פייסבוק, יוטיוב וטוויטר מסרבות לפרסם את קמפיין האנטי להט"ב של נעם
קמפיין הבחירות האנטי להט"בי של מפלגת נעם תחת הכותרת "ישראל בוחרת להיות נורמלית" ממשיך לספק כותרות - ולהיתקל בבעיות. לאייס נודע כי פייסבוק ישראל, גוגל ישראל (יוטיוב) וטוויטר מסרבות להעלות את הקמפיין השנוי במחלוקת לאוויר.
כזכור, הקמפיין שיוצא נגד קהילת הלהט"ב, נידון כעת במסגרת 2 עתירות שהגישה המפלגה לוועדת הבחירות המרכזית לאחר שחברות שילוט חוצות סירבו להעלות את שלטי הפרסום שלהן, למעט הקמפיין שעלה בנתיבי איילון באמצעות חברת מרקעים-חוצות זהב שהסבירה כי לא הייתה בידיה ברירה, בעקבות עתירה שהוגשה כנגדם לפני מספר חודשים על רקע חוק הבחירות דרכי תעמולה, "למרות המסרים הבוטים שפוגעים ברגשות הציבור".
לאייס נודע כי כי השלוחה הישראלית של פייסבוק סירבה להעלות את הקמפיין הדיגיטלי של המפלגה לרשת, אך סירוב זה אינו גורף. בחברה לא מאפשרים למפלגה לקדם תעמולה וסרטונים באופן ממומן, אך מנגד היא יכולה לפרסם תכנים שאינם מקודמים בכסף, כפי שניתן לראות כעת בעמוד הפייסבוק של המפלגה.
לאחר שעלו כבר לאוויר, בגוגל החליטו להסיר לחלוטין מיוטיוב את סרטוני הקמפיין של המפלגה, בעקבות מה שמגדירים בחברה כהפרה של ה"מדיניות בנושא דברי שטנה". על פי מדיניות החברה בנושא, היא תסיר "תוכן שמקדם אלימות או שנאה נגד אנשים או קבוצות על בסיס המאפיינים הבאים: גיל, מעמד חברתי, נכות, מוצא אתני, זהות מגדרית, לאום, גזע, סטטוס הגירה, דת, מין/מגדר, נטייה מינית" ועוד. גוגל מאפשרת לגולשים לדווח על הפרות הקהילה ולהגיש תלונות, אך בשלב זה לא ברור האם הסרטונים הוסרו מהאוויר בעקבות תלונות גולשים או באמצעות יוזמה עצמאית של החברה.
- המבוטחת הודתה ששיקרה - וזכתה בכיסוי ביטוחי
- בזק מוותרת על רכישת אקסלרה טלקום של קרן אלומה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נכון לעכשיו המפלגה עתרה לוועדת הבחירות המרכזית כנגד חברות שילוט החוצות אך בשלב הבא היא צפויה לעתור כנגד פייסבוק, גוגל וטוויטר. "שלחנו מכתבים לכולם והם מסרבים בכלל להגיב, אי אפשר להשיג אותם" אומר לאייס עורך דינה של המפלגה, גיא בוסי. "כנראה שנהיה חייבים, אחרי ההחלטה שתתקבל, לפנות לוועדת הבחירות המרכזית גם נגדם".
יש לציין שעתירה שכזו נגד 3 התאגידים הבינלאומיים טומנת בחובה סוגיות משפטיות והשלכות עתידיות שהן מעבר לבחירות לכנסת. התערבות של המדינה בנושא באמצעות ועדת הבחירות המרכזית עשויה לקבוע סטטוס קוו חדש מול חברות האינטרנט הפועלות בישראל. הסוגיה שתעמוד למבחן היא המאבק בין הרצון של אלו לשמור על כללי הקהילה שלהן מול חוקי המדינה בעניין חופש הביטוי של מפלגות תחת חוקי התעמולה והבחירות. במידה והמדינה תתעקש ותכופף את החברות להעלאת התכנים עשויות להיות לכך השלכות תקדימיות על תביעות אזרחיות כנגדן.
