אייל הררי
צילום: יחצ

רדקום: אייל הררי ימונה למנכ"ל

הררי יחליף בתפקיד את ירון רבקאי אשר ימונה לדירקטור בחברה; שימש בין היתר כ-COO החברה ומנכ"ל השלוחה של החברה בצפון אמריקה
איתן גרסטנפלד |

חברת התקשורת רדקום הודיעה היום על שני מינויים בהנהלת החברה. אייל הררי ימונה לתפקיד מנכ"ל החברה, וירון רבקאי, המנכ"ל הנוכחי, יצטרף לדירקטוריון. המינויים יכנסו לתוקף בתחילת 2020.

אייל הררי נמצא ברדקום מעל 19 שנים והחזיק במספר תפקידים בחברה בניהם COO של החברה ומנכ"ל RADCOM Inc, השלוחה של רדקום בצפון אמריקה. לדברי החברה, אייל הוביל את החזון האסטרטגי של החברה לפתרון וירטואלי המתאים לטכנולוגית NFV, והיה דמות מפתח בהובלת החברה למיצוב מוביל בשוק מערכות הניטור המותאמות ל-NFV.

חלי (רחל) בן נון, יושבת ראש הדירקטוריון של רדקום: "ברצוני להביע את הערכתי ותודתי הכנה לירון רבקאי על עבודתו והצלחותיו כמנכ"ל רדקום במשך ארבעת השנים האחרונות. ירון היה גורם משמעותי במיצוב רדקום כספקית המובילה של פתרונות מבוססי ענן המותאמים ל NFV, בצמיחה של רדקום ובעבודה עם לקוחות Top-Tier. ניסיונו הרב של ירון בתעשייה יהיה נכס משמעותי לדירקטוריון, שם יוכל להמשיך לתרום באופן משמעותי להכוונת האסטרטגיה של החברה".

"אנו שמחים למנות את אייל הררי לתפקיד מנכ"ל רדקום. במשך השנים הרבות של אייל בחברה הוא מילא תפקידי מפתח עסקיים וטכנולוגיים אשר עיצבו את רדקום. אייל היה דמות מפתח בהובלה של רדקום במעבר ל-NFV וכן בעבודה של רדקום עם AT&T ולקוחות משמעותיים אחרים. אנחנו בטוחים שהידע והנסיון של אייל בכל התחומים של רדקום ובתעשיה יאפשרו לאייל להוביל את החברה בהצלחה תוך מתן מענה לשינויים המתמשכים בתחום ה- NFV ובטכנולוגיית 5G".

ירון רבקאי: "במשך ארבעת השנים האחרונות רדקום הצליחה להגיע לשווקים חדשים, לייצר, להעמיק ולבסס עבודה עם לקוחות חשובים ולהביא לשוק פתרון מוביל גלובלי של מערכת ניטור ל- NFV. לאור תוצאות עבודתנו בשנים האחרונות, אנו צופים להיכנס לשנת 2020 עם בסיס לקוחות יציב וצבר הזמנות משמעותי.   אני מודה על ההזדמנות להצטרף לדירקטוריון של רדקום ולהיות חלק מהכוונת האסטרטגיה של החברה. החברה ממוצבת היטב ואני צופה לה עתיד מרתק. אייל היה שותף ו-COO  נהדר ואני מאחל לו בהצלחה בתפקידו כמנכ"ל".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אנליסטים בורסה AIאנליסטים בורסה AI

לקראת ה"שבוע של אנבידיה" - למה מחכים האנליסטים?

הממשל חזר לעבוד אחרי השבתת שיא של 43 ימים וסוף-סוף נקבל את הנתונים על שוק העבודה האמריקאי ונבין לאן פני הריבית של הפד'; אנבידיה ושורה של חברות מענף הצריכה ידווחו ויתנו לנו הבנה גם על מצב ה-AI וגם על מצבו של הצרכן האמריקאי - מה עוד על הלוח הכלכלי השבוע ומה חושבים האנליסטים?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אנבידיה

בשבוע המסחר הקרוב בוול סטריט נכנס אל הישורת האחרונה והמשמעותית ביותר של עונת הדוחות. אבל המשקיעים ממתינים לדברים נוספים, להבין מה תוואי הריבית של הפד, והאם מניות הטק והקמעונאות ימשיך לסחוב את השוק על הכתפיים או שהרוטציה שראינו בסוף השבוע שעבר, של זרימה מטכנולוגיה אל עבר ענפים מסורתיים, תימשך. עוד דבר שמעודד את המשקיעים הוא סיום השבתת הממשל, שהייתה הארוכה בהיסטוריה האמריקאית, 43 ימים ועכשיו נוכל לקבל את הנתונים הרשמיים שהתעכבו, ושצפויים להתפרסם השבוע. אבל שוב, מעל הכל אלו יהיו התוצאות של אנבידיה שיתנו את הטון.

זה השבוע של אנבידיה.

ברביעי בערב לאחר הנעילה תפרסם ענקית השבבים את תוצאות הרבעון הפיסקלי שלה שהסתיים באוקטובר, והציפיות - בשמיים. לפי קונצנזוס של 42 אנליסטים חברת השבבים צפויה לדווח על הכנסות של 54.94 מיליארד דולר, זינוק של כ-57% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אז עמדו ההכנסות על 35 מיליארד דולר. טווח התחזיות נע בין 53.46 ל-58.34 מיליארד דולר - כלומר, גם האומדן הנמוך משקף קפיצה חדה.

ברווח הנקי למניה (EPS), התחזיות עומדות על רווח של 1.25 דולר למניה בממוצע, לעומת 0.81 דולר ברבעון המקביל. התחזיות נעות בין 1.14 ל-1.34 דולר - כאשר המספר העליון מגלם כמעט 66% צמיחה שנתית ברווח למניה.

המספרים האלה מציבים רף מאוד גבוה לאנבידיה, וזה כבר אחרי שנה שבה המניה יותר מהכפילה את שוויה - על רקע הביקושים האדירים לשבבי AI. גם אם אנבידיה תעמוד בציפיות, כולם מחכים לשמוע בעיקר את התחזית קדימה. האם קצב ההזמנות יימשך באותו קצב, מה יקרה במכירות לשוק הסיני לנוכח המגבלות, ואיך נראו ההזמנות מצד הענקיות - אמזון, מיקרוסופט, גוגל וכל השאר.

אנחנו "צועדים על ביצים". אנבידיה התממשה בעצבנות ב-5 ימי המסחר האחרונים וירדה מהשיר שלה. עכשיו כל שינוי הכי קטן בתמהיל של המגזרים, כל הסתייגות בטון של ג'נסן הואנג או כל עדכון מינורי בתחזית - יכול לגרום לכדור שלג בשוק.

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה

בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla 0.59%  להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.


מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.


הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.


האסטרטגיה היא לב הסיפור

הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.


פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.