בניין גלובס בראשון לציון
צילום: אלכסנדר כץ
בלעדי

חומת תשלום בגלובס: צפוי לגבות דמי מנוי על חלק מתכני האתר

שוק הפרינט הישראלי ממשיך לחפש אפיקי הכנסה נוספים, ואחרי קבוצת הארץ ואתר ynet, בגלובס נמצאים בעיצומו של מהלך להפעלת חומת תשלום עבור חלק מתכניו
אלכסנדר כץ | (5)

האם גלובס חוזר לאסטרטגיית חומת התשלום? לאייס נודע כי הנהלת העיתון נמצאת בעיצומה של בחינת האפשרות לגבות תשלום עבור קריאת חלק מתכני האתר, ויתכן שמהלך כזה יופעל כבר בינואר הקרוב. בשלב זה אין החלטה סופית לגבי המהלך, אולם הרוח במסדרונות גלובס בהחלט נושבת בכיוון זה.

שוק הפרינט הישראלי מדמם כבר תקופה ארוכה, וגורמים טוענים כי מצבו של גלובס אינו שונה מהותית משאר העיתונים בישראל. בין היתר בעלות השליטה בעיתון, אלונה בר און וענת אגמון, השקיעו ממון רב במערכת, עם גיוס כתבים, הפעלת פרויקט בדיקת העובדות 'המשרוקית', ופעילויות נוספות.  

בשלב זה לא הוחלט למשל על איזה תכנים תופעל חומת התשלום, הסכום אותו ידרשו לשלם הגולשים, ואיזה מסלולי מנוי יהיו.  

מדובר על ניסיון שני של גלובס להפעיל חומת תשלום. כבר בינואר 2015 החל האתר של היומון הכלכלי להפעיל מתווה של גביית תשלום עבור תכנים, כאשר צירף פיצ'ר תשלום בכל כתבות המגזין הנרחבות. גלובס עשה זאת בזמנו מתחת לרדאר, מבלי להודיע על כך לקוראים, כמעין פיילוט.

לגולשים הוצעו באותה עת 2 אופציות: רכישה של כתבה בודדת ב-4.90 שקלים, או רכישת כרטיסייה של 10 כתבות ב-39.90 שקלים. בזמנו העריכו כי כ-20-25 כתבות מגזין בחודש, ממוספי פירמה, G ועוד, יוצאו למכירה בתשלום, חלק קטן מאד מהתכנים הכללים של גלובס. כעבור מספר חודשים, חומת התשלום הופסקה.

 

בישראל תופעת חומת התשלום היא חדשה יחסית. הראשונים שקפצו לבריכה היו אנשי קבוצת הארץ, בתחילה ב-2013 עם חומת תשלום לתכני הארץ, ולפני כשנה וחצי גם ל-TheMarker. בחודשים האחרונים גם ynet החל לגבות תשלום עבור תכני פרימיום – תחת המותג ynet +.

מגלובס נמסר: "תשלום על תוכן - או חלקים ממנו - של אתרי עיתונות מקובל מזה זמן בעולם ואף בישראל, והוא מקפל בתוכו גם אמירה ערכית, שיש לשלם על תוכן איכותי. הכיוון הזה, כיעד של גלובס, דובר באופן גלוי מאז כניסת הבעלות וההנהלה החדשה, וזאת לצד אימוץ מודלים חדשניים נוספים. נעדכן עוד בעת שיהיה במה לעדכן".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    שולתתתתת1 12/02/2020 07:36
    הגב לתגובה זו
    תתארו לכם שאין כניסות לאתר שנהפך בתשלום תוך פחות מחודש מחזירים חזרה את האתר שיהיה ללא תשלום
  • 3.
    אבל הלשון של ציפורני נדחפה לאחוריים של ביבי בחינם (ל"ת)
    איך זה 20/11/2019 00:58
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    גילי 19/11/2019 18:24
    הגב לתגובה זו
    אף אחד
  • 1.
    אתר שמאל קיצוני, אין בו שום דבר כלכלי. מי ישלם לכם.. (ל"ת)
    ח ח 19/11/2019 14:50
    הגב לתגובה זו
  • נכון. פעם זה היה עיתון כלכלי. היום אתר לילדים טיפשים (ל"ת)
    גלובס 21/11/2019 13:14
    הגב לתגובה זו
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״