רכבים
צילום: ISTOCK

טרנד המכוניות החשמליות: פיסקר בדרך למיזוג עם חברת SPAQ

במקביל לטירוף סביב טסלה: יצרנית המכוניות החשמליות  פיסקר תתאחד עם חברת ספרטן אנרג'י אקוויזישנס, שמטרתה למזג לתוכה פעילות עסקית. ההנפקה תהיה לפי שווי של 2.9 מיליארד דולר והמניה צפויה להצטרף לחגיגת הרכבים החשמליים
ארז ליבנה | (1)

טוענים שהבורסה חוזה את המגמות העתידיות של הכלכלה הריאלית, בטווח שנע בין 3 חודשים עד 9 חודשים. בימי הקורונה זה קצת יתארך, אבל כן יש מגמות. אחת שצוברת תאוצה וגוף ממש מול עינינו, זה מה שנראה כטירוף הולך וגובר סביב חברות שמייצרות רכבים חשמליים.

 

יש מעט מאוד מילים לכתוב על טסלה (סימול: TSLA), שכבר נכתב עליה הכול והיא ממשיכה את הראלי המטורף שלה מתחילה השנה, כשהשווי המניה קפץ בפי 3.5 מתחילת השנה. החברה כבר מגרדת את ה-300 מיליארד בשווי השוק.

 

גם ניאו (סימול: NIO) עלתה פי 5 מתחילת השנה. לא מזמן הצטרפה חברה חדשה ששמה ניקולא (סימול: NKLA). בדצמבר האחרון היא הונפקה לפי מחיר של 10.3 דולר למניה. היום היא כבר למעלה מ-55 דולר למניה.

 

עכשיו מצטרפת עוד חחברה חדשה. יצרנית המכוניות החשמליות פיסקר, צפויה להתמזג עם חברת SPAQ, ספרטן אנרג'י אקוויזישנס (סימול: SPAQ-UN) ולהיות מונפקת לפי שווי של 2.9 מיליארד דולר. אגב, גם ניקולא התמזגה עם חברת SPAQ ונכנסה כך לשוק.

 

חברת SPAQ, היא בעצם חברת צ'ק פתוח, שמטרתה למצוא חברות עם פעילות כלכלית שניתן למזג לתוכן. כמו חברת מעטפת אם תרצו, רק עם המון כסף. חברות SPAQ רבות ממומנות על ידי בתי ההשקעות הגדולים בעולם. במקרה של ספרטן, זו חברת אפולו גלובל מנג'מנט.

 

העסקה תעניק לפיסקר מיליארד דולר בהכנסות, כולל חצי מיליארד דולר למימון הפעילות. זה יאפשר לחברה להשלים את הייצור של הרכב הראשון שלה ה-"פיסקר אושן" לקראת סוף 2022. מי שייסד את החברה בשנת 2016 הוא הנריק פיסקר, שהיה מעצב של אסטון מרטין. את הרכב הראשון מסוג SUV, מתכננת החברה למכור במחיר התחלתי של 37.5 אלף דולר. עם זאת, החברה הקודמת של פיסקר לרכבים אוטונומים פשטה את הרגל, לאחר ששרפה 1.4 מיליארד דולר של משקיעים.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    SPAQ (ל"ת)
    א 13/07/2020 18:07
    הגב לתגובה זו
טראמפ האיחוד האירופיטראמפ האיחוד האירופי

מאזן האימה: וושינגטון מאיימת בצעדי תגמול נגד ענקיות טכנולוגיה אירופיות

ממשל טראמפ מאשים את בריסל ברדיפה רגולטורית של חברות טכנולוגיה אמריקאיות ומזהיר מהטלת מגבלות, אגרות וסנקציות כלכליות על חברות אירופיות מובילות, זאת על רקע חקירות, קנסות ומאבק גובר על עתיד הכלכלה הדיגיטלית

רן קידר |

המתיחות בין ארצות הברית לאיחוד האירופי סביב רגולציית הטכנולוגיה עולה מדרגה. ממשל טראמפ פרסם בימים האחרונים אזהרה חריגה וחריפה כלפי בריסל, שבה הוא מאיים לנקוט צעדי תגמול כלכליים ישירים נגד חברות טכנולוגיה ושירותים אירופיות, אם האיחוד לא יחזור בו ממדיניות הרגולציה, הקנסות והתביעות נגד ענקיות טכנולוגיה אמריקאיות. 

בהודעה פומבית שפרסם נציג הסחר של ארצות הברית, הגוף האחראי על ניהול יחסי הסחר של וושינגטון, נטען כי האיחוד האירופי ומדינות החברות בו מתמידים ב-"מסלול מתמשך של תביעות מפלות ומטרידות, מסים, קנסות והנחיות רגולטוריות" נגד חברות אמריקאיות. לדברי הממשל, צעדים אלה ננקטים לאורך שנים, חרף פניות חוזרות ונשנות מצד ארצות הברית, וללא נכונות אמיתית של בריסל לנהל דיאלוג מהותי או לשנות כיוון.

