יש לכם רכב חשמלי? זו האגרה החדשה שתשלמו
שוק הרכב החשמלי תופס תאוצה משנה לשנה ואם עד לפני מספר שנים מדובר היה במוצר שמנסה להיכנס לענף כה שמרני, הרי שהיום אין ספק כי הוא הצליח לחדור ושהוא העתיד. שיעור החדירה של המכוניות החשמליות לשוק הרכב בישראל עמד ב-2023 על כ-17%. ברבעון הראשון שיעור החדירה עומד על 25%.
במשרד האנרגיה שואפים לשיעור חדירה של כ-30% ב-2025 ולזינוק של 90% ב-2030. אם לא די בכך, במשרד מעריכים כי עד שנת 2040 כ-100% מהמכוניות החדשות בישראל תהיינה חשמליות. מצד אחד מדובר בבשורה לענף הרכב ובבשורה ירוקה לסביבה, אך מנגד מדובר בבשורה מעט פחות טובה עבור הממשלה שצפויה לראות ירידה בהכנסות כתוצאה מהפחתה בצריכת הדלקים. מדובר במיליארדי שקלים שהמדינה מכניסה ממסים על הדלק בהם המס על הבלו.
כתוצאה מכך נדרשת המדינה למצוא חלופות הכנסה שישלימו את הפער שעשוי להגיע לכ-15-20 מיליארד שקלים בשנה. כך יצרה המדינה "מס נסועה" עבור המכוניות החשמליות שממסה על פי מספר הקילומטרים שנסע הרכב. החל משנת 2026 צפויה המדינה לגבות מס של 15 אגורות על כל ק"מ נסיעה. במקביל גובה המדינה מס קנייה של 35% על המכוניות החשמליות (עלייה מ-20%), והחל משנה הבאה צפוי המס לעלות ל-45%.
כעת נודע כי המדינה צפויה לייקר גם את אגרת הרישוי השנתי, "טסט", ולהשוות את מחירה למחיר האגרה של מכוניות שאינן חשמליות. אגרת הרישוי השנתית נעה על פי רוב בין 2,000 ל-5,000 שקלים ברוב המקרים, תלוי בסוג הרכב ובשנתון. על מנת לעודד את חדירת הרכבים החשמליים לכבישי ישראל העניקה המדינה הטבה עבור הרוכשים כך שהאגרה תעמוד על כ-570 שקלים בשנה בלבד. עם זאת, וככל ששיעור החדירה של המכוניות החשמליות עולה כאמור, החליטה השבוע ועדת הכספים של הכנסת לבטל את ההטבה ולגבות מבעלי המכוניות החשמליות אגרה ככל המכוניות.
- טסט פעם בשנתיים? צעד מתבקש להורדת הבירוקרטיה
- אגרות הרישוי עולות: כמה תשלמו השנה על הרכב שלכם?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אגרת הרישוי החדשה עבור המכונית החשמליות צפויה להיכנס לתוקף בתחילת 2025 בכפוף לשיטה בו מחושבת אגרת הרישוי של כלל המכוניות. איתי ראב"ד, מנכ"ל טסלה ישראל, התרעם על ההחלטה להעלות את מחירי אגרת הרישוי ואמר: "הטסלה היקרה בעולם נמכרת ב-40 אלף אירו בזמן שבישראל היא מתחילה מ-220 אלף שקל. מה שמדינת ישראל עושה, דרך המס שטיפס ל-35%, גורם למסירת המכוניות לרדת, אנחנו הולכים לכיוון ההפוך. אירופה הולכת לכיוון ההפוך, הטבות לרוכשים, ליצרנים, ליבואנים, אנחנו הולכים לכיוון ההפוך. רכב הבסיס יעלה בקרוב 300 אלף שקל, אנחנו מרחיקים את הרכב החשמלי מהישראלים".
- 7.תודה 20/04/2024 23:14הגב לתגובה זותודה
- 6.יאללה דיזל!!! 20/04/2024 13:50הגב לתגובה זויאללה דיזל!!!
- 5.מנטליסטית 20/04/2024 13:03הגב לתגובה זוfollow the money יש פתגם שאומר .?? בעלי בתי הזיקוק קבלנים פרטיים חוזים תעשייה של מיליארדים? זיהום ושיבוש מערכות אקולוגיות מחלות ... הרבה מעובדיי הדלק בשטח בתי זיקוק עשירים וחולים !!
- 4.שחר 20/04/2024 07:49הגב לתגובה זוגם אם המחיר יעלה לא חסרים אנשים עשירים שיקנו.
