וואו, וואווי: און גולדשטיין על הזכייה בתקציב פרסום של 500 מיליון דולר
"העבודה מול וואווי העולמית ונשיא החברה מאוד מאתגרת וכיפית. אלה אנשים שבמעמדם הם כמו מס' 2 לראש הממשלה בסין בערך", אומר און גולדשטיין, מנכ"ל משרד הפרסום "לעומק התודעה" שזכה בתקציב הפרסום של וואווי הבינלאומית, העומד על חצי מיליארד דולר לשנה הקרובה.
ביום שני האחרון נערכה פרזנטציה בברצלונה בה השיק המשרד את הקמפיין החדש של חברת הסלולר, לאחר שזכה במכרז בינלאומי שהתקיים בינואר, ובו התמודדו עשר חברות מרחבי העולם על ניהול פעילות הפרסום הגלובלית של החברה.
"לעומק התודעה" אמון על תקציב הפרסום של וואווי מ-2015, כאשר ליהק את גל גדות כפרזנטורית לפרסומת המותג בישראל, עוד לפני ימיה כוונדר וומן. בחמש השנים האחרונות התרחבה פעילות המשרד והוא החל לטפל בשלוש טריטריות - מזרח אירופה, צפון אמריקה ומרכז אסיה, והיה אמון על הפרסום של וואווי ב-34 מדינות.
המכרז החדש לפעילות גלובלית מגיע בעקבות משבר הסחר בין ארצות הברית לסין, כאשר נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הכניס את וואווי לרשימה השחורה של חברות סיניות שאסור לעשות עמן עסקים. מבחינת וואווי היה מדובר במכה: הבעיה הכי קריטית שלה הייתה ההסתמכות על כל המערכות של גוגל במכשירי וואווי, לרבות מערכת ההפעלה וחנות האפליקציות.
"באוקטובר האחרון זה נכנס לתוקף והחברה עשתה חשיבה מחודשת לגבי התנהלותה", מסביר גולדשטיין. "נתקבלה החלטה לפתח מערכת עצמאית של וואווי שלא נסמכת על גוגל, הכוללת מערכת הפעלה וחנות אפליקציות חדשה שנקראת app gallery שיש בה כבר שתי מיליון אפליקציות. המערכת צוברת תאוצה מיום ליום וצפויה לתפקד כשחקן שלישי בגודלו מול החנויות המקבילות של אפל וגוגל. זה מגה פרויקט של וואווי. באוקטובר הוא קיבל תאוצה משמעותית, ומאחר שהסינים עובדים מאוד מהר - תוך חודשיים זה פותח וכבר בינואר הם יצאו למכרז גלובלי".
"בעקבות השינוי הם החליטו לקחת מכל הטריטוריות את הסמכויות הקריאייטיביות והשיווקיות, ועברו להתנהלות גלובלית. בינואר נערך מכרז פרסום נרחב שהתמודדו בו עשרה מטות של סוכנויות גדולות מרחבי העולם, וגם אנחנו הוזמנו בשל ניסיון העבר שלנו עם המותג. לאחר שלושה סבבים, לשמחתנו זכינו, ובמסגרת ההתקשרות זכינו לחוזה של שנה עבור 115 מדינות בכל העולם", מסביר גולדשטיין.
מה יכלול הקו השיווקי של המותג ברמה הגלובלית?
"המטרה הראשונה היא לעורר מודעות לכך שהדבר הזה קיים. להחדיר את השם, שאנשים יכירו ויבינו. זו גם סוג של הכנה להשקה של המכשירים הבאים - ה-P40 שיושק במרץ כבר יכלול את המערכת החדשה. למעשה ההשקה הייתה מיועדת לכנס ה- MWC בברצלונה, אך מרגע שזה בוטל בגלל הקורונה, הוחלט להשיק השקה דיגיטלית".
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
איך נערכים להתרחבות החברה בטווח המיידי ב-238%?
"אנו כבר ערוכים לכך בזכות עבודה המשותפת עם וואווי, אך השכפול כאן הוא משמעותי. עכשיו אנחנו עושים אדפטציות לכל המדינות ברמה שאנחנו שולחים קובץ של שלט חוצות ל"רפיד" של רומניה או ל"רפיד" של קזחסטן כולל כל התרגומים. כל היבט האדפטציות מנוהל ממערכת שיושבת בורשה ועשתה זאת עד כה עבור 34 מדינות, ועכשיו נרחיב את ההיקף שלה".
