בנימין נתניהו ראש הממשלה
צילום: שרון רביבו

הכוורת, האסטרטגיה וליברמן: איך צפוי להיראות קמפיין הליכוד

כמעט כל צוות הבחירות מאפריל ממשיך גם בבחירות הנוכחיות, אבל האסטרטגיה צפויה להשתנות - כשהכיוון הוא קמפיין שמרני יותר. מול הקהל הרוסי לליכוד יש 2 אסטרטגיות
אלכסנדר כץ | (1)
צוות הקמפיין של הליכוד בבחירות הקרובות יהיה דומה מאד לזה בבחירות לכנסת ה-21, שהתקיימו בתחילת אפריל. הצוות מורכב מהאנשים הקרובים ביותר לראש הממשלה בנימין נתניהו, שכולל את דובר ראש הממשלה ומנהל הקמפיין עופר גולן, כמו גם אנשי הקמפיין והאסטרטגיה יונתן אוריך וטופז לוק. איתם ימשיך גם הפרסומאי שרוליק איינהורן, שותף ואחד ממייסדי משרד הפרסום אלנבי, שישמש כמנהל הקריאייטיב ויועץ אסטרטגי של הקמפיין. איינהורן מעניק את שירותיו למפלגה באמצעות חברת הייעוץ Perception שבבעלותו. את פעילות הדיגיטל ימשיכו לנהל גילי ארג'נטרו ופליקס גוטקוביץ'. גם היועצים יוסי שלום וארז תדמור ימשיכו. מנהל מערך התקשורת של הליכוד בבחירות הקודמות, נדב שטראוכלר, החליט לוותר על הבחירות הנוכחיות.       על פי גורמים, הליכוד יפנה את רוב התקציב לבחירות (שעומד על כ-50 מיליון שקל ממימון מפלגות, לפני קבלת תרומות, א"כ) על "קמפיין שמרני", דהיינו נראות נרחבת בשלטי חוצות, באנרים ומודעות בעיתונות, בניגוד לקמפיין הקודם שהתאפיין בעבודה דיגיטלית חכמה – כגון צביעת דאטה והגשת פרסום פרוגרמטי. הליכוד וליברמן רוצים את הרוסים   לצד מערכת הבחירות הרגועה יחסית במגזר הכללי, במגזר הרוסי העניינים סוערים יותר – בעיקר על רקע הקרע החריף בין ראש הממשלה נתניהו לבין אביגדור ליברמן. גם בבחירות אלה הליכוד יעבוד עם משרד הפרסום המגזרי מדיהנט שבבעלות של דמיטרי גנדלמן.   בבחירות האחרונות הביא הקול הרוסי כ-14 מנדטים, קצת מתחת ליחסם באוכלוסייה. אחוז ההצבעה בציבור הכללי עמד על 68% (כולל המגזר הערבי שעמד על כ-50%, מה שמעלה את ההצבעה במגזר היהודי אל מעל 70%, א"כ), ואילו במגזר הרוסי – כ-60%. הערכות הן כי בבחירות הנוכחיות היחס בין ההצבעה במגזר הכללי להצבעה במגזר דוברי הרוסית יהיה דומה, אלא שכעת האויב שונה.   במערכת הפוליטית מעריכים כי החלוקה בקרב המצביעים מהמגזר הרוסי בבחירות האחרונות בחודש אפריל, עמדה על כ-5-6 מנדטים שהליכוד קיבל, כמעט כל 5 המנדטים של ישראל ביתנו היו מהמגזר, 2 מנדטים לכחול לבן – בעיקר בגלל הטיקט של יאיר לפיד כלוחם בכפייה הדתית, ועוד כמנדט שהתחלק בין כמה מפלגות, כגון כולנו, זהות ומפלגות ימין אחרות.   כעת נראה שאת חלק מההתחזקות של ליברמן (על פי הסקרים, המפלגה זוכה ל-8-10 מנדטים, א"כ) אפשר לייחס לכך שהוא שואב את קולות דוברי הרוסית מכחול לבן, והקרב כעת הוא ליכוד-ישראל ביתנו. כעת ברחוב הרוסי קיימים על פניו 2 קמפיינים בלבד של 2 המפלגות הללו, כאשר ישראל ביתנו "הולכים על הראש" של נתניהו וגם של הדתיים, ואילו לליכוד יש 2 אסטרטגיות - קמפיין פוזיטיבי על הישגי הליכוד בכלל, לצד הצגה כי במשך 20 שנה ליברמן לא עשה דבר עבור המגזר הרוסי.  

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מו דג 30/07/2019 12:32
    הגב לתגובה זו
    מה ליגה, אולי ממליגה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.