מודיעין צנחה 5.9% במחזור ער: השותפות הודיעה על כוונתה לבצע הנפקה

בקופת המזומנים של מודיעין יש כ-85 מיליון דולר והיא צפויה להשקיע כ-58 מיליון דולר בקידוחי האקספלורציה ומבחני ההפקה ב'מירה' ו'שרה'
אריאל אטיאס | (47)

יחידות ההשתתפות של מודיעין יהש איבדו גובה לאחר ששותפות חיפושי הנפט והגז הודיעה על כוונתה לבצע גיוס הון ללא שמסרה האם ההנפקה תתבצע בדרך של הנפקה לציבור או בדרך של זכויות.

בקופת המזומנים של מודיעין שכבו כ-116 מיליון דולר נכון לסוף הרבעון השלישי של 2011. עם זאת, במהלך נובמבר הוציאה השותפות 30.5 מיליון דולר עבור רכישת 7.6% מהזכויות ברשיונות 'מירה' ו'שרה' מהכשרה אנרגיה.

השותפות זקוקה לכספים עבור מימון חלקה בתוכנית הפיתוח של הרשיונות. מודיעין מחזיקה בכ-29.2% מהזכויות ברשיונות ועל כן חלקה בפרויקט שעלות פיתוחו נאמדת בכ-157 מיליון דולר (לפני מבחני הפקה) עומד על 46 מיליון דולר. ביצוע מבחני הפקה בשני הרשיונות צפוי להגדיל את העלות הכוללת של מודיעין בכ-12.5 מיליון דולר נוספים.

קידוחי אקספלורציה ברישיונות "שרה" ו"מירה" צפויים להתחיל ברבעון הראשון של 2012. הקידוח הראשון יהיה "מירה-1" ותוצאותיו צפויות להתפרסם במהלך הרבעון השני, ע"פ תוכנית העבודה של השותפות. הקידוח השני, "שרה-1" יחל בסמוך לאחר השלמת קידוח "מירה-1" וצפוי להימשך כ- 50 ימים.

שני רישיונות נוספים שבהם מחזיקה מודיעין הינם 'ים חדרה' ו'גבריאלה'. בשבוע שעבר חשפה מודיעין חלק מהפוטנציאל של 'ים חדרה' כאשר הסקרים הסייסמיים שבוצעו הצביעו על פוטנציאל למציאת 133 מיליון חביות של נפט בהסתברות של 25%-29%. התוצאות הסייסמיות של רישיון 'גבריאלה' - יפורסמו בחודשים הראשונים של שנת 2012.

