הסכם קיבוצי במתף של הבנק הבינלאומי: העובדים יקבלו תוספת שכר
ועד עובדי חברת מת"ף, חברת המחשוב של קבוצת הבינלאומי 1.19% , הודיע היום (א') כי הושג הסכם קיבוצי ל-500 עובדי החברה, אשר ייהנו משורה של הטבות בהן תוספות שכר, הגדלת ההפרשות הפנסיוניות, קיצור שבוע העבודה בחברה ובונוס שנתי. מנגד, בין הצדדים סוכם כי מספר העובדים שאינם מועסקים ישירות על ידי מת"ף יצומצם בהדרגה.
על פי הדיווח, ההסתדרות, ועד עובדי מת"ף (מחשוב ותפעול פיננסי) מקבוצת הבנק הבינלאומי והנהלת החברה, חתמו היום על הסכם קיבוצי ראשון. כחלק מההסכם נקבע כי העובדים יקבלו תוספות שכר בשיעור כולל של כ-14%, אשר ישולמו במלואן בתוך שנה ושלושה חודשים. מדובר על תוספת שחלקה רטרואקטיבית עבור השנים 2017 ו-2018, וחלקה עבור 2019 ו-2020. תוספת זו באה לידי ביטוי בתוספות שכר עד שנת 2020 בגובה 3.1% לשנה בממוצע. בנוסף תשולם לכלל העובדים תוספת ותק בגובה של 0.7% לשנה.
בנוסף יקבלו העובדים מענק חתימה ובונוס שיחולק להם פעם בשנה. כמו כן, הצדדים סיכמו על הגדלת ההפרשות הפנסיוניות והשכר הפנסיוני של העובדים, לצד שיפור בדמי ההבראה והגדלת מספר ימי החופשה. עוד סוכם כי הנהלת החברה תקצה מדי שני לוועד העובדים כספים שייועדו למען פעילויות רווחה לעובדים. במקביל תוצע לעובדים תכנית פרישה מרצון במסגרתה צפויים לפרוש כ-40-60 עובדים.
בין הצדדים סוכם כי מספר העובדים שאינם מועסקים ישירות על ידי מת"ף יצומצם בהדרגה, שכן בשנים האחרונות גדל היחס בין עובדי החוץ לעובדי מת"ף באופן שצמצם משמעותית את מספרם של עובדי מת"ף. ההסכם אף קובע כי תינתן עדיפות ברורה לעובדי מת"ף באיוש משרות פנויות וכי תהיה מעורבות של נציגות העובדים בכל הקשור לתהליכי סיום העסקה בחברה.
- הבינלאומי: צמיחה בפעילות הליבה, התשואה על ההון ירדה ל-16.2%
- הבינלאומי עם רווח שיא של 637 מיליון שקל ותשואה של 18.3% על ההון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הישג נוסף שנרשם בהסכם, הינו קיצור אורך שבוע העבודה בחברה ל-41 שעות, לעומת שבוע העבודה בישראל שעומד על 42 שעות. ברקע לדברים, ההנהלה הכירה בהתאגדות העובדים ופתחה במו"מ עם הוועד להסדרת תנאי העסקתם בהסכם קיבוצי, אשר במהלכו העובדים אף פתחו בעיצומים (לכתבה המלאה).
ראש חטיבת עובדי הבנקים וחברות האשראי, עו"ד מנחם מליק: "בשעה טובה חתמנו היום על הסכם קיבוצי המסדיר לראשונה, בצורה כוללת וראויה, את תנאי עבודתם ושכרם של עובדי מת"ף ומשפר באופן משמעותי את ביטחונם התעסוקתי והסוציאלי, לצד דאגה לעתידם ולרווחתם. אני מברך את עובדי החברה ובראשם את יו"ר הוועד רן שהרבני וחברי הוועד, על ההתמודדות הנחושה לאורך הדרך עד להשגת ההסכם המיוחל".
מוועד עובדי מת"ף נמסר היום כי "ההסכם הזה הוא אבן דרך היסטורית בחברת מת"ף, המביאה לתום עידן הפיטורים השרירותיים בחברה. העמידה המשותפת של העובדים יחד, הצליחה להביא בסופו של דבר להבטחת עתידם התעסוקתי בחברה תוך שדרוג זכויותיהם ותנאי שכרם".
