און גולדשטיין
צילום: עופר חג'יוב
ראיון מיוחד

וואו, וואווי: און גולדשטיין על הזכייה בתקציב פרסום של 500 מיליון דולר

בראיון ראשון אחרי הזכייה של "לעומק התודעה" בתקציב העולמי של וואווי, מספר המנכ"ל און גולדשטיין מה עזר למשרד לזכות בקמפיין, למה הישראליות פתחה להם דלת בסין ואיך מתרחבים מ-34 מדינות ל-115 ברחבי העולם
עינת שחק | (5)

"העבודה מול וואווי העולמית ונשיא החברה מאוד מאתגרת וכיפית. אלה אנשים שבמעמדם הם כמו מס' 2 לראש הממשלה בסין בערך", אומר און גולדשטיין, מנכ"ל משרד הפרסום "לעומק התודעה" שזכה בתקציב הפרסום של וואווי הבינלאומית, העומד על חצי מיליארד דולר לשנה הקרובה.

ביום שני האחרון נערכה פרזנטציה בברצלונה בה השיק המשרד את הקמפיין החדש של חברת הסלולר, לאחר שזכה במכרז בינלאומי שהתקיים בינואר, ובו התמודדו עשר חברות מרחבי העולם על ניהול פעילות הפרסום הגלובלית של החברה.

"לעומק התודעה" אמון על תקציב הפרסום של וואווי מ-2015, כאשר ליהק את גל גדות כפרזנטורית לפרסומת המותג בישראל, עוד לפני ימיה כוונדר וומן. בחמש השנים האחרונות התרחבה פעילות המשרד והוא החל לטפל בשלוש טריטריות - מזרח אירופה, צפון אמריקה ומרכז אסיה, והיה אמון על הפרסום של וואווי ב-34 מדינות.

המכרז החדש לפעילות גלובלית מגיע בעקבות משבר הסחר בין ארצות הברית לסין, כאשר נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הכניס את וואווי לרשימה השחורה של חברות סיניות שאסור לעשות עמן עסקים. מבחינת וואווי היה מדובר במכה: הבעיה הכי קריטית שלה הייתה ההסתמכות על כל המערכות של גוגל במכשירי וואווי, לרבות מערכת ההפעלה וחנות האפליקציות.

"באוקטובר האחרון זה נכנס לתוקף והחברה עשתה חשיבה מחודשת לגבי התנהלותה", מסביר גולדשטיין. "נתקבלה החלטה לפתח מערכת עצמאית של וואווי שלא נסמכת על ‏גוגל, הכוללת מערכת הפעלה וחנות אפליקציות חדשה שנקראת app gallery שיש בה כבר שתי מיליון אפליקציות. המערכת צוברת תאוצה מיום ליום וצפויה לתפקד כשחקן שלישי בגודלו מול החנויות המקבילות של אפל וגוגל. זה מגה פרויקט של וואווי. באוקטובר הוא קיבל תאוצה משמעותית, ומאחר שהסינים עובדים מאוד מהר - תוך חודשיים זה פותח וכבר בינואר הם יצאו למכרז גלובלי".

"בעקבות השינוי הם החליטו לקחת מכל הטריטוריות את הסמכויות הקריאייטיביות והשיווקיות, ועברו להתנהלות גלובלית. בינואר נערך מכרז פרסום נרחב שהתמודדו בו עשרה מטות של סוכנויות גדולות מרחבי העולם, וגם אנחנו הוזמנו בשל ניסיון העבר שלנו עם המותג. לאחר שלושה סבבים, לשמחתנו זכינו, ובמסגרת ההתקשרות זכינו לחוזה של שנה עבור 115 מדינות בכל העולם", מסביר גולדשטיין.

מה יכלול הקו השיווקי של המותג ברמה הגלובלית? 

"המטרה הראשונה היא לעורר מודעות לכך שהדבר הזה קיים. להחדיר את השם, שאנשים יכירו ויבינו. זו גם סוג של הכנה להשקה של המכשירים הבאים - ה-P40 שיושק במרץ כבר יכלול את המערכת החדשה. למעשה ההשקה הייתה מיועדת לכנס ה- MWC בברצלונה, אך מרגע שזה בוטל בגלל הקורונה, הוחלט להשיק השקה דיגיטלית".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

איך נערכים להתרחבות החברה בטווח המיידי ב-238%?

