קורונה COVID
צילום: צוות בלפור בפעולה. צילום באדיבות בלפור ישראל.

חיטוי מקצועי נגד קורונה: אפשר גם לעשות לבד

אמנם כבר יש חיסון, אבל למרבה הצער הקורונה עדיין אתנו, ועוד מוקדם מדי להרפות מאמצעי הבטיחות השונים. עם פתיחתם המחודשת של בתי עסק ומוסדות, חוזר הצורך לשמור על היגיינה מקסימלית בכדי להפחית את הסיכון להידבקות.

תוכן בחסות |
נושאים בכתבה קורונה

כידוע, נגיף הקורונה יכול לשרוד על משטחים שונים בין מספר שעות למספר ימים, ולכן מומלץ לדאוג לחיטוי תכוף נגד קורונה, ובמיוחד במקומות בהם קיימת תנועת אנשים ערה.

לפי ההנחיות שפרסם משרד הבריאות, מומלץ לבצע חיטוי במשטחים שבהם העובדים והמבקרים נוגעים בתדירות גבוהה, כמו למשל שולחנות, מסכי מגע, מעקות, משטחי עבודה, ידיות הדלת, מקלדות, מתגים, מכונות שתיה ועוד.

צוות בלפור בפעולה. צילום באדיבות בלפור ישראל.

במקרים שעולה הצורך בחיטוי יסודי ומקצועי נגד קורונה, כמו למשל במקרה של חשיפה וודאית לנגיף לאחר דיווח על חולה מאומת ששהה במקום, ניתן להיעזר בשירותיה של חברת חיטוי מקצועית לביצוע חיטוי נגד קורונה.

יחד עם זאת, עבור בתי עסק ומוסדות בהם קיימת תנועת אנשים ערה, ואתה עולה הסיכון לחשיפה לנגיף, כמו גם במקומות בהם שוהים אנשים עם מערכת חיסון מוחלשת, כגון מרפאות, בתי אבות ועוד, קיים צורך לבצע חיטוי מקצועי לעתים תכופות.

במקרים אלו האופציה המשתלמת ביותר היא להזמין ערכת חיטוי נגד קורונה - כך ניתן לחטא את המבנה באופן יסודי יותר, לעיתים תכופות יותר, ללא תלות בלוח הזמנים של עובדי חברת החיטוי ותוך חיסכון משמעותי בעלויות.

ערכת חיטוי נגד קורונה

אחת החברות המציעות ערכת חיטוי נגד קורונה היא חברת בלפור ישראל - חברה בינלאומית בעלת רקורד מוכח בחיטוי נגד קורונה לפי תקנים בינלאומיים מחמירים. החברה ביצעה פרוייקטים של חיטוי נגד קורונה לגופים מרכזיים בישראל כגון משרדי ממשלה, בנקים, מד״א ועוד, כמו גם פרוייקטים גדולים בחו"ל, למשל - חיטוי אוניית הדיימונד פרינסס.

ערכת החיטוי מותאמת באופן אישי לצרכי הלקוח ולדרישותיו וכוללת אחד או יותר מהפריטים הבאים:

  • חומרי חיטוי מקצועיים נגד קורונה. החומרים הינם ידידותיים לסביבה, לא רעילים, היפואלרגנים, ומתאימים לשימוש בטוח בסביבת בני אדם ובעלי חיים.
  • מערפלים (מערפל פלסטיק, או מתכת) המאפשרים כיסוי רחב ונגישות של חומרי החיטוי גם לאזורים קשים להגעה, כמו גם חיטוי משטחים נקבוביים, כדוגמת שטיחים, ריפודים, ווילונות ועוד, שאינם נגישים לחיטוי באמצעים ביתיים.
  • ציוד מגן: כפפות חד פעמיות, משקפי מגן, סרבל הגנה מפני חשיפה לזיהומים, מסכת חצי פנים רב פעמית לסינון חלקיקים, ועוד.
בלפור ישראל מבצעת הדרכה מקצועית של העובדים לגבי אופן השימוש בערכת החיטוי, וזאת על מנת להבטיח חיטוי נכון של המבנה תוך הקפדה על הוראות הבטיחות.

לסיכום

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הורייזן. צילום: עמית צורהורייזן. צילום: עמית צור

השקעות נדל''ן בדובאי: החברה ששכרה אנליסטים כדי למצוא לכם את ההשקעה עם התשואה הטובה ביותר

רבים לוטשים עיניים אל עסקאות נדל"ן בדובאי. אבל מאחורי המידע שנראה לעין, מסתתרים נתונים שמבדילים בין עסקה מוצלחת לנפילה כלכלית. זו בדיוק המומחיות של חברת הורייזן, שמובילה תכנון פיננסי מותאם אישית למטרה


נושאים בכתבה דובאי

עושה רושם שבשנים האחרונות כל שיחה על השקעות נדל״ן איכשהו מובילה לדובאי. פתאום זה הזוג מהמרכז שעשה עסקה יפה, או ההייטקיסט שקנה כמה דירות כי שמע שאין שם מס על שכירות, וכולם מספרים על ההצלחות. 