- צעד נוסף לפתיחת השוק: נימה קיבלה אישור להציע פיקדונות ולהנפיק חשבונות לקבלת שכר
- חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- החשד: העלמת הכנסות משיפוצים ובנייה בסכום של כ-1.5 מיליון שקל
- 2.מזל שעזבתי (ל"ת)עובד חיצוני במתף 04/02/2019 09:53הגב לתגובה זו
- 1.ומה עם הסכם השכר של בנק אוצר החייל (ל"ת)ירין 03/02/2019 18:27הגב לתגובה זו

סמוטריץ׳: ״מי שלא יוריד מחירים, ימוסה״
״אני לא נגד עשירים״ אומר שר האוצר סמוטריץ׳ בנאום לקראת אישור התקציב ״אבל חייבים לטפל במונופולים״ הוא מכריז מלחמה על הבנקים והיבואנים; ״נצביע רק על חוק גיוס שוויוני״ מוסיף
לקראת אישור תקציב המדינה, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' קיים מסיבת עיתונאים במשרד האוצר בירושלים במהלכה נשא נאום שבו הוא פרש את קווי המדיניות הכלכלית שלו ואת המאבק ביוקר המחיה, במונופולים ובמערכת הבנקאית. בדבריו הדגיש השר את חשיבותן של הרפורמות הכלולות בתקציב ואת הצורך, לדבריו, להחזיר כוח לציבור ולשבור ריכוזיות בשווקים המרכזיים.
״אזרחי ישראל, הבנקים לא היו איתכם, בזמן שאתם התמודדתם עם ריבית גבוהה, יוקר מחיה ומשבר ביטחוני, הם גרפו עוד ועוד רווחים. וכך גם המונופולים. הם העלו מחירים כי הם פשוט יכולים. הם ניצלו את המלחמה וגרפו רווחי עתק. תסתכלו על הדוחות הכספיים שלהם ותראו בעצמכם מי שילם את המחיר.
״אנחנו הולכים לטפל בזה. לוודא שהם ישלמו את חלקם, ושאתם תקבלו בחזרה את מה שמגיע לכם. ההצלחות הביטחוניות והכלכליות של מדינת ישראל חייבות לחזור לחשבון שלכם. זה שלכם. אנחנו מרימים את הכלכלה, ומורידים את המחירים. ואני אומר לכם ביושר, אני עובד רק בשבילכם. לא מעניין אותי כמה מיליונים שפכו עליי בקמפיינים פרסומיים כדי לפגוע בי. מה שחשוב לי הוא שאתם תוכלו לחיות פה בזול וברווחה.
״אני לא נגד עשירים. ההפך. אני בעד יוזמה, עבודה ויצירה. אבל אני נגד עושק וניצול. וזה מה שעשו הבנקים בתקופת המלחמה. הייתי שר האוצר הראשון שהטיל עליהם מס, וגם עכשיו אנחנו נמסה אותם. לא ייתכן שבזמן שאתם נלחמים על הקיום הכלכלי שלכם, יש מי שגוזר קופון בעמלות ובריביות.
- הרחבת הפטור ממס על יבוא אישי תיכנס לתוקף עוד 21 יום
- משרד האנרגיה 'יש לקבוע מדיניות ארוכת טווח למיסוי רכב חשמלי'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
״לכן אנחנו פותחים את שוק הבנקאות לתחרות אמיתית. תחרות שתגרום לכל אזרח בישראל לשלם פחות ריבית על האשראי והאוברדראפט, ולקבל יותר כסף על הכסף שנמצא בפיקדונות. שוק בנקאי חייב לשרת את הציבור, לא את עצמו. במקביל, אנחנו מורידים מסים. פחות מס הכנסה בכל חודש, יותר כסף שנשאר אצלכם בכיס. זו הדרך לחזק את המשק, זו הדרך להחזיר את האיזון.

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד
המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים
צים ZIM Integrated Shipping Services 1.38% , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף. המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.
ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה.
היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי, להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.
כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים.
- דירקטוריון צים: "בודקים מכירת החברה; יש מציעים רבים"
- צים: "האנליסטים מעריכים שנה פחות טובה ב-2026, אבל אי אפשר לדעת"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית. בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.
