אלקטריאון תבצע פיילוט לפריסת כביש חשמלי באורך 1.6 ק"מ בארה"ב
חברת אלקטריאון 4.25% , המפתחת טכנולוגיית טעינה לרכבים חשמליים, המאפשרת טעינה אלחוטית בזמן תנועה ובזמן חניה, מודיעה כי משרד התחבורה של מדינת מישיגן בארה"ב הודיע לחברה שהיא זכתה במכרז להקמת פרויקט להדגמת טעינה אלחוטית אשר יכלול פריסת כביש טעינה אלחוטי באורך של כ-1.6 ק"מ ועמדות סטטיות לטעינה אלחוטית. פרויקט זה לדברי החברה מהווה את כניסתה הרשמית של אלקטריאון לשוק האמריקאי.
יש לציין עם זאת שלחברה כבר יש מספר פיילוטים בגרמניה, איטליה ושבדיה, אך אף אחד מהם לא הפך עדיין לפרויקט מסחרי, כך שהדרך לכניסה אמיתית לשוק האמריקאי עודנה רחוקה. החברה נערכת לביצוע הפרויקט המסחרי הראשון שלה בהיקף של 6 מיליון שקל בשנה לאספקת רשת טעינה אלחוטית סטטית עבור -200 אוטובוסים ציבוריים של חברת דן בתל אביב ובדרום הארץ. רשת הטענה סטטית היא דבר שאיננו כל כך יוצא דופן, גם אם הוא נעשה באופן אלחוטי, ולא הוא ה"חלום" הטמון בחברה. החלפת כבישים באופן משמעותי על מנת שיאפשרו טעינה אלחוטית יעילה, שבאמת תשפיע על שוק הרכב החשמלי הוא אתגר פיננסי וטכנולוגיה גדול הרבה יותר, כשחובת ההוכחה שהחברה הצליחה להתגבר על האתגר הזה עדיין מוטלת על החברה.
אלקטריאון תוביל את הפרויקט כולל התכנון, ההערכה, הבדיקה והיישום של תוכנית הפיילוט, הפרויקט צפוי להיות מופעל במהלך שנת 2023 ברובע של העיר דטרויט שמשמש גם כרובע המרכזי של החדשנות בתחבורה של חברת פורד. הפרויקט מתבצע בשיתוף פעולה של החברה עם גופים שונים ביניהם: חברת הרכב פורד, אשר הובילה יחד עם החברה את הגשת ההצעה לפרויקט ותיקח בו חלק מרכזי, עיריית דטרויט, אשר תספק תמיכה מוניציפלית לפרויקט וגורמים נופים. משרד האנרגיה של מדינת מישיגן ישתתף בהעמדת מימון לפרויקט במישיגן בהיקף של כ-1.9 מיליון דולר.
החברה נסחרת לפי שווי של 1.48 מיליארד שקל לאחר ירידה של 32% בחודש האחרון. בשנת 2021 ירדה החברה ב-22% ואילו בשנים 2020 ו-2019 זינקה החברה ב-288% ו-271% בהתאמה. סך הכל סיפקה החברה תשואה של 2723% בחמש השנים האחרונות, וכעת היא רחוקה 49% מהשיא. בדוחות הרבעון השני של שנת 2021 דיווחה החברה על הפסד של 9.4 מיליון שקל עקב עליה בהוצאות מחקר ופיתוח. ההפסד התפעולי עמד על 11 מיליון שקל. סך המזומנים שעמד לרשות החברה היה 10 מיליון שקל.
- אוטובוס אוטונומי ראשון יתחיל לפעול בישראל
- בקעת אונו: שירות התחבורה הציבורית יופעל על ידי חברת מטרופולין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טרבור פאוול, ראש תחום התחבורה במדינת מישיגן: "אימוץ פתרונות פורצי-דרך שמשנים את עתיד התחבורה וחישמול התחבורה הוא חלק מה-DNA שלנו במישיגן. אנו נרגשים לראות כיצד ההדגמה של אלקטריאון תוכל להפוך למודל כלל ארצי שיתרום להאצת אימוץ פתרונות תחבורה חשמלית ולהוביל דור חדש של טכנולוגיות תחבורה".
