סייברוואן
צילום: איציק בירן

סייברוואן מתקדמת עם ההנפקה בנאסד"ק: בוחנת רישום כפול או הנפקת SPAC

החברה מעוניינת להירשם בנאסד"ק לפי שווי של לפחות 120 מיליון דולר - והמניה מזנקת ב-10%
נתנאל אריאל | (2)
נושאים בכתבה הרץ סייברוואן

חברת סייברוואן 0%  שפיתחה מערכת המספקת פתרון לבעיית היסח הדעת בנהיגה כתוצאה משימוש בטלפון סלולרי, מתקדמת עם הרישום בנאסד"ק ובחרה בנק מלווה לביצוע הרישום. החברה בוחנת שתי אפשרויות - רישום כפול או מיזוג באמצעות SPAC לפי שווי של לפחות 120 מיליון דולר (390 מיליון שקל). המניה נסחרת בישראל לפי שווי שוק של כ-200 מיליון שקל והמניה מזנקת כעת במסחר ב-10%.

המערכת של סייברוואן מאפשרת שימוש בסמארטפון בעת הנהיגה רק לצורך הוצאת שיחות, ניווט ושמיעת מוזיקה ללא אפשרות של הנהג להשתמש באפליקציות אחרות אשר עלולות לסכן את חייו ואת סביבתו על הכביש.

על פי מחקרים בארצות הברית, העלות השנתית של תאונות דרכים בארה"ב בלבד עומדת על כ-300 מיליארד דולר, כש-25% מהתאונות קשורות לשימוש במכשיר הנייד בזמן נהיגה, כלומר - באמצעות מניעת תאונות שקשורות בטלפון הנייד ניתן לצמצם נזק של כ-75 מיליארד שקל בשנה.

 

לפני כחודש הודיעה סייברוואן כי תחל בשיתוף פעולה עם ענקית המשאיות האיטלקית IVECO, אחת משלוש יצרניות המשאיות הגדולות באירופה, במסגרתו תבחן היתכנות להטמעת מערכת SaverOne כחלק אינטגרלי ממערכות הבטיחות במשאיות. חברת IVECO תחל להתקין במשאיות החברה באיטליה את מערכת SaverOne ע"י מהנדסי IVECO בהדרכת אנשי סייברוואן, זאת במסגרת פיילוט שייארך כמה שבועות. במידה והפיילוט יוכתר כמוצלח, תשקול IVECO להתקין את מערכת SaverOne כחלק מובנה מהמשאיות אותן היא מייצרת.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ניר 13/12/2021 13:36
    הגב לתגובה זו
    היא הולכת לטוס לחלל?????
  • 1.
    אלון8765 05/05/2021 11:31
    הגב לתגובה זו
    מישהו מוכן להסביר למה דבר כזה שווה 220 מליון שקל?
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני
דוחות

אלקטרה: ההכנסות גדלו אבל הרווח נחתך בחצי

הכנסות אלקטרה עלו ברבעון השלישי, אך הרווחיות נשחקה בצורה חדה בעקבות הפסד תפעולי במגזר הפרויקטים והתשתיות בישראל שחתכו כמעט בחצי את הרווח הנקי ביחס לרבעון המקביל

תמיר חכמוף |


אלקטרה מפרסמת את הדוחות לרבעון השלישי של 2025 ומצביעה על מגמה מדאיגה. למרות עלייה דו ספרתית בהכנסות ל-3.47 מיליארד שקל, הרווח התפעולי נשחק בצורה חדה והסתכם ב-62 מיליון שקל בלבד, לעומת 115 מיליון שקל ברבעון המקביל. ה-EBITDA ירד בהתאם ל-182 מיליון שקל, לעומת 228 מיליון שקל אשתקד. בשורה התחתונה, הרווח הנקי ירד ל-35 מיליון שקל, כמעט חצי מהרווח שנרשם ברבעון המקביל שעמד על 66 מיליון שקל.

הגורם המרכזי לשחיקה הוא מגזר פרויקטי המבנים והתשתיות בישראל, תחום הפעילות הגדול ביותר של אלקטרה. המגזר אמנם הציג הכנסות של כ-1.49 מיליארד שקל, אך עבר להפסד תפעולי של 54 מיליון שקל, לעומת רווח של 9 מיליון שקל באותה תקופה ב-2024. כלומר, הפרויקטים בישראל, שהיו מנוע רווח בעבר, הפכו ברבעון הזה למשקולת משמעותית.

מול התמונה הזו, תחומי הפעילות האחרים לא הצליחו לאזן את הנטל. פרויקטים למבנים ושירותים בחו"ל שמרו על יציבות עם רווח תפעולי של 13 מיליון שקל. מגזר תפעול ואחזקה הציג רווח נאה של 65 מיליון שקל, תחום הפיתוח והקמה של נדל"ן לזכיינות (PPP) הוסיף 13 מיליון שקל וזכיינות תרמה 31 מיליון שקל (הגידול נובע בעיקר מרווח הון שנרשם ממכירת החזקות הקבוצה בזכיין של פרויקט קריית הממשלה בנתניה בתקופת הדוח).

