פייסבוק
צילום: iStock

בלי טעויות: פייסבוק זימנה קמפיינרים להדרכת פרסום פוליטי

ברשת החברתית מנסים למזער ככל האפשר את החשש להטיית בחירות לא כשרה ומנגד מעוניינים להגביר את הפרסום הפוליטי דרכה באמצעות הצגת הכלים שברשותה
משה בנימין | (2)

בעוד שבועיים, כחודש וחצי לפני הבחירות שיתקיימו ב-9 באפריל, פייסבוק תערוך יום הדרכה למנהלי הקמפיינים הדיגיטליים של המפלגות.

בהודעה שפרסמה החברה נכתב,  "ביום רביעי, 27 בפברואר 2019, תתקיים במשרדנו הדרכה ייעודיות לכלל המפלגות סביב הבחירות לכנסת ה-21 בישראל. ההדרכות יעסקו בנושאים שונים הקשורים לשמירה על טוהר הבחירות, שקיפות בפרסום מודעות פוליטיות והיכרות עם הטכנולוגיות והמוצרים השונים בפלטפורמות שלנו".

כפי שעולה מן הכתוב ליום העיון שפייסבוק תערוך יהיו 2 מטרות מרכזיות: האחת למזער ככל האפשר את הניסיונות לנצל את המערכת של פייסבוק בדרכים לא כשרות כדי להטות את תוצאות הבחירות ומנגד הצפה של כלי הפרסום המתקדמים של הרשת החברתית כדי לעודד שימש מוגבר שיזרים את כספי הפרסום של המפלגות לגוף המדיה הסושיאלי.

כדי למדר ככל האפשר את הנוכחים ביום העיון, בעמוד המיניסייט שאליו מופנים יועצי הקמפיינים הם מתבקשים להזין את פרטיהם האישיים לצד המפלגה שעבורה הם עובדים.

כזכור, לפני כשבועיים הודיעה פייסבוק על השקת כלי ניטור חדשים שאמורים למנוע קמפיינים פוליטיים אנונימיים. החברה תחייב את המפרסמים לקבל הרשאה לרכישת מודעות מטעם המפלגה, וכמו כן, תחשוף את טווח מחירי המודעה, תרכז ותשמור ארכיון מודעות פוליטיות למשך מספר שנים ותספק נתונים דמוגרפיים על הקהל שנחשף לפרסום.

בתוך כך לאייס נודע כי פייסבוק ישראל הקימה מחלקה ייעודית לטיפול בקמפיינים הפוליטיים שתעבוד ישירות מול המפלגות. בין עובדי החברה הבכירים שייקחו חלק בצוות נמנה מרקו מיקיאלי שאחראי לקשר בין פייסבוק למשרדי הפרסום. מיקיאלי גם יעביר חלק נכבד מיום העיון ליועצי הקמפיינים, בתחומים שאינם שאינם קשורים לטוהר הבחירות.

לדברי מעין שריג, דוברת פייסבוק בישראל: "בפייסבוק אנחנו מתייחסים לבחירות ברצינות רבה ובתוך כך עושים ככל שביכולתנו כדי להבטיח שהפלטפורמה תהיה בטוחה ככל שניתן. מרקו מיקיאלי הוא חלק מצוות שמתאם את הנעשה בישראל אל מול הצוותים המקצועיים שלנו בחו״ל, כפי שנעשה בכל מדינה בה מתקיימות בחירות. מדובר באחד הדברים החשובים שאנחנו עושים ברמה המקומית כדי להבטיח עבודה מהירה ויעילה בין הגורמים השונים בשטח לבין הצוותים בחו״ל".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    קמפיין פוליטי 13/02/2019 02:48
    הגב לתגובה זו
    מה גם אייס משתפים פעולה? אתם בטוחים שאתם יודעים את האמת לאמיתה? תבדקו טוב טוב את העובדות. כי לנו יש עובדות והוכחות לכל ההשמצות וההמצאות. אלק קמפיין פוליטי, מצחיק,חחחחחחחחחחחחחחחה.
  • 1.
    יאיר 13/02/2019 02:45
    הגב לתגובה זו
    נשמח שיזמינו גם את פייסבוק אירלנד שיוכלו לראות איך פייסבוק משתפת פעולה בהמצאות ודימיון פורה. בהשמצות והתעלמות מאיומים כי הכל נשאר בין חברים.
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.