מיזם פייסבוקי: מותגים יחלקו כסף לתרומות וקניות
גרסה חדשה למונח WIN-WIN מקבלת לאחרונה ביטוי באמצעות יוזמה פייסבוקית שנקראת
צלע נוספת וחשובה במיזם הוא הפרסומאי גילי ארג'נטרו שהיה אמון על האסטרטגיה של המיזם: "FEELnTROP הוא מיזם חברתי מהפכני שמשנה את מערך הכוחות הישן שהיה קיים בין מותגים, צרכנים ותרומה לקהילה ומציע מודל חדשני המותאם לפעילות בפייסבוק, תוך ניצול התועלות עליהן הוא בנוי - אינטראקטיביות, ויראליות והעברת כובד המשקל לגולשים".
מה זה ואיך זה עובד: הקונספט שפותח על ידי רונן מבוסס על מעורבות הצרכנים בחוויית המותג ובפעילותו הדיגיטלית, כאשר בשורה התחתונה המותגים ירוויחו מהנעה פיסית של הלקוחות לחנויות.
בבסיס היוזמה עומדת אפליקציית פייסבוק במסגרתה מעמיד המותג המפרסם תקציב אמיתי ובלתי מותנה, אותו מנתבים הגולשים כתרומה לעמותות. לגולשים השפעה מלאה על תקציב התרומות, אותו הם בוחרים להעביר לעמותות איתן הם מזדהים, ובנוסף הם מקבלים כסף לקניות בחנויות המותגים המשתתפים.
ודי לחכימא ברמיזה: המוטיבציה למותגים להשתתף במיזם החשיפה הרחבה תוך חיבור לערכים של תרומה לקהילה ומינוף הפעילות הדיגיטלית לצורך הנעת הגולשים לביצוע רכישה בפועל בנקודות המכירה. במקביל זוכות העמותות לחשיפה לפעילותן, תוך הגדלת תקציב התרומות למימון השוטף. כל זאת כאשר הגולש והעמותות לא נדרשים הוצאה כספית.
יריית הזינוק של המיזם תגיע בקמפיין של קבוצת קניוני ישראל בהשתתפות למעלה מ-25 מותגים ביניהם: FOX, בודי שופ, בורגר ראנץ', אפרודיטה, ניין ווסט, סטימצקי, אירוקה ועוד.
תרומות הגולשים ינותבו ל-9 עמותות: גלעד שליט, 'רוח נשית', 'על"ם', 'משאלת לב', 'אור ירוק', 'תנו לחיות לחיות', 'חיבוק ראשון', 'ילדים בסיכוי' ו'וראייטי'.
אילנית גריוביץ ברגר סמנכ"ל השיווק בקבוצת קניוני ישראל: "כקבוצת קניונים הפועלת מאז ומתמיד למען הקהילה באזורי הקניונים ובכלל, ולאור הגל החברתי הטוען לשיפור אורחות החיים במדינתנו, הבנו שעלינו לנצל את גודלנו ופריסתנו הארצית ולסייע ככל שניתן בהעלאת המודעות בכל הנוגע לעשייה המבורכת של העמותות בישראל".
לדבריה: "בחרנו למהלך 9 עמותות ממגוון תחומי עשיה, להן נסייע בין היתר, גם בהפניית תרומות - עפ"י בחירת לקוחותינו ברחבי הארץ. הגולשים שיבחרו להשתתף במהלך, יקבלו מטעם המותגים שאישרו השתתפות וסייעו בתרומה, הטבות בלעדיות בקניות לחג".
- 8.דני 27/03/2012 17:21הגב לתגובה זומי שמכיר את אורלי רונן יודע שזה עוד מייזם שיביא לכישלון, מוכרת את הים בהתחלה ואחר כך מתחילים הבעיות
- 7.כל הכבוד האורלי רונן הזו תותחית (ל"ת)טמירה 15/09/2011 18:58הגב לתגובה זו
- 6.קול המכרסם 01/09/2011 13:42הגב לתגובה זונדבר הזה לא יחזיק מעמד שבוע.הכוונה טובה אבל הביצוע והתכנון הופכים את זה למשהו מסובך ולא ידידותי
- 5.01/09/2011 12:30הגב לתגובה זולאיזו עמותה מתוך תשע אפשריות לתרום. אחר כך אתה מקבל מהמותג שובר או הנחה בקניות בנקודות המכירה, דהיינו בחנויות ובין לבין פרסומות וכו'... הבנת ד'?
