וואו, וואווי: און גולדשטיין על הזכייה בתקציב פרסום של 500 מיליון דולר
"העבודה מול וואווי העולמית ונשיא החברה מאוד מאתגרת וכיפית. אלה אנשים שבמעמדם הם כמו מס' 2 לראש הממשלה בסין בערך", אומר און גולדשטיין, מנכ"ל משרד הפרסום "לעומק התודעה" שזכה בתקציב הפרסום של וואווי הבינלאומית, העומד על חצי מיליארד דולר לשנה הקרובה.
ביום שני האחרון נערכה פרזנטציה בברצלונה בה השיק המשרד את הקמפיין החדש של חברת הסלולר, לאחר שזכה במכרז בינלאומי שהתקיים בינואר, ובו התמודדו עשר חברות מרחבי העולם על ניהול פעילות הפרסום הגלובלית של החברה.
"לעומק התודעה" אמון על תקציב הפרסום של וואווי מ-2015, כאשר ליהק את גל גדות כפרזנטורית לפרסומת המותג בישראל, עוד לפני ימיה כוונדר וומן. בחמש השנים האחרונות התרחבה פעילות המשרד והוא החל לטפל בשלוש טריטריות - מזרח אירופה, צפון אמריקה ומרכז אסיה, והיה אמון על הפרסום של וואווי ב-34 מדינות.
המכרז החדש לפעילות גלובלית מגיע בעקבות משבר הסחר בין ארצות הברית לסין, כאשר נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הכניס את וואווי לרשימה השחורה של חברות סיניות שאסור לעשות עמן עסקים. מבחינת וואווי היה מדובר במכה: הבעיה הכי קריטית שלה הייתה ההסתמכות על כל המערכות של גוגל במכשירי וואווי, לרבות מערכת ההפעלה וחנות האפליקציות.
"באוקטובר האחרון זה נכנס לתוקף והחברה עשתה חשיבה מחודשת לגבי התנהלותה", מסביר גולדשטיין. "נתקבלה החלטה לפתח מערכת עצמאית של וואווי שלא נסמכת על גוגל, הכוללת מערכת הפעלה וחנות אפליקציות חדשה שנקראת app gallery שיש בה כבר שתי מיליון אפליקציות. המערכת צוברת תאוצה מיום ליום וצפויה לתפקד כשחקן שלישי בגודלו מול החנויות המקבילות של אפל וגוגל. זה מגה פרויקט של וואווי. באוקטובר הוא קיבל תאוצה משמעותית, ומאחר שהסינים עובדים מאוד מהר - תוך חודשיים זה פותח וכבר בינואר הם יצאו למכרז גלובלי".
"בעקבות השינוי הם החליטו לקחת מכל הטריטוריות את הסמכויות הקריאייטיביות והשיווקיות, ועברו להתנהלות גלובלית. בינואר נערך מכרז פרסום נרחב שהתמודדו בו עשרה מטות של סוכנויות גדולות מרחבי העולם, וגם אנחנו הוזמנו בשל ניסיון העבר שלנו עם המותג. לאחר שלושה סבבים, לשמחתנו זכינו, ובמסגרת ההתקשרות זכינו לחוזה של שנה עבור 115 מדינות בכל העולם", מסביר גולדשטיין.
מה יכלול הקו השיווקי של המותג ברמה הגלובלית?
"המטרה הראשונה היא לעורר מודעות לכך שהדבר הזה קיים. להחדיר את השם, שאנשים יכירו ויבינו. זו גם סוג של הכנה להשקה של המכשירים הבאים - ה-P40 שיושק במרץ כבר יכלול את המערכת החדשה. למעשה ההשקה הייתה מיועדת לכנס ה- MWC בברצלונה, אך מרגע שזה בוטל בגלל הקורונה, הוחלט להשיק השקה דיגיטלית".
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
איך נערכים להתרחבות החברה בטווח המיידי ב-238%?
"אנו כבר ערוכים לכך בזכות עבודה המשותפת עם וואווי, אך השכפול כאן הוא משמעותי. עכשיו אנחנו עושים אדפטציות לכל המדינות ברמה שאנחנו שולחים קובץ של שלט חוצות ל"רפיד" של רומניה או ל"רפיד" של קזחסטן כולל כל התרגומים. כל היבט האדפטציות מנוהל ממערכת שיושבת בורשה ועשתה זאת עד כה עבור 34 מדינות, ועכשיו נרחיב את ההיקף שלה".
יתרון הישראליות
התקציב, כאמור, בעלות של 500 מיליון דולר וצפונה מיועד לשנה הקרובה ויכלול את כל תקציב המדיה לכל הטריטוריות. מי שהיו אחראים להבאתו לקו הסיום הם בין היתר גם ארז מיטל, סמנכ"ל קריאייטיב ומשנה למנכ"ל, ענבל אלדן מנהלת הלקוחות, על ההפקה קובי הופמן מג'ימיני קריאייטיב והבמאי, אלי סברלדוב.
מה להערכתך נתן לכם יתרון במכרז?
"במקומות האלה כולם מגיעים עם קריאייטיב מעולה. זה לא הצליח בזכות זה, למרות שיש מערכת מאוד מורכבת של ניקוד, כולל מערכות שצריך להעלות בהן פרזנטציות ומחירים בזמן. אבל בסוף - לנו יש היכרות עם המותג והמנהלים שלו, לא על הבסיס האישי כי אין כזה דבר ביחסי עבודה עם סינים, אלא היכרות עם איך הם חושבים, מה חשוב להם ועל מה לשים דגש".
