תדיראן הולדינגס: עלייה של 22% ברווחי הרבעון הראשון של 2019

ההכנסות צמחו בכ-16.8% והחברה הציגה שיפור בשולי הרווחיות. ה-EBITDA עלה ב-52%. המניה נסחרת במכפיל 13.1 על הרווח

ערן סוקול |
נושאים בכתבה משה ממרוד תדיראן

חברת תדיראן הולדינגס  העוסקת בייבוא, ייצור ושיווק של מערכות למיזוג אוויר, דיווחה הבוקר (ד') על תוצאותיה לרבעון הראשוןן של 2019 עם עלייה של 16.8% בהכנסות, שיפור קל בשולי הרווחיות ועלייה של 22% ברווח הנקי. מניית החברה זינקה בכ-22% מתחילת השנה והמניה נסחרת במכפיל 13.1 על הרווח הנקי של 12 החודשים האחרונים.

הכנסות החברה הסתכמו בכ-172.7 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2019, עלייה של כ-16.8% לעומת הכנסות של כ-148 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה מייחסת את הגידול בהכנסות, לגידול בהיקף מכירות המזגנים ועלייה בהכנסות בגין פרויקט התייעלות אנרגטית בבית חולים נוסף.

בשורה התחתונה דיווחה תדיראן על רווח נקי של 7.6 מיליון שקל, עלייה של כ-22.4% לעומת הרווח הנקי ברבעון המקביל אשר הסתכם בכ-6.2 מיליון שקל. 

ברבעון הראשון של שנת 2019 הסתכם הרווח הגולמי בכ-44 מיליון שקל בהשוואה ל-36 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של 21.9%. שיעור הרווח הגולמי ברבעון הראשון עלה ל-25.5%, בהשוואה ל-24.4% בתקופה המקבילה אשתקד. החברה מייחסת את הגידול בשיעור הרווח הגולמי לעלייה בהיקף המכירות וכן לפרויקט ההתייעלות האנרגטית בבית החולים כאמור.

ברבעון הראשון של שנת 2019 הסתכם הרווח התפעולי של הקבוצה בכ-13.2 מיליון שקל בהשוואה ל-9.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של 38.5%. העלייה בהכנסות וברווחיות הגולמית הובילה לשיפור קל בשולי הוצאות התפעול ברבעון הראשון, אשר ביחד עם ירידה קלה בשולי הוצאות התפעול הובילה לעליית שולי הרווחיות התפעולית לכ-7.6% ברבעון הראשון, לעומת כ-6.4% ברבעון המקביל.

ה-EBITDA הסתכם ב-17.6 מיליון שקל ברבעון הראשון (10.2% מההכנסות), זינוק של כ-51.8% לעומת ה-EBITDA ברבעון המקביל אשר הסתכם בכ-11.6 מיליון שקל (7.8% מההכנסות). בנוסף לשינויים המפורטים לעיל, השיפור מיוחס גם ליישום לראשונה של תקן חשבונאות IFRS16 אשר תרם כ-1.8 מיליון שקל ל-EBITDA. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה 0.99%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.


הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

טבע מטפסת 3%; ת"א נפט וגז מזנק 2%, הבנקים מאבדים 1% - מגמה מעורבת בבורסה

טבע מתחזקת אחרי הגשת בקשה ל-FDA לאישור זריקה תת-עורית לסכיזופרניה; עסקת הייצוא למצרים לקראת אישור סופי ושותפויות הגז מזנקות; נאוויטס עם סיקור ראשוני של איי.בי.איי ואפסייד של כ-30%; מגזר הפיננסים נצבע באדום היום אחרי רצף של עליות בימים האחרונים

מערכת ביזפורטל |

  


המסחר במדדים במגמה מעורבת אחרי נעילה מעורבת אתמול ללא שינויים מהותיים. ת"א 35 מוסיף 0.1% העליות בת"א 90 נמחקות והמדד יורד 0.1%.

במגזר הפיננסים התמונה שונה - הבנקים יורדים בכ-1.1%, בעוד ת"א ביטוח יורד 0.1%. ת"א נדל"ן יציב ללא שינוי, בעוד ת"א נפט וגז מזנק 2.2%.


בתום רצף דיונים שנמשך לתוך הלילה, משרד האנרגיה והשותפויות במאגר לוויתן הגיעו לסיכום שמאפשר להניע את אחת העסקאות המשמעותיות שנרשמו בענף האנרגיה הישראלי. ההסכם, שאמור להיחתם רשמית על ידי ראש הממשלה ביממה הקרובה, יאפשר יצוא גז טבעי למצרים בהיקפים שמעולם לא נחתמו קודם, ויהווה בסיס להרחבת פעילות המאגר בשנים הקרובות. מאחורי ההסכמות עומדת מערכת של שיקולים כלכליים, רגולטוריים ומדיניים, שמתחברת לצורך של שני הצדדים לייצב את משק האנרגיה שלהם ולבסס תשתיות ארוכות טווח.

על פי המתווה, לוויתן ייצא למצרים 130 BCM גז טבעי בהיקף של כ-35 מיליארד דולר, באמצעות חברת Blue Ocean Energy המצרית. מבחינת השותפות - ניו-מד ניו-מד אנרג יהש  , שברון ורציו רציו פטרול יהש -1.86%   זה בעסקה שמאפשרת את ההשקעה בהרחבת יכולות ההפקה וההולכה של המאגר, כולל צינור חדש ומערכות שמיועדות להגדיל את קצב ההפקה. מנגד, משרד האנרגיה קיבל כמה התחייבויות שנועדו לשמר את ביטחון האנרגיה של ישראל: מחיר מוגדר לאספקה לשוק המקומי, וכן מנגנון שלפיו במקרה של תקלה במאגרים אחרים, לוויתן יפנה גז ישירות למשק הישראלי. זה גם מהלך שמחזיר חלק מהעקרונות שהיו במתווה הגז המקורי, ומייצר למדינה יכולת תכנון רחבה מול הביקוש הגובר - ישראל ומצרים מתקרבות לחתימה: מתווה יצוא הגז מלוויתן יוצא לדרך