אחרי החברה לישראל - גם צ'רי נוטשת את קורוס

יצרנית הרכב הסינית קורוס, שנולדה כמיזם משותף של החברה לישראל וצ'רי, צפויה לאבד את ההורה השני - לאחר שצברה הפסדי עתק
רועי צוקרמן, אוטו |

קרוב לשלוש שנים אחרי שהחברה לישראל נטשה אותה, נראה שקורוס (Qoros) עומדת לאבד גם את המייסדת הסינית שלה. יצרנית הרכב צ'רי הודיעה כי כשלה במכרז שיזמה למכירת יותר ממחצית מאחזקותיה בקורוס. יצרנית זו, נזכיר, נוסדה כמיזם בבעלות משותפת של החברה לישראל וצ'רי.

 

אלא שמאז היווסדה קורוס ספגה הפסדי עתק. בשלוש השנים האחרונות בלבד, אלו עמדו על 6.6 מיליארד יואן (כ-3.6 מיליארד שקל), והיצרנית הצעירה ביטלה את תוכניותיה להתחיל שיווק באירופה.

 

על-פי הודעת צ'רי, במרכז הוצעו למכירה 25.5% ממניות קורוס מתוך 50% שבבעלותה. המכרז הסתיים ב-8 באוגוסט בלי מתעניינים, כך על-פי דיווח של ה"אוטומוטיב ניוז". בתחילת שנת 2015, בעקבות לחץ משקיעים שחששו מהפסדי העתק שנגרמים לה, החברה לישראל ויתרה על אחזקותיה בקורוס והעבירה אותם לחברת אחזקות שנוצרה לשם כך תחת השם קנון (Kenon). זו נשלטת אמנם על-ידי עידן עופר (שנמנה גם על בעלי החברה לישראל), אך מטה החברה ממוקם בסינגפור.

מפרטי המכרז עולה כי צ'רי קיוותה למכור את אחזקותיה בקורוס בעבור 1.66 מיליארד יואן (כ-870 מיליון שקל), מה שמעריך את שווי היצרנית בכ-3.4 מיליארד שקל. זאת למרות שכאמור לא רשמה רווח מעולם, ומכירותיה נמוכות משמעותית מהיעדים שהוצבו בתחילה - לקורוס מפעל בעל כושר ייצור של 150 אלף מכוניות בשנה, אך בשנת 2016 מכרה כ-24 אלף בלבד.

 

קורוס, שנוסדה כיצרנית סינית עם הפנים למערב, העסיקה בתחילה מהנדסים ומעצבים מהשורה הראשונה באירופה. אלא שכשלון מסחרי הוביל להפסדים ולהחלפת מרבית הצוות הבכיר בעובדים סיניים. היצרנית צמצמה בהתאם את יעדי המכירות, ביטלה תוכניות לביצוע תקינה אירופאית ושיווק במערב ומתמקדת כיום בשוק הסיני.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

איון V. עיצוב שונה. מרווח פנימי מצוין. צילום יואב פולסאיון V. עיצוב שונה. מרווח פנימי מצוין. צילום יואב פולס

איון V - קרוסאובר חשמלי שימושי

מותג איון מוצא את עצמו בכותרות הכלכליות בגלל רשות התחרות שממליצה לבצע שינוי בזיכיון הייבוא. התעלמנו מהכותרות ולקחנו את האיון V לתהות על קנקנו בלי להתייחס לרעשי הרקע.

אהבנו: עיצוב, מרווח פנימי, ביצועים

פחות אהבנו: מתלים רכים, מערכות בטיחות אגרסיביות

ציון מסכם 4.1 בסולם פולס

יואב פולס |
נושאים בכתבה AION V איון V

מעט לפני ראש השנה העברית השיקה מחדש אוריון מוביליטי (חברה בת של יוניון מוטורס יבואנית טויוטה) את מותג AION בישראל, אחד המותגים של GAC  הסינית. את GAC אנחנו זוכרים מסיבוב קצר ועגום משהו שנפגע קשות ממגיפת הקורונה (זוכרים שהיה כזה דבר?).

דגמי GAC החדשים עשו קפיצת דרך משמעותית מאז, ואוריון מוביליטי השיקה שלושה דגמים, את ה AION Y את ה AION HT שניהם ללא תקינה מערבית, ואת הדגם החשוב ביותר לשוק הישראלי הוא ה AION V שמגיעה עם תקינה מערבית מלאה.

תעודת חובה        
קטגוריה            קרוסאובר C-SUV
מימדים (מטר)        אורך 4.605 /רוחב 1.876 /גובה 1.686 /בסיס גלגלים 2.775
מספר מושבים        חמישה
הנעה                    קדמית, חשמלית
הספק ומומנט        204 כ"ס, 21.4 קג"מ
סוללה וטעינה         75.3Kwh, טעינת AC בהספק 11Kw, טעינת DC בהספק 180Kw
טווח ותקן            510 ק"מ. תקן יצרן.
בטיחות            ציון איבזור בטיחות 7.
מחיר                 167.0 אש"ח


האיון V שלנו מגיעה בכתום אדום בולט שעושה חסד עם העיצוב המעט שונה של האיון. חזית האיון V לא דומה לאף קרוסאובר גנרי על הכביש. יחידות תאורה גדולות תחומות עם שני פסי לד אנכיים ורחבים, חזית אטומה שנראית מחייכת משהו, כיתוב AION גדול במרכז וכונס אוויר שחור בתחתית. מהצד בולטת עוד יותר סכימת הצביעה של האיון V. הספים התחתונים (וחיפויי הגלגלים) שחורים, הדלתות בצבע המרכב, כתום במקרה שלנו, מסגרת החלונות העליונה בצבע לבן, הקורות האנכיות בצבע שחור, וקורות הגגון בצבע כסוף. מאחור דלת חמישית אנכית ויחידות תאורה גדולות גם בהן פסי לד אנכיים ורחבים.

פנים הרכב לוקח לקצה את ה'אין מתגים'. צג לוח מחוונים בגודל ''8.88, מולטימדיה בגודל ''14.6, עם קישוריות לאפל קארפליי. בשלב זה קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו באמצעות מתאם, ופתיחת ממשק ייעודי במסך. המפתיע היה שהרכב סגור ונעול, אני בבית, ושיחות הטלפון עוברות ישירות למתאם שבאוטו, למרות שהרכב כבוי ונעול.