מירב לפידות משטרה מרב לפידות
צילום: אודי פורטל

בתום קדנציה שנויה במחלוקת: דוברת המשטרה לפידות פורשת

מ"מ המפכ"ל מינה את סיגל טולדו לדוברת עד למינויו הסופי של מפכ"ל חדש, שיחליט על זהות הדובר. לאחר כמעט 3 שנים, החליטה לפידות לעזוב
אלכסנדר כץ | (5)

דוברת המשטרה מירב לפידות תסיים תפקידה לבקשתה, וממלא מקום מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן הודיע היום (יום ג') על מינויה של סיגל טולדו לדוברת. טולדו תיכנס לתפקידה ביום ראשון הקרוב, לאחר חפיפה של מספר ימים עם לפידות, אבל נראה כי מדובר במינוי זמני עד לסיום ההליכים בבחירת מפכ"ל חדש, שבסמכותו לבחור דובר משלו כמשרת אמון.

 

לפידות הייתה מינוי של המפכ"ל הנכנס בזמנו רוני אלשיך, כשהגיעה בתחילת 2016 לתפקיד מחוץ למשטרה. עד אז שימשה במשך שנה וחצי כראש אגף בכיר לתקשורת וקשרי חוץ במשרד האוצר, ולמעשה - דוברת משרד האוצר, ועוד לפני כן הייתה דוברת ומנהלת אחריות תאגידית בבית ההשקעות מיטב דש. בעברה גם דוברת המרכז לשלטון מקומי ודוברת דואר ישראל. כעת היא עוזבת עם סיום כהונתו של אלשיך.

 

למן ההתחלה התגלעו חיכוכים בין אלשיך ולפידות לבין העיתונאים, וזאת על רקע שינויים שהכניסו המפכ"ל והדוברת שלו בהתנהלות הארגון מול כלי התקשורת. בכנס אילת לעיתונות לפני שנתיים, ביטאה זאת כתבת המשטרה הדס שטייף בפאנל על יחסי המשטרה והתקשורת: "מה שקרה בשנה האחרונה מאז נכנס אלשיך לתפקידו, זה שהוא בעצם קצת העתיק את אווירת השב"כ להתנהלות מול עיתונאים", אמרה. "אני אגב בעד מניעת הדלפות מחקירות כי זה עושה נזק מאד גדול לנו כאזרחים. אבל העובדה היא שהיום, בניגוד לעבר, אנחנו מתנהלים רק מול דוברים, ולא מול קצינים בכירים, לא מאפשר לנו לקבל את כל המידע הנחוץ"

 

לפידות ענתה לשטייף ולכתבי הפלילים האחרים שלקחו חלק בפאנל: "אין לי ספק שהכתבים מדברים עם קציני משטרה, חלקם ברשות וחלקם לא, כי זו דרכו של עולם. אני שמחה שכשמישהו מגיע אליי עם סיפור, אני מצדיעה לו. אם הייתי כתבת משטרה והייתי יכולה להתקשר בכל יום לקציני משטרה והיו שמים לי חסם, הייתי מתעצבנת. אבל המפכ"ל לא הביא את המודל מהשב"כ – כי שם לא מדליפים, נקודה. אנשים שם עוברים על זה פוליגרף. אם כבר, המודל של המשטרה דומה יותר לדובר צה"ל".

בחודשים האחרונים עלתה גם ביקורת קשה על מדיניות הדלפת פרטים מחקירות המשטרה, בין היתר בהקשר לחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו, אולם לפידות ניסתה להדוף ביקורת זו, לא תמיד בהצלחה. ובכלל, ניתן לומר כי לפידות עברה קדנציה שנויה במחלוקת ב-כמעט 3 שנות כהונתה במשטרה. 

 

המינוי החדש – טולדו הוא מתוך שורות המשטרה. טולדו משמשת דוברת שנים רבות בתוך הארגון, ובין היתר הייתה דוברת מחוז תל אביב וכיום דוברת במטה הארצי. השאלה היא עם המפכ"ל הבא, בסיום הסאגה הנוכחית באישור מינויו של צ'יקו אדרי, יחליט השאירה כדוברת.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    אחת המביכות בהיסטוריה (ל"ת)
    אריאל 06/12/2018 10:26
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    נועם 05/12/2018 15:10
    הגב לתגובה זו
    היא נכנסה לשיחה אצל כהן שהעיף אותה עוד באותו היום וויתר אפילו על החפיפה. דוברת משטרה מהגרועות שהיו אי פעם
  • 3.
    אברהם 04/12/2018 15:24
    הגב לתגובה זו
    היא ביחד עם המפכל גרמו להרס טוטאלי של המשטרה
  • 2.
    אבנר 04/12/2018 14:01
    הגב לתגובה זו
    נפלתם על הראש? אין מחלוקת- הדוברת הגרועה מעולם, דמות עם שייכות פוליטית בעברה, שהרחיקה את אמון הציבור במשטרה.
  • 1.
    אבי 04/12/2018 13:15
    הגב לתגובה זו
    טרע הולך ונעלם תודה לאל
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.