מכירות ניו XPENG ולי יורדות עוד חודש עקב עונתיות, קורונה ורגולציה

המכירות של שלוש החברות בפברואר היו כפולות משנה קודם לכן. עם זאת הן היו נמוכות מבינואר, שגם בו נרשמה ירידה לעומת דצמבר. לצד הקורונה היו גם שיקולי מס שהביאו את הסינים להקדים את הרכישות לדצמבר
איתי פת-יה |
נושאים בכתבה סין רכב חשמלי

חודש פברואר נחשב לחודש חלש למכירות הרכב בסין עקב חג השנה החדשה, בו סינים רבים יוצאים לחופשה ונסגרות פחות עסקאות. להשפעת העונתיות השלילית הזו נוספו מגבלות הקורונה שהפריעו לעסקים - וכן שינויים רגולטוריים. שלוש חברות הרכב החשמלי הסיניות הנסחרות בוול סטריט,  NIO INC (NIO),  XPENG (XPENG) ו-  LI AUTO INC (LI) הכפילו יחדיו את המכירות שלהן בסין בפברואר השנה לעומת זה של 2021, אך  המשקיעים מתמקדים בהשוואה לינואר השנה, אז נרשמת דווקא ירידה.

זו למעשה ירידה חודש שני ברציפות, שכן גם ינואר הראה מספרים נמוכים יותר מבדצמבר האחרון. ניו עצמה מסרה 6,131 רכבים לעומת 9,652 בינואר ו-10,486 רכבים בדצמבר. XPENG מסרה 6,225 מול 12,922 בינואר ו-16,000 בדצמבר ואילו לי מסר 8,414 בהשוואה ל-12,268 בינואר ו-14,087 בדצמבר.

הסכום המצרפי הוא 20,770 רכבים שמסרו השלוש בפברואר, למול 34,842 חודש קודם לכן ו-40,576 חודשיים לפני כן. אם בכל זאת להשוות לתקופה המקבילה, אזי שמדובר בגידול של 106%, והאצת הקצב שלו. בינואר הגידול היה בשיעור של 87%.

נשיא לי, יאנאן שן צוטט בהודעת החברה כשהוא אומר "עונת החגים השנה והתפרצות הקורונה בשוזו הביא למחסור באספקה והשפיעו על הייצור שלנו. אנחנו נוקטים בצעדים נוספים כדי להבטיח את האספקה ואת תקינות הייצור, במטרה לצמצם את זה המסירה ללקוחות".

במידת מה אותם חודשיים רצופים של ירידה נצפים בשל קפיצה חריגה בעסקאות בדצמר, שכן נהגים בסין מיהרו להקדים את צמצום הסבסוד לרכב חשמלי עם תחילת 2022, חלק מההטבות הממשלתיות הללו צומצמו בעד 30%. יצוין כי על אף הירידה במכירות בינואר, המניות של שלוש החברות עלו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קיה EV3 - קרוסאובר חשמלי אטקרטיבי. צילום יואב פולסקיה EV3 - קרוסאובר חשמלי אטקרטיבי. צילום יואב פולס

קיה EV3 - קרוסאובר חשמלי מצוין החל מ 165.0 אש"ח

טלקאר יבואנית דגמי קיה לישראל החלה בשיווק הקיה EV3, הקרוסאובר החשמלי של היצרנית, בסגמנט C-Suv. 

מדובר בדגם החשוב ביותר של היצרנית מזה מספר שנים, שזוכה להצלחה מרשימה בשווקים באירופה, ומכניס את ענקית הרכב מקוריאה לסגמנט החשוב ביותר, וזה שיוביל את ענף הרכב בשנים הקרובות. 

המחיר החל מ 165.0 אש"ח

יואב פולס |
נושאים בכתבה קיה EV3

טלקאר יבואנית דגמי קיה לישראל השיקה את הקיה EV3 הקרוסאובר החשמלי החדש של היצרן.

ה EV3 הוא הרכב החשוב ביותר של קיה בשנים האחרונות, ועל כתפיו מוטלת המשימה להחזיר את היצרנית הקוריאנית למרכז הבמה, הן בשוק האירופאי, והן בשוק הישראלי.

באירופה הרכב עושה חיל מתחילת שיווקו עם ביקושים גבוהים, וסדרת פרסים כולל בחירת ה SUV הקומפקטי לרכב השנה בעולם, והרכב החשמלי הטוב ביותר.

 

תעודת חובה            
קטגוריה                קרוסאובר C-Suv
מימדים (מטר)            אורך 4.3 /רוחב 1.85 /גובה 1.56 /בסיס גלגלים 2.68
מספר מושבים            חמישה
הנעה                    חשמלית, קדמית
הספק ומומנט            204 כ"ס / 29.0 קג"מ
סוללה וטעינה             58.3Kwh או 81.4Kwh / AC 11Kw / DC 150Kw
טווח ותקן              432 ק"מ  / 589 ק"מ. תקן יצרן
בטיחות                ציון איבזור בטיחות 7. ארבעה כוכבי בטיחות EuroNcap.
מחיר                    165.0 אש"ח / 170.0 אש"ח / 187.0 אש"ח