ביז 248
צילום: שכונת אכזיב

חי את החלום

דיירי פרוייקט אכזיב נהנים מרמת חיים יוקרתית במחיר של דירה בדרום הארץ

תוכן בחסות |

לפתוח את היום מול הים

"אני פותח את היום עם כוס קפה מול הים, בערב אני סוגר את היום מול השקיעה", לא, זה לא סלוגן מפרסומת לחופשה באיים הקריביים או באיי יוון, זו המציאות של מימון טובול  ואשתו לי, הדיירים הראשונים שרכשו דירה בפרויקט אכזיב. המדובר בפרויקט דירות ייחודי על רצועת החוף היפה ביותר בישראל, חוף אכזיב. תושבי שכונת אכזיב זוכים לחיות כמו שרבים חולמים ומתקשים להגשים.

מיימון , עובד בעיריית נשר, נולד וגדל בצפון סמוך לחוף אכזיב ולמד בבית הספר "גשר הזיו" הסמוך לחוף אכזיב, בילדותו נהג לברוח מהשיעורים בבית הספר היישר אל חוף אכזיב . החוף היה מקום המפלט שלו וגם מגרש המשחקים עם החברים . " כילד פה השתוללתי עם הטרקטורונים על חוף הים של ילדותי , התקשרתי ואמרתי לה מידתכיני את פנקס השיקים, זה שלנו . היה לי ברור שאני הולך להגשים לעצמי את החלוםמספר מיימון .

 

נדלן על הים

גם לי שהרימה כבר ידיים מלרכוש דירה בנשר ליד משפחתה בשל מחירי הנדל"ן הגבוהים, לא האמינה שהחלום שלה ושל מיימון  כל כך פשוט להגשמה . " כשראיתי את הפרוייקט לא האמנתי שהמחיר כל כך אטרקטיבי , מיליון וחצי שקלים לרכישת דירה מול הים?? איפה אפשר למצוא דבר כזה? מאז שעברנו לגור כאן, האינסטגרם שלי, מלא בתמונות של ים ושקיעות. אנחנו הדיירים הראשונים שהגיעו לשכונת אכזיב , הכל היה חולות ותוך זמן קצר נהייתה פה שכונה כיפית, צעירה עם אווירה תמידית של החיים הטובים ."

 

קהילה תוססת

כמו לי ומיימון , בשנות השלושים לחייהם  , הורים צעירים לשני ילדים, עומרי וליה, כך גם הדיירים האחרים בשכונה הינם זוגות צעיריםכמעט בכל ערב הם נפגשים על המרפסת או בחוף ונהנים מתחושת ביחד והווי חברתיעבור דיירי הפרויקט הזה חופשת קיץ  היא דרך חיים והם לא מתכוונים להתנצל על זה. הם קוראים לזוגות צעירים נוספים להצטרף אליהם לבניית קהילה תוססת וצעירה במקום הכי יפה בארץ.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: יח"צצילום: יח"צ

מה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה

נושאים בכתבה שיווק דיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.

שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה

הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד  ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.

לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.

גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.

המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון

במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.