק לצד בואינג, נהנית מעלייה חדה בביקוש לדגמי A320neo ו־A350. בגולדמן מדגישים את התאוששות שרשרת האספקה, גידול מתון אך עקבי במספר המסירות, וצבר הזמנות שמכסה מספר שנות ייצור קדימה. מחיר היעד שנקבע למניה עומד על 230 אירו, לעומת מחיר שוק נוכחי של כ־194 אירו פער שמעיד על אפסייד פוטנציאלי של יותר מ־18%.