"אנו כבר ערוכים לכך בזכות עבודה המשותפת עם וואווי, אך השכפול כאן הוא משמעותי. עכשיו אנחנו עושים אדפטציות לכל המדינות ברמה שאנחנו שולחים קובץ של שלט חוצות ל"רפיד" של רומניה או ל"רפיד" של קזחסטן כולל כל התרגומים. כל היבט האדפטציות מנוהל ממערכת שיושבת בורשה ועשתה זאת עד כה עבור 34 מדינות, ועכשיו נרחיב את ההיקף שלה".

יתרון הישראליות

התקציב, כאמור, בעלות של 500 מיליון דולר וצפונה מיועד לשנה הקרובה ויכלול את כל תקציב המדיה לכל הטריטוריות. מי שהיו אחראים להבאתו לקו הסיום הם בין היתר גם ארז מיטל, סמנכ"ל קריאייטיב ומשנה למנכ"ל, ענבל אלדן מנהלת הלקוחות, על ההפקה קובי הופמן מג'ימיני קריאייטיב והבמאי, אלי סברלדוב.

מה להערכתך נתן לכם יתרון במכרז?

"במקומות האלה כולם מגיעים עם קריאייטיב מעולה. זה לא הצליח בזכות זה, למרות שיש מערכת מאוד מורכבת של ניקוד, כולל מערכות שצריך להעלות בהן פרזנטציות ומחירים בזמן. אבל בסוף - לנו יש היכרות עם המותג והמנהלים שלו, לא על הבסיס האישי כי אין כזה דבר ביחסי עבודה עם סינים, אלא היכרות עם איך הם חושבים, מה חשוב להם ועל מה לשים דגש".

 

"יתרון נוסף הוא הישראליות שלנו שמתלבשת כמו כפפה ליד לצרכים שלהם. וואווי מסוגלים להגיד: 'עוד שבוע סרט באוויר', ולא צילמנו עדיין, אפילו לא חשבנו על רעיון. הם עובדים בקצב פסיכי ומצפים שתעמוד בקצבים האלה. הרבה פעמים החברות הבינלאומיות, ובטח בתאגידים הגדולים, לא רגילים לעבוד ככה. אנחנו, כשמגיע כזה בריף, עובדים שבוע שלם ולא הולכים לישון כולל שישי שבת ומתאבדים על זה"

"במקומות אחרים זה לא קורה, משרד שרגיל לעבוד על פרינט 4 חודשים ועכשיו אומרים לו קמפיין בשבוע מאבד את הידיים והרגליים - מה זה לצאת לקריאייטיב בלי אסטרטגיה? הגמישות הישראלית בהחלט לטובתנו והסינים גם תופסים מאוד מהראש הישראלי".

אתם נחשבים למשרד בינוני בגודלו. איך תתמודדו עם ההיקף החדש?

"אנחנו מגייסים המון כוח אדם בכל התפקידים. מלבד זאת המשרד פעיל מול עוד מספר לקוחות בינלאומיים כמו סנו באירופה או חברת טלקום הפעילה בכמה ממדינות הבלקן. מבחינת גודל המשרד אנו נחשבים בינוניים אך מבחינת הפעילות שלנו והיקף התקציבים הבינלאומיים אנחנו הגדולים בארץ. אמנם אנחנו עם מספר לא גדול של לקוחות, אך הם מאוד משמעותיים".

איך זיהיתם לפני שנים ולפני הוליווד את הליהוק של גל גדות? 

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    אלופים (ל"ת)
    דקלה 28/02/2020 10:58
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    בראבו משמח שהוא קיבל את התקציב ולא פרסומאי דורסני ומגלו (ל"ת)
    נטע 28/02/2020 10:19
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    דירה=קורת גג 28/02/2020 00:08
    הגב לתגובה זו
    דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
  • 2.
    יואל 27/02/2020 20:35
    הגב לתגובה זו
    וואווי חברה בעייתית בלשון המעטה וכנראה לא סתם בחרה בכם חברה ישראלית אל תתפלא כשיגלו אצלך בטלפון/שרתים/מחשבים של המשרד דלתות אחוריות שהם השתילו אצלכם כדי לדעת מה אתם עושים בסופו של דבר זו חברה שיש לה קשרים אדוקים למפלגה הקומוניסית בסין שהכסף הגדול לא יסנוור או יבלבל אותך אתה רק כלי בידיים שלהם להרחיב את השליטה שלהם בעולם הטכנולוגיה בפרט ולהיות כוח דומיננטי בעולם באמצעות גניבת טכנולוגיה ובחישה בכל מוקדי הכוח.
  • 1.
    מירב 27/02/2020 19:13
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)
בלעדי

פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS

פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים

ליאור דנקנר |

ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור. 

גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון. 

דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.

קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת


קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים

הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.