אורן עזר, מנכ"ל ומייסד שותף באלקטריאון: "זוהי זכות גדולה לשתף פעולה עם מדינת מישיגן בחזונה להאצת המעבר לכלי-רכב חשמליים בבירת התחבורה של ארה"ב. מדובר בצעד משמעותי ביותר לקראת הרחבת הפעילות העסקית שלנו בארה"ב ואין מקום טוב להתחיל בו מאשר במקום הולדתה של תעשיית הרכב המודרנית. אנו צופים כי בעקבות מישיגן גם מדינות נוספות בארה"ב יבחנו את השימוש בטכנולוגיית הכביש החשמלי של אלקטריאון להאצת התחבורה החשמלית".
- 3.גל 10/02/2022 08:37הגב לתגובה זוממשיכים לעבוד על כולם בעיניים, כפי שצויין אין להם טעינה דינמית וטעינה סטטית יכול לעשות כל בוגר אורט אז את מי הם מסבנים? את ציבור המשקיעים כמובן
- 2.אסי 01/02/2022 14:59הגב לתגובה זופורד מעודכנים ???
- 1.מעבר לפינה (ל"ת)הנפקה בארהב 01/02/2022 11:49הגב לתגובה זו
בורסה, משקיעים (AI)להשקיע בבורסה במקום לקנות דירה - הצעירים משנים גישה
על הקשר בין בורסה למחירי הדירות, על הצעירים שעושים מכה בבורסה וחזרה למפולת של 2008-2009
הגאות בבורסות בשנים האחרונות, במיוחד בוול סטריט, יצרו רווחים גבוהים למשקיעים, לרבות המוני משקיעים צעירים. זו תופעה עולמית, וזה גם בארץ - מאות אלפי ישראלים משקיעים ישירות במניות בבורסות, חלק גדול מהם צעירים. הם אגב, כמעט ולא משקיעים בארץ, בעיקר בוול סטריט. הצעירים האלו מכירים רק שוק עולה, הרווחים שלהם עצומים - דמיינו צעיר שנכנס לשוק לפני 5 שנים. סיכוי טוב שהוא הכפיל את כספו - זה מה שקרה בנאסד"ק וב-S&P.
בפועל, רבים עשו הרבה יותר מהכפלת הכסף. אם הם הלכו על המניות הדומיננטיות ועל שבבים זה רווח של פי 3-4, אבל גם אם נסתפק בממוצע, זה רווח מרשים שיוצר מגמה חדשה של הזרמת כספים לבורסה. ההזרמה השוטפת מגיעה גם מהסיפורים בשטח - כשאנשים רואים כמה הם יכלו להרוויח על אנבידיה, על מניות השבבים, על נטפליקס, על מניות הקוונטים ועוד מאות דוגמאות, הם מתפתים. אנחנו רוצים להרוויח, אנחנו גרידיים. הסיפורים האלו מגרים אותנו להזרים כספים. אף אחד לא זוכר את הכישלונות בדרך, זוכרים את המניות שעשות מאות אחוזים וזה מייצר הזרמה שוטפת גדולה לשווקים שבעצמה מייצרת עליות שערים.
אותו צעיר שרואה שיש רווחים עצומים מגדיל באופן שוטף את ההשקעה במניות. זה מבחינתו הגיל שבו הוא צריך להשקיע כמה שיותר בבורסה, וזה נכון מבחינה תיאורטית.
השאלה אם התיק שלו מפוזר או אם יש מרכיב אג"ח משמעותי, פחות רלבנטית לצעירים שחוסכים לזמן ארוך - אבל רוב הצעירים לא מבין את המשמעות של חיסכון לטווח ארוך. הם שקועים עד צוואר במניות, ולא מפנימים שהשוק גם יכול לרדת חזק, אחרת חלקם היו אולי מגוונים את התיק. נזכיר כי זה בסדר גמור ואפילו נכון להשקיע במניות בשיעור מאוד גבוה, אבל כל עוד יודעים שבדרך יהיו ירידות. הטווח הארוך מאפשר למשקיעים צעירים להגיע לתיקון באם תהיה מפולת, ולכן מבחינה תיאורטית הם צריכים להיות במרכיב גדול של מניות.
- בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל
- המחקרים שחושפים איך אפליקציות המסחר הורסות את תיק ההשקעות שלכם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמה מבין המשקיעים הצעירים מבין את זה? כמה מהם לא ישנה את תיק ההשקעות כשתגיע קריסה ויגיד "מה זה משנה אני חוסך ל-30 שנים?". כנראה שהרוב יממש. טבע האדם הוא גרידיות בעליות ופחד גדול בירידות.
