סוכנות משפיענים הציעה 300 שקל למשתתפים בכנס של גנץ
הקמפיין הישנוני במקצת של כחול לבן מנסה לקבל זריקת מרץ באמצעות משפיעני רשת, האפיק הכי צומח כיום בשוק הפרסום. לאייס נודע כי סוכנות התוכן והמשפיענים SHARE מנסה לגייס משפיענים ברשתות החברתיות, כדי שייקחו חלק בכנס שמקיים יו"ר המפלגה ח"כ בני גנץ בתל אביב.
המטרה של המפגש, שצפוי להתקיים ביום שני הבא באחד הברים בתל אביב, היא שאותם משפיענים יעלו פוסטים וסטורי מהמפגש הבלתי-אמצעי עם גנץ, בתקווה שהתכנים יהפכו לוויראליים.
בהתכתבות בין גורם ב-SHARE לאחד המשפיענים, ושהגיעה לידי אייס, נכתב: "מגיעים, מדברים איתו קצר, שומעים מה יש לו להגיד. פוסט וסטורי". בהמשך נכתב: "הרעיון בסטורי ובפוסט זה להראות שהיה מפגש, שהיה משהו מיוחד ואקסלוסיבי רק לכם... לא רוצה שתגידו תבחרו כחול לבן או משהו בסגנון, פשוט שהיית חלק מהמפגש".
במהלך שיחת הוואטסאפ בין SHARE לבין המשפיען, נמסר לו כי התשלום עבור ההשתתפות הוא 300 שקלים לאדם. ואולם בכחול לבן עומדים על כך שההתקשרות המסחרית עם SHARE הייתה רק עבור ארגון האירוע והתשלום עבור מקום ההתכנסות. גם בחברת SHARE אומרים כי מתחילת ההתקשרות דובר על כנס ללא תשלום למשפיענים, במטרה להכיר להם גנץ - ולא רק לאלה התומכים בו.
במכתב ששלח מנכ"ל SHARE גיא שלו לכחול לבן לאחר פניית אייס בנושא, צוין במפורש כי "המשפיענים אינם מקבלים תמורה עבור המפגש המדובר והעלאת התוצרים. התשלום לחברה מהווה תשלום עבור דמי ניהול לארגון הכנס וניהול האופרציה".
מכחול לבן נמסר לאייס: "יו"ר כחול לבן בני גנץ וחברי רשימת כחול לבן קיימו בתקופה האחרונה מאות מפגשים, סיורים וכנסים עם הציבור, ופגשו למעלה מחצי מיליון ישראלים, בדרך להחלפת השלטון ב-17.9. הכנסים של המועמד לראשות הממשלה בני גנץ מלאים עד אפס מקום, באזרחים ומובילי דעת קהל. מעולם לא הוצע על ידי כחול לבן או מי מטעמה תשלום או תמורה מכל סוג שהיא על השתתפות, סיקור או פרסום הכנסים".
מסוכנות SHARE נמסר: "מהיום הראשון בו עלה רעיון לערוך כנס משפיענים, הובהר לנו על ידי כחול לבן כי כנס כזה יכול להתקיים אך ורק עבור תומכי בני גנץ בלבד ואך ורק עבור משפיענים שישמחו לפגוש את ראש הממשלה הבא וללא עלות, אלא כחוויה חד פעמית. לצערנו אחד העובדים החליט על דעת עצמו להציע כסף למשפיען ואנו בבדיקה האם עשה זאת גם כלפי משפיענים אחרים. העניין מטופל פנימית בחברה מול העובד. אנו מתנצלים בפני כחול לבן שכך קרה בניגוד מפורש לבקשתם ולהגדרתנו על תהליך העבודה בקמפיין".
למה לא למכור מועמדים לראשות ממשלה באמצעות משפיעני רשת?