מאחר וזה נשמע טוב, העניין מעלה לא מעט שאלות. האם זה ריאלי לקנות דירה בדובאי? האם ההזדמנויות שם באמת כל כך משתלמות?

ובכן, לא סתם דובאי הפכה להיות לאחת מזירות הנדל״ן הפעילות ביותר בעולם. בשנת 2024 לבדה נרשם שיא חדש של 18.72 מיליון מבקרים בעיר, ומדובר היה בעלייה של 9% לעומת השנה שקדמה לה. וכבר ברבעון הראשון של 2025 המספרים שוב שברו שיא, עם 5.31 מיליון תיירים תוך שלושה חודשים בלבד.

המגמה ברורה והפעולות שנעשות מאחורי הקלעים מצד איחוד האמירויות בהתאם. מדובר בהשקעות עתק בתשתיות, תחבורה, טכנולוגיה, ופתיחת דלתות לעוד ועוד השקעות בינלאומיות מכל עבר.

כמו בכל שוק דינמי גם כאן המשוואה פשוטה. יותר תיירים פירושו יותר ביקוש להשכרת יחידות דיור ודירות נופש.
אבל לא רק תיירים מגיעים לנפוש בדובאי. מדובר במדינה עם כ-4 מיליון תושבים שאליה מצטרפים מדי שנה יותר מ-170 אלף מהגרים, בין היתר בזכות מדיניות של אפס מס. לכן יש קצב מטורף של ביקוש לדירות להשכרה לטווח ארוך. הנקודה החשובה  היא שכמות הדירות החדשות שנבנות בשנה עומדת על כ-60 אלף בלבד, כמות שלא מתקרבת לעמוד בביקוש הגדול. וככל שהביקוש גדל גם מחירי הנדל"ן מטפסים בהתאם.

יעל חיו. צילום: מיכה בריקמןיעל חיו. צילום: מיכה בריקמן

איך לנהל משא ומתן בין שתי חברות גלובליות? הטקטיקה הנכונה לגישור עסקי אמיתי

משא ומתן בינלאומי הוא אחד האתגרים המורכבים בעולם העסקי, שדורש מודעות תרבותית, אינטליגנציה רגשית ועומק אסטרטגי. כך תעשו זאת נכון

נושאים בכתבה משא ומתן

בעידן שבו עסקים חוצים גבולות ותרבויות, ניהול משא ומתן בין שתי חברות גלובליות הוא אחת המשימות המורכבות והרגישות ביותר בעולם העסקי. מדובר בתהליך שבו כל מילה, הבעה או החלטה עשויים לשנות את מהלך העסקה - ולעיתים אף את עתיד החברות המעורבות.
 כדי להבין איך לנהל תהליך כזה בצורה נכונה, ראוי להקשיב לגישה של יעל חיו (Yael Chayu) - מומחית בינלאומית לניהול משא ומתן עסקי מורכב, שמלווה מזה עשור חברות ענק כמו Intel, SAP, Dell, Pfizer ו־AWS.

להבין את שפת הצד השני - לא רק מילולית

אחת הטעויות הנפוצות במשא ומתן גלובלי היא ההתמקדות בשפה עצמה, במקום בתרבות שמאחוריה.
יעל חיו מדגישה כי ההבדלים התרבותיים משפיעים על האופן שבו כל צד תופס לחץ, זמן, סמכות והתחייבות. למשל, חברה אמריקאית עשויה להעדיף סגירה מהירה ומדויקת עם לוחות זמנים ברורים, בעוד ששותפה מאסיה עשויה להעדיף תהליך ארוך יותר המבוסס על אמון והיכרות אישית.

לכן, לפני שמתחילים לדבר על מספרים, חשוב לחקור את התרבות הארגונית והלאומית של הצד השני: איך מקבלים החלטות? האם נהוג לדבר ישירות או בעקיפין? מי נחשב ל"אדם החזק" בחדר? הבנת הדקויות הללו תאפשר לגשר על פערים עוד לפני שהן מתרגמות למתיחות עסקית.

טקטיקת "שני השולחנות" - בין הגלובלי לאישי

כשמדובר במשא ומתן בין שתי חברות בינלאומיות, יש שני שולחנות שעליהם יושבים הצדדים:
האחד גלוי - הפגישות, המסמכים והמצגות.
השני סמוי - האינטרסים הפנימיים של כל צד, הצרכים האישיים של המנהלים, והלחצים שמגיעים מהדרגים הגבוהים.

יעל חיו מתארת את טקטיקת "שני השולחנות" כגישה שמאפשרת לנהל משא ומתן כפול - גם ברמה העסקית וגם ברמה האנושית. היא ממליצה למנהלים ללמוד לזהות את המניעים שמאחורי העמדות, ולהשתמש בהם לבניית אמון אמיתי.
משא ומתן יעיל, לדבריה, אינו עוסק ב"ניצחון" אלא ביצירת מצב של Win-Win, שבו שני הצדדים חשים שהרוויחו, גם אם לא השיגו הכל.