סוכנות משפיענים הציעה 300 שקל למשתתפים בכנס של גנץ
הקמפיין הישנוני במקצת של כחול לבן מנסה לקבל זריקת מרץ באמצעות משפיעני רשת, האפיק הכי צומח כיום בשוק הפרסום. לאייס נודע כי סוכנות התוכן והמשפיענים SHARE מנסה לגייס משפיענים ברשתות החברתיות, כדי שייקחו חלק בכנס שמקיים יו"ר המפלגה ח"כ בני גנץ בתל אביב.
המטרה של המפגש, שצפוי להתקיים ביום שני הבא באחד הברים בתל אביב, היא שאותם משפיענים יעלו פוסטים וסטורי מהמפגש הבלתי-אמצעי עם גנץ, בתקווה שהתכנים יהפכו לוויראליים.
בהתכתבות בין גורם ב-SHARE לאחד המשפיענים, ושהגיעה לידי אייס, נכתב: "מגיעים, מדברים איתו קצר, שומעים מה יש לו להגיד. פוסט וסטורי". בהמשך נכתב: "הרעיון בסטורי ובפוסט זה להראות שהיה מפגש, שהיה משהו מיוחד ואקסלוסיבי רק לכם... לא רוצה שתגידו תבחרו כחול לבן או משהו בסגנון, פשוט שהיית חלק מהמפגש".
במהלך שיחת הוואטסאפ בין SHARE לבין המשפיען, נמסר לו כי התשלום עבור ההשתתפות הוא 300 שקלים לאדם. ואולם בכחול לבן עומדים על כך שההתקשרות המסחרית עם SHARE הייתה רק עבור ארגון האירוע והתשלום עבור מקום ההתכנסות. גם בחברת SHARE אומרים כי מתחילת ההתקשרות דובר על כנס ללא תשלום למשפיענים, במטרה להכיר להם גנץ - ולא רק לאלה התומכים בו.
במכתב ששלח מנכ"ל SHARE גיא שלו לכחול לבן לאחר פניית אייס בנושא, צוין במפורש כי "המשפיענים אינם מקבלים תמורה עבור המפגש המדובר והעלאת התוצרים. התשלום לחברה מהווה תשלום עבור דמי ניהול לארגון הכנס וניהול האופרציה".
מכחול לבן נמסר לאייס: "יו"ר כחול לבן בני גנץ וחברי רשימת כחול לבן קיימו בתקופה האחרונה מאות מפגשים, סיורים וכנסים עם הציבור, ופגשו למעלה מחצי מיליון ישראלים, בדרך להחלפת השלטון ב-17.9. הכנסים של המועמד לראשות הממשלה בני גנץ מלאים עד אפס מקום, באזרחים ומובילי דעת קהל. מעולם לא הוצע על ידי כחול לבן או מי מטעמה תשלום או תמורה מכל סוג שהיא על השתתפות, סיקור או פרסום הכנסים".
מסוכנות SHARE נמסר: "מהיום הראשון בו עלה רעיון לערוך כנס משפיענים, הובהר לנו על ידי כחול לבן כי כנס כזה יכול להתקיים אך ורק עבור תומכי בני גנץ בלבד ואך ורק עבור משפיענים שישמחו לפגוש את ראש הממשלה הבא וללא עלות, אלא כחוויה חד פעמית. לצערנו אחד העובדים החליט על דעת עצמו להציע כסף למשפיען ואנו בבדיקה האם עשה זאת גם כלפי משפיענים אחרים. העניין מטופל פנימית בחברה מול העובד. אנו מתנצלים בפני כחול לבן שכך קרה בניגוד מפורש לבקשתם ולהגדרתנו על תהליך העבודה בקמפיין".
למה לא למכור מועמדים לראשות ממשלה באמצעות משפיעני רשת?
מרב העניין במערכות הבחירות האחרונות עבר מהמדיה המסורתית לדיגיטלית – ובעיקר לרשתות החברתיות. ראש הממשלה בנימין נתניהו הקיף עצמו בחבורת צעירים שהפכה את הבוס לכוכב רשתות עם סטטוסים, ציוצים וסרטונים מגה-ויראליים, ואולם דווקא תחום המשפיענים – שהולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות, לא הצליח לדרוס רגל במערכת הבחירות.
תמוה שבבחירות בהן תמיד מיישמים את הכלים החדשים בתחום הפרסום, לא עושים שימוש במשפיענים (שאחרי חלקם עוקבים עשרות ומאות אלפי גולשים). דווקא תחום המשפיענים - מהצומחים בעולם הפרסום - לא מיושם בקמפיינים של המפלגות, והרי - אם מוכרים את נתניהו ואת גנץ כמוצר, וכיום מוכרים מוצרים באמצעות משפיענים, מדוע לא למכור מועמד לראשות ממשלה באמצעות משפיענים?
כמובן שמהלך כזה עשוי להעלות סוגיות שונות - כגון פרסום בתשלום אצל משפיענים, ואולם, המפלגות צריכות להתחיל לאמץ את האפיק הזה, מהמשפיעים בעולמות הפרסום.
- 6.מנשה 06/09/2019 17:27הגב לתגובה זורק המחשבה שאתה יכול לקנות מצביעים
- 5.Ya8 05/09/2019 19:36הגב לתגובה זואין סיכוי רק נתניהו אין מחליף גנץ לא מתאים חבל על הזמן
- 4.נירה 05/09/2019 08:41הגב לתגובה זואין למחנה השפוי הדמוקרטי שמתנגד לכיבוש היהודי בפלסטין הכבושה ולביבי יחד עם המתנחבלים המשיחים שלו מה לעשות פה יותר צריך לעבור לגור בברלין או במקום אחר באירופה אין לנו עתיד פה.
- סמלן מצוי 16/09/2019 13:14הגב לתגובה זוחחחחח סע, סע לעזה ולחברים שלך לא נתגעגגע
- מה הבעייה? מוותרים עלייך ועל שכמותך ועכשיו (ל"ת)יוני א 08/09/2019 09:26הגב לתגובה זו
- 3.משפיענים בתחת שלי. (ל"ת)משפיענים 05/09/2019 08:09הגב לתגובה זו
- 2.אוי לנו אם זו האלטרנטיבה (ל"ת)אחד 04/09/2019 21:11הגב לתגובה זו
- 1.מיכאל 04/09/2019 20:13הגב לתגובה זוהאם זו החברה שהמנכל שלה איחל דברים נוראיים לשף ולאישתו?
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