תגובות לכתבה(47):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 23.
    שלמה בן דוד 12/12/2011 08:12
    הגב לתגובה זו
    רק למי יש סבלנות ישלש את כספו עד אמצע 2012. - חבל שאני מנוע מלקנות
  • למה אתה מנוע מלקנות? תפרט ואז נאמין לך... (ל"ת)
    גדי 12/12/2011 18:22
    הגב לתגובה זו
  • 22.
    שוטר 12/12/2011 00:06
    הגב לתגובה זו
    ללכת להתלונן במשטרת ישראל על ההונאה שמבצעת הנהלת מודיעין.
  • 21.
    נשדד סידרתי 11/12/2011 20:48
    הגב לתגובה זו
    השותף הכללי ממשיך לקבל משכורות , דמי ניהול , תמלוגים , כאשר ימצאו משהוא הם יהיו הראשונים לעשות מניפולציות עם המידע , כמו שקרה בגלוב , מכרו הרבה לפני שפרסמו את התקלה , אם יש משהוא רציני אז הם יעכבו את הפירסומים והבדיקות עד שיקנו מספיק יהשים , אם אין משהוא מיוחד אז יעכבו את הפרסום עד להנפקה נוספת .
  • 20.
    יוסטאס 11/12/2011 14:19
    הגב לתגובה זו
    רק חולם שהכל לטובה כמוני .יכול לטעון שמטרת ההנפקה היא לא לגייס כסף אלא לחלק אופציות חינם לי ולחברי. ומטרת ההנפקה היא להעשיר את המשקיע הקטן ולא את זולטי וסולטאן. השמועה אומר שנוחי זקוק לכספי ההנפקה לתשלום האגח שהוא חייב לציבור
  • אסור לו להשתמש בכספי ההנפקה לתשלום אגח אחר. (ל"ת)
    רונן 11/12/2011 16:35
    הגב לתגובה זו
  • מתקרבת 11/12/2011 17:06
    לכן יעשה בכסף שלו מה בראש שלו.... כמו תמיד.
  • אוקיי..... עכשיו אתה מדבר לעניין.... :) (ל"ת)
    מתקרבת 11/12/2011 15:18
    הגב לתגובה זו
  • 19.
    יוסטאס 11/12/2011 13:26
    הגב לתגובה זו
    מצאתי משהו חשוב בדוח של הכשרה אנרגיה מלפני שבוע בעמוד 90 של הדוח רשום שחור על גבי הלבן כי יש סבירות גבוהה כי הקידוח במירה יתבצע עד לתאריך 01.01.2012 כשאומרים לי סבירות גבוהה בדוח אני מבין כי מדובר בהסתברות של 90%. ואת זה הם מבססים לדבריהם על פי שיחתם עם המשכיר הנוכחי של האסדה אשר ככל הנראה יפנה להם את האסדה לפני המועד המוסכם. לידיעת אלה שלא יודעים - המשכיר הנוכחי של האסדה הם או דלק קידוחים או נובל אנרג' י. לדעתי אף אחד מהכתבים לא שם לב למה שרשום בעמוד 90.
  • 18.
    יוסטאס 11/12/2011 12:57
    הגב לתגובה זו
    מדובר בגיוס הון עתידי בלבד הריי רושמים לכם בכתבה כי כסף לקידוחים הראשונים יש והחברה רוצה להבטיח לעצמה גיוס הון בעתיד כי היא מבינה שהיא צריכה עוד כסף בקופה לקידוחים נוספים. מי שצפה בסרטון עם גבריאלי מנכ" ל אי-די-בי שמע אותו אומר כי החברה רוצה לפתח את ים-חדרה כרישיון המוחזק על ידי כ-100%.
  • הגיוס כד סוף השנה בגלל התשקיף (ל"ת)
    אבי ר. 11/12/2011 15:09
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    צחי סולטן - מאחל לך לנצל את הכסף לטרופות (ל"ת)
    אבי 11/12/2011 12:50
    הגב לתגובה זו
  • שיקח תרופות כל חייו ויממן מהגזל (ל"ת)
    מוטי 11/12/2011 15:08
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    הכנה למזגן 11/12/2011 12:44
    הגב לתגובה זו
    עכשיו קנו וקונים כל מי שצריך סחורה בזול לכבוד מדד 100...מה חשבתם שיתחילו בשער 40?השאלה מאיפה אני הקטן מביא כסף להנפקת זכויות בשביל לקבל אופציות חינם.
  • 15.
    נמאס 11/12/2011 12:37
    הגב לתגובה זו
    הרי לאחר כל ההוצאות המתוארות פה עדין ישארו 30 מיליון דולר - אז למה לגייס מעכשיו???
  • 14.
    נקודה חשובה למחשבה 11/12/2011 12:36
    הגב לתגובה זו
