אדגר רכשה בניין בפולין: עשויה לרשום רווח של 13 מיליון אירו

חברת ההשקעות רכשה בניין משרדים בוורשה בכ-36 מיליון אירו, מעריך שווי חיצוני העריך את שווי הבניין בכ-52 מיליון אירו
מירון ארונוביץ |

חברת אדגר השקעות ופיתוח בע"מ מדווחת כי חתמה על הסכם מחייב לרכישת בניין משרדים בוורשה, פולין, תמורת כ-36 מיליון אירו. הבניין כולל שטחים להשכרה בהיקף כולל של כ- 40,000 מ"ר וכן 1,000 מקומות חניה.

במועד החתימה על הסכם הרכישה המקדמי בסוף חודש מאי 2013 עמד שעור התפוסה בבניין על כ- 24% ובזמן הקצר שחלף הצליחה אדגר להשכיר כ- 29% מהבניין לרשות ממשלתית פולנית בחוזה ל-15 שנים, בהשקעה נוספת של 2 מיליון אירו. בעקבות זאת עלה שיעור התפוסה בבניין לכ- 53%.

ההכנסה השנתית הצפויה בגין השטחים המושכרים תעמוד על כ- 2.8 מיליון אירו והחברה ממשיכה לפעול להשכרת יתרת השטחים הפנויים. החברה קיבלה הערכת שווי ממעריך חיצוני בלתי תלוי לפיה מוערך הבניין, במצבו הנוכחי בכ- 52 מיליון אירו אשר עשוי להביא לרישום רווח המיוחס לבעלי המניות (לפני מס) של כ-13 מיליון אירו. לאור הפער בין שווי הנכס על פי הערכת השווי לעלות הרכישה, מתכוונת החברה לפנות לקבלת הערכת שווי נוספת.

יש לציין כי לאור הפער הגבוה בין שווי הנכס על פי הערכת השווי לעלות הרכישה, מתכוונת החברה לקבל הערכת שווי ממעריך שווי בלתי תלוי נוסף ולפיכך אין וודאות, כי שווי הנכס וכפועל יוצא גם הרווח לפני מס, כפי שיוצג בדוחותיה הכספיים של החברה לרבעון השני לשנת 2013, יהיה זהה.

רועי גדיש, מנכ"ל החברה מסר: "עסקה זו מהווה עדות ליכולתנו לאתר בניינים אשר קיים בהם פוטנציאל ליצירת ערך משמעותי ולממש בפועל פוטנציאל זה הודות להיכרות העמוקה שלנו עם השווקים בהם אנו פועלים".

טרם עסקה זו כללה פעילות אדגר בפולין 4 נכסים מניבים עם שטח להשכרה, בהיקף כולל של כ- 51 אלף מ"ר. ההכנסות משכירות מהפעילות בפולין הסתכמו בשנת 2012 בכ-46.1 מיליון שקל ושווין בספרים (לפני חוב) נכון ל-31 במרץ 2013 עומד על כ- 592 מיליון ש"ח. לאחרונה הודיעה החברה כי השלימה עסקה, במסגרתה השקיע מגדל חברה לביטוח 13.3 מיליון אירו תמורת 20% מ- Adgar Investment and Development Poland N.V, חברת בת בבעלות מלאה של אדגר, המרכזת את פעילות החברה בפולין. העסקה משקפת שווי של כ- 67 מיליון אירו (אחרי הכסף) לפעילות זו ואדגר לא צפויה לדווח על רווח או הפסד מהותי בגין הסכם ההשקעה עם מגדל ביטוח.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.