סוכנות משפיענים הציעה 300 שקל למשתתפים בכנס של גנץ
הקמפיין הישנוני במקצת של כחול לבן מנסה לקבל זריקת מרץ באמצעות משפיעני רשת, האפיק הכי צומח כיום בשוק הפרסום. לאייס נודע כי סוכנות התוכן והמשפיענים SHARE מנסה לגייס משפיענים ברשתות החברתיות, כדי שייקחו חלק בכנס שמקיים יו"ר המפלגה ח"כ בני גנץ בתל אביב.
המטרה של המפגש, שצפוי להתקיים ביום שני הבא באחד הברים בתל אביב, היא שאותם משפיענים יעלו פוסטים וסטורי מהמפגש הבלתי-אמצעי עם גנץ, בתקווה שהתכנים יהפכו לוויראליים.
בהתכתבות בין גורם ב-SHARE לאחד המשפיענים, ושהגיעה לידי אייס, נכתב: "מגיעים, מדברים איתו קצר, שומעים מה יש לו להגיד. פוסט וסטורי". בהמשך נכתב: "הרעיון בסטורי ובפוסט זה להראות שהיה מפגש, שהיה משהו מיוחד ואקסלוסיבי רק לכם... לא רוצה שתגידו תבחרו כחול לבן או משהו בסגנון, פשוט שהיית חלק מהמפגש".
במהלך שיחת הוואטסאפ בין SHARE לבין המשפיען, נמסר לו כי התשלום עבור ההשתתפות הוא 300 שקלים לאדם. ואולם בכחול לבן עומדים על כך שההתקשרות המסחרית עם SHARE הייתה רק עבור ארגון האירוע והתשלום עבור מקום ההתכנסות. גם בחברת SHARE אומרים כי מתחילת ההתקשרות דובר על כנס ללא תשלום למשפיענים, במטרה להכיר להם גנץ - ולא רק לאלה התומכים בו.
במכתב ששלח מנכ"ל SHARE גיא שלו לכחול לבן לאחר פניית אייס בנושא, צוין במפורש כי "המשפיענים אינם מקבלים תמורה עבור המפגש המדובר והעלאת התוצרים. התשלום לחברה מהווה תשלום עבור דמי ניהול לארגון הכנס וניהול האופרציה".
מכחול לבן נמסר לאייס: "יו"ר כחול לבן בני גנץ וחברי רשימת כחול לבן קיימו בתקופה האחרונה מאות מפגשים, סיורים וכנסים עם הציבור, ופגשו למעלה מחצי מיליון ישראלים, בדרך להחלפת השלטון ב-17.9. הכנסים של המועמד לראשות הממשלה בני גנץ מלאים עד אפס מקום, באזרחים ומובילי דעת קהל. מעולם לא הוצע על ידי כחול לבן או מי מטעמה תשלום או תמורה מכל סוג שהיא על השתתפות, סיקור או פרסום הכנסים".
מסוכנות SHARE נמסר: "מהיום הראשון בו עלה רעיון לערוך כנס משפיענים, הובהר לנו על ידי כחול לבן כי כנס כזה יכול להתקיים אך ורק עבור תומכי בני גנץ בלבד ואך ורק עבור משפיענים שישמחו לפגוש את ראש הממשלה הבא וללא עלות, אלא כחוויה חד פעמית. לצערנו אחד העובדים החליט על דעת עצמו להציע כסף למשפיען ואנו בבדיקה האם עשה זאת גם כלפי משפיענים אחרים. העניין מטופל פנימית בחברה מול העובד. אנו מתנצלים בפני כחול לבן שכך קרה בניגוד מפורש לבקשתם ולהגדרתנו על תהליך העבודה בקמפיין".
למה לא למכור מועמדים לראשות ממשלה באמצעות משפיעני רשת?
מרב העניין במערכות הבחירות האחרונות עבר מהמדיה המסורתית לדיגיטלית – ובעיקר לרשתות החברתיות. ראש הממשלה בנימין נתניהו הקיף עצמו בחבורת צעירים שהפכה את הבוס לכוכב רשתות עם סטטוסים, ציוצים וסרטונים מגה-ויראליים, ואולם דווקא תחום המשפיענים – שהולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות, לא הצליח לדרוס רגל במערכת הבחירות.
תמוה שבבחירות בהן תמיד מיישמים את הכלים החדשים בתחום הפרסום, לא עושים שימוש במשפיענים (שאחרי חלקם עוקבים עשרות ומאות אלפי גולשים). דווקא תחום המשפיענים - מהצומחים בעולם הפרסום - לא מיושם בקמפיינים של המפלגות, והרי - אם מוכרים את נתניהו ואת גנץ כמוצר, וכיום מוכרים מוצרים באמצעות משפיענים, מדוע לא למכור מועמד לראשות ממשלה באמצעות משפיענים?
כמובן שמהלך כזה עשוי להעלות סוגיות שונות - כגון פרסום בתשלום אצל משפיענים, ואולם, המפלגות צריכות להתחיל לאמץ את האפיק הזה, מהמשפיעים בעולמות הפרסום.
- 6.מנשה 06/09/2019 17:27הגב לתגובה זורק המחשבה שאתה יכול לקנות מצביעים
- 5.Ya8 05/09/2019 19:36הגב לתגובה זואין סיכוי רק נתניהו אין מחליף גנץ לא מתאים חבל על הזמן
- 4.נירה 05/09/2019 08:41הגב לתגובה זואין למחנה השפוי הדמוקרטי שמתנגד לכיבוש היהודי בפלסטין הכבושה ולביבי יחד עם המתנחבלים המשיחים שלו מה לעשות פה יותר צריך לעבור לגור בברלין או במקום אחר באירופה אין לנו עתיד פה.
- סמלן מצוי 16/09/2019 13:14הגב לתגובה זוחחחחח סע, סע לעזה ולחברים שלך לא נתגעגגע
- מה הבעייה? מוותרים עלייך ועל שכמותך ועכשיו (ל"ת)יוני א 08/09/2019 09:26הגב לתגובה זו
- 3.משפיענים בתחת שלי. (ל"ת)משפיענים 05/09/2019 08:09הגב לתגובה זו
- 2.אוי לנו אם זו האלטרנטיבה (ל"ת)אחד 04/09/2019 21:11הגב לתגובה זו
- 1.מיכאל 04/09/2019 20:13הגב לתגובה זוהאם זו החברה שהמנכל שלה איחל דברים נוראיים לשף ולאישתו?
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.
