אילן פלטו, הדר צופיוף הכהן, ניר זיכלינסקי , רגינה אונגר, קרדיט: אלעד גוטמןאילן פלטו, הדר צופיוף הכהן, ניר זיכלינסקי , רגינה אונגר, קרדיט: אלעד גוטמן

איגוד הדירקטורים נגד ביטול הנבחרת: "פתח למינויים פוליטיים"

בכנס השנתי של האיגוד נמתחה ביקורת חריפה על המלצות ועדת מידני; המנכ"לית צופיוף הכהן: "ניסיון מסוכן לפגוע בעצמאות החברות הממשלתיות"

אדיר בן עמי | (5)
נושאים בכתבה איגוד כנס


בכנס השנתי של איגוד הדירקטורים בישראל, שנערך היום (10 בפברואר) בבורסה לניירות ערך בתל אביב תחת הכותרת "ממלחמה לצמיחה", עלתה לדיון סוגיית ביטול נבחרת הדירקטורים בעקבות המלצות ועדת מידני. האיגוד הביע התנגדות נחרצת למהלך, בטענה כי הדבר יוביל להשתלטות פוליטית על החברות הממשלתיות. הדר צופיוף הכהן, מנכ"לית איגוד הדירקטורים בישראל, הזהירה: "ההחלטה לבטל את נבחרת הדירקטורים היא כרטיס כניסה למינויים פוליטיים גרידא. זהו ניסיון מסוכן לפגוע בעצמאות החברות הממשלתיות ולפגוע משמעותית באמון הציבור."


במכתב ששלח האיגוד לוועדה, נטען כי "הוועדה התעלמה מהמלצותינו ובמקום להעמיק במינויים מקצועיים, היא ביקשה 'למצוא פשרה בין הגישות', תוך פתיחת הדלת למינויים פוליטיים". האיגוד אף העלה תהיות לגבי אופן יישום המלצות הוועדה בנוגע לגיוון, במיוחד בהקשר של ייצוג מזרחים.


אופיר פז פינס, יו"ר דירקטוריון אוריין, הוסיף לביקורת באומרו: "ביטול נבחרת הדירקטורים על ידי ממשלת ישראל היא עוד מעשה חסר אחריות בשעת משבר כלכלי, שנועד לשרת צורך ציני במינויים פוליטיים של מקורבים לשלטון חסרי כישורים אך עתירי קשרים פוליטיים."


מנגד, גלית וידרמן, סגנית בכירה ליו"ר בחברות הממשלתיות, הגנה על המלצות הוועדה: "וועדת מיידני שריכזתי תשפר את מקצועיות וגיוון בחירת הדירקטורים בחברות הממשלתיות באמצעות קביעת קריטריונים ברורים ומחמירים בחוק ובתקנות, בדגש על התאמה לסוג החברה ותחום פעילותה והוספת דירקטורים מהפריפריה שחסרים היום."


הכנס כלל דיון מרכזי בנושא עקרונות מינוי דירקטורים והשלכותיהם על המשק, בהשתתפות בכירים מרשות ניירות ערך, רשות החברות הממשלתיות ואנשי מקצוע מובילים בתחום. הדיון התמקד בחיפוש אחר פתרונות שיאזנו בין הצורך בגיוון לבין שמירה על רמה מקצועית גבוהה בדירקטוריונים.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    במקום למנות על פי הכישורים ימנו לפי הקשרים (ל"ת)
    ועדת השחיתות 11/02/2025 12:26
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מיכאל 11/02/2025 12:09
    הגב לתגובה זו
    מגיע אמסלם עם אגנדה לגיטימית והוא במילכוד עם דירקטורים שיתמנו ויעשו מה בראש שלהם וזה מוכח בכל התקידים הבכירים במשק. לכן הריענון והמינוי של אנשים חדשים ישפר את אמון הציבור בחברות הממשלתיות
  • 3.
    אשכנזים פרוולגים ששומרים על הגבינה שלהם (ל"ת)
    אנונימי 11/02/2025 11:45
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    גק 11/02/2025 08:57
    הגב לתגובה זו
    המשך נסיונות האליטה המנוונת והמתכלה להמשיך לשלוט בכח בכל התפקידים בקרוב בגץ ולשכת עורכי הדין יצאו בקמפיין ויטרפדו את השינוי
  • 1.
    בן ציון הוך 11/02/2025 07:07
    הגב לתגובה זו
    האחוסלים מיללים כמה חוצפה יש לאנשים הללו לא ייאמן.
ביטוח לאומי תעסוקה אבטלה
צילום: תמר מצפי

ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון

מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?