"יתרון נוסף הוא הישראליות שלנו שמתלבשת כמו כפפה ליד לצרכים שלהם. וואווי מסוגלים להגיד: 'עוד שבוע סרט באוויר', ולא צילמנו עדיין, אפילו לא חשבנו על רעיון. הם עובדים בקצב פסיכי ומצפים שתעמוד בקצבים האלה. הרבה פעמים החברות הבינלאומיות, ובטח בתאגידים הגדולים, לא רגילים לעבוד ככה. אנחנו, כשמגיע כזה בריף, עובדים שבוע שלם ולא הולכים לישון כולל שישי שבת ומתאבדים על זה"
"במקומות אחרים זה לא קורה, משרד שרגיל לעבוד על פרינט 4 חודשים ועכשיו אומרים לו קמפיין בשבוע מאבד את הידיים והרגליים - מה זה לצאת לקריאייטיב בלי אסטרטגיה? הגמישות הישראלית בהחלט לטובתנו והסינים גם תופסים מאוד מהראש הישראלי".
אתם נחשבים למשרד בינוני בגודלו. איך תתמודדו עם ההיקף החדש?
"אנחנו מגייסים המון כוח אדם בכל התפקידים. מלבד זאת המשרד פעיל מול עוד מספר לקוחות בינלאומיים כמו סנו באירופה או חברת טלקום הפעילה בכמה ממדינות הבלקן. מבחינת גודל המשרד אנו נחשבים בינוניים אך מבחינת הפעילות שלנו והיקף התקציבים הבינלאומיים אנחנו הגדולים בארץ. אמנם אנחנו עם מספר לא גדול של לקוחות, אך הם מאוד משמעותיים".
איך זיהיתם לפני שנים ולפני הוליווד את הליהוק של גל גדות?
- 5.אלופים (ל"ת)דקלה 28/02/2020 10:58הגב לתגובה זו
- 4.בראבו משמח שהוא קיבל את התקציב ולא פרסומאי דורסני ומגלו (ל"ת)נטע 28/02/2020 10:19הגב לתגובה זו
- 3.דירה=קורת גג 28/02/2020 00:08הגב לתגובה זודירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
- 2.יואל 27/02/2020 20:35הגב לתגובה זווואווי חברה בעייתית בלשון המעטה וכנראה לא סתם בחרה בכם חברה ישראלית אל תתפלא כשיגלו אצלך בטלפון/שרתים/מחשבים של המשרד דלתות אחוריות שהם השתילו אצלכם כדי לדעת מה אתם עושים בסופו של דבר זו חברה שיש לה קשרים אדוקים למפלגה הקומוניסית בסין שהכסף הגדול לא יסנוור או יבלבל אותך אתה רק כלי בידיים שלהם להרחיב את השליטה שלהם בעולם הטכנולוגיה בפרט ולהיות כוח דומיננטי בעולם באמצעות גניבת טכנולוגיה ובחישה בכל מוקדי הכוח.
- 1.מירב 27/02/2020 19:13הגב לתגובה זו
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- הכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
טבלת רייטינג מעודכנת, המספרים, השינויים וכמה אנשים צופים בגיא פינס?
הנתונים מראים שליטה כמעט אבסולוטית, לכל הפחות במה שנוגע למקום הראשון ברצועות המשמעותיות ביותר בטלוויזיה, מהדורת החדשות המרכזיות והפריים טיים, כולן, בשליטת קשת. ובכלל - קשת היא מונופול לא מוצהר. מונופול מול המפרסמים שאת השאריות מעבירים לערוצים אחרים.
המהדורה המובילה היא של קשת 12 עם 15.9% ברייטינג ו-394 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 7.9% ו-218 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 5.2% ו-121 אלף צופים וכאן 11, שחזרה למימדים "רגילים", עם 2.6% ו-68 אלף צופים. חדשות 12 היא התוכנית הכי נצפית בכלל - בקרב כל הסגמנטים, גם מול תוכניות הבידור והפריים טיים.
פריים טיים
גם בפריים טיים קשת הובילה, עם "נוטוק" המקורית שעמדה על 14.8% רייטינג ו-338 אלף צופים. אחריה היה, איך לא, ריאליטי אוכל, כש-"משחקי השף" הגיעו למקום השני עם 10.4% ו-237 אלף צופים, ובמקום השלישי היו הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 8.9% ויותר צופים מהמקום השני, עם 241 אלף צופים. את הרשימה סגרה "זמן אמת" התיעודית של כאן 11, עם 4.4% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב
תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.5% ו-73 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים ואילו רשת סגרה את הרשימה עם 1.7% ו-34 אלף צופים.
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- הכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהדורות המוקדמות לאורך אחר
הצוהריים ושעות הערב המוקדמות מובילה עדיין קשת 12 כאשר המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו מובילה עם 10.2% ברייטינג ו-236 אלף צופים. אחריה שש עם עודד בן עמי עם 7.1% רייטינג ו-173 אלף צופים. המהדורות הנוספות של שעה שבע בערב הן שבע עם שלזינגר וברדוגו ב-14 עם
6.2% ו-160 אלף צופים ואזור בחירה של רביב דרוקר וברוך קרא בפער משמעותי עם 4.5% ו-115 אלף צופים. רפי רשף בחמש אחר הצוהריים מוביל עם 6.6% ו-156 אלף צופים בעוד שמעון ריקלין בשעה שש בערוץ 14 עם 5.3% ו-133 אלף צופים ומוריה וברקו ב-13 עם רייטינג של 3.6% ו-84 אלף
צופים.
