אייל הררי
צילום: יחצ

רדקום: אייל הררי ימונה למנכ"ל

הררי יחליף בתפקיד את ירון רבקאי אשר ימונה לדירקטור בחברה; שימש בין היתר כ-COO החברה ומנכ"ל השלוחה של החברה בצפון אמריקה
איתן גרסטנפלד |

חברת התקשורת רדקום הודיעה היום על שני מינויים בהנהלת החברה. אייל הררי ימונה לתפקיד מנכ"ל החברה, וירון רבקאי, המנכ"ל הנוכחי, יצטרף לדירקטוריון. המינויים יכנסו לתוקף בתחילת 2020.

אייל הררי נמצא ברדקום מעל 19 שנים והחזיק במספר תפקידים בחברה בניהם COO של החברה ומנכ"ל RADCOM Inc, השלוחה של רדקום בצפון אמריקה. לדברי החברה, אייל הוביל את החזון האסטרטגי של החברה לפתרון וירטואלי המתאים לטכנולוגית NFV, והיה דמות מפתח בהובלת החברה למיצוב מוביל בשוק מערכות הניטור המותאמות ל-NFV.

חלי (רחל) בן נון, יושבת ראש הדירקטוריון של רדקום: "ברצוני להביע את הערכתי ותודתי הכנה לירון רבקאי על עבודתו והצלחותיו כמנכ"ל רדקום במשך ארבעת השנים האחרונות. ירון היה גורם משמעותי במיצוב רדקום כספקית המובילה של פתרונות מבוססי ענן המותאמים ל NFV, בצמיחה של רדקום ובעבודה עם לקוחות Top-Tier. ניסיונו הרב של ירון בתעשייה יהיה נכס משמעותי לדירקטוריון, שם יוכל להמשיך לתרום באופן משמעותי להכוונת האסטרטגיה של החברה".

"אנו שמחים למנות את אייל הררי לתפקיד מנכ"ל רדקום. במשך השנים הרבות של אייל בחברה הוא מילא תפקידי מפתח עסקיים וטכנולוגיים אשר עיצבו את רדקום. אייל היה דמות מפתח בהובלה של רדקום במעבר ל-NFV וכן בעבודה של רדקום עם AT&T ולקוחות משמעותיים אחרים. אנחנו בטוחים שהידע והנסיון של אייל בכל התחומים של רדקום ובתעשיה יאפשרו לאייל להוביל את החברה בהצלחה תוך מתן מענה לשינויים המתמשכים בתחום ה- NFV ובטכנולוגיית 5G".

ירון רבקאי: "במשך ארבעת השנים האחרונות רדקום הצליחה להגיע לשווקים חדשים, לייצר, להעמיק ולבסס עבודה עם לקוחות חשובים ולהביא לשוק פתרון מוביל גלובלי של מערכת ניטור ל- NFV. לאור תוצאות עבודתנו בשנים האחרונות, אנו צופים להיכנס לשנת 2020 עם בסיס לקוחות יציב וצבר הזמנות משמעותי.   אני מודה על ההזדמנות להצטרף לדירקטוריון של רדקום ולהיות חלק מהכוונת האסטרטגיה של החברה. החברה ממוצבת היטב ואני צופה לה עתיד מרתק. אייל היה שותף ו-COO  נהדר ואני מאחל לו בהצלחה בתפקידו כמנכ"ל".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אינטל 18A (X)אינטל 18A (X)

אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור

מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינטל אנבידיה

מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה. 

הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי  להשתפר דרמטית בשנה הקרובה. 

מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?

הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.

עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה. 

תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.


גיימינג משחקים וידאו
צילום: Istock

הדור הבא של משחקי הווידאו נבנה באמצעות בינה מלאכותית

מודלי עולם מבוססי AI חודרים לליבת תעשיית הגיימינג, מקצרים תהליכי פיתוח, משנים את עבודת המפתחים ומציבים אתגרים חדשים לענף של 190 מיליארד דולר
אדיר בן עמי |

ההתקדמות הטכנולוגית בתחום הבינה המלאכותית מתחילה לחדור לעומק תעשיית משחקי הווידאו, עם הופעתם של מודלים חדשים המסוגלים לייצר סביבות תלת־ממד אינטראקטיביות. במוקד השינוי עומדים מה שמכונים “מודלי עולם” - מערכות AI שנועדו לדמות את המציאות הפיזית ולפעול בתוכה. בניגוד לכלי בינה מלאכותית קודמים, שהתמקדו בטקסט, תמונה או וידאו, המודלים החדשים מייצרים מרחבים דינמיים שבהם ניתן לנוע, לפעול ולהגיב בזמן אמת.


חברות מחקר ופיתוח מובילות, ובהן DeepMind של גוגל, לצד יזמים פרטיים וסטארט־אפים עתירי הון, רואים במשחקי הווידאו קרקע ניסוי אידיאלית. הסיבה לכך היא השילוב בין מורכבות טכנולוגית גבוהה לבין סביבה מבוקרת יחסית, שבה ניתן לבדוק יכולות מתקדמות מבלי להתמודד עם רגולציה כבדה.


תעשייה של 190 מיליארד דולר בשנה

לפי הערכות, מדובר בתעשייה שמגלגלת קרוב ל־190 מיליארד דולר בשנה, עם קהל גלובלי רחב וצמא לחדשנות. עבור חברות AI, מדובר בהזדמנות להטמעה מהירה של טכנולוגיות חדשות בקנה מידה מסחרי. כבר כיום נעשה שימוש בבינה מלאכותית ליצירת רכיבים שונים במשחקים, כגון דמויות, טקסטורות ונופים. אולם מודלי העולם מרחיבים את השימוש הזה ומאפשרים יצירה שלמה של סביבות משחק, ולא רק של אלמנטים בודדים בתוך עולם קיים.


מנהלים באולפני משחקים מדווחים כי השימוש בכלים מבוססי AI האיץ משמעותית את קצב הפיתוח. לדבריהם, תהליכים שארכו חודשים התקצרו לשבועות, ולעיתים אף ימים, מה שמאפשר להוציא לשוק משחקים מהר יותר או לבצע יותר ניסויים בשלב הפיתוח.


הטכנולוגיה מחלחלת גם לשיתופי פעולה בין תעשיית המשחקים לעולמות תוכן אחרים. דמויות מוכרות מזיכיונות קולנועיים וטלוויזיוניים הופכות לדמויות אינטראקטיביות בתוך משחקים, המסוגלות להגיב לשחקן בשיחה חיה ולא לפעול רק לפי תסריט קבוע מראש. במקביל, חברות AI משקיעות בפיתוח מודלים שיוכלו להשתלב ישירות במנועי המשחק המרכזיים, כמו Unity ו־Unreal. גורמים בתעשייה מעריכים כי מנועי המשחק עצמם יידרשו לעבור התאמות משמעותיות, כדי לתמוך בתוכן שנוצר בזמן אמת ולא רק בקבצים מוכנים מראש.


ההשפעה על שוק העבודה בענף המשחקים