ישרוטל אילת
צילום: Getty images Israel

ישרוטל הפסידה 28 מיליון שקל ברבעון הראשון וצופה רבעון שני דומה

על רקע מגבלות הקורונה ההכנסות ירדו בכ-24% "בלבד", וצפויות לרדת בכ-16% במחצית השניה של השנה ביחס לתקופה המקבילה אשתקד; צבר ההזמנות עומד על כ-200 מיליון שקל
ערן סוקול |
נושאים בכתבה ישרוטל

רשת המלונות ישרוטל 1.14% מדווחת על ירידה של כ-24% בהכנסות הרבעון הראשון בשל משבר הקורונה ועל העמקת ההפסד לכ-28 מיליון שקל. ההפסד ברבעון השני צפוי להיות דומה. ההכנסות בחציון השני של 2020 צפויות לרדת בכ-16% ביחס לחציון המקביל. צבר ההזמנות של ישרוטל עומד כעת על כ-200 מיליון שקל.

הכנסות הרשת ברבעון הראשון הסתכמו בכ-205.5 מיליון שקל, ירידה של כ-24% לעומת כ-271 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיקר הירידה נובעה מסגירת בתי מלון במהלך חודש מרץ בגלל נגיף הקורונה בניכוי השפעת מלון מצפה הימים שנפתח בינואר 2020 לאחר שיפוץ מקיף. 

בשורה התחתונה דיווחה הרשת על הפסד של כ-28.2 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-9.4 מיליון שקל ברבעון המקביל.

השפעות הקורונה

בחברה מציינים כי קיימת השפעה מהותית לרעה על התוצאות העסקיות של החברה ברבעון השני של השנה, כאשר ההפסד ברבעון השני צפוי להיות דומה להפסד ברבעון הראשון. בנוסף, החברה צופה כי מחזור ההכנסות בחציון השני יפחת בכ-16% ביחס לחציון המקביל אשתקד, אולם כרגע אין ביכולתה של החברה להעריך את הנזק הצפוי לרווחיות.

החל מתחילת חודש מרץ, סגרה החברה את כל מלונותיה בהדרגה. בהתאם לכך, נקטה החברה בפעולות נרחבות על מנת לצמצם ככל הניתן את הוצאותיה השוטפות, בכלל זה: הוצאת עובדים לחל"ת, קיצוצים, הורדת שכר, דרישת הנחות מספקים ועוד. כתוצאה מכך, צמצמה החברה את הוצאותיה בכ-90%.

החל מסוף חודש מאי, עם צמצום המגבלות הרגולטוריות למניעת התפשטות הנגיף, החלה החברה להשיב לפעילות את בתי המלון שלה באופן מדורג. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צחי אבו
צילום: ארי נדלן
ראיון

צחי אבו: "אנחנו לא חברת נדל״ן מניב קלאסית, כל נכס אצלנו עובר השבחה"

על רקע הדוחות ותוכניות ההרחבה של ארי נדל״ן באילת ובאשדוד, בתוספת המו״מ לרכישת שטחי מסחר בגבעת שאול, החברה מציגה אסטרטגיה של השבחה מאסיבית וקידום של הרחבת זכויות בנכסיה;"תפיסה שמחברת בין נדל״ן מניב לבין ייזום אקטיבי לאורך זמן״

צלי אהרון |

ארי נדל״ן ארי נדלן 1.86%  , העוסקת בנדל"ן מניב מסחרי וקניונים בישראל ובחו"ל,מציגה את דוחותיה לרבעון עם NOI מאוחד שעומד על כ-24 מיליון שקל בדומה לרבעון המקביל, בעוד ה-FFO עלה לכ-13 מיליון שקל, גידול של כ-18%. שיעורי התפוסה בנכסים המרכזיים נותרו גבוהים, סביב 96% בישראל וכ-99% בקניון My Mall בלימסול לאחר הרחבה. מנגד, הוצאות המימון עלו לכ-18 מיליון שקל לעומת כ-14 מיליון שקל אשתקד, בעיקר בשל הנפקת סדרת אג״ח חדשה שהגדילה את היקף החוב הפיננסי. 

