צבי מרום באטמ
צילום: יחצ

באטמ נכנסת לתחום אבחון מחלות המין. מעריכה את השוק ב-1 מיליארד דולר

באטמ תחתום על הסכם עם מכון המחקר הצרפתי Bioaster להרחבת המערכות הפנאליות שלה ולאפשר לה לזהות ולטפל ללא דיחוי בתחום מחלות המין. צבי מרום: "אם לא מאבחנים את המחלה בזמן היא מובילה לכאב כרוני ולמוות."
תומר אמן |

חברת באטמ 0.89%  הדואלית שנסחרת גם בלונדון, העוסקת בפיתוח מערכות תקשורת, סייבר ומכשור רפואי לבדיקות מעבדה, מדווחת הבוקר כי חברת הבת שלה - Ador Diagnostics Ltd (אדור) חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם מכון המחקר הצרפתי Bioaster להרחבת פיתוח הבדיקות המולקולריות שלה עבור המחלות הזיהומיות ובמרכזן – מחלות מין.

 

במסגרת שיתוף הפעולה הצפוי החברה תרחיב את מגוון הפנאלים למערכת של אדור עבור קבוצות של מחלות המועברות במגע מיני. הפאנל המפותח לזיהוי מחלות המין מצטרף לפאנלים לזיהוי דלקת קרום המוח, מחלות בדרכי הנשימה ושחפת.

לקריאה נוספת:

>>  באטמ: הזמנה ראשונה למערכת של חברת הבת

>>  "מצפים לעוד עסקאות בקרוב. אני פורש אבל לא מתכוון להיעלם" – ראיון עם מנכל באטמ הפורש דר' צבי מרום.

>>  באטמ ושותפותיה ישקיעו 10 מיליון דולר באדור דיאגנוסטיקס

באטמ נסחרת גם בלונדון תחת הסימול BVC. החברה דיווח כי בהתאם לאסטרטגיה, היא תרחיב את מגוון הפאנלים של אדור, אשר נקראת NATlab, לקבוצות מחלות מין, ובכך תרחיבנה החברה את בסיס הבדיקות ובכך תוכל לאפשר את הגברת האטרקטיביות של הפתרון בשווקים השונים.

 

הרחבת הפאנלים צפוי לדברי באטמ להגדיל משמעותית את השוק הפוטנציאלי של המערכת של אדור, שכן לאבחון ה-STI (Sexually Transmitted Infection) קיים שוק גלובלי של כמיליארד דולר.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

 

מערכת ה-NATlab, היא מערכת אבחון מולקולרית אשר נועדה לספק בדיקה איזותרמית מהירה מדגימה לתשובה של פתוגנים. המערכת פועלת עם מחסניות בדיקה שונות עבור פאנלים ייעודיים לזיהוי מחלות זיהומיות שונות.

 

באמצעות שיתוף הפעולה עם BIOASTER, באטמ צפויה להאיץ את פיתוח הפאנל למחלות מין. זיהומיות על ידי מינוף הניסיון המשמעותי של BIOASTER במו"פ של אבחון מולקולרי. BIOASTER גם יכוון את ההערכה הקלינית של הבדיקות באמצעות דגימות קליניות באיכות גבוהה.

 

BIOASTER הוא מכון מחקר טכנולוגי ללא מטרות רווח, שמטהו נמצא בליון, צרפת, הממוקד במיקרוביולוגיה יישומית, שהוקם על ידי ממשלת צרפת. BIOASTER מבצעת מחקר שיתופי חדשני, עם ולמען שותפים ציבוריים ופרטיים בארבעת תחומי היישום העיקריים של מיקרוביולוגיה במחלות זיהומיות של בני אדם וחיות: חיסונים, חומרים אנטי-מיקרוביאליים, אבחון ומיקרוביוטה.  ל-BIOASTER כ-100 עובדים, כולל 80 מדענים ומהנדסים מ-16 מדינות שונות, המעורבים בפרויקטים משותפים.

 

ד"ר צבי מרום, מנכ"ל BATM, מסר כי "אנו שמחים להתחיל את השותפות עם BIOASTER להרחבת יכולותיה של פלטפורמת ADOR בכל הקשור לאבחון של מחלות מין זיהומיות. שכיחותן של מחלות אלו נפוצה ומתגברת ברחבי העולם, ואם אינן מאובחנות ומטופלות, הן עלולות להוביל לעקרות, כאב כרוני ואפילו מוות. בעבודה המשותפת עם BIOASTER, אנו מצפים להאיץ את הפיתוח של בדיקות אבחון מולקולריות היכולות לזהות במהירות ובפשטות את הפתוגן הגורם לזיהום כדי לאפשר את הטיפול הנכון ללא דיחוי".

 

חבייאר מורג' מנכ"ל BIOASTER, הוסיף כי, "אנו נרגשים להתחיל את השותפות הזו עם אדור דיאגנוסטיקה על מנת לסייע בהרחבת מגוון היישומים הקליניים המוצעים על ידי פלטפורמת האבחון NATlab בתחום מחלות זיהומיות. שיתוף הפעולה הזה משתלב היטב עם המשימה שלנו להאיץ את החדשנות של שותפינו מהתעשייה ולהקל על פיתוח המוצרים שלהם לטובת המטופלים".