וכך, אנחנו רואים דוגמא נוספת לעקביות של ממשל טראמפ, ואם תרצו גם של MAGA, שדואג להעביר כל מחלוקת למישור כלכלי מובהק ולהשתמש בכובד המשקל של הכלכלה האמריקאית להכרעה ולסיום סכסוכים. פרשנות אחרת תוכל לומר שטראמפ שש אלי קרב ולא מוותר על אף סכסוך, אבל זה כבר תלוי בהשקפת עולם, שלא לומר פוזיציה. 

איום גלוי בצעדי תגמול 

בהודעת נציג הסחר נאמר כי אם האיחוד האירופי ימשיך במדיניותו הנוכחית, לארה״ב "לא תיוותר ברירה אלא להתחיל להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותה” כדי להתמודד עם מה שהוגדר כצעדים בלתי סבירים. בין האפשרויות שעלו הוזכרו במפורש הטלת אגרות, מגבלות וצעדים רגולטוריים נגד חברות שירותים זרות, צעדים שעשויים לפגוע ישירות בפעילותן של חברות אירופיות בשוק האמריקאי.

באופן חריג, הממשל אף נקב בשמות של חברות אירופיות שעשויות להיפגע מצעדי התגובה, בהן Accenture, DHL, מיסטראל, SAP, סימנס וספוטיפיי. לפי וושינגטון, חברות אלה נהנות מפעילות חופשית בארצות הברית ומתרומה משמעותית לכלכלה האמריקאית, בעוד שחברות אמריקאיות סובלות, לטענת הממשל, מיחס מפלה באירופה.

טראמפ האיחוד האירופיטראמפ האיחוד האירופי

מאזן האימה: וושינגטון מאיימת בצעדי תגמול נגד ענקיות טכנולוגיה אירופיות

ממשל טראמפ מאשים את בריסל ברדיפה רגולטורית של חברות טכנולוגיה אמריקאיות ומזהיר מהטלת מגבלות, אגרות וסנקציות כלכליות על חברות אירופיות מובילות, זאת על רקע חקירות, קנסות ומאבק גובר על עתיד הכלכלה הדיגיטלית

רן קידר |

המתיחות בין ארצות הברית לאיחוד האירופי סביב רגולציית הטכנולוגיה עולה מדרגה. ממשל טראמפ פרסם בימים האחרונים אזהרה חריגה וחריפה כלפי בריסל, שבה הוא מאיים לנקוט צעדי תגמול כלכליים ישירים נגד חברות טכנולוגיה ושירותים אירופיות, אם האיחוד לא יחזור בו ממדיניות הרגולציה, הקנסות והתביעות נגד ענקיות טכנולוגיה אמריקאיות. 

בהודעה פומבית שפרסם נציג הסחר של ארצות הברית, הגוף האחראי על ניהול יחסי הסחר של וושינגטון, נטען כי האיחוד האירופי ומדינות החברות בו מתמידים ב-"מסלול מתמשך של תביעות מפלות ומטרידות, מסים, קנסות והנחיות רגולטוריות" נגד חברות אמריקאיות. לדברי הממשל, צעדים אלה ננקטים לאורך שנים, חרף פניות חוזרות ונשנות מצד ארצות הברית, וללא נכונות אמיתית של בריסל לנהל דיאלוג מהותי או לשנות כיוון.

וכך, אנחנו רואים דוגמא נוספת לעקביות של ממשל טראמפ, ואם תרצו גם של MAGA, שדואג להעביר כל מחלוקת למישור כלכלי מובהק ולהשתמש בכובד המשקל של הכלכלה האמריקאית להכרעה ולסיום סכסוכים. פרשנות אחרת תוכל לומר שטראמפ שש אלי קרב ולא מוותר על אף סכסוך, אבל זה כבר תלוי בהשקפת עולם, שלא לומר פוזיציה. 

איום גלוי בצעדי תגמול 

בהודעת נציג הסחר נאמר כי אם האיחוד האירופי ימשיך במדיניותו הנוכחית, לארה״ב "לא תיוותר ברירה אלא להתחיל להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותה” כדי להתמודד עם מה שהוגדר כצעדים בלתי סבירים. בין האפשרויות שעלו הוזכרו במפורש הטלת אגרות, מגבלות וצעדים רגולטוריים נגד חברות שירותים זרות, צעדים שעשויים לפגוע ישירות בפעילותן של חברות אירופיות בשוק האמריקאי.

באופן חריג, הממשל אף נקב בשמות של חברות אירופיות שעשויות להיפגע מצעדי התגובה, בהן Accenture, DHL, מיסטראל, SAP, סימנס וספוטיפיי. לפי וושינגטון, חברות אלה נהנות מפעילות חופשית בארצות הברית ומתרומה משמעותית לכלכלה האמריקאית, בעוד שחברות אמריקאיות סובלות, לטענת הממשל, מיחס מפלה באירופה.