    שימו לב טוב טוב מניית שמן גז ונפט שהונפקה שבוע שעבר נסחרת בשווי זהה למודיעין. בהתחשב בכמות הגז והנפט הכוללת של מודיעין לעומת שמן יש פה עיוות רציני בשווי אחת החברות. מניתוח שעשיתי בהתאם לשוויים של חברות נפט שונות בארץ ובעולם נראה שהעיוות נמצא למודיעין שמשום מה נסחרת במחיר שנמוך יותר משווייה האמיתי. לא יודע מה אתכם אבל אני קנה בירידות של היום ויושב על המנייה עד שתעלה בעשרות ואפילו מאות אחוזים. בהצלחה לכולם.
  • פילנטרופ 11/12/2011 13:59
    הגב לתגובה זו
    מעניין מה עומד מאחורי השווי הנמוך של מודיעין. כנראה שהטייקונים מחזיקים אותה נמוך כדי שיוכלו להיכנס אחרי הקידוח במירה ושרה
  • 13.
    יוסטאס 11/12/2011 12:25
    הגב לתגובה זו
    כל מי שיודע לקרוא דוחות ותשקיפים רואה כי בהודעה של היום רשום כי ההנפקה תתבצע, אם היא תצא לפועל, על פי תשקיף אשר פורסם בינואר 2010 בו רשום כי החברה יכולה להנפיק לא יותר מ-6 מיליארד יחידות השתתפות (מניות) בלבד על פי תשקיף זה. במהלך שנתיים מאז הנפיקה החברה קרוב לאותם 6 מיליארד יה" ש אשר הונפקו ביחד עם אופציות 5, 6, ו-7. כלומר אם ההנפקה אמורה להיות על פי תשקיף של 01/10 ניתן להנפיק רק אופציות ללא מניות כגיוס הון עתידי עבור מחזיקי היה" ש בלבד. זאת אומרת אם היום אני מחזיק 1000000 מניות, בהנפקה אני עתיד לקבל 1000000 אופציות של 8 ועוד 1000000 אופציות של 9 אשר נניח אמורות להתממש בעוד כחצי שנה או שנה במחיר מימוש של נניח 40 אג' . במילים אחרות אני אקבל 2000000 אופציות בחינם אשר ביום המסחר הראשון שלהם עשויים להיסחר במחיר של 15 אג' רווח של 300000 שח מבלי לעשות כלום. תחשבו על זה מחכה לתגובות. גם החברה מרוויחה מזה כי היא עתידה להכניס כסף לקופה בעתיד.
  • 12.
    יוסטאס 11/12/2011 12:16
    הגב לתגובה זו
    כל מי שיודע לקרוא דוחות ותשקיפים רואה כי בהודעה של היום רשום כי ההנפקה תתבצע, אם היא תצא לפועל, על פי תשקיף אשר פורסם בינואר 2010 בו רשום כי החברה יכולה להנפיק לא יותר מ-6 מיליארד יחידות השתתפות (מניות) בלבד על פי תשקיף זה. במהלך שנתיים מאז הנפיקה החברה קרוב לאותם 6 מיליארד יה" ש אשר הונפקו ביחד עם אופציות 5, 6, ו-7. כלומר אם ההנפקה אמורה להיות על פי תשקיף של 01/10 ניתן להנפיק רק אופציות ללא מניות כגיוס הון עתידי עבור מחזיקי היה" ש בלבד. זאת אומרת אם היום אני מחזיק 1000000 מניות, בהנפקה אני עתיד לקבל 1000000 אופציות של 8 ועוד 1000000 אופציות של 9 אשר נניח אמורות להתממש בעוד כחצי שנה או שנה במחיר מימוש של נניח 40 אג' . במילים אחרות אני אקבל 2000000 אופציות בחינם אשר ביום המסחר הראשון שלהם עשויים להיסחר במחיר של 15 אג' רווח של 300000 שח מבלי לעשות כלום. תחשבו על זה מחכה לתגובות. גם החברה מרוויחה מזה כי היא עתידה להכניס כסף לקופה בעתיד.
  • מתקרבת 11/12/2011 12:49
    הגב לתגובה זו
    איפה כאן הגיוס??? אם אתה לא מוסיף " לירה" .... אבל, מה אני מבינה - בוא נמתין לפרטי ההנפקה ואז נהיה יותר חכמים... אור ואהבה (הלוואי ואתה צודק!!!)
  • מחזיק לא יצטרך להוסיף כסף?אז מה פה הגיוס? (ל"ת)
    לא מבין 11/12/2011 12:45
    הגב לתגובה זו
  • הקורא במרק עוף 11/12/2011 12:43
    הגב לתגובה זו
    אם תרוויחצ 300000 שח אצל סולטן הנוכל אני אמכור את הבית שלי ואתן לך עוד 300000 שח נוספים.אבל לחיות בהרגשה טובה לא עולה כסף.
  • 11.
    פילנטרופ 11/12/2011 12:11
    הגב לתגובה זו
    נכון שיש סיכון אבל אם הממצאים יאומתו שער המנייה לפחות ישלש את עצמו
  • מתקרבת 11/12/2011 12:47
    הגב לתגובה זו
    יש להמתין לפרטי ההנפקה - ורק אז - להחליט מה עושים, כמה, מתי ואיך.... בהצלחה!!! ג.נ. מחזיקה.......
  • 10.
    דוד 11/12/2011 12:06
    הגב לתגובה זו
    מצטרף לתגובה מס" 3 של מוטי
