סלקום סוגרת רבעון חזק: רווח נקי של 243 מיליון שקל
חברת התקשורת סלקום הציגה היום את תוצאותיה לרבעון הרביעי ולשנת 2008 כולה. החברה רשמה הכנסות של כ-1.57 מיליארד שקל ברבעון (413 מיליון דולר). ה-EBITDA לרבעון הרביעי הסתכם בכ-566 מיליון שקל, המהווה 36.0% מסך ההכנסות.
בשורה התחתונה הסתכם הרווח הנקי ברבעון ב-243 מיליון שקל (64 מיליון דולר).
בשנת 2008 כולה הסתכמו הכנסות החברה בכ-6.4 מיליארד שקל. ה-EBITDA לשנת 2008 כולה הסתכם לסך של כ-2.4 מיליארד שקל (633 מיליון דולר) המהווה 37.5% מסך ההכנסות. הרווח הנקי לשנת 2008 הסתכם בכ-985 מיליון שקל (259 מיליון דולר).
הרווח הבסיסי למניה לרבעון הרביעי הסתכם בכ-2.48 שקל, ולשנת 2008 כולה ב-10.08 שקל (2.65 דולר).
החברה דיווחה כי ההכנסות משירותים גדלו ברבעון הרביעי בכ-2.9% והסתכמו בכ-1.42 מיליארד שקל. ההכנסות מתוכן ושירותי ערך מוסף (כולל SMS) גדלו ב-42.2% ועלו ל-13.5% מסך ההכנסות משירותים. הכנסות החברה (כולל מכר ציוד קצה) הסתכמו כאמור בכ-1.57 מיליארד שקל, קיטון של 0.8% שנבע מהשפעת העונתיות ומהירידה במכר ציוד הקצה ברבעון. הרווח התפעולי גדל ב-39.4% והסתכם ב-389 מיליון שקל.
מצבת המנויים גדלה ברבעון הרביעי בכ-30 אלף איש, כמחציתם מנויי post-paid. מספר מנויי הדור השלישי גדל ברבעון בכ- 52,000 מנויים.
בשנת 2008 כולה גדלו ההכנסות משירותים בכ-4.7% והסתכם ב-5.67 מיליארד שקל. ההכנסות מתוכן ושירותי ערך מוסף (כולל SMS) גדלו בכ-37% ועלו ל-11.9% מסך ההכנסות משירותים. ה-EBITDA גדל בכ-14.0% והסתכם בכ-2.4 מיליארד שקל. שיעור ה-EBITDA מסך ההכנסות עלה ל-37.5% מ-34.9%.
עוד מסרה החברה כי הרווח התפעולי השנתי גדל ב-26.4% והסתכם בכ-1.68 מיליארד שקל. הרווח הנקי הסתכם ב-985 מיליארד שקל, גידול של 12.6% או גידול של 20.2% בהשוואה לרווח הנקי בשנת 2007 בנטרול הסכום החד-פעמי עקב ביטול הפרשה למס (בסך של כ-56 מיליון שקל בשנת 2007).
מצבת המנויים גדלה בשנה שעברה בכ-114,000 ועומדת על כ- 3.187 מיליון מנויים (נכון לסוף שנת 2008). מספר מנויי הדור השלישי גדלה בכ-312,000 ועומדת על כ- 731,000 אלף מנויים (נכון לסוף שנת 2008).
עמוס שפירא: הנסיגה בתיירות משפיעה
בהתייחסו לתוצאות החברה אמר עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום: "זו היתה שנת שיא לחברה שתחילתה התאפיינה ביישום ניידות המספרים. אני גאה לציין, שבמהלך שנת 2008 הצגנו את שיעורי הצמיחה הגבוהים ביותר בענף הסלולר בישראל, הגדלנו את נתח שוק ההכנסות והמנויים שלנו וחיזקנו את עמדת ההובלה שלנו.
"הפעילות המעמיקה שלנו, הן בצד ההכנסות והן בצד החיסכון בעלויות, היא שהביאה אותנו השנה לגידול בהכנסות בשיעור של כ-6%, ב-EBITDA של כ-14% וברווח התפעולי של כ-26%, וביססה אותנו כחברת הסלולר הישראלית בעלת שיעור הצמיחה וה-EBITDA הגבוהים בענף. מגמה זו נמשכה גם ברבעון הרביעי ואף בו צמחנו הן בהכנסות משירותים והן ברווחיות למרות המשך שחיקת המחירים בשוק.
"השנה אף המשכנו להציג גידול משמעותי בהכנסות מתוכן ושירותי ערך מוסף, אשר היוו 11.9% מסך ההכנסות משירותים. בנוסף, שירותי הטלפוניה הקווית תורמים באופן ישיר לגידול בהכנסות וברווח ומשמשים את החברה כמנוע צמיחה נוסף.