יתרון הישראליות
התקציב, כאמור, בעלות של 500 מיליון דולר וצפונה מיועד לשנה הקרובה ויכלול את כל תקציב המדיה לכל הטריטוריות. מי שהיו אחראים להבאתו לקו הסיום הם בין היתר גם ארז מיטל, סמנכ"ל קריאייטיב ומשנה למנכ"ל, ענבל אלדן מנהלת הלקוחות, על ההפקה קובי הופמן מג'ימיני קריאייטיב והבמאי, אלי סברלדוב.
מה להערכתך נתן לכם יתרון במכרז?
"במקומות האלה כולם מגיעים עם קריאייטיב מעולה. זה לא הצליח בזכות זה, למרות שיש מערכת מאוד מורכבת של ניקוד, כולל מערכות שצריך להעלות בהן פרזנטציות ומחירים בזמן. אבל בסוף - לנו יש היכרות עם המותג והמנהלים שלו, לא על הבסיס האישי כי אין כזה דבר ביחסי עבודה עם סינים, אלא היכרות עם איך הם חושבים, מה חשוב להם ועל מה לשים דגש".
"יתרון נוסף הוא הישראליות שלנו שמתלבשת כמו כפפה ליד לצרכים שלהם. וואווי מסוגלים להגיד: 'עוד שבוע סרט באוויר', ולא צילמנו עדיין, אפילו לא חשבנו על רעיון. הם עובדים בקצב פסיכי ומצפים שתעמוד בקצבים האלה. הרבה פעמים החברות הבינלאומיות, ובטח בתאגידים הגדולים, לא רגילים לעבוד ככה. אנחנו, כשמגיע כזה בריף, עובדים שבוע שלם ולא הולכים לישון כולל שישי שבת ומתאבדים על זה"
"במקומות אחרים זה לא קורה, משרד שרגיל לעבוד על פרינט 4 חודשים ועכשיו אומרים לו קמפיין בשבוע מאבד את הידיים והרגליים - מה זה לצאת לקריאייטיב בלי אסטרטגיה? הגמישות הישראלית בהחלט לטובתנו והסינים גם תופסים מאוד מהראש הישראלי".
אתם נחשבים למשרד בינוני בגודלו. איך תתמודדו עם ההיקף החדש?
"אנחנו מגייסים המון כוח אדם בכל התפקידים. מלבד זאת המשרד פעיל מול עוד מספר לקוחות בינלאומיים כמו סנו באירופה או חברת טלקום הפעילה בכמה ממדינות הבלקן. מבחינת גודל המשרד אנו נחשבים בינוניים אך מבחינת הפעילות שלנו והיקף התקציבים הבינלאומיים אנחנו הגדולים בארץ. אמנם אנחנו עם מספר לא גדול של לקוחות, אך הם מאוד משמעותיים".
איך זיהיתם לפני שנים ולפני הוליווד את הליהוק של גל גדות?
- 5.אלופים (ל"ת)דקלה 28/02/2020 10:58הגב לתגובה זו
- 4.בראבו משמח שהוא קיבל את התקציב ולא פרסומאי דורסני ומגלו (ל"ת)נטע 28/02/2020 10:19הגב לתגובה זו
- 3.דירה=קורת גג 28/02/2020 00:08הגב לתגובה זודירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
- 2.יואל 27/02/2020 20:35הגב לתגובה זווואווי חברה בעייתית בלשון המעטה וכנראה לא סתם בחרה בכם חברה ישראלית אל תתפלא כשיגלו אצלך בטלפון/שרתים/מחשבים של המשרד דלתות אחוריות שהם השתילו אצלכם כדי לדעת מה אתם עושים בסופו של דבר זו חברה שיש לה קשרים אדוקים למפלגה הקומוניסית בסין שהכסף הגדול לא יסנוור או יבלבל אותך אתה רק כלי בידיים שלהם להרחיב את השליטה שלהם בעולם הטכנולוגיה בפרט ולהיות כוח דומיננטי בעולם באמצעות גניבת טכנולוגיה ובחישה בכל מוקדי הכוח.
- 1.מירב 27/02/2020 19:13הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