הרחבת טרמינל 3. הדמיה: מושלי אלדר אדריכליםטרמינל 3 מתרחב: אפקון ואורון יבצעו את עבודות בהיקף מאות מיליוני שקלים
כ-10 חודשים לאחר ההודעה על הרחבת הטרמינל, הודיעה קבוצות אורון על תחילת העבודות, שצפויות לארוך כשנתיים וחצי, בהיקף של כ-310 מיליון שקל; חברת אפקון תבצע את התקנות ושירותים למערכות אלקטרומכניות בהיקף מוערך של כ-70 מיליון שקל לתקופה של כשנתיים
בתזמון מצוין עם חזרתן של חברות התעופה הבינלאומיות לישראל, וכמעט שנה לאחר ההודעה של רשות שדות התעופה על הרחבת טרמינל 3 בנתב"ג, הפרויקט נכנס לשלב הביצוע. חברת אפקון אפקון החזקות 1.86% הודיעה היום על כך שחברת בת שלה תשמש כקבלן משנה בפרויקט להרחבת המבנה הקרקעי ואזור ההסעדה בטרמינל 3 בנתב"ג, בהיקף של 67 מיליון שקל. ובהודעה אחרת, אורון תשתיות אורון קבוצה 1.97% הודיעה כי זכתה במכרז שפרסמה רשות שדות התעופה לביצוע העבודות להרחבת המבנה הקרקעי ומתחם המזון של טרמינל 3, בהיקף מוערך של כ-310 מיליון שקל (בתוספת מע"מ).
במסגרת פרויקט הרחבת טרמינל 3, ישודרגו מתחמי ביקורת הגבולות ואזורי הבידוק הביטחוני, יוקם שער כניסה חדש לנוסעים הנוחתים בישראל, ויורחב מתחם ההסעדה ("הפוד קורט") באזור הדיוטי פרי. הפרויקט המרכזי יכלול תוספת של כ-7,000 מ"ר לשטח מתחם ביקורת הגבולות עבור הנוסעים החוזרים לארץ, המתפרשים על פני ארבע קומות. נוסף לכך, יוקם מבנה חדש, "שער תל אביב", בשטח של כ-2,000 מ"ר, שישמש שער כניסה לנוסעים המגיעים באוטובוסים במקום בשרוולי המטוסים. השער החדש צפוי לקצר משמעותית את התהליך מול ביקורת הגבולות ולאפשר מעבר מהיר ונוח יותר אל אזור איסוף הכבודה.
אפקון
במסגרות דוח הרבעון השני, דיווחה אפקון כי ב-11 במאי 2025 זכתה חברה בת בבעלות מלאה בהסכם לביצוע התקנות ושירותים למערכות אלקטרומכניות בהיקף מוערך של כ-70 מיליון שקל לתקופה של כשנתיים. ועכשיו מגיעה העסקה הנוכחית עם רש"ת, בהיקף של 67 מיליון שקל, כשתקופת הביצוע צפויה להתמשך כ-30 חודשים ממועד קבלת צו התחלת עבודה. החברה מעריכה כי שיעור הרווח הגולמי בפרויקט דומה לשיעורים הנהוגים בפרויקטים מסוג זה.
דודי הראלי, מנכ״ל קבוצת אפקון: ״ההסכם מחזק את מעמדנו בשוק הפרויקטים הלאומיים הצומח ומצטרף לשורת פרויקטים אסטרטגיים שנמצאים בביצוע. מדובר בביטוי נוסף ליכולות המקצועיות הגבוהות של הקבוצה ולהעמקת פעילותנו בתחום מערכות אלקטרו-מכאניות מורכבות. עבודה זו מתווספת לצבר העבודות הרווחי והאיכותי של הקבוצה. קבוצת אפקון תמשיך לפעול להרחבת תחומי פעילותה תוך שילוב כלל יכולותיה למתן ערך מוסף ללקוחותינו ולהשיא ערך לבעלי מניותינו".
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- מלחמה בשמיים: בעלי הכנפיים שמאתגרים את המטוסים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עבור אפקון, זהו אינו הפרויקט הראשון עם רש"ת, היות והקימה כבר את מגדל הפיקוח החדש, זרוע E והטרמינל החדש בתמנע. אפקון תבצע עבודות של קבלן משנה עבור אורון.
