בנימין נתניהו ראש הממשלה
צילום: שרון רביבו

הכוורת, האסטרטגיה וליברמן: איך צפוי להיראות קמפיין הליכוד

כמעט כל צוות הבחירות מאפריל ממשיך גם בבחירות הנוכחיות, אבל האסטרטגיה צפויה להשתנות - כשהכיוון הוא קמפיין שמרני יותר. מול הקהל הרוסי לליכוד יש 2 אסטרטגיות
אלכסנדר כץ | (1)
צוות הקמפיין של הליכוד בבחירות הקרובות יהיה דומה מאד לזה בבחירות לכנסת ה-21, שהתקיימו בתחילת אפריל. הצוות מורכב מהאנשים הקרובים ביותר לראש הממשלה בנימין נתניהו, שכולל את דובר ראש הממשלה ומנהל הקמפיין עופר גולן, כמו גם אנשי הקמפיין והאסטרטגיה יונתן אוריך וטופז לוק. איתם ימשיך גם הפרסומאי שרוליק איינהורן, שותף ואחד ממייסדי משרד הפרסום אלנבי, שישמש כמנהל הקריאייטיב ויועץ אסטרטגי של הקמפיין. איינהורן מעניק את שירותיו למפלגה באמצעות חברת הייעוץ Perception שבבעלותו. את פעילות הדיגיטל ימשיכו לנהל גילי ארג'נטרו ופליקס גוטקוביץ'. גם היועצים יוסי שלום וארז תדמור ימשיכו. מנהל מערך התקשורת של הליכוד בבחירות הקודמות, נדב שטראוכלר, החליט לוותר על הבחירות הנוכחיות.       על פי גורמים, הליכוד יפנה את רוב התקציב לבחירות (שעומד על כ-50 מיליון שקל ממימון מפלגות, לפני קבלת תרומות, א"כ) על "קמפיין שמרני", דהיינו נראות נרחבת בשלטי חוצות, באנרים ומודעות בעיתונות, בניגוד לקמפיין הקודם שהתאפיין בעבודה דיגיטלית חכמה – כגון צביעת דאטה והגשת פרסום פרוגרמטי. הליכוד וליברמן רוצים את הרוסים   לצד מערכת הבחירות הרגועה יחסית במגזר הכללי, במגזר הרוסי העניינים סוערים יותר – בעיקר על רקע הקרע החריף בין ראש הממשלה נתניהו לבין אביגדור ליברמן. גם בבחירות אלה הליכוד יעבוד עם משרד הפרסום המגזרי מדיהנט שבבעלות של דמיטרי גנדלמן.   בבחירות האחרונות הביא הקול הרוסי כ-14 מנדטים, קצת מתחת ליחסם באוכלוסייה. אחוז ההצבעה בציבור הכללי עמד על 68% (כולל המגזר הערבי שעמד על כ-50%, מה שמעלה את ההצבעה במגזר היהודי אל מעל 70%, א"כ), ואילו במגזר הרוסי – כ-60%. הערכות הן כי בבחירות הנוכחיות היחס בין ההצבעה במגזר הכללי להצבעה במגזר דוברי הרוסית יהיה דומה, אלא שכעת האויב שונה.   במערכת הפוליטית מעריכים כי החלוקה בקרב המצביעים מהמגזר הרוסי בבחירות האחרונות בחודש אפריל, עמדה על כ-5-6 מנדטים שהליכוד קיבל, כמעט כל 5 המנדטים של ישראל ביתנו היו מהמגזר, 2 מנדטים לכחול לבן – בעיקר בגלל הטיקט של יאיר לפיד כלוחם בכפייה הדתית, ועוד כמנדט שהתחלק בין כמה מפלגות, כגון כולנו, זהות ומפלגות ימין אחרות.   כעת נראה שאת חלק מההתחזקות של ליברמן (על פי הסקרים, המפלגה זוכה ל-8-10 מנדטים, א"כ) אפשר לייחס לכך שהוא שואב את קולות דוברי הרוסית מכחול לבן, והקרב כעת הוא ליכוד-ישראל ביתנו. כעת ברחוב הרוסי קיימים על פניו 2 קמפיינים בלבד של 2 המפלגות הללו, כאשר ישראל ביתנו "הולכים על הראש" של נתניהו וגם של הדתיים, ואילו לליכוד יש 2 אסטרטגיות - קמפיין פוזיטיבי על הישגי הליכוד בכלל, לצד הצגה כי במשך 20 שנה ליברמן לא עשה דבר עבור המגזר הרוסי.  

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מו דג 30/07/2019 12:32
    הגב לתגובה זו
    מה ליגה, אולי ממליגה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.