- 3.הר 19/04/2024 21:19הגב לתגובה זוכשרכב חשמלי עומד בפקק הוא לא שורף שקלים כמו בנזין. ומס נסועה לא נכלל פקק, בכל מקרה המדינה תפסיד. אבל ימים יגידו אנשים יברחו מחשמליות עכשיו
- יוני 19/04/2024 22:00הגב לתגובה זוחוץ מזה שאתה לא חכם במיוחד, כי ידוע שרכב חשמלי מאבד מלא חשמל על מיזוג תא הנוסעים וקירור הסוללה ולכן גם רכב חשמלי שיעמוד בפקק הולך לפרוק הרבה חשמל שהוא ישלם שוב בטעינה הבאה. ואם עכשיו אין מס נסועה, כשיהיה, המדינה תרוויח מזה.
- 2.סרגיו 19/04/2024 21:14הגב לתגובה זובמקום להתיל מס על אזרחים היגיע זמן לקחת מס מי אנשים ששכר שלהם איינו מוצדק , כמו עבדי הסתדרות , ולהוריד ביוקוקרטיה
- 1.מה יעשו 70% מהאנשים שאין להם עמדה בבית? (ל"ת)אני 19/04/2024 20:56הגב לתגובה זו
סוזוקי סוויפט ידנית. חמודה אך יקרה באופן מופרז. צילום יואב פולססוזוקי סוויפט ידנית - חמודה עם מחיר מופרז
הסוזוקי סוויפט בגירסתה הידנית היא מכונית שלא ניתן להתייחס אליה ללא עננת המחיר הרובצת עליה, עם תמחור מוגזם גם של הדגם הידני וגם של הדגם האוטומטי.
אהבנו: זריזות, גיר ידני, התנהגות כביש
פחות אהבנו: מחיר, בטיחות, מחיר, נוחות, מחיר
הערה: המחיר כל-כך מופרז שאנחנו מתקשים למצוא הצדקה לרכוש אותה בהינתן האלטרנטיבות המודרניות בשוק.
ציון מסכם 3.6 בסולם פולס.
לסוזוקי סוויפט מעמד אלמותי בשוק הישראלי. הסוויפט הראשונות נמכרו בישראל עוד בתחילת שנות ה – 80' ובמהרה ביססו תדמית של אמינות מוחלטת עם תמורה מצוינת לכסף. גירסאות ידניות ואוטומטיות, מזגן מקורי מצוין, מי צריך יותר. לא נדיר לראות איזו סוויפט ישנה נוסעת עם בעלים שנשבע שלא ימכור אותה לעולם.
נריץ מהר את הזמן ואנחנו בשנת 2025 עם סוזוקי סוויפט ובמיוחד עם הדגם הידני, ויש לנו תובנות נחרצות.
תעודת חובה קטגוריה סופר-מיני מימדים (מטר) אורך
3.86 /רוחב 1.735 /גובה 1.485 /בסיס גלגלים 2.45 מספר מושבים חמישה הנעה ותיבת הילוכים 1.2 ליטר היברידי קל, ידני, הנעה קדמית הספק
ומומנט 82 כ"ס, 11 קג"מ נפח מיכל דלק 37 ליטר צריכת דלק (משולב) 22.2 ק"מ לליטר. WLTP בטיחות ציון איבזור בטיחות 5, שלושה כוכבים EuroNcap מחיר 120 אש"ח לידני, 130.0 אש"ח לאוטומטי
עיצוב חיצוני ופנימי
העיצוב של הסוויפט העדכנית נעוץ עמוק בסוויפט של 2004, שהציגה עיצוב צעיר ורענן. העדכונים השונים שעבר העיצוב החיצוני רק פגעו במקור המקסים. הסוויפט לא דומה לאף רכב אחר על הכביש כשהחזית מזכירה גור מעולמות בעלי החיים עם יחידות תאורה גדולות, אבל ממש גדולות, גריל אובאלי גדול וסמל סוזוקי גדול במרכז. מכסה המנוע יושב 'מעל' המרכב כשהקו התחתון שהוא מתווה ממשיך דרך הדלתות עד יחידות התאורה האחוריות. רכב המבחן צוייד באביזרי אפטרמרקט מיותרים גודמת פסי ניקל בתחתית הרכב ומגיני רוח בחלק העליון של החלונות. לטעמי רק פוגע עוד יותר העיצוב המכוניות. גם מאחור יחידות התאורה גדולות, משולבות לד, ומרגישות לי כמשהו מתאמץ מדי כדי להיות מודרני.