נראה כי החברה מפנה חלק גדול מהדגש לאסטרטגיית ההשבחה שלה: הרחבת סטאר אילת, קידום התכנית הגדולה בסטאר אשדוד והתקדמות בפרויקט תחנת הכוח שמוערך בהיקף של כ-362 מיליון שקל. בנוסף, לאחר מועד הדוח השלימה החברה גיוס הון וחוב בהיקף כולל של כ-208 מיליון שקל, גם באמצעות הנפקת מניות וגם בהרחבת אג״ח - מה שהביא את בית ההשקעות מיטב להפוך לבעל עניין. בשבועות האחרונים קידמה החברה שתי תוכניות תכנוניות מהותיות: הוועדה המחוזית דרום אישרה להפקדה את תוכנית ההרחבה במתחם סטאר אילת, הכוללת תוספת של שני מגדלים חדשים בהיקף של כ-80 אלף מ"ר, ובמקביל ביקשה לבצע תיקונים בתוכנית המקיפה במתחם סטאר אשדוד - תוכנית שאמורה להוסיף 2,000 דירות וכ-110 אלף מ"ר מסחר ותעסוקה.

כמו כן, ארי נדל״ן מנהלת מו״מ לרכישת שטחי מסחר בהיקף של 15 אלף מ"ר ו-300 חניות בירושלים, במהלך שמטרתו לחזק את פורטפוליו הנכסים המניבים באזורים צפופים ומבוקשים. המהלך מתווסף לשורה ארוכה של פרויקטי השבחה שמקדמת החברה בארץ ובעולם , מהרחבת קניון MYMALL ועד לקידום תוספת זכויות במתחמי מסחר ודיור בנהריה ובנתניה.

המנכ"ל ובעל השליטה צחי אבו מסכם זאת כך: ״אנחנו לא חברת נדל״ן מניב קלאסית. כל נכס אצלנו עובר השבחה״. לדבריו, החברה שואפת לייצר תמהיל ייחודי בין נכסים מניבים לבין תוספת זכויות משמעותית בכל נכס ונכס. נראה שהתפיסה הזו באה לידי ביטוי כמעט בכל הנכסים של החברה.

בראיון לביזפורטל מסביר אבו כיצד כל אחד ממהלכי החברה משתלב עם אסטרטגיית הליבה, מדוע היזמות היא חלק בלתי נפרד מהמודל העסקי, ומה עומד על הפרק בשנה הקרובה:

מנכ"לית מיכפל, תמי אוחנה-קול. קרדיט: מאי כהן, סטודיו Maykoמנכ"לית מיכפל, תמי אוחנה-קול. קרדיט: מאי כהן, סטודיו Mayko
דוחות

מיכפל: צמיחה בהכנסות וב-EBITDA ורווח נקי מתואם של 11 מיליון שקל

דוחות ראשונים למיכפל כחברה ציבורית: החברה סיימה את הרבעון השלישי עם הכנסות של כ-49.8 מיליון שקל, עלייה של יותר מ-24% לעומת התקופה המקביל,– ו-EBITDA מתואם שקפץ לכ-20.9 מיליון שקל; הרווח הנקי המתואם לבעלי המניות זינק בכ-88% ל-11 מיליון שקל

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה מיכפל תמי אוחנה

חברת מיכפל טכנולוגיות מכפל טכנולוגיות 1.49%  , מקבוצת פורמולה, הפועלת בתחום מוצרי תוכנה לתחום השכר והמשאב האנושי, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי לשנת 2025, דוח כספי ראשון מאז השלימה את הנפקת מניותיה בבורסה בתל אביב. התוצאות מלמדות על צמיחה בפעילות וגידול ברווחיה של החברה מפעילות שוטפת.

הכנסות החברה ברבעון השלישי של 2025 עלו בכ-24.1% לכ-49.8  מיליון שקל, לעומת 40.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהכנסות נובע מצמיחה אורגנית של המכירות, מאיחוד תוצאות הפעילות של חברות בנות שנרכשו בשנת 2024 ושלא אוחדו באופן מלא בתקופה המקבילה אשתקד, ומהכללת תוצאות חברה בת שנרכשה בשנת 2025.

הרווח התפעולי החשבונאי של החברה ברבעון השלישי של 2025 עלה לכ-8.9 מיליון שקל, לעומת כ-8.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי הושפע בין היתר מהוצאות חשבונאיות בגין תשלום מבוסס מניות וכן רישום הוצאה בגין יציאה מאיחוד של חברת הבת, פתרונות אפקטיביים. השפעות אלה קוזזו על ידי צמיחה אורגנית במכירות, שיפור ברווחיות של הפעילות האורגנית ומתרומה חיובית של  חברות בנות שנרכשו.

ה-EBITDA המתואם של החברה ברבעון השלישי של שנת 2025 טיפס בכ-64.8% לכ-20.9 מיליון שקל, לעומת כ-12.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי המתואם המיוחס לבעלי מניות החברה זינק ברבעון השלישי של 2025 בכ-88.2% לכ-11.0 מיליון שקל, לעומת כ-5.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי החשבונאי לבעלי המניות הסתכם בכ-3.1 מיליון שקל לעומת כ-3.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.