- 4.ממש, אבל ממש, לא הבנתי את מנגנון האפליקציה (ל"ת)מויישלה 01/09/2011 11:22הגב לתגובה זו
- 3.רעיון מקסים (: (ל"ת)אורנה 01/09/2011 03:00הגב לתגובה זו
- 2.31/08/2011 18:27הגב לתגובה זואהבתי!
- 1.סיון 31/08/2011 18:15הגב לתגובה זוwin win חכם וחשוב

״הדולר היה צריך להיות ב-3 שקלים אלמלא הרפורמה המשפטית והמלחמה״
מניתוח של בנק ישראל: הדולר ממשיך לרדת - מי נפגע ומי מרוויח?
השקל ממשיך לטפס ושער הדולר נע הבוקר סביב 3.22 שקל דולר שקל רציף 0.27% אלו הרמות הנמוכות ביותר מאז אפריל 2022. המטבע המקומי בראלי שלא ראינו מזה שנים, בתחילת המלחמה הוא עוד נסחר סביב 4 שקלים לדולר וכיום כשהמצב הביטוחני נרגע יש הזרמה של הון הזר התחזיות הכלכליות משתפרות וגם סוכנויות הדירוג מעדכנות לחיוב את האופק, השקל מתחזק אולי אפילו מדי. נתוני המאקרו גם עוזרים למטבע, שוק העבודה חזק, האינפלציה מתכנסת לכיוון היעד וגביית המסים צפויה לשבור שיא של 520 מיליארד שקל השנה. גם הגירעון צפוי לעמוד סביב 5% מהתוצר שזה נמוך מהציפיות כשהתחזיות של בנק ישראל ל-2026-2028 מדברות על גירעון סביב כ-2.8%-2.9% בממוצע, שזה "גירעון בר קיימא" כל אלה ביחד ולחוד מחזקים את האמון של המשקיעים ומזרימים הון לשוק המקומי, מה שדוחף את השקל למעלה.
אבל מסתבר שהדולר היה יכול לפגוש את רמת ה-3 שקלים כבר ממזמן. ניתוח של בנק ישראל שבחן את ההשפעות השונות על שער החליפין מצא שאם מנקים מהמשוואה את שני הגורמים החריגים של השנתיים האחרונות, שהן הרפורמה המשפטית והמלחמה, הדולר היה כבר כנראה סביב 3 שקלים, ואולי אפילו נמוך מזה.
לפי המודל שמבוסס על הקשר בין שער הדולר-שקל לבין ביצועי הנאסד"ק, השקל היה אמור להתחזק הרבה קודם. בגרף שמצורף אפשר לראות את הפער שנוצר בין המציאות לבין מה שהמודל מנבא שזה הקו הכחול, שמייצג את שער הדולר בפועל, שהוא נסק הרבה מעל הקו הכתום, שמייצג את השער הצפוי בתנאים רגילים.
הרפורמה המשפטית והמלחמה גרמו לסטייה הזאת, בעיקר בגלל שהם הגבירו את חוסר הוודאות ופגעו באמון של המשקיעים הזרים בכלכלה המקומית. אבל עכשיו כשהמתיחות הפוליטית והביטחונית נרגעה ברמה מסוימת, נראה שהשקל סוגר את הפער ומתחזק חזרה לרמות שהוא היה צריך לפגוש גם בלי ההתערבות של אותם גורמים.
