רדקום: אייל הררי ימונה למנכ"ל
חברת התקשורת רדקום הודיעה היום על שני מינויים בהנהלת החברה. אייל הררי ימונה לתפקיד מנכ"ל החברה, וירון רבקאי, המנכ"ל הנוכחי, יצטרף לדירקטוריון. המינויים יכנסו לתוקף בתחילת 2020.
אייל הררי נמצא ברדקום מעל 19 שנים והחזיק במספר תפקידים בחברה בניהם COO של החברה ומנכ"ל RADCOM Inc, השלוחה של רדקום בצפון אמריקה. לדברי החברה, אייל הוביל את החזון האסטרטגי של החברה לפתרון וירטואלי המתאים לטכנולוגית NFV, והיה דמות מפתח בהובלת החברה למיצוב מוביל בשוק מערכות הניטור המותאמות ל-NFV.
חלי (רחל) בן נון, יושבת ראש הדירקטוריון של רדקום: "ברצוני להביע את הערכתי ותודתי הכנה לירון רבקאי על עבודתו והצלחותיו כמנכ"ל רדקום במשך ארבעת השנים האחרונות. ירון היה גורם משמעותי במיצוב רדקום כספקית המובילה של פתרונות מבוססי ענן המותאמים ל NFV, בצמיחה של רדקום ובעבודה עם לקוחות Top-Tier. ניסיונו הרב של ירון בתעשייה יהיה נכס משמעותי לדירקטוריון, שם יוכל להמשיך לתרום באופן משמעותי להכוונת האסטרטגיה של החברה".
"אנו שמחים למנות את אייל הררי לתפקיד מנכ"ל רדקום. במשך השנים הרבות של אייל בחברה הוא מילא תפקידי מפתח עסקיים וטכנולוגיים אשר עיצבו את רדקום. אייל היה דמות מפתח בהובלה של רדקום במעבר ל-NFV וכן בעבודה של רדקום עם AT&T ולקוחות משמעותיים אחרים. אנחנו בטוחים שהידע והנסיון של אייל בכל התחומים של רדקום ובתעשיה יאפשרו לאייל להוביל את החברה בהצלחה תוך מתן מענה לשינויים המתמשכים בתחום ה- NFV ובטכנולוגיית 5G".
- אלוט חותמת על חוזה עם ספק תקשורת בשווי עשרות מיליוני דולרים
- אלוט: ההכנסות עלו ב-6% ל-23 מיליון דולר - מעל הצפי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ירון רבקאי: "במשך ארבעת השנים האחרונות רדקום הצליחה להגיע לשווקים חדשים, לייצר, להעמיק ולבסס עבודה עם לקוחות חשובים ולהביא לשוק פתרון מוביל גלובלי של מערכת ניטור ל- NFV. לאור תוצאות עבודתנו בשנים האחרונות, אנו צופים להיכנס לשנת 2020 עם בסיס לקוחות יציב וצבר הזמנות משמעותי. אני מודה על ההזדמנות להצטרף לדירקטוריון של רדקום ולהיות חלק מהכוונת האסטרטגיה של החברה. החברה ממוצבת היטב ואני צופה לה עתיד מרתק. אייל היה שותף ו-COO נהדר ואני מאחל לו בהצלחה בתפקידו כמנכ"ל".
אינטל 18A (X)אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור
מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק
מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה.
הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי להשתפר דרמטית בשנה הקרובה.
מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?
הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.
עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה.
- אינטל עלתה יותר מ-80% - אך המבחן האמיתי עוד לפניה
- מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, קידם עסקאות שתרמו להונו האישי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.

כולם רוצים לחגוג: האם עונת הכריסמס משפיעה גם עלינו - מי נהנה מזה ומי משלם ביוקר?
המלונות בנצרת ובחיפה בתפוסת שיא ובמסדרונות ההייטק האווירה מנומנמת - המשק הישראלי, שספג פגיעה קשה, מקבל בדצמבר זריקת מרץ מרעננת; אך לצד האורות המנצנצים, ישנם גם מפסידים
מי שעדיין חושב שחודש דצמבר בישראל מסתכם בסופגנייה ומטבעות שוקולד מוזהבים, מפספס את אחת המגמות הכלכליות המעניינות של השנים האחרונות. ישראל של סוף שנת 2025 היא כבר לחלוטין חלק מהכפר הגלובלי; דצמבר הפך לחודש של "צריכה היברידית" - שילוב של מסורת מקומית עם עונת חגים בינלאומית שחלחלה עמוק למיינסטרים הכלכלי, ויצרה דינמיקה המבוססת על חוויות ובילויים. ויש לכך גם משמעויות כלכליות - חבל הצלה לתיירות הפנים ולעסקים מקומיים, אבל במקביל הרכישה מאתרים בחו"ל דווקא מגלגלת כספים מהמשק המקומי החוצה, ובהייטק הכול ממתין על אש קטנה עד שהעולם יחזור לפעילות.
למי מצלצלים פעמוני החג?
תיירות הפנים ועסקי החוויות המבוססים על נוכחות פיזית ושירותים מקומיים מקבלים בדצמבר מנת חמצן כלכלי שאי אפשר לייבא באונליין. לפי נתוני משרד התיירות והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס), תפוסת המלונות בערים המעורבות בשיא העונה מגיעה לכ-90%. לאחר שנים מאתגרות בענף ותיירות חוץ שעדיין מדשדשת, מדובר בפדיון קריטי ליציבות העסקים המקומיים.
בערים המעורבות הקסם של חג המולד ממלא את הרחובות כבר מתחילת דצמבר - נצרת וחיפה, שבה מצוין פסטיבל "החג של החגים", הופכות למוקדי עלייה לרגל, והקהל הישראלי שמחפש תחושת חו"ל ותמונות יפות בלי לעבור בנתב"ג לא מאכזב. אך הרווח אינו מסתכם בלינה בלבד; "כלכלת החוויות" מייצרת תנועה ערה של מאות אלפי מבקרים בירושלים, חיפה ויפו סביב מיצגי אור ופסטיבלים אורבניים. אלו שירותים שדורשים נוכחות פיזית, ולכן הכסף נשאר בידי בעלי המסעדות, בתי הקפה והעסקים הקטנים בישראל.
תעשיית חנוכה: כסף "ישן" במחירים חדשים
על רקע עצי האשוח המנצנצים, גם כלכלת חנוכה המקומית תורמת בוסט אדיר. כבכל שנה, גם ב-2025 נרשמו שיאים במכירות במאפיות, למרות שהמחירים הרקיעו שחקים, וסופגניות פרימיום נמכרות במחיר של עד 20 שקלים לאחת.
עולם הבידור, שחזר לפעילות מלאה ב-2025, מגלגל עשרות מיליוני שקלים על מופעי ענק ופסטיגלים, המהווים מוקד משיכה צרכני שלא עוצר גם בתקופות מיתון. השילוב בין חנוכה, כריסמס ונובי-גוד-סילבסטר (הצובר תאוצה בכל המגזרים) מייצר "חודש זהב" לקמעונאי המזון והאלכוהול, הנהנים מביקושים חסרי תקדים למוצרי פרימיום.
.jpg)