"אנו מאמינים כי בשנים הקרובות הפריצה הגדולה בתחום התקשורת, הבידור והמידע (ה-Infotainment) תתרחש במדיה הניידת על גבי הרשת הסלולרית. זהו תחום הליבה שהיה ויהיה לסלקום גם בעתיד. מכשיר הסלולר הינו מכשיר המדיה הנפוץ ביותר והיחיד שנמצא איתנו בכל שעה של היממה. צרכן התוכן והשימושים העתידי הוא הצרכן הנייד (The consumer everywhere).
"ההתפתחות הטכנולוגית שלנו, שבאה לידי ביטוי במהירות רשת ה-HSPA שלנו, תומכת במגמה זו. כבר היום, אנו מספקים ללקוחותינו שירותי אינטרנט נייד (Mobile broadband) במהירות ובאיכות המתחרות באלה שמספקת התשתית הנייחת. כבר ב-2008 היוו שירותים אלה את אחד ממקורות הצמיחה שלנו.
"כחברה המספקת שירותים סלולריים, אנו נמשיך למקד את עיקר מאמצינו בעסקי הליבה שלנו, התקשורת הניידת, תוך הרחבת והעמקת השירותים והתכנים המביאים לידי ביטוי את יתרון המדיה הניידת, בה יש לנו יתרון יחסי לעומת מדיות אחרות. כל פעילות נוספת שלנו בכל תחום נבחנת ותיבחן לאור הסינרגיה ותרומתה לעסקי הליבה שלנו. במקביל למאמצינו בתחום הגברת ההכנסות, אנו לא נרפה לרגע ממאמצי ההתייעלות שלנו. זהו כורח המציאות בעולם התקשורת הניידת הנעשה תחרותי מיום ליום."
עוד הוסיף עמוס שפירא ואמר: "סלקום נכנסת לשנת 2009 עם בסיס הלקוחות הגדול בישראל, תזרים המזומנים החופשי החזק ביותר בשוק התקשורת הסלולרית בישראל ודירוג אשראי גבוה ויציב. אנו בוחנים את האתגרים העומדים לפתחנו ובראשם ההאטה הכלכלית העולמית, עוקבים בדריכות אחר השינויים בשוק ומאפייני השימוש, מתאימים את תוכניות השיווק שלנו לסביבה המשתנה ושומרים על בקרת הוצאות הדוקה עם גמישות לתגובה מהירה. עד כה, זיהינו השפעה על ההכנסות כתוצאה מירידה מתמשכת בתיירות הנכנסת והיוצאת".
עם כל החשיבות שאני רואה במיקוד באסטרטגיה העסקית שלנו, אני מאמין באמונה שלמה בחשיבות ההשקעה בנשמתו של הארגון. אני גאה להכריז כי לאחר שפתחנו שלושה "מרכזי ווליום" נוספים למוסיקה לנוער, הגענו כיום לסה"כ עשרה מרכזים בהם פעילים אלפי בני נוער בכל רחבי הארץ".
סמנכ"ל הכספים: תזרים מזומנים חופשי חזק ביותר טל רז, מנהל הכספים הראשי של החברה, אמר: "אנו מרוצים מאד מהשיפור הניכר ברווחיות החברה, שחל על אף התחרות הגוברת בענף, שהביאה לשחיקת תעריפי זמן האויר בשיעור של למעלה מ-2%, המיתון הגלובלי והלחצים הרגולטוריים.
"השיפור ברווחיות נובע בעיקרו מהגידול הכמותי בדקות זמן אוויר בשיעור של 7% ומהצמיחה הניכרת בהכנסות משירותי התוכן, מהכנסות גבוהות יותר משירותי תקשורת קווית וכן מההתייעלות הנמשכת בצד העלויות. שיפורים אלה קוזזו בחלקם על ידי הגידול בעלויות שימור הלקוחות וכן מהרחבת כח האדם של החברה, בעיקר בתחילת שנת 2008 בהמשך ליישום ניידות המספרים.
"מנגד, צעדי ההתייעלות המתמשכים סייעו בידנו להוריד את שיעור הוצאות המכירה, השיווק ההנהלה והכלליות מסך ההכנסות, כאשר רמת הוצאות אלה נשמרה דומה לזו של שנת 2007 על אף שההכנסות צמחו ב-6%.
"בשנת 2008, המשכנו לייצר תזרים מזומנים חופשי חזק ביותר על אף ההוצאות הגבוהות ברבעון הראשון שנבעו מיישום ניידות המספרים. השיפור בתזרים המזומנים החופשי ברבעון הרביעי הינו פועל יוצא של השיפור בתוצאות החברה, ומאפשר חלוקת דיבידנד לרבעון הרביעי של 2.75 שקל למניה ובסה"כ כ-270 מיליון שקל. בסך הכל, הדיבידנדים המצטברים שחולקו בגין שנת 2008 הסתכמו ב-1.1 מיליארד שקל, או 11.23 שקל למניה".