יש לכם רכב חשמלי? זו האגרה החדשה שתשלמו
שוק הרכב החשמלי תופס תאוצה משנה לשנה ואם עד לפני מספר שנים מדובר היה במוצר שמנסה להיכנס לענף כה שמרני, הרי שהיום אין ספק כי הוא הצליח לחדור ושהוא העתיד. שיעור החדירה של המכוניות החשמליות לשוק הרכב בישראל עמד ב-2023 על כ-17%. ברבעון הראשון שיעור החדירה עומד על 25%.
במשרד האנרגיה שואפים לשיעור חדירה של כ-30% ב-2025 ולזינוק של 90% ב-2030. אם לא די בכך, במשרד מעריכים כי עד שנת 2040 כ-100% מהמכוניות החדשות בישראל תהיינה חשמליות. מצד אחד מדובר בבשורה לענף הרכב ובבשורה ירוקה לסביבה, אך מנגד מדובר בבשורה מעט פחות טובה עבור הממשלה שצפויה לראות ירידה בהכנסות כתוצאה מהפחתה בצריכת הדלקים. מדובר במיליארדי שקלים שהמדינה מכניסה ממסים על הדלק בהם המס על הבלו.
כתוצאה מכך נדרשת המדינה למצוא חלופות הכנסה שישלימו את הפער שעשוי להגיע לכ-15-20 מיליארד שקלים בשנה. כך יצרה המדינה "מס נסועה" עבור המכוניות החשמליות שממסה על פי מספר הקילומטרים שנסע הרכב. החל משנת 2026 צפויה המדינה לגבות מס של 15 אגורות על כל ק"מ נסיעה. במקביל גובה המדינה מס קנייה של 35% על המכוניות החשמליות (עלייה מ-20%), והחל משנה הבאה צפוי המס לעלות ל-45%.
כעת נודע כי המדינה צפויה לייקר גם את אגרת הרישוי השנתי, "טסט", ולהשוות את מחירה למחיר האגרה של מכוניות שאינן חשמליות. אגרת הרישוי השנתית נעה על פי רוב בין 2,000 ל-5,000 שקלים ברוב המקרים, תלוי בסוג הרכב ובשנתון. על מנת לעודד את חדירת הרכבים החשמליים לכבישי ישראל העניקה המדינה הטבה עבור הרוכשים כך שהאגרה תעמוד על כ-570 שקלים בשנה בלבד. עם זאת, וככל ששיעור החדירה של המכוניות החשמליות עולה כאמור, החליטה השבוע ועדת הכספים של הכנסת לבטל את ההטבה ולגבות מבעלי המכוניות החשמליות אגרה ככל המכוניות.
- אגרות הרישוי עולות: כמה תשלמו השנה על הרכב שלכם?
- אגרת רישוי לרכב שוב עולה – מה זה אומר ולמה זה קורה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אגרת הרישוי החדשה עבור המכונית החשמליות צפויה להיכנס לתוקף בתחילת 2025 בכפוף לשיטה בו מחושבת אגרת הרישוי של כלל המכוניות. איתי ראב"ד, מנכ"ל טסלה ישראל, התרעם על ההחלטה להעלות את מחירי אגרת הרישוי ואמר: "הטסלה היקרה בעולם נמכרת ב-40 אלף אירו בזמן שבישראל היא מתחילה מ-220 אלף שקל. מה שמדינת ישראל עושה, דרך המס שטיפס ל-35%, גורם למסירת המכוניות לרדת, אנחנו הולכים לכיוון ההפוך. אירופה הולכת לכיוון ההפוך, הטבות לרוכשים, ליצרנים, ליבואנים, אנחנו הולכים לכיוון ההפוך. רכב הבסיס יעלה בקרוב 300 אלף שקל, אנחנו מרחיקים את הרכב החשמלי מהישראלים".
- 7.תודה 20/04/2024 23:14הגב לתגובה זותודה
- 6.יאללה דיזל!!! 20/04/2024 13:50הגב לתגובה זויאללה דיזל!!!
- 5.מנטליסטית 20/04/2024 13:03הגב לתגובה זוfollow the money יש פתגם שאומר .?? בעלי בתי הזיקוק קבלנים פרטיים חוזים תעשייה של מיליארדים? זיהום ושיבוש מערכות אקולוגיות מחלות ... הרבה מעובדיי הדלק בשטח בתי זיקוק עשירים וחולים !!