מרב העניין במערכות הבחירות האחרונות עבר מהמדיה המסורתית לדיגיטלית – ובעיקר לרשתות החברתיות. ראש הממשלה בנימין נתניהו הקיף עצמו בחבורת צעירים שהפכה את הבוס לכוכב רשתות עם סטטוסים, ציוצים וסרטונים מגה-ויראליים, ואולם דווקא תחום המשפיענים – שהולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות, לא הצליח לדרוס רגל במערכת הבחירות.
תמוה שבבחירות בהן תמיד מיישמים את הכלים החדשים בתחום הפרסום, לא עושים שימוש במשפיענים (שאחרי חלקם עוקבים עשרות ומאות אלפי גולשים). דווקא תחום המשפיענים - מהצומחים בעולם הפרסום - לא מיושם בקמפיינים של המפלגות, והרי - אם מוכרים את נתניהו ואת גנץ כמוצר, וכיום מוכרים מוצרים באמצעות משפיענים, מדוע לא למכור מועמד לראשות ממשלה באמצעות משפיענים?
כמובן שמהלך כזה עשוי להעלות סוגיות שונות - כגון פרסום בתשלום אצל משפיענים, ואולם, המפלגות צריכות להתחיל לאמץ את האפיק הזה, מהמשפיעים בעולמות הפרסום.
- 6.מנשה 06/09/2019 17:27הגב לתגובה זורק המחשבה שאתה יכול לקנות מצביעים
- 5.Ya8 05/09/2019 19:36הגב לתגובה זואין סיכוי רק נתניהו אין מחליף גנץ לא מתאים חבל על הזמן
- 4.נירה 05/09/2019 08:41הגב לתגובה זואין למחנה השפוי הדמוקרטי שמתנגד לכיבוש היהודי בפלסטין הכבושה ולביבי יחד עם המתנחבלים המשיחים שלו מה לעשות פה יותר צריך לעבור לגור בברלין או במקום אחר באירופה אין לנו עתיד פה.
- סמלן מצוי 16/09/2019 13:14הגב לתגובה זוחחחחח סע, סע לעזה ולחברים שלך לא נתגעגגע
- מה הבעייה? מוותרים עלייך ועל שכמותך ועכשיו (ל"ת)יוני א 08/09/2019 09:26הגב לתגובה זו
- 3.משפיענים בתחת שלי. (ל"ת)משפיענים 05/09/2019 08:09הגב לתגובה זו
- 2.אוי לנו אם זו האלטרנטיבה (ל"ת)אחד 04/09/2019 21:11הגב לתגובה זו
- 1.מיכאל 04/09/2019 20:13הגב לתגובה זוהאם זו החברה שהמנכל שלה איחל דברים נוראיים לשף ולאישתו?

הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"
גם אם נסתכל אחורה עשרות שנים, לא נמצא הרבה תכניות שמשודרות מעל 20 שנה, ובטח לא כאלה שהם להיט, אבל "ארץ נהדרת" היא אחת מהן וכך גם היה אתמול כשהיתה בראש לוח השידורים כולו; במהדורות המרכזיות נרשמה יציבות, כשרשת משפרת קצת את הנתונים
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-352 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 7.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבימים האחרונים, עם או בלי קשר לגל הפיטורין הצפוי, מצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5.9% רייטינג ו-146 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, ששוב חזרה להיות בפער עצום מהמתחרים, עם 75 אלף צופים ו-3.5% רייטינג.
פריים טיים
גם אם נסתכל אחורה עשרות שנים, לא נמצא הרבה תכניות שמשודרות מעל 20 שנה, ובטח לא כאלה שהם להיט, אבל "ארץ נהדרת" היא אחת מהן וכך גם היה אתמול כשהיתה בראש לוח השידורים כולו, עם רייטינג של 17.5% רייטינג ו-415 אלף צופים והיה התכנית
הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריו היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.3% רייטינג ו-225 אלף צופים, ואילו ההיעדרות של ינון מגל ככל הנראה הובילה לירידה של הפטריוטים למקום השלישי מבחינת רייטינג עם 8.2%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 233 אלף צופים. למרות
שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 6.6% רייטינג ו-39 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-73 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 1.4% רייטינג ו-35 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.5% ו-45 אלף צופים, ואילו אחריו היהי שוויון עם "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 1.5% רייטינג, ו-32 אלף צופים. את הרשימה סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1.5% רייטינג ו-31 אלף צופים.
