בניין גלובס בראשון לציון
צילום: אלכסנדר כץ
בלעדי

חומת תשלום בגלובס: צפוי לגבות דמי מנוי על חלק מתכני האתר

שוק הפרינט הישראלי ממשיך לחפש אפיקי הכנסה נוספים, ואחרי קבוצת הארץ ואתר ynet, בגלובס נמצאים בעיצומו של מהלך להפעלת חומת תשלום עבור חלק מתכניו
אלכסנדר כץ | (5)

האם גלובס חוזר לאסטרטגיית חומת התשלום? לאייס נודע כי הנהלת העיתון נמצאת בעיצומה של בחינת האפשרות לגבות תשלום עבור קריאת חלק מתכני האתר, ויתכן שמהלך כזה יופעל כבר בינואר הקרוב. בשלב זה אין החלטה סופית לגבי המהלך, אולם הרוח במסדרונות גלובס בהחלט נושבת בכיוון זה.

שוק הפרינט הישראלי מדמם כבר תקופה ארוכה, וגורמים טוענים כי מצבו של גלובס אינו שונה מהותית משאר העיתונים בישראל. בין היתר בעלות השליטה בעיתון, אלונה בר און וענת אגמון, השקיעו ממון רב במערכת, עם גיוס כתבים, הפעלת פרויקט בדיקת העובדות 'המשרוקית', ופעילויות נוספות.  

בשלב זה לא הוחלט למשל על איזה תכנים תופעל חומת התשלום, הסכום אותו ידרשו לשלם הגולשים, ואיזה מסלולי מנוי יהיו.  

מדובר על ניסיון שני של גלובס להפעיל חומת תשלום. כבר בינואר 2015 החל האתר של היומון הכלכלי להפעיל מתווה של גביית תשלום עבור תכנים, כאשר צירף פיצ'ר תשלום בכל כתבות המגזין הנרחבות. גלובס עשה זאת בזמנו מתחת לרדאר, מבלי להודיע על כך לקוראים, כמעין פיילוט.

לגולשים הוצעו באותה עת 2 אופציות: רכישה של כתבה בודדת ב-4.90 שקלים, או רכישת כרטיסייה של 10 כתבות ב-39.90 שקלים. בזמנו העריכו כי כ-20-25 כתבות מגזין בחודש, ממוספי פירמה, G ועוד, יוצאו למכירה בתשלום, חלק קטן מאד מהתכנים הכללים של גלובס. כעבור מספר חודשים, חומת התשלום הופסקה.

 

בישראל תופעת חומת התשלום היא חדשה יחסית. הראשונים שקפצו לבריכה היו אנשי קבוצת הארץ, בתחילה ב-2013 עם חומת תשלום לתכני הארץ, ולפני כשנה וחצי גם ל-TheMarker. בחודשים האחרונים גם ynet החל לגבות תשלום עבור תכני פרימיום – תחת המותג ynet +.

מגלובס נמסר: "תשלום על תוכן - או חלקים ממנו - של אתרי עיתונות מקובל מזה זמן בעולם ואף בישראל, והוא מקפל בתוכו גם אמירה ערכית, שיש לשלם על תוכן איכותי. הכיוון הזה, כיעד של גלובס, דובר באופן גלוי מאז כניסת הבעלות וההנהלה החדשה, וזאת לצד אימוץ מודלים חדשניים נוספים. נעדכן עוד בעת שיהיה במה לעדכן".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    שולתתתתת1 12/02/2020 07:36
    הגב לתגובה זו
    תתארו לכם שאין כניסות לאתר שנהפך בתשלום תוך פחות מחודש מחזירים חזרה את האתר שיהיה ללא תשלום
  • 3.
    אבל הלשון של ציפורני נדחפה לאחוריים של ביבי בחינם (ל"ת)
    איך זה 20/11/2019 00:58
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    גילי 19/11/2019 18:24
    הגב לתגובה זו
    אף אחד
  • 1.
    אתר שמאל קיצוני, אין בו שום דבר כלכלי. מי ישלם לכם.. (ל"ת)
    ח ח 19/11/2019 14:50
    הגב לתגובה זו
  • נכון. פעם זה היה עיתון כלכלי. היום אתר לילדים טיפשים (ל"ת)
    גלובס 21/11/2019 13:14
    הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.