רן קידר |
נושאים בכתבה ביטוח לאומי מענק

המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.

מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום

מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.

מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?

ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.

בין מקבלי המענק נמצאים:

  • מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
  • מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
  • זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
  • חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
  • ניצולי שואה
  • משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה

בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

מטוס אמריקן איירליינס
צילום: יח"צ, באדיבות החברה

אמריקן איירליינס חוזרת לטוס לישראל - התחזרות תעלה, המחירים ירדו?

מי החוזרות, מי תיפגע מכך - על שוק התעופה הצפוי בחודשים הקרובים 

רן קידר |
נושאים בכתבה אמריקן איירליינס

אמריקן איירליינס חוזרת לישראל במרץ 2026 - גם חברות נוספות מאותתות על חידוש קווים. אחרי תקופה ארוכה של היעדרות, אמריקן איירליינס, אחת משלוש ענקיות התעופה האמריקאיות, הודיעה כי תחזור להפעיל טיסות ישירות לישראל החל מה-26 במרץ 2026. החברה מצטרפת ליונייטד איירליינס ולדלתא איירליינס שכבר חידשו את פעילותן בקווים לישראל במהלך יולי וספטמבר.

ההודעה של אמריקן איירליינס נתפסת בענף כסימן חיובי למגמה של חזרת השוק לשגרה, זאת לאחר קריסה כמעט מוחלטת של קווי התעופה הבינלאומיים עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל ב-7 באוקטובר 2023. במהלך השנה שלאחר מכן, מרבית חברות התעופה הזרות עצרו את קווי הטיסה שלהן לתל אביב, ורק בתחילת 2024 החלה חזרה הדרגתית, אם כי לסירוגין היא הופסקה שוב על רקע המלחמה ביוני עם איראן והתקפות החות'ים. 


החזרה הזו מבורכת לתחרות, אבל לא בטוח שזה יוריד את המחירים שכבר ירדו - טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה


לא רק אמריקה: גם חברות מאירופה ואסיה מאותתות על חזרה

לצד חברות התעופה האמריקאיות, ניכרת התעוררות גם בקרב שחקניות אירופיות ואסייתיות שחזרו לפעילות בארץ. למעשה, יש כבר רשימה ארוכה של חברות ששבו לפעילות בישראל, בהן יונייטד, דלתא, KLM, לופטהנזה, סוויס, אג'יאן, אייר פראנס, וויזאייר, איתיחאד ופליי דובאי. גם חברות קטנות יותר כמו פליילילי, טארום, גאורגיאן איירווייז וסייפרוס איירווייז שבו להפעיל טיסות סדירות. בשבועות הקרובים צפויות להצטרף גם סקיי אקספרס (החל מ־2 בדצמבר) ו־SAS (החל מ־26 באוקטובר). כנסו כאן לתמונת מצב מלאה: חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב


מי שסובלת מחזרת חברות התעופה הזרות היא אל על. החברה היתה סוג של מונפול על הקווים העיקריים בשנתיים של מלחמה והיא גרפה רווים עצומים של כ-400-500 מיליון דולר בשנה. זה לא יחזור ועדיין אל על עשויה להמשיך ולספק רווחיות טובה בעיקר בזכות נתח גדול משוק התעופה המקומי, לצד התייעלות שהיתה ולצד מחירים עדיין גבוהים בשל המצב העולמי בשוק התעופה שבו יש מחסור במטוסים. הביקוש למטוסים ול"מושבים" גדול ויוצר בהתאמה עליות מחירים.