בלי טעויות: פייסבוק זימנה קמפיינרים להדרכת פרסום פוליטי
בעוד שבועיים, כחודש וחצי לפני הבחירות שיתקיימו ב-9 באפריל, פייסבוק תערוך יום הדרכה למנהלי הקמפיינים הדיגיטליים של המפלגות.
בהודעה שפרסמה החברה נכתב, "ביום רביעי, 27 בפברואר 2019, תתקיים במשרדנו הדרכה ייעודיות לכלל המפלגות סביב הבחירות לכנסת ה-21 בישראל. ההדרכות יעסקו בנושאים שונים הקשורים לשמירה על טוהר הבחירות, שקיפות בפרסום מודעות פוליטיות והיכרות עם הטכנולוגיות והמוצרים השונים בפלטפורמות שלנו".
כפי שעולה מן הכתוב ליום העיון שפייסבוק תערוך יהיו 2 מטרות מרכזיות: האחת למזער ככל האפשר את הניסיונות לנצל את המערכת של פייסבוק בדרכים לא כשרות כדי להטות את תוצאות הבחירות ומנגד הצפה של כלי הפרסום המתקדמים של הרשת החברתית כדי לעודד שימש מוגבר שיזרים את כספי הפרסום של המפלגות לגוף המדיה הסושיאלי.
כדי למדר ככל האפשר את הנוכחים ביום העיון, בעמוד המיניסייט שאליו מופנים יועצי הקמפיינים הם מתבקשים להזין את פרטיהם האישיים לצד המפלגה שעבורה הם עובדים.
- אינפלציה, אורז וטראמפ: יפן הולכת לבחירות
- ניצחון השמרנים בגרמניה: האם הכלכלה הגדולה באירופה תצא מהקיפאון?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כזכור, לפני כשבועיים הודיעה פייסבוק על השקת כלי ניטור חדשים שאמורים למנוע קמפיינים פוליטיים אנונימיים. החברה תחייב את המפרסמים לקבל הרשאה לרכישת מודעות מטעם המפלגה, וכמו כן, תחשוף את טווח מחירי המודעה, תרכז ותשמור ארכיון מודעות פוליטיות למשך מספר שנים ותספק נתונים דמוגרפיים על הקהל שנחשף לפרסום.
בתוך כך לאייס נודע כי פייסבוק ישראל הקימה מחלקה ייעודית לטיפול בקמפיינים הפוליטיים שתעבוד ישירות מול המפלגות. בין עובדי החברה הבכירים שייקחו חלק בצוות נמנה מרקו מיקיאלי שאחראי לקשר בין פייסבוק למשרדי הפרסום. מיקיאלי גם יעביר חלק נכבד מיום העיון ליועצי הקמפיינים, בתחומים שאינם שאינם קשורים לטוהר הבחירות.
לדברי מעין שריג, דוברת פייסבוק בישראל: "בפייסבוק אנחנו מתייחסים לבחירות ברצינות רבה ובתוך כך עושים ככל שביכולתנו כדי להבטיח שהפלטפורמה תהיה בטוחה ככל שניתן. מרקו מיקיאלי הוא חלק מצוות שמתאם את הנעשה בישראל אל מול הצוותים המקצועיים שלנו בחו״ל, כפי שנעשה בכל מדינה בה מתקיימות בחירות. מדובר באחד הדברים החשובים שאנחנו עושים ברמה המקומית כדי להבטיח עבודה מהירה ויעילה בין הגורמים השונים בשטח לבין הצוותים בחו״ל".
- כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
- אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
- 2.קמפיין פוליטי 13/02/2019 02:48הגב לתגובה זומה גם אייס משתפים פעולה? אתם בטוחים שאתם יודעים את האמת לאמיתה? תבדקו טוב טוב את העובדות. כי לנו יש עובדות והוכחות לכל ההשמצות וההמצאות. אלק קמפיין פוליטי, מצחיק,חחחחחחחחחחחחחחחה.
- 1.יאיר 13/02/2019 02:45הגב לתגובה זונשמח שיזמינו גם את פייסבוק אירלנד שיוכלו לראות איך פייסבוק משתפת פעולה בהמצאות ודימיון פורה. בהשמצות והתעלמות מאיומים כי הכל נשאר בין חברים.

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?
רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ, אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.
הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול? יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים.
אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.
- חיפה הפסידה, ערוץ הספורט ניצח: 17.6% למשחק נגד פ.ס.ז' ומסי
- האח הגדול שימשה מקפצה למשחקי השף. התוצאה: לא משהו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המספרים מאחורי האח הגדול
האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?
רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ, אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.
הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול? יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים.
אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.
- חיפה הפסידה, ערוץ הספורט ניצח: 17.6% למשחק נגד פ.ס.ז' ומסי
- האח הגדול שימשה מקפצה למשחקי השף. התוצאה: לא משהו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המספרים מאחורי האח הגדול
האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.