  • אסף לביא 11/12/2011 12:34
    הגב לתגובה זו
    סולטן עושה קומבינות על משקיעי מודיעין כל פעם מחדש. הלוואי שהרשות לנירות ערך תכניס אותו למעשיהו לכמה שנים טובות. שם בעזרת וזלין הוא ילמד את דרך הישר!
  • 9.
    ראובן 11/12/2011 11:49
    הגב לתגובה זו
    צחי, למי שלא יודע, הוא גם הבעלים של כלל חיתום. משמע הוא חבר של כל הברנז' ה של המוסדיים וחפץ מאוד מאוד בייקרם (חפשו בגוגל עמלות חיתום ותבינו באיזה סכומים מדובר) ולכן הוציא את ההודעה הזו במטרה לאפשר לקרנות לקנות בזול לקראת הכניסה בסוף השבוע, והם כמובן בהנפקה הבאה עלינו לרעה ירחצו לו חזרה את היד וישתתפו. והמשקיע הקטן... המממ... תזכירו לו מי זה... הכל לכאורה כמובן ולעניות דעתי כפי שכתבתי
  • לצערי הרב... אתה צודק! (ל"ת)
    מתקרבת 11/12/2011 12:07
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    המחזק 11/12/2011 11:46
    הגב לתגובה זו
    שיתפוצצו כולם יש משהו בים גז נפט ימצאו משהו באחד הרישיונות של מודיעין ואני יהיה בפנים .כל הקומבינות לא ירחיקו אותי .
  • מתקרבת 11/12/2011 11:56
    הגב לתגובה זו
    חכה לשמוע את נתוני ההנפקה..... ואז תחליט! החיפזון מן השטן.... אור ואהבה... (לא לסולטן!!!)
  • 7.
    מיקי500 11/12/2011 11:25
    הגב לתגובה זו
    ביום חמישי מוסדים חיבים לקנות לא להיות פרירים
  • מתקרבת 11/12/2011 11:56
    הגב לתגובה זו
    איזה שטויות....
  • חמור עבודה 11/12/2011 13:16
    אין מה לעשות ככה זה!
  • 6.
    הקורא במרק עוף 11/12/2011 11:19
    הגב לתגובה זו
    הסתכלו טוב באדון סולטן דמיינו אותו ללא עניבה והנה לפניכם שודד דרכים. חשבתם שהוא באמת בא למצא נפט או גז את הכסף הוא עושה ממניפולציות במניה.חברה תעשו כמוני מזמן זרקתי את הזבל הזה שנקרא מודיעין.
  • 5.
    מיקי500 11/12/2011 11:18
    הגב לתגובה זו
    ביום חמישי נכנסת למדד100 למי שמבין......
  • מתקרבת 11/12/2011 11:54
    הגב לתגובה זו
    שמחת זקנתי בראש חוצות!!!! בינתיים ממתגלחים עלינו יפה יפה!!!
  • ומה צריך להבין? יכול לקרות כל דבר (ל"ת)
    לל 11/12/2011 11:45
    הגב לתגובה זו
  • גיא 11/12/2011 11:42
    הגב לתגובה זו
    עבור מוסדיים שצריכים להכנס...
  • אל תדאג להם - הם ייכנסו בהנפקה.... (ל"ת)
    מתקרבת 11/12/2011 11:55
  • 4.
    מודיעין בת" א 100 11/12/2011 11:17
    הגב לתגובה זו
    סולטן לא פרייר והוא מחזיק מניות יותר מכולנו.
  • מתקרבת 11/12/2011 11:53
    הגב לתגובה זו
    השקיע גרוש וחצי!!!! הוא יודע לעשות כסף... בעיקר על הגב שלנו!!!
  • 3.
    מוטי 11/12/2011 11:01
    הגב לתגובה זו
    פי אלף שתפסיד את כל רכשוך כמו שאני הפסדתי ושייצא לך רק חול וחלרע מהקידוחים שלך .
  • מצטרף לאיחולים (ל"ת)
    חיים 11/12/2011 11:24
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    משקיע שקוע 11/12/2011 10:59
    הגב לתגובה זו
    מניה הכי פוטנציאלית במגזר ורק יורדת,יש הרגשה שבלי קשר להנפקות או זכויות יש עליה שורט ענק שלא נותן לה לזוז אחרת אין שום הגיון במחיר או במסחר שקשור למצב הרישיונות ועתידם כבר בזמן הקרוב.
  • 1.
    הנפקה במחיר ריצפה אופציות במתנה דילול מהותי (ל"ת)
    כל דבר בלירה 11/12/2011 10:48
    הגב לתגובה זו
  • העיתוי נועד להוריד את המניה לכניסה נוחה לת" א (ל"ת)
    צחי ס. 11/12/2011 15:10
    הגב לתגובה זו
  • מתקרבת 11/12/2011 10:57
    הגב לתגובה זו
    נקווה שהפעם יעשו הנפקת זכויות - אחרת.... שוב - ניווכח שהחברה הזו - לא סופרת את המשקיעים, ומוכרת אותם כמו שאתה אומר " בלירה" .............