- 4.שחר 20/04/2024 07:49הגב לתגובה זוגם אם המחיר יעלה לא חסרים אנשים עשירים שיקנו.
- 3.הר 19/04/2024 21:19הגב לתגובה זוכשרכב חשמלי עומד בפקק הוא לא שורף שקלים כמו בנזין. ומס נסועה לא נכלל פקק, בכל מקרה המדינה תפסיד. אבל ימים יגידו אנשים יברחו מחשמליות עכשיו
- יוני 19/04/2024 22:00הגב לתגובה זוחוץ מזה שאתה לא חכם במיוחד, כי ידוע שרכב חשמלי מאבד מלא חשמל על מיזוג תא הנוסעים וקירור הסוללה ולכן גם רכב חשמלי שיעמוד בפקק הולך לפרוק הרבה חשמל שהוא ישלם שוב בטעינה הבאה. ואם עכשיו אין מס נסועה, כשיהיה, המדינה תרוויח מזה.
- 2.סרגיו 19/04/2024 21:14הגב לתגובה זובמקום להתיל מס על אזרחים היגיע זמן לקחת מס מי אנשים ששכר שלהם איינו מוצדק , כמו עבדי הסתדרות , ולהוריד ביוקוקרטיה
- 1.מה יעשו 70% מהאנשים שאין להם עמדה בבית? (ל"ת)אני 19/04/2024 20:56הגב לתגובה זו

צ'רי FX EV - מלך הגיולים של אוגוסט
ביום האחרון של חודש אוגוסט שידרו יבואני הרכב 8044 כלי רכב חדשים למחשבי משרד הרישוי. נתון אחד קפץ לנו לעין והוא שביום אחד שודרו 1884 כלי רכב מדגם אחד ויחיד - צ'רי FX חשמלי, שחלקם נרשם על שם 'פרטי', וחלקם על שם 'חברה'.
ענף הרכב ממשיך למסור מכוניות חדשות, כ– 220,000 כאלה נרשמו עד הבוקר על ידי היבואנים. הרישום בנתוני משרד הרישוי אורך מספר ימים, כך שמספר זה יגדל בימים הקרובים ויעבור בקלות את ה 225,000 כלי רכב, ואף למעלה מזה.
תקנות התעבורה בישראל מחייבות את יבואני הרכב לרשום בעלים כלשהם לכל רכב עד שנה מיום ייצור הרכב. זה יכול להיות לקוח פרטי, חברת ליסינג או היבואן עצמו. אם הרכב לא נמכר במהלך השנה מיום ייצורו, הוא עובר תהליך שנקרא 'גיול' (מלשון גיל) ונרשם במשרדי הרישוי.
נתוני חודש אוגוסט עדיין מתגבשים, וכאמור ממשיכים להירשם, אבל יום אחד ספציפי, ה – 31 באוגוסט גרם לנו להרמת גבה, שמיד אחריה נכנסנו לעומק הנתונים.
גם בגלל תופעת ה'גיול', ביום האחרון של אוגוסט נרשמו במאגרי המידע של משרד הרישוי 8044 כלי רכב בסה"כ. התפלגות כלי הרכב שנרשמו רק ביום אחד ויחיד, ה 31.8.25 הם 3067 כלי רכב חשמליים (38.1%), 3580 כלי רכב עם מנוע בנזין ( 44.5%), 958 כלי רכב בתצורת הנעה של פלאג אין הייבריד (11.9%) ויתר ה- 439 עם מנוע דיזל (מתוכם 309 לנדקרוזרים).
- רנו קנגו - הטנדרון של רנו חוזר במחיר של 178.0 אש"ח
- הושק ליפמוטור C10 PHEV, וגרסה מוזלת לטיגו 7 PHEV
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל הנתון שתפס לנו את העין הוא כמות הרישומים של הצ'רי FX EV עם 1884 יחידות שנרשמו ביום אחד כאמור. נתון זה לא בהכרח מייצג רק מכירה ללקוחות, אלא ככל הנראה גיול בהיקף משמעותי של כלי רכב, ובכמות חריגה בשוק.