פייסבוק, יוטיוב וטוויטר מסרבות לפרסם את קמפיין האנטי להט"ב של נעם
קמפיין הבחירות האנטי להט"בי של מפלגת נעם תחת הכותרת "ישראל בוחרת להיות נורמלית" ממשיך לספק כותרות - ולהיתקל בבעיות. לאייס נודע כי פייסבוק ישראל, גוגל ישראל (יוטיוב) וטוויטר מסרבות להעלות את הקמפיין השנוי במחלוקת לאוויר.
כזכור, הקמפיין שיוצא נגד קהילת הלהט"ב, נידון כעת במסגרת 2 עתירות שהגישה המפלגה לוועדת הבחירות המרכזית לאחר שחברות שילוט חוצות סירבו להעלות את שלטי הפרסום שלהן, למעט הקמפיין שעלה בנתיבי איילון באמצעות חברת מרקעים-חוצות זהב שהסבירה כי לא הייתה בידיה ברירה, בעקבות עתירה שהוגשה כנגדם לפני מספר חודשים על רקע חוק הבחירות דרכי תעמולה, "למרות המסרים הבוטים שפוגעים ברגשות הציבור".
לאייס נודע כי כי השלוחה הישראלית של פייסבוק סירבה להעלות את הקמפיין הדיגיטלי של המפלגה לרשת, אך סירוב זה אינו גורף. בחברה לא מאפשרים למפלגה לקדם תעמולה וסרטונים באופן ממומן, אך מנגד היא יכולה לפרסם תכנים שאינם מקודמים בכסף, כפי שניתן לראות כעת בעמוד הפייסבוק של המפלגה.
לאחר שעלו כבר לאוויר, בגוגל החליטו להסיר לחלוטין מיוטיוב את סרטוני הקמפיין של המפלגה, בעקבות מה שמגדירים בחברה כהפרה של ה"מדיניות בנושא דברי שטנה". על פי מדיניות החברה בנושא, היא תסיר "תוכן שמקדם אלימות או שנאה נגד אנשים או קבוצות על בסיס המאפיינים הבאים: גיל, מעמד חברתי, נכות, מוצא אתני, זהות מגדרית, לאום, גזע, סטטוס הגירה, דת, מין/מגדר, נטייה מינית" ועוד. גוגל מאפשרת לגולשים לדווח על הפרות הקהילה ולהגיש תלונות, אך בשלב זה לא ברור האם הסרטונים הוסרו מהאוויר בעקבות תלונות גולשים או באמצעות יוזמה עצמאית של החברה.
- בזק מוותרת על רכישת אקסלרה טלקום של קרן אלומה
- חסימות בכביש 2 ובכביש 20 ביום שישי: גשר חדש יונף באודים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נכון לעכשיו המפלגה עתרה לוועדת הבחירות המרכזית כנגד חברות שילוט החוצות אך בשלב הבא היא צפויה לעתור כנגד פייסבוק, גוגל וטוויטר. "שלחנו מכתבים לכולם והם מסרבים בכלל להגיב, אי אפשר להשיג אותם" אומר לאייס עורך דינה של המפלגה, גיא בוסי. "כנראה שנהיה חייבים, אחרי ההחלטה שתתקבל, לפנות לוועדת הבחירות המרכזית גם נגדם".
יש לציין שעתירה שכזו נגד 3 התאגידים הבינלאומיים טומנת בחובה סוגיות משפטיות והשלכות עתידיות שהן מעבר לבחירות לכנסת. התערבות של המדינה בנושא באמצעות ועדת הבחירות המרכזית עשויה לקבוע סטטוס קוו חדש מול חברות האינטרנט הפועלות בישראל. הסוגיה שתעמוד למבחן היא המאבק בין הרצון של אלו לשמור על כללי הקהילה שלהן מול חוקי המדינה בעניין חופש הביטוי של מפלגות תחת חוקי התעמולה והבחירות. במידה והמדינה תתעקש ותכופף את החברות להעלאת התכנים עשויות להיות לכך השלכות תקדימיות על תביעות אזרחיות כנגדן.