פנים הרכב מסגיר מעט את גילו, עם זאת הוא שימושי ויעיל. לוח מחוונים מסורתי, לא צג, עם מד מהירות גדול מימין ומד סל"ד גדול משמאל. ביניהם צג LCD בגודל ''4.2 עם תצוגה משתנה. במרכז הדשבורד מזדקר מסך מולטימדיה בגודל ''9.0 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. מתחתיו שני פתחי מיזוג עם כיוונון ידני, ופאנל מתגים לשליטה על המזגן. בין הנהג לנוסע מוט הילוכים ידני בעל חמישה הילוכים.
סוזוקי סוויפט ידנית. חמודה אך יקרה באופן מופרז. צילום יואב פולססוזוקי סוויפט ידנית - חמודה עם מחיר מופרז
הסוזוקי סוויפט בגירסתה הידנית היא מכונית שלא ניתן להתייחס אליה ללא עננת המחיר הרובצת עליה, עם תמחור מוגזם גם של הדגם הידני וגם של הדגם האוטומטי.
אהבנו: זריזות, גיר ידני, התנהגות כביש
פחות אהבנו: מחיר, בטיחות, מחיר, נוחות, מחיר
הערה: המחיר כל-כך מופרז שאנחנו מתקשים למצוא הצדקה לרכוש אותה בהינתן האלטרנטיבות המודרניות בשוק.
ציון מסכם 3.6 בסולם פולס.
לסוזוקי סוויפט מעמד אלמותי בשוק הישראלי. הסוויפט הראשונות נמכרו בישראל עוד בתחילת שנות ה – 80' ובמהרה ביססו תדמית של אמינות מוחלטת עם תמורה מצוינת לכסף. גירסאות ידניות ואוטומטיות, מזגן מקורי מצוין, מי צריך יותר. לא נדיר לראות איזו סוויפט ישנה נוסעת עם בעלים שנשבע שלא ימכור אותה לעולם.
נריץ מהר את הזמן ואנחנו בשנת 2025 עם סוזוקי סוויפט ובמיוחד עם הדגם הידני, ויש לנו תובנות נחרצות.
תעודת חובה קטגוריה סופר-מיני מימדים (מטר) אורך
3.86 /רוחב 1.735 /גובה 1.485 /בסיס גלגלים 2.45 מספר מושבים חמישה הנעה ותיבת הילוכים 1.2 ליטר היברידי קל, ידני, הנעה קדמית הספק
ומומנט 82 כ"ס, 11 קג"מ נפח מיכל דלק 37 ליטר צריכת דלק (משולב) 22.2 ק"מ לליטר. WLTP בטיחות ציון איבזור בטיחות 5, שלושה כוכבים EuroNcap מחיר 120 אש"ח לידני, 130.0 אש"ח לאוטומטי
עיצוב חיצוני ופנימי
העיצוב של הסוויפט העדכנית נעוץ עמוק בסוויפט של 2004, שהציגה עיצוב צעיר ורענן. העדכונים השונים שעבר העיצוב החיצוני רק פגעו במקור המקסים. הסוויפט לא דומה לאף רכב אחר על הכביש כשהחזית מזכירה גור מעולמות בעלי החיים עם יחידות תאורה גדולות, אבל ממש גדולות, גריל אובאלי גדול וסמל סוזוקי גדול במרכז. מכסה המנוע יושב 'מעל' המרכב כשהקו התחתון שהוא מתווה ממשיך דרך הדלתות עד יחידות התאורה האחוריות. רכב המבחן צוייד באביזרי אפטרמרקט מיותרים גודמת פסי ניקל בתחתית הרכב ומגיני רוח בחלק העליון של החלונות. לטעמי רק פוגע עוד יותר העיצוב המכוניות. גם מאחור יחידות התאורה גדולות, משולבות לד, ומרגישות לי כמשהו מתאמץ מדי כדי להיות מודרני.
פנים הרכב מסגיר מעט את גילו, עם זאת הוא שימושי ויעיל. לוח מחוונים מסורתי, לא צג, עם מד מהירות גדול מימין ומד סל"ד גדול משמאל. ביניהם צג LCD בגודל ''4.2 עם תצוגה משתנה. במרכז הדשבורד מזדקר מסך מולטימדיה בגודל ''9.0 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. מתחתיו שני פתחי מיזוג עם כיוונון ידני, ופאנל מתגים לשליטה על המזגן. בין הנהג לנוסע מוט הילוכים ידני בעל חמישה הילוכים.
