בניין גלובס בראשון לציון
צילום: אלכסנדר כץ
בלעדי

חומת תשלום בגלובס: צפוי לגבות דמי מנוי על חלק מתכני האתר

שוק הפרינט הישראלי ממשיך לחפש אפיקי הכנסה נוספים, ואחרי קבוצת הארץ ואתר ynet, בגלובס נמצאים בעיצומו של מהלך להפעלת חומת תשלום עבור חלק מתכניו
אלכסנדר כץ | (5)

האם גלובס חוזר לאסטרטגיית חומת התשלום? לאייס נודע כי הנהלת העיתון נמצאת בעיצומה של בחינת האפשרות לגבות תשלום עבור קריאת חלק מתכני האתר, ויתכן שמהלך כזה יופעל כבר בינואר הקרוב. בשלב זה אין החלטה סופית לגבי המהלך, אולם הרוח במסדרונות גלובס בהחלט נושבת בכיוון זה.

שוק הפרינט הישראלי מדמם כבר תקופה ארוכה, וגורמים טוענים כי מצבו של גלובס אינו שונה מהותית משאר העיתונים בישראל. בין היתר בעלות השליטה בעיתון, אלונה בר און וענת אגמון, השקיעו ממון רב במערכת, עם גיוס כתבים, הפעלת פרויקט בדיקת העובדות 'המשרוקית', ופעילויות נוספות.  

בשלב זה לא הוחלט למשל על איזה תכנים תופעל חומת התשלום, הסכום אותו ידרשו לשלם הגולשים, ואיזה מסלולי מנוי יהיו.  

מדובר על ניסיון שני של גלובס להפעיל חומת תשלום. כבר בינואר 2015 החל האתר של היומון הכלכלי להפעיל מתווה של גביית תשלום עבור תכנים, כאשר צירף פיצ'ר תשלום בכל כתבות המגזין הנרחבות. גלובס עשה זאת בזמנו מתחת לרדאר, מבלי להודיע על כך לקוראים, כמעין פיילוט.

לגולשים הוצעו באותה עת 2 אופציות: רכישה של כתבה בודדת ב-4.90 שקלים, או רכישת כרטיסייה של 10 כתבות ב-39.90 שקלים. בזמנו העריכו כי כ-20-25 כתבות מגזין בחודש, ממוספי פירמה, G ועוד, יוצאו למכירה בתשלום, חלק קטן מאד מהתכנים הכללים של גלובס. כעבור מספר חודשים, חומת התשלום הופסקה.

 

בישראל תופעת חומת התשלום היא חדשה יחסית. הראשונים שקפצו לבריכה היו אנשי קבוצת הארץ, בתחילה ב-2013 עם חומת תשלום לתכני הארץ, ולפני כשנה וחצי גם ל-TheMarker. בחודשים האחרונים גם ynet החל לגבות תשלום עבור תכני פרימיום – תחת המותג ynet +.

מגלובס נמסר: "תשלום על תוכן - או חלקים ממנו - של אתרי עיתונות מקובל מזה זמן בעולם ואף בישראל, והוא מקפל בתוכו גם אמירה ערכית, שיש לשלם על תוכן איכותי. הכיוון הזה, כיעד של גלובס, דובר באופן גלוי מאז כניסת הבעלות וההנהלה החדשה, וזאת לצד אימוץ מודלים חדשניים נוספים. נעדכן עוד בעת שיהיה במה לעדכן".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    שולתתתתת1 12/02/2020 07:36
    הגב לתגובה זו
    תתארו לכם שאין כניסות לאתר שנהפך בתשלום תוך פחות מחודש מחזירים חזרה את האתר שיהיה ללא תשלום
  • 3.
    אבל הלשון של ציפורני נדחפה לאחוריים של ביבי בחינם (ל"ת)
    איך זה 20/11/2019 00:58
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    גילי 19/11/2019 18:24
    הגב לתגובה זו
    אף אחד
  • 1.
    אתר שמאל קיצוני, אין בו שום דבר כלכלי. מי ישלם לכם.. (ל"ת)
    ח ח 19/11/2019 14:50
    הגב לתגובה זו
  • נכון. פעם זה היה עיתון כלכלי. היום אתר לילדים טיפשים (ל"ת)
    גלובס 21/11/2019 13:14
    הגב לתגובה זו
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה

טבלת רייטינג מעודכנת, המספרים, השינויים וכמה אנשים צופים בגיא פינס? 

רן קידר |

הנתונים מראים שליטה כמעט אבסולוטית, לכל הפחות במה שנוגע למקום הראשון ברצועות המשמעותיות ביותר בטלוויזיה, מהדורת החדשות המרכזיות והפריים טיים, כולן, בשליטת קשת. ובכלל - קשת היא מונופול לא מוצהר. מונופול מול המפרסמים שאת השאריות מעבירים לערוצים אחרים. 

המהדורה המובילה היא של קשת 12 עם 15.9% ברייטינג ו-394 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 7.9% ו-218 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 5.2% ו-121 אלף צופים וכאן 11, שחזרה למימדים "רגילים", עם 2.6% ו-68 אלף צופים. חדשות 12 היא התוכנית הכי נצפית בכלל - בקרב כל הסגמנטים, גם מול תוכניות הבידור והפריים טיים. 

פריים טיים

גם בפריים טיים קשת הובילה, עם "נוטוק" המקורית שעמדה על 14.8% רייטינג ו-338 אלף צופים. אחריה היה, איך לא, ריאליטי אוכל, כש-"משחקי השף" הגיעו למקום השני עם 10.4% ו-237 אלף צופים, ובמקום השלישי היו הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 8.9% ויותר צופים מהמקום השני, עם 241 אלף צופים. את הרשימה סגרה "זמן אמת" התיעודית של כאן 11, עם 4.4% רייטינג ו-106 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.5% ו-73 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים ואילו רשת סגרה את הרשימה עם 1.7% ו-34 אלף צופים.

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצוהריים ושעות הערב המוקדמות מובילה עדיין קשת 12 כאשר המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו מובילה עם 10.2% ברייטינג ו-236 אלף צופים. אחריה שש עם עודד בן עמי עם 7.1% רייטינג ו-173 אלף צופים. המהדורות הנוספות של שעה שבע בערב הן שבע עם שלזינגר וברדוגו ב-14 עם 6.2% ו-160 אלף צופים ואזור בחירה של רביב דרוקר וברוך קרא בפער משמעותי עם 4.5% ו-115 אלף צופים. רפי רשף בחמש אחר הצוהריים מוביל עם 6.6% ו-156 אלף צופים בעוד שמעון ריקלין בשעה שש בערוץ 14 עם 5.3% ו-133 אלף צופים ומוריה וברקו ב-13 עם רייטינג של 3.6% ו-84 אלף צופים.