- גילת זינקה 8.4%, אנלייט ב-6.9%; חברה לישראל איבדה 5.4% - נעילה חיובית בבורסה
- הדולר בשפל של יותר מ-3 שנים, עד לאן הוא ירד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנפגעים
מאחורי הנתונים המעודדים האלה יש סביבה שנהיית פחות ופחות נוחה לצד אחד של המשק. השקל החזק מכביד מאוד על יצואנים כמו חברות הייטק וסטארטאפים שפועלים בישראל ומוכרים את מוצריהם בחו"ל. כשההכנסות נקובות בדולרים אבל חלק גדול מההוצאות (כמו שכר, הוצאות מנהלה וכד׳) מתבצעות בשקלים, כל ירידה בשער הדולר שוחקת את השורה התחתונה. ראינו לאורך עונת הדוחות הקודמת וגם זו הנוכחית שאנחנו בעיצומה חברות כמו צ’ק פוינט, ש״האשימו״ את הדולר בכ-2% מהרווחיות הגולמית אצל חלק זה נסבל, אצל אחרות כמו אייקון גרופ, האמא של איידיגטל בישראל שפועלת ברווחיות גולמית צרה מאוד (2% מגזר ההפצה, 4% מגזר קמעונאות) זה משמעותי מאוד - אייקון: שער הדולר שחק את הרווח, המלחמה את ההכנסות
בכמה יעלה מדד המחירים מחר?
מדד המחירים יפורסם מחר ב-14:00 בצהריים - איזה סעיפים ימשכו את המדד למטה ואיזה למעלה - ומה הנתון שהנגיד מחכה לו כדי להוריד ריבית?
אחרי חודשים של ציפייה, מדד המחירים לצרכן של אוקטובר שיתפרסם מחר צפוי להכריע לקראת הורדת ריבית ראשונה. המדד הקודם ירד ב-0.6% והפתיע את כל התחזיות, מה שהוריד את האינפלציה השנתית ל-2.5% והחזיר אותה אל תוך טווח היעד של בנק ישראל. מאז, השוק התייצב: הפסקת האש החזיקה מעמד, אי-הוודאות הגיאופוליטית ירדה, והשקל המשיך להתחזק לרמות של 3.20 שקלים לדולר, הגבוהות ביותר מאז אוגוסט 2022.
בתנאים האלה, תחזיות האנליסטים מתכנסות סביב עלייה של 0.5% במדד אוקטובר, מדד חיובי גבוה אך דומה לעלייה בתקופה המקבילה, שיניח את האינפלציה השנתית סביב 2.5%.
מה עשוי לדחוף את המדד כלפי מעלה?
אחד הסעיפים שקשה כיום לחזות הוא מחירי הטיסות, שהפכו בחודשים האחרונים למפתח להפתעות במדד. לאחר שבתקופת החגים נרשמה עלייה במחירי הטיסות, הכלכלנים מציינים כי הפתעה נוספת, גם אם לא בעוצמה שהפוכה לזו של ספטמבר, עלולה לדחוף את מדד אוקטובר כלפי מעלה מעבר לצפי.
גם ההלבשה וההנעלה נכנסים לחודש עונתי חזק. תחילת דגימת קולקציות החורף מביאה בדרך כלל לעליות מחירים חדות יחסית בעונתיות, כאשר הכלכלנים מציינים כי זה עשוי להיות אחד הסעיפים הדומיננטיים הפעם. לצד זאת, בסעיפי המזון (ללא ירקות ופירות) נרשמו עליות שמוסיפות עוד כמה נקודות בסיס למדד.
- האם הריבית תרד בסוף החודש? זה הנתון שיקבע
- בנק ישראל פיתח כלי חדש לחיזוי אינפלציה: "מנהלי החברות יודעים יותר טוב מהמודלים הסטטיסטיים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומה ימתן את המדד?
מנגד, הייסוף החד בשקל, שהעצים לאחר העלאת תחזית הדירוג לישראל שקרתה לאחרונה, צפוי למתן את המדד במגוון רחב של סעיפים המושפעים מייבוא. גם סעיף הפירות טריים עשוי להציג ירידות מחירים, שעשויות לעבוד נגד הלחצים העונתיים האחרים.
