ירידה מפתיעה במספר תביעות האבטלה החדשות בארה"ב
כמדי יום חמישי, הממשל האמריקני פירסם נתון מאקרו שבועי בנוגע לשוק האבטלה בארה"ב, מדד תביעות האבטלה החדשות לשבוע שחלף - הג'ובלס קליימס. הצפי בשווקים היה כי 325 אלף תביעות נתבעו בשבוע שהסתיים ב-12 בנובמבר, אך הנתון בפועל הפתיע שכן נרשמו 303 אלף תביעות חדשות בלבד, הרבה מתחת לסף התחתון של טווח התחזיות בגובה 315 אלף.
מגדל one world trade tower קרדיט: גרוק10 המגדלים הגבוהים בעולם ו-10 המגדלים הגבוהים בישראל
בין חלקם יש תחרות, רובם שברו שיא כלשהו וכולם מהווים הישג הנדסי, היכנסו לראות מיהם המגדלים הגבוהים בעולם: איפה תוכלו לעלות לקומה ה-96 ב-40 שניות ואיפה תוכלו לעמוד על רצפת זכוכית בקומה ה-120; וגם האם אפשר לבנות מגדל בגובה קילומטר ומה הבעיה הגדולה במגדלים הגבוהים מאוד?
כל אחד מהמגדלים הגבוהים בעולם הוא הישג הנדסי וטכנולוגי, אך נראה כי מתקיימת תחרות בין המתכננים שלהם על שיאים שונים: בין אם מעליות מהירות, השעון הכי גדול, קומת התצפית עם הנוף הכי רחוק ומה לא. מעבר ליוקרה ולחדשנות יש לכל אחד מהם גם אלמנטים תרבותיים שמדברים על זהות ולאומיות. ריכזנו עבורכם רשימה שכולה שבירת שיאים בלתי ייאמנים של הנדסה, טכנולוגיה וחדשנות, יחד עם עוד 10 מגדלים ישראליים שמביאים לנו גם קצת כבוד.
לפני שנתחיל נשאל ונענה - האם יכול להיות מגדל בגובה של קילומטר, ואפילו 2 קילומטר? תיאורטית כן. מהנדסים טוענים שזה אפשרי. הבעיה נמצאת דווקא במעליות. ההגעה יכולה לקחת זמן. זה צוואר הבקבוק. נכון, המעליות הפכו למאוד מהירות ועדיין כשיש עצירות במספר קומות ומדובר בבניינים של מאה ואפילו מאות קומות, זה הופך את ההמתנה והנסיעה במעלית לממושכת.
ונגזול עוד רגע לפני שנמשיך לדירוג המגדלים הגבוהים בעולם.
1 # Burj Khalifa, דובאי, איחוד האמירויות
הגובה של המבנה מגיע לכ-828 מטרים. הוא הושלם ונפתח בשנת 2010. המבנה כולל כ-154 קומות + 9 קומות תחזוקה. העלות הכוללת לבנייתו הוערכה בכ-1.5 מיליארד דולר . בשעתו, המגדל שבר שיאים רבים והפך לסמל של פריצת גבולות האדריכלות והנדסה. המבנה משמש בעיקר למגורים, מלון, משרדים ותצפית לתיירים.
המגדל נבנה כחלק מהשאיפה של דובאי להפוך למרכז גלובלי של עסקים ותיירות,
- בנייה לגובה בירושלים? לא כל כך מהר
- 1,654 דירות חדשות ייבנו בבת ים. כמה הן יעלו?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תצפית "at the top" שנמצאת בקומה 124, מושכת מיליוני מבקרים מדי שנה ומאפשרת ראייה של עד 80 קילומטר בימים בהירים. האדריכל אדריאן סמית שאב השראה מצמח ההימנוקליס המדברי בעיצוב הצורה המדורגת של המגדל, שמטרתה להפחית את עומסי הרוח בגובה רב כל כך. המעליות במגדל נוסעות במהירות של עד 10 מטר לשנייה ומחזיקות בשיא עולמי למהירות למעליות בודדות.
מגדל one world trade tower קרדיט: גרוק10 המגדלים הגבוהים בעולם ו-10 המגדלים הגבוהים בישראל
בין חלקם יש תחרות, רובם שברו שיא כלשהו וכולם מהווים הישג הנדסי, היכנסו לראות מיהם המגדלים הגבוהים בעולם: איפה תוכלו לעלות לקומה ה-96 ב-40 שניות ואיפה תוכלו לעמוד על רצפת זכוכית בקומה ה-120; וגם האם אפשר לבנות מגדל בגובה קילומטר ומה הבעיה הגדולה במגדלים הגבוהים מאוד?
כל אחד מהמגדלים הגבוהים בעולם הוא הישג הנדסי וטכנולוגי, אך נראה כי מתקיימת תחרות בין המתכננים שלהם על שיאים שונים: בין אם מעליות מהירות, השעון הכי גדול, קומת התצפית עם הנוף הכי רחוק ומה לא. מעבר ליוקרה ולחדשנות יש לכל אחד מהם גם אלמנטים תרבותיים שמדברים על זהות ולאומיות. ריכזנו עבורכם רשימה שכולה שבירת שיאים בלתי ייאמנים של הנדסה, טכנולוגיה וחדשנות, יחד עם עוד 10 מגדלים ישראליים שמביאים לנו גם קצת כבוד.
לפני שנתחיל נשאל ונענה - האם יכול להיות מגדל בגובה של קילומטר, ואפילו 2 קילומטר? תיאורטית כן. מהנדסים טוענים שזה אפשרי. הבעיה נמצאת דווקא במעליות. ההגעה יכולה לקחת זמן. זה צוואר הבקבוק. נכון, המעליות הפכו למאוד מהירות ועדיין כשיש עצירות במספר קומות ומדובר בבניינים של מאה ואפילו מאות קומות, זה הופך את ההמתנה והנסיעה במעלית לממושכת.
ונגזול עוד רגע לפני שנמשיך לדירוג המגדלים הגבוהים בעולם.
1 # Burj Khalifa, דובאי, איחוד האמירויות
הגובה של המבנה מגיע לכ-828 מטרים. הוא הושלם ונפתח בשנת 2010. המבנה כולל כ-154 קומות + 9 קומות תחזוקה. העלות הכוללת לבנייתו הוערכה בכ-1.5 מיליארד דולר . בשעתו, המגדל שבר שיאים רבים והפך לסמל של פריצת גבולות האדריכלות והנדסה. המבנה משמש בעיקר למגורים, מלון, משרדים ותצפית לתיירים.
המגדל נבנה כחלק מהשאיפה של דובאי להפוך למרכז גלובלי של עסקים ותיירות,
- בנייה לגובה בירושלים? לא כל כך מהר
- 1,654 דירות חדשות ייבנו בבת ים. כמה הן יעלו?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תצפית "at the top" שנמצאת בקומה 124, מושכת מיליוני מבקרים מדי שנה ומאפשרת ראייה של עד 80 קילומטר בימים בהירים. האדריכל אדריאן סמית שאב השראה מצמח ההימנוקליס המדברי בעיצוב הצורה המדורגת של המגדל, שמטרתה להפחית את עומסי הרוח בגובה רב כל כך. המעליות במגדל נוסעות במהירות של עד 10 מטר לשנייה ומחזיקות בשיא עולמי למהירות למעליות בודדות.
