בני גנץ כחול לבן
צילום: ג׳יין פיינמר
פרסום ראשון

סוכנות משפיענים הציעה 300 שקל למשתתפים בכנס של גנץ

SHARE פנתה למשפיענים כדי שישתתפו בכנס ויפרסמו ממנו פוסטים וסטורי. כחול לבן: "מעולם לא הוצע תשלום או תמורה על השתתפות, סיקור או פרסום הכנסים". SHARE: "אחד העובדים החליט על דעת עצמו להציע כסף למשפיען. העניין מטופל"
אלכסנדר כץ | (8)

הקמפיין הישנוני במקצת של כחול לבן מנסה לקבל זריקת מרץ באמצעות משפיעני רשת, האפיק הכי צומח כיום בשוק הפרסום. לאייס נודע כי סוכנות התוכן והמשפיענים SHARE מנסה לגייס משפיענים ברשתות החברתיות, כדי שייקחו חלק בכנס שמקיים יו"ר המפלגה ח"כ בני גנץ בתל אביב.

 

המטרה של המפגש, שצפוי להתקיים ביום שני הבא באחד הברים בתל אביב, היא שאותם משפיענים יעלו פוסטים וסטורי מהמפגש הבלתי-אמצעי עם גנץ, בתקווה שהתכנים יהפכו לוויראליים. 

 

בהתכתבות בין גורם ב-SHARE לאחד המשפיענים, ושהגיעה לידי אייס, נכתב: "מגיעים, מדברים איתו קצר, שומעים מה יש לו להגיד. פוסט וסטורי". בהמשך נכתב: "הרעיון בסטורי ובפוסט זה להראות שהיה מפגש, שהיה משהו מיוחד ואקסלוסיבי רק לכם... לא רוצה שתגידו תבחרו כחול לבן או משהו בסגנון, פשוט שהיית חלק מהמפגש".

במהלך שיחת הוואטסאפ בין SHARE לבין המשפיען, נמסר לו כי התשלום עבור ההשתתפות הוא 300 שקלים לאדם. ואולם בכחול לבן עומדים על כך שההתקשרות המסחרית עם SHARE הייתה רק עבור ארגון האירוע והתשלום עבור מקום ההתכנסות. גם בחברת SHARE אומרים כי מתחילת ההתקשרות דובר על כנס ללא תשלום למשפיענים, במטרה להכיר להם גנץ - ולא רק לאלה התומכים בו. 

במכתב ששלח מנכ"ל SHARE גיא שלו לכחול לבן לאחר פניית אייס בנושא, צוין במפורש כי "המשפיענים אינם מקבלים תמורה עבור המפגש המדובר והעלאת התוצרים. התשלום לחברה מהווה תשלום עבור דמי ניהול לארגון הכנס וניהול האופרציה". 

 

מכחול לבן נמסר לאייס: "יו"ר כחול לבן בני גנץ וחברי רשימת כחול לבן קיימו בתקופה האחרונה מאות מפגשים, סיורים וכנסים עם הציבור, ופגשו למעלה מחצי מיליון ישראלים, בדרך להחלפת השלטון ב-17.9. הכנסים של המועמד לראשות הממשלה בני גנץ מלאים עד אפס מקום, באזרחים ומובילי דעת קהל. מעולם לא הוצע על ידי כחול לבן או מי מטעמה תשלום או תמורה מכל סוג שהיא על השתתפות, סיקור או פרסום הכנסים".

מסוכנות SHARE נמסר: "מהיום הראשון בו עלה רעיון לערוך כנס משפיענים, הובהר לנו על ידי כחול לבן כי כנס כזה יכול להתקיים אך ורק עבור תומכי בני גנץ בלבד ואך ורק עבור משפיענים שישמחו לפגוש את ראש הממשלה הבא וללא עלות, אלא כחוויה חד פעמית. לצערנו אחד העובדים החליט על דעת עצמו להציע כסף למשפיען ואנו בבדיקה האם עשה זאת גם כלפי משפיענים אחרים. העניין מטופל פנימית בחברה מול העובד. אנו מתנצלים בפני כחול לבן שכך קרה בניגוד מפורש לבקשתם ולהגדרתנו על תהליך העבודה בקמפיין".

למה לא למכור מועמדים לראשות ממשלה באמצעות משפיעני רשת?

מרב העניין במערכות הבחירות האחרונות עבר מהמדיה המסורתית לדיגיטלית – ובעיקר לרשתות החברתיות. ראש הממשלה בנימין נתניהו הקיף עצמו בחבורת צעירים שהפכה את הבוס לכוכב רשתות עם סטטוסים, ציוצים וסרטונים מגה-ויראליים, ואולם דווקא תחום המשפיענים – שהולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות, לא הצליח לדרוס רגל במערכת הבחירות.

 

תמוה שבבחירות בהן תמיד מיישמים את הכלים החדשים בתחום הפרסום, לא עושים שימוש במשפיענים (שאחרי חלקם עוקבים עשרות ומאות אלפי גולשים). דווקא תחום המשפיענים -  מהצומחים בעולם הפרסום - לא מיושם בקמפיינים של המפלגות, והרי - אם מוכרים את נתניהו ואת גנץ כמוצר, וכיום מוכרים מוצרים באמצעות משפיענים, מדוע לא למכור מועמד לראשות ממשלה באמצעות משפיענים?

כמובן שמהלך כזה עשוי להעלות סוגיות שונות - כגון פרסום בתשלום אצל משפיענים, ואולם, המפלגות צריכות להתחיל לאמץ את האפיק הזה, מהמשפיעים בעולמות הפרסום.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    מנשה 06/09/2019 17:27
    הגב לתגובה זו
    רק המחשבה שאתה יכול לקנות מצביעים
  • 5.
    Ya8 05/09/2019 19:36
    הגב לתגובה זו
    אין סיכוי רק נתניהו אין מחליף גנץ לא מתאים חבל על הזמן
  • 4.
    נירה 05/09/2019 08:41
    הגב לתגובה זו
    אין למחנה השפוי הדמוקרטי שמתנגד לכיבוש היהודי בפלסטין הכבושה ולביבי יחד עם המתנחבלים המשיחים שלו מה לעשות פה יותר צריך לעבור לגור בברלין או במקום אחר באירופה אין לנו עתיד פה.
  • סמלן מצוי 16/09/2019 13:14
    הגב לתגובה זו
    חחחחח סע, סע לעזה ולחברים שלך לא נתגעגגע
  • מה הבעייה? מוותרים עלייך ועל שכמותך ועכשיו (ל"ת)
    יוני א 08/09/2019 09:26
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    משפיענים בתחת שלי. (ל"ת)
    משפיענים 05/09/2019 08:09
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אוי לנו אם זו האלטרנטיבה (ל"ת)
    אחד 04/09/2019 21:11
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מיכאל 04/09/2019 20:13
    הגב לתגובה זו
    האם זו החברה שהמנכל שלה איחל דברים נוראיים לשף ולאישתו?
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.