כאמור, עתירה נוספת הוגשה כנגד כנען מדיה חברת פרסום החוצות על תחבורה ציבורית. בעתירה מציינת המפלגה כי כנען היא "מצטרפת נוספת (בכירה) למסע הדה לגיטימציה, המתנהל כנגד העותרת, שהיא המפלגה היחידה בישראל המודרת מן המרחב הציבורי". עוד טוענת המפלגה כי "האמת צריכה להיאמר בלא כחל וסרק, זכויותיה הבסיסיות והיסודיות של המפלגה נרמסות לאור יום ובחוצות העיר ואין איש פוצה פה ומצפצץ. המפלגה היא היחידה, שמותר להכות בה, להתעלל בה ולעשות בה ככל העולה על רוחם של אחרים".
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
מפייסבוק ישראל נמסר: "מאחר והמפלגה פנתה דרך הצינורות המשפטיים לא נוכל להתייחס". בגוגל ישראל הפנו בתגובה למדיניות החברה "בנושאי שטנה". לא היה ניתן להשיג את תגובת כנען מדיה עד לפרסום הידיעה.
- 5.לטהבי 04/08/2019 22:29הגב לתגובה זותעתור אידיוט. אתה פרימיטיבי מפגר שלא יודע איך פועלים ברשתות חברתיות אבל יהודונאצים מזוינים כמוכם לא רצויים שם
- 4.יצא המרצע מהשק 31/07/2019 14:25הגב לתגובה זוזוכרים את האות ב' בלהט"ב? ב - פירושו העדפה מינית. ב - בא לי בא לי לעשות מה שבא לי. זהו שיא השחיתות. ועל זה צריך להילחם
- ג׳יזס 03/08/2019 21:11הגב לתגובה זומרחם עליך.
- תדליק ת׳אור (ל"ת)רונן 31/07/2019 15:15הגב לתגובה זו
- 3.מוטי לקסמן 30/07/2019 20:50הגב לתגובה זושכחו דבר בסיסי ביותר, האדם קדוש הוא, מוטי לקסמן, תמוז תשע"ב [email protected] לשיר לפי הלחן, "שָׁלוֹם עֲלֵיכֶם מַלְאָכֵי הַשָּׁרַת..." <><><><><> שָׁלוֹם עֲלֵיכֶם בְּנֵי אָדָם, בְּנֵי אֱנוֹשׁ חֶסֶד, רֹךְ וְחֶמְלָה לֵב אָדָם, אֱלֹהִים, מָלֵא רַק בַּטּוֹב, לְנַסּוֹת אֲנִי חַיָּב. בְּנֵי אָדָם, בְּנוֹת חַוָּה בְּכָל מָקוֹם הַתִּקְוָה, בְּיָדֵינוּ הִיא, אִם נִפְעַל, לֹא נַפְסִיק וְנַמְשִׁיךְ לַמְרוֹת הַכֹּל הָאָדָם בָּרוּךְ הוּא. לֹא תָּמִיד זֶה נוֹחַ, לֹא תָּמִיד זֶה קַל-פָּשׁוּט אֲבָל, תָּמִיד זֶה אֶפְשָׁרִי בְּאֱמוּנָה וּבְמַעֲשֶׂה נִצֹּר עוֹלָם חָדָשׁ, עוֹלָם יָפֶה בּוֹאֲכֶם לְשָׁלוֹם, אַנְשֵׁי הַשָּׁלוֹם יַחַד נַגְשִׁים חֲלוֹם כָּל אָדָם כָּל אִשָּׁה חֶסֶד, טוֹב וֶאֱמֶת הָאָדָם קָדוֹשׁ הוּא.
- 2.בוריס 30/07/2019 18:04הגב לתגובה זוגם כשיזרום לנו ביוב בברזים יצטרכו עתירה לבית המשפט כדי לקבל מי שתיה עולם הפוך ומטורף מתפתח לעינינו וכולם יפי נפש עוצמים עניים וטומנים רואשם בחול
- 1.גדי 30/07/2019 16:04הגב לתגובה זו"ישראל לא בוחרת בחותכי איברי מין" "ישראל לא בוחרת במנשקי קברים ומלקקי רבנים" "ישראל לא בוחרת במחבקי אבנים וסלעים"
- קצת לחשוב 31/07/2019 14:44הגב לתגובה זוחותכי איברים - זה לא הטרנסים שמשחיתים את הגוף שלהם? מנשקי גברים ומלקקי רבנים זה עוד פעם הומואים? ומחבקי אבנים זה אנשים שמייצרים פורנוגרפיה?
- נתי 31/07/2019 12:14הגב לתגובה זופסכיאטר ממוחה יכול לעזור לך למה לסבול?
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