כאמור, עתירה נוספת הוגשה כנגד כנען מדיה חברת פרסום החוצות על תחבורה ציבורית. בעתירה מציינת המפלגה כי כנען היא "מצטרפת נוספת (בכירה) למסע הדה לגיטימציה, המתנהל כנגד העותרת, שהיא המפלגה היחידה בישראל המודרת מן המרחב הציבורי". עוד טוענת המפלגה כי "האמת צריכה להיאמר בלא כחל וסרק, זכויותיה הבסיסיות והיסודיות של המפלגה נרמסות לאור יום ובחוצות העיר ואין איש פוצה פה ומצפצץ. המפלגה היא היחידה, שמותר להכות בה, להתעלל בה ולעשות בה ככל העולה על רוחם של אחרים".
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
מפייסבוק ישראל נמסר: "מאחר והמפלגה פנתה דרך הצינורות המשפטיים לא נוכל להתייחס". בגוגל ישראל הפנו בתגובה למדיניות החברה "בנושאי שטנה". לא היה ניתן להשיג את תגובת כנען מדיה עד לפרסום הידיעה.
- 5.לטהבי 04/08/2019 22:29הגב לתגובה זותעתור אידיוט. אתה פרימיטיבי מפגר שלא יודע איך פועלים ברשתות חברתיות אבל יהודונאצים מזוינים כמוכם לא רצויים שם
- 4.יצא המרצע מהשק 31/07/2019 14:25הגב לתגובה זוזוכרים את האות ב' בלהט"ב? ב - פירושו העדפה מינית. ב - בא לי בא לי לעשות מה שבא לי. זהו שיא השחיתות. ועל זה צריך להילחם
- ג׳יזס 03/08/2019 21:11הגב לתגובה זומרחם עליך.
- תדליק ת׳אור (ל"ת)רונן 31/07/2019 15:15הגב לתגובה זו
- 3.מוטי לקסמן 30/07/2019 20:50הגב לתגובה זושכחו דבר בסיסי ביותר, האדם קדוש הוא, מוטי לקסמן, תמוז תשע"ב [email protected] לשיר לפי הלחן, "שָׁלוֹם עֲלֵיכֶם מַלְאָכֵי הַשָּׁרַת..." <><><><><> שָׁלוֹם עֲלֵיכֶם בְּנֵי אָדָם, בְּנֵי אֱנוֹשׁ חֶסֶד, רֹךְ וְחֶמְלָה לֵב אָדָם, אֱלֹהִים, מָלֵא רַק בַּטּוֹב, לְנַסּוֹת אֲנִי חַיָּב. בְּנֵי אָדָם, בְּנוֹת חַוָּה בְּכָל מָקוֹם הַתִּקְוָה, בְּיָדֵינוּ הִיא, אִם נִפְעַל, לֹא נַפְסִיק וְנַמְשִׁיךְ לַמְרוֹת הַכֹּל הָאָדָם בָּרוּךְ הוּא. לֹא תָּמִיד זֶה נוֹחַ, לֹא תָּמִיד זֶה קַל-פָּשׁוּט אֲבָל, תָּמִיד זֶה אֶפְשָׁרִי בְּאֱמוּנָה וּבְמַעֲשֶׂה נִצֹּר עוֹלָם חָדָשׁ, עוֹלָם יָפֶה בּוֹאֲכֶם לְשָׁלוֹם, אַנְשֵׁי הַשָּׁלוֹם יַחַד נַגְשִׁים חֲלוֹם כָּל אָדָם כָּל אִשָּׁה חֶסֶד, טוֹב וֶאֱמֶת הָאָדָם קָדוֹשׁ הוּא.
- 2.בוריס 30/07/2019 18:04הגב לתגובה זוגם כשיזרום לנו ביוב בברזים יצטרכו עתירה לבית המשפט כדי לקבל מי שתיה עולם הפוך ומטורף מתפתח לעינינו וכולם יפי נפש עוצמים עניים וטומנים רואשם בחול
- 1.גדי 30/07/2019 16:04הגב לתגובה זו"ישראל לא בוחרת בחותכי איברי מין" "ישראל לא בוחרת במנשקי קברים ומלקקי רבנים" "ישראל לא בוחרת במחבקי אבנים וסלעים"
- קצת לחשוב 31/07/2019 14:44הגב לתגובה זוחותכי איברים - זה לא הטרנסים שמשחיתים את הגוף שלהם? מנשקי גברים ומלקקי רבנים זה עוד פעם הומואים? ומחבקי אבנים זה אנשים שמייצרים פורנוגרפיה?
- נתי 31/07/2019 12:14הגב לתגובה זופסכיאטר ממוחה יכול לעזור לך למה לסבול?
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