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיותרונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות

564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6

העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה

ליאור דנקנר |

דניה סיבוס דניה סיבוס 1.68%  מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.

היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.

המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.


ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת

בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות. 

חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףחן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסף
ראיון

יו"ר נקסט ויז'ן: "יהיו עוד הזמנות גדולות, לא יודע אם כזאת, אבל הביקוש מאוד חזק"

"אין הבעת אמון גדולה יותר מלקבל הזמנה כזאת; הלקוח אומר, אני סומך עליכם שתדעו לספק בהיקפים כאלה". יו"ר נקסט ויז'ן חן גולן מתייחס לעסקת הענק: "היתרון של נקסט ויז'ן הוא לא רק טכנולוגי, אלא גם ביכולת לדלבר מהר ובכמויות". האם המגמה תמשיך? "אנחנו רואים את 'אפקט פוטין' שהראה שגם כדי לתחזק שלום צריך צבאות חזקים"

נקסט ויז’ן נקסט ויז'ן 17.46%   דיווחה על הזמנה גדולה במיוחד, בהיקף של כ-76.8 מיליון דולר, מלקוח קיים, לרכישת מצלמות מתוצרתה, עם אספקה מדורגת עד סוף 2026. להזמנה צורף גם מנגנון שדרוג שעשוי להגדיל את היקפה בעוד עד כ-3 מיליון דולר. העסקה הזו מצטרפת להזמנה נוספת שעליה דיווחה החברה רק בשבוע שעבר, בהיקף של כ-9.6 מיליון דולר, כך שבתוך שבוע צבר ההזמנות החדש של נקסט ויז’ן מתרחב בעשרות מיליוני דולרים. 

עד כמה זה משמעותי? בין ינואר לספטמבר השנה רשמה נקסט ויז’ן הכנסות של כ-120 מיליון דולר, כך שההזמנות שעליהן דווח בימים האחרונים משקפות לבדן שוות לכ-86% מהשורה העליונה שנרשמה בתשעת החודשים הראשונים של השנה. מה שמיוחד בהזמנה הזאת הוא לא רק הגודל שלה אלא גם מועד האספקה, כל ההזמנה תסופק בתוך 2026, וזה לוח זמנים מאוד קצר. בתעשייה הזו, אחד היתרונות הכי משמעותיים הוא היכולת להבטיח אספקה מהירה. היכולת של נקסט ויז’ן לספק במועדים קצרים נותנת לה יתרון תחרותי מובהק מול מתחרות, והלקוחות סומכים עליה בעניין הזה. זה משהו שמחזק את הפעילות שלה גם לשנים הבאות. כדי להבין איך העסקה הזאת תשפיע על חברת המצלמות המיוצבות, שהמניה שלה כבר הספיקה כמעט לשלש את ערכה רק השנה, ולזנק יותר מ-1900% מ-3 שנים, דיברנו עם יו"ר נקסט ויז'ן חן גולן.


איך אתה מתאר את העסקה, ומה מייחד אותה ביחס לעסקאות קודמות?

"מה שמייחד את העסקה הזאת זה קודם כול הגודל שלה ולוחות הזמנים. מדובר בהזמנה של 76.8 מיליון דולר, לתקופה של כשנה, כשהאספקה כולה אמורה להתבצע בשנת 2026. יש גם אופציה לבצע שינויים שיכולים להגדיל את ההיקף. מעבר למספרים, זו עסקה עם לקוח שאומר בפועל: אני עובד עם נקסט ויז’ן, יש לה מוצרים טובים, ואני סומך עליה שתדע לספק בהיקפים כאלה ובזמנים קצרים. אין הבעת אמון גדולה מזו.

כמה זמן עסקה כזו "מתבשלת", זה משהו שהיה בפייפליין הרבה חודשים?

"הביצוע הטכני של עסקה כזאת הוא לא תהליך ארוך. מה שחשוב הוא הדרך שהובילה לשם. הקשר עם הלקוח נבנה לאורך שנים. כמעט כל לקוח מתחיל ברכישה של מצלמה אחת או שתיים, מבצע אינטגרציה, בדיקות והדגמות. אם הוא גדל, בונה מוצר תחרותי ומצליח לזכות במכרזים, ההזמנות שהוא מקבל מתגלגלות אלינו. אנחנו מספקים לו את פתרון הווידאו המיוצב, וכך נוצר המעגל".

כלומר, אין כאן מכרז מול ספקים אחרים ברגע קבלת ההזמנה?

"אנחנו לא עושים מכרזים. הלקוחות שלנו הם יצרני הכלים. הם מתמודדים על מכרזים מול הגורמים שמזמינים מהם את הכלים. אחרי שהם זוכים במכרז, הם משרשרים אלינו את ההזמנה, כי המוצר שלנו כבר עומד בדרישות. זה לקוח שעובד איתנו הרבה שנים, מכיר את המוצר, ובשלב הזה רק ביצעה את ההזמנה".