בתום קדנציה שנויה במחלוקת: דוברת המשטרה לפידות פורשת
דוברת המשטרה מירב לפידות תסיים תפקידה לבקשתה, וממלא מקום מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן הודיע היום (יום ג') על מינויה של סיגל טולדו לדוברת. טולדו תיכנס לתפקידה ביום ראשון הקרוב, לאחר חפיפה של מספר ימים עם לפידות, אבל נראה כי מדובר במינוי זמני עד לסיום ההליכים בבחירת מפכ"ל חדש, שבסמכותו לבחור דובר משלו כמשרת אמון.
לפידות הייתה מינוי של המפכ"ל הנכנס בזמנו רוני אלשיך, כשהגיעה בתחילת 2016 לתפקיד מחוץ למשטרה. עד אז שימשה במשך שנה וחצי כראש אגף בכיר לתקשורת וקשרי חוץ במשרד האוצר, ולמעשה - דוברת משרד האוצר, ועוד לפני כן הייתה דוברת ומנהלת אחריות תאגידית בבית ההשקעות מיטב דש. בעברה גם דוברת המרכז לשלטון מקומי ודוברת דואר ישראל. כעת היא עוזבת עם סיום כהונתו של אלשיך.
למן ההתחלה התגלעו חיכוכים בין אלשיך ולפידות לבין העיתונאים, וזאת על רקע שינויים שהכניסו המפכ"ל והדוברת שלו בהתנהלות הארגון מול כלי התקשורת. בכנס אילת לעיתונות לפני שנתיים, ביטאה זאת כתבת המשטרה הדס שטייף בפאנל על יחסי המשטרה והתקשורת: "מה שקרה בשנה האחרונה מאז נכנס אלשיך לתפקידו, זה שהוא בעצם קצת העתיק את אווירת השב"כ להתנהלות מול עיתונאים", אמרה. "אני אגב בעד מניעת הדלפות מחקירות כי זה עושה נזק מאד גדול לנו כאזרחים. אבל העובדה היא שהיום, בניגוד לעבר, אנחנו מתנהלים רק מול דוברים, ולא מול קצינים בכירים, לא מאפשר לנו לקבל את כל המידע הנחוץ"
לפידות ענתה לשטייף ולכתבי הפלילים האחרים שלקחו חלק בפאנל: "אין לי ספק שהכתבים מדברים עם קציני משטרה, חלקם ברשות וחלקם לא, כי זו דרכו של עולם. אני שמחה שכשמישהו מגיע אליי עם סיפור, אני מצדיעה לו. אם הייתי כתבת משטרה והייתי יכולה להתקשר בכל יום לקציני משטרה והיו שמים לי חסם, הייתי מתעצבנת. אבל המפכ"ל לא הביא את המודל מהשב"כ – כי שם לא מדליפים, נקודה. אנשים שם עוברים על זה פוליגרף. אם כבר, המודל של המשטרה דומה יותר לדובר צה"ל".
בחודשים האחרונים עלתה גם ביקורת קשה על מדיניות הדלפת פרטים מחקירות המשטרה, בין היתר בהקשר לחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו, אולם לפידות ניסתה להדוף ביקורת זו, לא תמיד בהצלחה. ובכלל, ניתן לומר כי לפידות עברה קדנציה שנויה במחלוקת ב-כמעט 3 שנות כהונתה במשטרה.
המינוי החדש – טולדו הוא מתוך שורות המשטרה. טולדו משמשת דוברת שנים רבות בתוך הארגון, ובין היתר הייתה דוברת מחוז תל אביב וכיום דוברת במטה הארצי. השאלה היא עם המפכ"ל הבא, בסיום הסאגה הנוכחית באישור מינויו של צ'יקו אדרי, יחליט השאירה כדוברת.
- 5.אחת המביכות בהיסטוריה (ל"ת)אריאל 06/12/2018 10:26הגב לתגובה זו
- 4.נועם 05/12/2018 15:10הגב לתגובה זוהיא נכנסה לשיחה אצל כהן שהעיף אותה עוד באותו היום וויתר אפילו על החפיפה. דוברת משטרה מהגרועות שהיו אי פעם
- 3.אברהם 04/12/2018 15:24הגב לתגובה זוהיא ביחד עם המפכל גרמו להרס טוטאלי של המשטרה
- 2.אבנר 04/12/2018 14:01הגב לתגובה זונפלתם על הראש? אין מחלוקת- הדוברת הגרועה מעולם, דמות עם שייכות פוליטית בעברה, שהרחיקה את אמון הציבור במשטרה.
- 1.אבי 04/12/2018 13:15הגב לתגובה זוטרע הולך ונעלם תודה לאל
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
