אצבע בעין: בזמן שהעבודה עתרה נגד פרסום סקר מטעה - ישראל היום פרסם אותו בראשית
מפלגת העבודה עתרה היום (יום ה') אחר הצהריים לוועדת הבחירות המרכזית בדרישה שתורה לעיתון ישראל היום שלא לפרסם סקר שנערך אתמול על ידי מכון הסקרים מאגר מוחות, ובו נשאלו הנסקרים על תמיכתם במפלגת גשר במקום במפלגת העובדה-גשר. ואולם, לאחר הפרסום באייס על אותה טעות, החליטו בישראל היום לפרסם את הסקר באתר האינטרנט שלו.
ישראל היום מפרסם סקרים בשיתוף עם ערוץ i24NEWS, אותם עורך כאמור מכון הסקרים מאגר מוחות, בהובלתו של פרופ' יצחק כ"ץ. כפי שפורסם מוקדם יותר באייס, למפלגת העבודה נודע על מספר מקרים בהם נשאלו אזרחים איתם יצר מכון הסקרים לגבי תמיכתם, ושמה של המפלגה עוות כך שייתכן שלא ידעו כי מדובר במפלגה זו.
"הגיעו לידיעתנו 2 מקרים בהם אזרחים שנסקרו על ידכם, היום (אתמול, יום ד', א"כ) בשעות הבוקר, נשאלו עבור איזו רשימה בכוונתם להצביע. כאשר מנו הנציגים מטעמכם את שמות הרשימות, הושמט השם 'העבודה' וצוין השם 'גשר' בלבד", כתב עו"ד עמרי שגב, היועץ המשפטי של מפלגת העבודה, בפנייה למאגר מוחות. "מובן לכל כי ציון שמה החלקי של הרשימה, יש בה כדי להטעות ולשבש את תוצאות הסקר שנערך על ידכם". בשל כך, דרשה העבודה "לא להעביר את תוצאות הסקר השגוי למזמין הסקר עד אשר ייערך מחדש בהתאם להוראות הדין תוך ציון שמה המלא של מרשתי".
במכתב תגובה, מאשר פרופ' כץ כי בשעות הבוקר "הובאה לידיעתנו האפשרות כי השם הנ"ל (העובדה-גשר) לא הוצג במלואו במהלך תשאול של מרואיין. בעקבות הפנייה ולשם הזהירות, תדרכנו מידית שוב את הסוקרים שיקפידו בעניין כנדרש". לדבריו, "בברור שערכנו, הועלתה האפשרות שיתכן ושאחת הסוקרות לא הקפידה כנדרש ומשום כך החלטנו לבטל את כלל הראיונות שנערכו על ידה הבוקר... ולבצע השלמות כנדרש". פרופ' כץ מציין כי בוטלו 16 ראיונות שביצעה אותה סוקרת בין השעות 8:36 ל-10:30.
ואולם, התשובה של פרופ' כץ לא סיפקה את מפלגת העבודה, שטוענת כי אם לא היו מתקבלים הדיווחים על אודות השיבוש שנעשה בשם המפלגה - תוצאות הסקר היו מפורסמות באופן מוטה, שקרי ובלי אמין בעליל. בעבודה מציינים כי אתמול בערב נשלחה הודעת SMS לאזרחים בה נטען כי העבודה-גשר אינה עוברת כביכול את אחוז החסימה. ההודעה נשלחה כביכול מטעם מפלגת כחול לבן, שהכחישה זאת מכל וכל.
בעקבות כך, פנתה אחר הצהריים העבודה לוועדת הבחירות המרכזית. עו"ד שגב כתב בעתירה כי "בדרך של שיבוש שאלות הסקר כך שיוצג השם 'גשר' בלבד, שאינו מוכר לציבור, ביקשו אותם גורמים להביא לתודעת ציבור המצביעים מצג שקרי לפיו העותרת אינה צפויה לעבור את אחוז החסימה ובכך להניא מצביעים פוטנציאליים מהצבעה עבורה. רק כדרך המקרה - באמצעות אותם נסקרים רנדומליים - היה סיפק בידה של העותרת להכיר את השיבוש החמור שנעשה בסקר". לכן דורשת העבודה גשר לפסול את הסקר המוטה כולו ולמנוע את פרסומו.
בישראל היום ובערוץ i24NEWS בחרו שלא להגיב.
- 1.עמוס 13/09/2019 00:52הגב לתגובה זוזה ביביתון
- עמוס הנבלה 16/09/2019 13:11הגב לתגובה זוזה לא עיתון זה עיתון מעולה!
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
