אקזיט מקומי: תאגיד ITV הבריטי רוכש את 'ארמוזה פורמטס'
תאגיד התקשורת הבריטי ITV רוכש את חברת התוכן וההפצה ארמוזה פורמטס של אבי ארמוזה. ITV סיכמה על רכישת בעלות מלאה של 'ארמוזה', אולם המייסד אבי ארמוזה ימשיך לכהן כמנכ"ל החברה. סכום הרכישה לא פורסם.
לפי העסקה, ארמוזה פורמטס תשתלב תחת מטריית הקריאייטיב וההפקה של ITV העולמית (שמפעילה את הערוץ המסחרי הגדול באנגליה, א"כ) תוך מיקסום יכולות התוכן של ארמוזה עם יכולות ההפקה של ITV בעולם, בניהולו של מייק ביל, Head of Global Creative Network. מטה החברה של 'ארמוזה' ימשיך לפעול מתל אביב.
ארמוזה פורמטס הוקמה לפני כ-15 שנה, בתחילה כחברה להפצת תוכן, ובמהלך השנים גם החלה לייצר פורמטים טלוויזיוניים. בעשור האחרון ישראל הפכה ליצרנית תוכן נחשבת בעולם, ומוקמה במקום הרביעי בתחום התוכן פר אוכלוסייה, בתחום שהפך לתעשייה שמגלגלת יותר מ-200 מיליון דולר בשנה. לארמוזה חלק נכבד בהתפתחות הזו של תעשיית התוכן הישראלית, והוא גם נהנה מהפריחה המקומית, שהפכה אותו לגורם הפצה ותוכן גלובלי. 'ארמוזה' מציגה קטלוג עשיר של למעלה מ-100 פורמטים המשודרים ביותר מ-35 מדינות. אחת העסקאות המשמעותית שלה בוצעה מול רשת FOX כאשר זו רכשה את The Four כחלופה לפורמט 'אמריקן איידול' ששודר במשך 15 עונות ושינה את פני הטלוויזיה. השעשועון 'לעוף על המיליון' אותו הפיצה 'ארמוזה' נחשב לפורמט הישראלי המצליח בכל הזמנים עם מעל ל-6,000 פרקים שהופקו ביותר מ-30 מדינות.
אין זו הרכישה הראשונה של ITV. בעבר ביצעה רכישה של חברה משמעותית מאד, חברת הפורמטים טלפה (TALPA) של ג'ון דה-מול, יוצר של 'האח הגדול' ו-The voice.
- מה עשתה ITV בגלל התקלה שמנעה ממיליונים לצפות ב'X פקטור' האנגלית?
- ITV השלימה את רכישת הפורמט 'הכוכב הבא' של 'קשת'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבי ארמוזה מסר: "ארמוזה פורמטס חרתה על דיגלה לעמוד בחזית היצירה והחדשנות הטלוויזיונית, ועשתה זאת תוך כדי התמודדות עם מורכבות השוק והאתגרים העצומים העומדים בפניו. שוק התוכן הבינלאומי מורכב כיום מענקי תקשורת גלובליים כגון נטפליקס ואמזון וההתמודדות מולם מחייבת עוצמה עסקית. החיבור ל-ITV הוא חיבור טבעי בין שני ארגונים שחולקים את אותו החזון, ערכים ותשוקה להצלחה באמצעות יצירתיות ותוכן מעולה. אני מאמין ש-ITV היא השותף המתאים ביותר כדי להצעיד את ארמוזה פורמטס לשלבים הבאים בהתפתחות שלה".
מריה קיריאקו, נשיאת ITV סטודיוס, מסרה: "צמיחתה המטאורית של ארמוזה פורמטס הפכה אותה לאחת מחברות פיתוח והפצת פורמטים מהחשובות בעולם. רכישתה מהווה עבורנו הזדמנות יוצאת דופן לשלב בין החוזקות של ארמוזה ושל ITV. אני משוכנעת שיחד נייצר עוד להיטים לשוק הבינלאומי".
- 1.anj 31/07/2019 14:42הגב לתגובה זועיסקה מרשימה לחברה צנועה ומקצועית. מזל טוב
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- הראל: הרווח הנקי עלה ל-840 מיליון שקל, התשואה להון 30%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות
לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים.
תכניות
הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.
