אסיה חתמה במגמה מעורבת: חברות האנרגיה סבלו מירידות
הבורסות האסיאתיות חתמו את יום המסחר במגמה מעורבת. כשברקע, המדדים המובילים בבורסה של טוקיו והונג קונג ירדו לאחר שישה ימים רצופים של עליות. מחירי הנפט שממשיכים לאבד גובה ביום השני ברציפות הובילו את חברות הנפט לירידות.
בטוקיו, ירד הניקיי ב-0.28% לרמה של 12,634.88 נקודות. בהונג קונג, חתם ההנג סאנג בירידה של 0.74% לרמה של 15,115.81 נקודות. ומנגד, הקוספי הקוריאני חתם בעליה של 0.73% לרמה של 1,122.65 נקודות.
מניות CNOOC חברת האנרגיה הגדולה בגבולות סין, ירדו בכ-2.6%, ומניות SK CORP חברת הזיקוק הגדולה בדרום קוריאה איבדו כ-2.5% ומניות פטרולם הסינגפורית, חברת הזיקוק היחידה בסינגפור נפלה ב-6.1%.
עוד מהשפעת מחירי הנפט וקטרינה, מניות BHP ביליטון, חברת הכרייה הגדולה בעולם ירדו בכ-1%, ומניות קבוצת ריו-טינטו
נפלו ב-1.9%. כשברק, בנק סיטיגרופ שבלונדון חתך את המלצתו על מניות אלו מ"קניה" ל"החזק". מניות BHP ביליטון וריו טינטו הוסיפו במשך השנה 52% ו-40% בהתאמה.

חנוכה באוויר: כ-508 אלף נוסעים צפויים לעבור בנתב״ג
ברשות שדות התעופה מדווחים על עלייה של כ-50% לעומת החג בשנה שעברה, עם ימים שחוצים את רף ה-60 אלף נוסעים. התנועה מתקרבת לרמות שנראו בשנות שיא, והעומסים צפויים להתגבר סביב גלי ההמראות
חנוכה דוחף את התנועה בנתב״ג למעלה, ובאוויר כבר מרגישים את זה. זו לא רק תחושה של “יותר אנשים עם מזוודות”, אלא חזרה של קצב עבודה גבוה יותר לאורך היום. לפי הודעת רשות שדות התעופה, במהלך חג החנוכה צפויים לעבור בנמל התעופה בן-גוריון כ-508 אלף נוסעים בטיסות בינלאומיות, עלייה של כ-50% לעומת תקופת החג אשתקד. מבחינת נתב״ג, זה מתרגם ליותר תנועת נוסעים בשעות הבוקר והערב, יותר לחץ על השרשרת התפעולית, והרבה פחות “מרווח נשימה” בין גלי הטיסות.
- מלחמה בשמיים: בעלי הכנפיים שמאתגרים את המטוסים
- שדה תעופה בינ"ל נוסף יוקם סמוך לנבטים תוך 7 שנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כבר עכשיו רואים עומס, ויש עוד שלושה ימי שיא בדרך
אחד מימי השיא חל כבר היום, יום ראשון, ה-14 בדצמבר, עם כ-65 אלף נוסעים שעוברים בנתב״ג. המספר הזה לא נשאר על הנייר. הוא מורגש בשטח בצ’ק אין, בבידוק, באזורי העלייה למטוס וגם בנתיבים הפנימיים של הטרמינל. לשם השוואה, בדצמבר 2023, בתחילת המלחמה, ביום העמוס ביותר של חנוכה עברו כ-20 אלף נוסעים בלבד, פער שמחדד כמה מהר השוק יודע “להתכווץ ולהתרחב” בהתאם למצב.