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- הכוכב הבא בראש הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 היה בראש, עם 3.7% ו-95 אלף צופים, בעוד האולפן הפתוח של עם בועז גולן היה במקום השני, עם 2.4% רייטינג ו-49 אלף צופים. את הרשימה סגרה רשת עם "הדוח היומי" שהיה עם 1.5% רייטינג ו-32 אלף צופים בלבד.
גל"צ (אריאל חרמוני משרד הביטחון)תיסגר או לא תיסגר: מה יקרה לגלי צה"ל וכמה היא מפסידה בשנה?
האם יש צבאות שיש להם תחנות רדיו שממומנות על ידי הציבור? כמעט ולא; שר הביטחון ישראל כ"ץ הצהיר כי יסגור את תחנת הרדיו הצבאית גלי צה"ל עד מרץ 2026. מדובר במהלך דרמטי שמסעיר את מערכת הביטחון, את עולם התקשורת ואת הזירה
הציבורית כולה. ההכרעה עשויה ליפול בבית המשפט, לאחר שצפויות להיות מוגשות עתירות שיטענו כי הסגירה מחייבת חקיקה בכנסת
שר הביטחון ישראל כ"ץ רוצה לסגור את גלי צה"ל. הכוונה להשלים זאת עד למרץ 2026. התחנה הצבאית הוותיקה היתה מאוימת בעבר אבל לא עד כדי כך כשחייבים להודות שי גם נימוקים הגיוניים לסגירה. למה שלצבא תהיה תחנת רדיו? למה שלצבא תהיה תחנת רדיו שהציבור הוא זה שמממן אותה? בעולם זה לא מקובל.
מדובר במהלך דרמטי שמסעיר את מערכת הביטחון, את עולם התקשורת ואת הזירה הציבורית כולה. ההכרעה עשויה ליפול בבית המשפט, לאחר שצפויות להיות מוגשות עתירות שיטענו כי הסגירה מחייבת חקיקה בכנסת. לפי עמדת שר הביטחון, הפעלת תחנת רדיו אזרחית בידי הצבא היא חריגה שאין לה אח ורע במדינות דמוקרטיות. "המשך הפעלת התחנה מערב את צה"ל בשיח הפוליטי ופוגע במעמדו הממלכתי", צוין בהודעת משרד הביטחון.
על פי ההודעה, התחנה תיסגר אך גלגלצ תישאר על כנה. יוקם צוות מקצועי במשרד הביטחון שיפעל ליישום הסגירה. במקביל, ארגון עובדי צה"ל הכריז על סכסוך עבודה בתחנה, שיחול על כ־100 אזרחים עובדי צה"ל.
תגובת התחנה: מאבק משפטי
בתוך גלי צה"ל שוררת אווירת קרב. מפקד התחנה, טל לב־רם, טוען כי תהליך העבודה של הוועדה המייעצת שהובילה למסקנות היה פגום: ניגודי עניינים, מניפולציות, בחירה מגמתית של חברים והצגת מידע סלקטיבית. הוא טען כי מדובר בפגיעה בצבא העם ובחופש העיתונות.
לצידו עומדים אנשי תקשורת ואקדמיה שטוענים כי הסגירה היא מהלך פוליטי במסווה אידיאולוגי.
על פי ייעוץ משפטי שניתן לשר הביטחון בתקופת היועמ"ש לשעבר אביחי מנדלבליט, ניתן לסגור את גלי צה"ל בהחלטת ממשלה בלבד. לפי עמדה זו, מאחר שהתחנה אינה מוסדרת בחוק מפורש, אין צורך בחקיקה ראשית. לעומת זאת, יש משפטנים בכירים סבורים אחרת, אם כי החלטת יועץ משפטי לממשלה גוברת וחזקה יותר מעמדות של משפטנים.