לשחיקה בשורה התפעולית מצטרפת גם עלייה עקבית בהוצאות ההנהלה והכלליות, שקפצו ל-129 מיליון שקל לעומת 99 מיליון שקל ברבעון המקביל. כך, גם במקומות שבהם הפעילות יציבה, הוצאות המטה מכרסמות ברווחיות.

צבר העבודות, ליום 30 בספטמבר 2025, עומד על כ-38.8 מיליארד שקל


דבר החברה

איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה: "במהלך הרבעון נמשכה הצמיחה בהכנסות במגזרי הפעילות של הקבוצה. במגזר הפרויקטים למבנים ותשתיות בחו"ל נמשכה מגמת ההתחזקות של הפעילות שלנו בארה"ב, המתבטאת בגידול משמעותי בהכנסות וברווחיות ובקפיצת מדרגה של צבר העבודות שלנו. למגמות חזקות אלה תרמה הרכישה המוצלחת של חברת PJM בתחילת השנה.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

מדד הבנקים עולה 0.4%, מדד הביטוח מאבד 2.1%; מגמה חיובית בת"א

הלחץ על מניות הביטוח ממשיך מצד הרגולטור, שעשוי לפגוע בעסקי הליבה שכבר חווים תחרות, והמניות נסחרות בטריטוריה שלילית; הבנקים עולים ברקע המלצת בארקליס; מניות השבבים הדואליות חוזרות עם פער חיובי ונסחרות בעליות 

מערכת ביזפורטל |

ביום שני זה קורה: הוועידה הכלכלית של ביזפורטל. מוזמנים לשמוע את המנהלים הבכירים במשק, לקבל תובנות על השקעות, להבין את השפעות ה-AI על חברות והאם זה הזמן לצמצם פוזיציה במניות? וגם - לראות ולקבל את הדירוג של ביזפורטל למניות פיננסיות (הדירוג לחברות התשתיות שיצרנו לקראת הועידה הקודמת שהתמקדה בתשתיות ייצר תשואה עודפת) - להרשמה


הבוקר נפתח עם לחץ משמעותי על מניות הביטוח. הסיבה? הרווחיות בענף הרכב טיפסה לרמות מפלצתיות: יחס משולב שנע סביב 75%-85% אצל חלק מהחברות, עליות פרמיה של עשרות אחוזים, ותשואות הון שהושפעו גם מתמחור-יתר וגם מסביבת שוק נוחה - סוף-סוף הרגולטור התעורר. בוקר טוב לממונה על שוק ההון שגילה שחברות הביטוח עושקות את הציבור


מנגד, מניות הבנקים מקבלות רוח גבית. הבנקים הגדולים דיווחו על תוצאות חזקות בעונת הדוחות החולפת, ובבק ההשקעות ברקליס רואים בסקטור עדיין נקודת חוזק בשוק המקומי. על פי הסקירה האחרונה, ההמלצות נותרות חיוביות לשלושה בנקים: לאומי, פועלים ודיסקונט, בעוד ההמלצה על מזרחי טפחות נותרת "החזק". התוצאות ברבעון השלישי עלו על התחזיות כמעט בכל הפרמטרים, עם תשואה להון ממוצעת של 16.3%, צמיחת אשראי שנתית של כ-11% ושיפור חד ביחסי היעילות, שירדו לרמה ממוצעת של כ-35% בלבד, נמוך בהרבה מהבנקים בארה"ב ובאירופה. גם איכות הנכסים נותרה יציבה, עם ירידה בהלוואות הבעייתיות ועלייה ביחסי הכיסוי.

ברקליס מציינים כי הורדת הריבית כבר מגולמת במודלים של ההנהלות, וההשפעה של ירידה של 1% על הכנסות הריבית מוגדרת "שולית". קדימה, האנליסטים צופים מרווח ריבית מעט נמוך יותר ב-2026, אך עדיין צמיחת אשראי של 8% ותשואות להון שנעות בין 13.6% ל-17.4%, נתונים הגבוהים משמעותית מהממוצע הגלובלי. לאומי בולט ביעילות ובאיכות הנכסים, הפועלים נהנה מעודף הון גדול, ודיסקונט מציג פוטנציאל תשואה גבוה לטווח הארוך. מנגד, מזרחי-טפחות נתפס כמתומחר יחסית נכון, אך עדיין עם תשואה להון הגבוהה בסקטור. בשורה התחתונה, ברקליס ממשיכים לראות בבנקים חשיפה חיובית לכלכלה המקומית, כל עוד ההוצאות נשארות בשליטה והמשק שומר על סביבת צמיחה יציבה.

להרחבה - מניות הבנקים המומלצות - ומי לא מומלצת?