בניין גלובס בראשון לציון
צילום: אלכסנדר כץ
בלעדי

חומת תשלום בגלובס: צפוי לגבות דמי מנוי על חלק מתכני האתר

שוק הפרינט הישראלי ממשיך לחפש אפיקי הכנסה נוספים, ואחרי קבוצת הארץ ואתר ynet, בגלובס נמצאים בעיצומו של מהלך להפעלת חומת תשלום עבור חלק מתכניו
אלכסנדר כץ | (5)

האם גלובס חוזר לאסטרטגיית חומת התשלום? לאייס נודע כי הנהלת העיתון נמצאת בעיצומה של בחינת האפשרות לגבות תשלום עבור קריאת חלק מתכני האתר, ויתכן שמהלך כזה יופעל כבר בינואר הקרוב. בשלב זה אין החלטה סופית לגבי המהלך, אולם הרוח במסדרונות גלובס בהחלט נושבת בכיוון זה.

שוק הפרינט הישראלי מדמם כבר תקופה ארוכה, וגורמים טוענים כי מצבו של גלובס אינו שונה מהותית משאר העיתונים בישראל. בין היתר בעלות השליטה בעיתון, אלונה בר און וענת אגמון, השקיעו ממון רב במערכת, עם גיוס כתבים, הפעלת פרויקט בדיקת העובדות 'המשרוקית', ופעילויות נוספות.  

בשלב זה לא הוחלט למשל על איזה תכנים תופעל חומת התשלום, הסכום אותו ידרשו לשלם הגולשים, ואיזה מסלולי מנוי יהיו.  

מדובר על ניסיון שני של גלובס להפעיל חומת תשלום. כבר בינואר 2015 החל האתר של היומון הכלכלי להפעיל מתווה של גביית תשלום עבור תכנים, כאשר צירף פיצ'ר תשלום בכל כתבות המגזין הנרחבות. גלובס עשה זאת בזמנו מתחת לרדאר, מבלי להודיע על כך לקוראים, כמעין פיילוט.

לגולשים הוצעו באותה עת 2 אופציות: רכישה של כתבה בודדת ב-4.90 שקלים, או רכישת כרטיסייה של 10 כתבות ב-39.90 שקלים. בזמנו העריכו כי כ-20-25 כתבות מגזין בחודש, ממוספי פירמה, G ועוד, יוצאו למכירה בתשלום, חלק קטן מאד מהתכנים הכללים של גלובס. כעבור מספר חודשים, חומת התשלום הופסקה.

 

בישראל תופעת חומת התשלום היא חדשה יחסית. הראשונים שקפצו לבריכה היו אנשי קבוצת הארץ, בתחילה ב-2013 עם חומת תשלום לתכני הארץ, ולפני כשנה וחצי גם ל-TheMarker. בחודשים האחרונים גם ynet החל לגבות תשלום עבור תכני פרימיום – תחת המותג ynet +.

מגלובס נמסר: "תשלום על תוכן - או חלקים ממנו - של אתרי עיתונות מקובל מזה זמן בעולם ואף בישראל, והוא מקפל בתוכו גם אמירה ערכית, שיש לשלם על תוכן איכותי. הכיוון הזה, כיעד של גלובס, דובר באופן גלוי מאז כניסת הבעלות וההנהלה החדשה, וזאת לצד אימוץ מודלים חדשניים נוספים. נעדכן עוד בעת שיהיה במה לעדכן".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    שולתתתתת1 12/02/2020 07:36
    הגב לתגובה זו
    תתארו לכם שאין כניסות לאתר שנהפך בתשלום תוך פחות מחודש מחזירים חזרה את האתר שיהיה ללא תשלום
  • 3.
    אבל הלשון של ציפורני נדחפה לאחוריים של ביבי בחינם (ל"ת)
    איך זה 20/11/2019 00:58
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    גילי 19/11/2019 18:24
    הגב לתגובה זו
    אף אחד
  • 1.
    אתר שמאל קיצוני, אין בו שום דבר כלכלי. מי ישלם לכם.. (ל"ת)
    ח ח 19/11/2019 14:50
    הגב לתגובה זו
  • נכון. פעם זה היה עיתון כלכלי. היום אתר לילדים טיפשים (ל"ת)
    גלובס 21/11/2019 13:14
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

מי הזיז את מדורת השבט שלי?

המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על  5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג. 

גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר. 

פריים טיים

לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

מי הזיז את מדורת השבט שלי?

המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על  5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג. 

גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר. 

פריים טיים

לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.