נתן חץ אלוני חץ
צילום: יח"צ
דוחות

אלוני חץ: ירידה של 6% ב-FFO ל-495 מיליון שקל. הצפי: "ייתכן שגם השנה תהיה מאתגרת"

לאחר הדוחות החברה תחלק דיבידנד נוסף של 20 אגורות למניה על רווחי שנת 2020
נתנאל אריאל |
נושאים בכתבה אגורות אלוני חץ

חברת הנדל"ן המניב אלוני חץ -0.05% מדווחת על דוחותיה לשנת 2020, עם ירידה של כ-6% ב-FFO ל-495 מיליון שקל, לעומת כ-525 מיליון שקל בשנת 2019. ההון העצמי גדל בכ-1% לכ-6.4 מיליארד שקל. שיעור המינוף של החברה על בסיס ה-NAV עומד על 25%. יתרות המזומן ומסגרות האשראי הבלתי מנוצלות של החברה עמדו בסוף 2020 על כ-1.1 מיליארד ש"ח, וכלל הנכסים (בהיקף של כ-13.4 מיליארד שקל פטורים משעבוד. על פי החברה, למרות אתגרי הקורונה, "החברה סיימה עם יציבות יחסית בפרמטרים התפעוליים. שיעורי הגבייה עמדו על כ-93% בישראל, 96% בבריטניה ו-99% בארה"ב, ונחתמו חוזים חדשים. במהלך השנה מימשה החברה בהדרגה את החזקתה ב-PSP, מימשה כ-3.2 מיליון מניות ושלשלה לכיסה כ-1.4 מיליארד שקל.   עם פרסום הדוחות החליטה החברה על חלוקת דיבידנד נוסף בגין רווחי שנת 2020 בסך 20 אגורות למניה – ובסה"כ הדיבידנד בגין שנת 2020 יסתכם ב-1.36 שקל למניה. בנוסף, מדווחת החברה כי היא מתכננת לחלק במהלך 2021 דיבידנד של כ-1.22 שקל, 30 אגורות למניה לרבעונים הראשון והשני של השנה ו-21 אגורות למינה ברבעונים השלישי והרביעי.  בישראל מחזיקה אלוני חץ בחברת הנדל"ן המניב אמות -0.24% (57%), וכן בחברת האנרגיה הירוקה אנרג'יקס 1.11%  (53.9%). בארה"ב מחזיקה החברה בחברת הנדל"ן המניב הפרטית CARR (50% בשליטה) וכן בשותפות (50% בשליטה) עם Oxford Properties ב-3 מבני משרדים בבוסטון. בבריטניה מחזיקה החברה ב-96.5% בחברת הנדל"ן המניב הפרטית Brockton Everlast. נתן חץ, מנכ"ל אלוני חץ: "בפעילות המשרדים בשווקים בהם אנו פועלים, שיעורי הגביה נותרו גבוהים, חידושי חוזים מתבצעים בתנאים דומים לטרום המשבר ונרשמה פגיעה קלה ברמת התפוסות בחלק מחברות הקבוצה. מטבע הדברים, שנת 2021 צפויה להיות שנה מאתגרת שתדרוש התאמות בעקבות ההאטה הכלכלית וייתכן שתחול התארכות בהליכי המו"מ לחתימה על הסכמי שכירות חדשים כמו גם גמישות מסוימת בתנאי השכירות. אנו מאמינים שתוך שנה-שנתיים השווקים יתייצבו ויתאזנו בחזרה".  

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
סייברוואן יעקב טננבוים
צילום: איציק בירן, צילום מסך אתר יוניקורן טכנולוגיות
הלך הכסף

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים

אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים

רן קידר |
נושאים בכתבה סייברוואן

חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה  - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.

סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות  קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל. 

הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט. 

בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.      

סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:


רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיותרונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות

564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6

העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה

ליאור דנקנר |

דניה סיבוס דניה סיבוס 1.02%  מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.

היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.

המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.


ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת

בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות.