מכונית רכב ניו nio
צילום: צילום מסך אתר החברה

מכירות ניו XPENG ולי יורדות עוד חודש עקב עונתיות, קורונה ורגולציה

המכירות של שלוש החברות בפברואר היו כפולות משנה קודם לכן. עם זאת הן היו נמוכות מבינואר, שגם בו נרשמה ירידה לעומת דצמבר. לצד הקורונה היו גם שיקולי מס שהביאו את הסינים להקדים את הרכישות לדצמבר
איתי פת-יה |
נושאים בכתבה סין רכב חשמלי

חודש פברואר נחשב לחודש חלש למכירות הרכב בסין עקב חג השנה החדשה, בו סינים רבים יוצאים לחופשה ונסגרות פחות עסקאות. להשפעת העונתיות השלילית הזו נוספו מגבלות הקורונה שהפריעו לעסקים - וכן שינויים רגולטוריים. שלוש חברות הרכב החשמלי הסיניות הנסחרות בוול סטריט,  NIO INC (NIO),  XPENG (XPENG) ו-  LI AUTO INC (LI) הכפילו יחדיו את המכירות שלהן בסין בפברואר השנה לעומת זה של 2021, אך  המשקיעים מתמקדים בהשוואה לינואר השנה, אז נרשמת דווקא ירידה.

זו למעשה ירידה חודש שני ברציפות, שכן גם ינואר הראה מספרים נמוכים יותר מבדצמבר האחרון. ניו עצמה מסרה 6,131 רכבים לעומת 9,652 בינואר ו-10,486 רכבים בדצמבר. XPENG מסרה 6,225 מול 12,922 בינואר ו-16,000 בדצמבר ואילו לי מסר 8,414 בהשוואה ל-12,268 בינואר ו-14,087 בדצמבר.

הסכום המצרפי הוא 20,770 רכבים שמסרו השלוש בפברואר, למול 34,842 חודש קודם לכן ו-40,576 חודשיים לפני כן. אם בכל זאת להשוות לתקופה המקבילה, אזי שמדובר בגידול של 106%, והאצת הקצב שלו. בינואר הגידול היה בשיעור של 87%.

נשיא לי, יאנאן שן צוטט בהודעת החברה כשהוא אומר "עונת החגים השנה והתפרצות הקורונה בשוזו הביא למחסור באספקה והשפיעו על הייצור שלנו. אנחנו נוקטים בצעדים נוספים כדי להבטיח את האספקה ואת תקינות הייצור, במטרה לצמצם את זה המסירה ללקוחות".

במידת מה אותם חודשיים רצופים של ירידה נצפים בשל קפיצה חריגה בעסקאות בדצמר, שכן נהגים בסין מיהרו להקדים את צמצום הסבסוד לרכב חשמלי עם תחילת 2022, חלק מההטבות הממשלתיות הללו צומצמו בעד 30%. יצוין כי על אף הירידה במכירות בינואר, המניות של שלוש החברות עלו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אופל פרונטרה. צילום רונן טופלברגאופל פרונטרה. צילום רונן טופלברג

אופל פרונטרה עם חמישה או שבעה מקומות - כוכב נולד

לובינסקי יבואנית אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה, קרוסאובר בסגמנט B, עם דגמי חמישה או שבעה מקומות (5+2). המחירים מעניינים מאוד 145.0 אש"ח לדגם חמישה מקומות, ו - 157.0 אש"ח לדגם שבעה מקומות.

יואב פולס |

לובינסקי יבואנית דגמי אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה החדש עם שתי בשורות – תצורת מושבים – דגם בעל חמישה מושבים, ודגם בעל שבעה מושבים, ומחיר אטרקטיבי מאוד.

אופל פרונטרה הוא קרוסאובר בסגמנט B-Suv עם מנוע טורבו בנזין אותו ניתן למצוא בדגמים רבים של קבוצת סטלנטיס (חברת האם של אופל, כמו גם פיג'ו, סיטרואן, ג'יפ, פיאט, אלפא רומיאו ועוד), וגם בפרונטרה הוא מצויד עם מערכת היברידית קלה.

העיצוב החיצוני של הפרונטרה הוא קרוסאוברי טיפוסי, עם חזית אנכית וחתימת האור הייחודית של אופל. מרכב 'זקוף' המודגש גם על ידי צביעה דו גוונית של המרכב (ללא תוספת מחיר). גם מאחור נראה הפרונטרה גבוה וזקוף, עם קו חלונות גבוה יחסית, יחידות תאורה מפוצלות,  וצביעה כסופה בתחתית הפגוש.

פנים הרכב תכליתי עם מבנה דומה לזה שראינו באופל גרנדלנד. לשימוש הנהג צג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''10 משולב עם מסך מולטימדיה בגודל דומה וקישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. הפרונטרה תשווק ברמת איבזור יחידה GS, הכוללת בקרת שיוט (לא אדפטיבית) כולל מגביל מהירות, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חיישני גשם ואור, יחידות תאורה קדמיות ואחוריות משולבות לד, חלונות אחוריים כהים ועוד.


אופל פרונטרה - סביבת נהג. צילום רונן טופלברג