אייקון מול סאני - יבואנית אפל מול יבואנית סמסונג, מי מרוויחה יותר?
סאני תקשורת סלולארית סאני תקשורת 1.77% , מקבוצת לפידות (51.7%), היבואנית הרשמית של מוצרי סמסונג בישראל, ואייקון גרופ אייקון גרופ 0% , היבואנית של מוצרי אפל בישראל, דיווחו על תוצאותיהן לרבעון השני.
סאני - הרווח הנקי זינק ב-46% ל-8.5 מיליון שקל
יבואנית סמסונג דיווחה על גידול של 29% בהכנסות שהסתכמו ב-250.6 מיליון שקל ברבעון לעומת 194.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. החברה ציינה כי העלייה בהכנסות נובעת בעיקר מגידול במכירת המכשירים ובנוסף גידול במכירות החלפים, האביזרים המשלימים ושירותי האחריות.
אלי לביא, מנכ"ל סאני תקשורת; קרדיט: אופיר שלום
הרווח הגולמי ברבעון הסתכם ב-30.7 מיליון שקל (כ-12.2% מסך ההכנסות) בהשוואה לרווח גולמי של 20.7 מיליון שקל (כ-10.7% מסך ההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA ברבעון השני הסתכם בכ-16.7 מיליון שקל, כ-6.7% מסך ההכנסות, לעומת סך 8.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, כ-4.2% מסך ההכנסות.
הרווח הנקי ברבעון השני גדל ב-46% והסתכם ב-8.5 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 5.8 מיליון שקל אשתקד. החברה ציינה כי עיקר העלייה ברווח הנקי נבעה מגידול בהכנסות החברה ומהכנסות מימון בהשוואה להוצאות מימון בתקופה המקבילה אשתקד.
- אייקון: שער הדולר שחק את הרווח, המלחמה את ההכנסות
- אייקון גרופ: ההכנסות ברבעון ירדו ב-10% ל-347 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההון עצמי הסתכם בסוף הרבעון השני לשנת 2024 בסך של כ-244.9 מיליון שקל (כ-50% מסך המאזן) לעומת הון עצמי של 280.1 מיליון שקל (כ-56.4% מסך המאזן) בדוח השנתי של שנת 2023.
מניית סאני תקשורת נסחרת לפי שווי של 230 מיליון שקל אחרי עלייה של 20.5% מתחילת השנה וירידה של 3% ב-12 החודשים האחרונים.
מניית סאני תקשורת מתחילת השנה
אייקון - רווח נקי של 7.8 מיליון שקל ברבעון
יבואנית אפל מפגרת אחרי יבואנית סמסונג כאשר הרווח הנקי שלה הסתכם ב-7.8 מיליון שקל לעומת 7.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. ההכנסות ברבעון עלו בכ-7% לכ-377.4 מיליון שקל, לעומת כ-352.5 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד.- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
בתחום הקמעונאות צמחו ההכנסות בכ-13.3% לכ-115 מיליון שקל, לעומת כ-101.5 מיליון שקל ברבעון השני ב-2023. לדברי החברה העלייה נובעת בעיקר מעלייה במכירות אייפונים, אייפדים ובמכירות ללקוחות עסקיים. ההכנסות מחנויות זהות גדלו ברבעון בכ-10.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי במגזר עלה לכ-4.5 מיליון שקל, לעומת כ-4.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הגולמי ברבעון הסתכם בכ-41 מיליון שקל (כ-10.9% מסך ההכנסות), לעומת כ-39.7 מיליון שקל (כ-11.3% מסך ההכנסות) ברבעון השני של 2023. החברה ציינה כי הירידה בשיעור הרווח הגולמי נובעת בעיקר משינוי בתמהיל ההכנסות. הרווח התפעולי ברבעון השני של 2024 הסתכם בכ-15 מיליון שקל, לעומת כ-15.3 מיליון שקל ברבעון השני של 2023.
למרות הנסיקה של אפל - למה אייקון מפגרת אחרי סאני?
למרות החוזקה של אפל בשנים האחרונות, אייקון מתקשה משתי סיבות עיקריות הנובעות מהשוק המקומי - הראשונה היא שהיא הונפקה בגל ההנפקות של 2021, אז חברות הונפקו לפי שווי מנופח וכך גם אייקון, וזה הכביד על המניה שירדה מאז ב-70%. בנוסף, זמן קצר לאחר ההנפקה התברר שהרשת KSP קיבלה זיכיון לרכוש ישירות מאפל. זה פגע באחד היתרונות העיקריים של אייקון שהייתה אמורה להיות המפיצה הרשמית היחידה של אפל בישראל.
לפני מספר חודשים שוחחנו עם דורון סלע, מנכ"ל החברה, שאמר: "המטרה שלי להגדיל את שיעורי הרווחיות לצד צמיחה בפעילות של אייקון גרופ". אייקון מרוויחה בקצב שנתי של 34 מיליון שקל ונסחרת לפי שווי של 254 מיליון שקל, משמע מכפיל של 7.5.
דורון סלע, מנכ"ל אייקון גרופ; קרדיט: יחצ
סלע ציין אז בשיחה כי החברה פועלת לעבור טרנספורציה דיגיטלית שתעזור לה להתייעל. היא התרחבה לתחום ההפצה אבל המרווחים שם לא גבוהים, כאשר ברבעון השני הרווח התפעולי המגזרי ירד ל-10.7 מיליון שקל - 4% מהכנסות המגזר שהסתכמו ב-262.3 מיליון שקל.
בינתיים מניית אייקון גרופ נסחרת כאמור לפי שווי של 254 מיליון שקל אחרי עלייה של 1.2% מתחילת השנה וירידה של 25.5% ב-12 החודשים האחרונים.

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"
אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"
ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים,
עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות.
על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.
בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69% הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.
היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?
- ג'ין טכנולוגיות: הקצאה פרטית בדיסקאונט של 31% בתמורה לכ-23 מיליון שקל
- ג'ין טכנולוגיות יוצאת לדרום אמריקה: הסכם הפצה עם שותף מקומי בברזיל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".
אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?