בתום קדנציה שנויה במחלוקת: דוברת המשטרה לפידות פורשת
דוברת המשטרה מירב לפידות תסיים תפקידה לבקשתה, וממלא מקום מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן הודיע היום (יום ג') על מינויה של סיגל טולדו לדוברת. טולדו תיכנס לתפקידה ביום ראשון הקרוב, לאחר חפיפה של מספר ימים עם לפידות, אבל נראה כי מדובר במינוי זמני עד לסיום ההליכים בבחירת מפכ"ל חדש, שבסמכותו לבחור דובר משלו כמשרת אמון.
לפידות הייתה מינוי של המפכ"ל הנכנס בזמנו רוני אלשיך, כשהגיעה בתחילת 2016 לתפקיד מחוץ למשטרה. עד אז שימשה במשך שנה וחצי כראש אגף בכיר לתקשורת וקשרי חוץ במשרד האוצר, ולמעשה - דוברת משרד האוצר, ועוד לפני כן הייתה דוברת ומנהלת אחריות תאגידית בבית ההשקעות מיטב דש. בעברה גם דוברת המרכז לשלטון מקומי ודוברת דואר ישראל. כעת היא עוזבת עם סיום כהונתו של אלשיך.
למן ההתחלה התגלעו חיכוכים בין אלשיך ולפידות לבין העיתונאים, וזאת על רקע שינויים שהכניסו המפכ"ל והדוברת שלו בהתנהלות הארגון מול כלי התקשורת. בכנס אילת לעיתונות לפני שנתיים, ביטאה זאת כתבת המשטרה הדס שטייף בפאנל על יחסי המשטרה והתקשורת: "מה שקרה בשנה האחרונה מאז נכנס אלשיך לתפקידו, זה שהוא בעצם קצת העתיק את אווירת השב"כ להתנהלות מול עיתונאים", אמרה. "אני אגב בעד מניעת הדלפות מחקירות כי זה עושה נזק מאד גדול לנו כאזרחים. אבל העובדה היא שהיום, בניגוד לעבר, אנחנו מתנהלים רק מול דוברים, ולא מול קצינים בכירים, לא מאפשר לנו לקבל את כל המידע הנחוץ"
לפידות ענתה לשטייף ולכתבי הפלילים האחרים שלקחו חלק בפאנל: "אין לי ספק שהכתבים מדברים עם קציני משטרה, חלקם ברשות וחלקם לא, כי זו דרכו של עולם. אני שמחה שכשמישהו מגיע אליי עם סיפור, אני מצדיעה לו. אם הייתי כתבת משטרה והייתי יכולה להתקשר בכל יום לקציני משטרה והיו שמים לי חסם, הייתי מתעצבנת. אבל המפכ"ל לא הביא את המודל מהשב"כ – כי שם לא מדליפים, נקודה. אנשים שם עוברים על זה פוליגרף. אם כבר, המודל של המשטרה דומה יותר לדובר צה"ל".
בחודשים האחרונים עלתה גם ביקורת קשה על מדיניות הדלפת פרטים מחקירות המשטרה, בין היתר בהקשר לחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו, אולם לפידות ניסתה להדוף ביקורת זו, לא תמיד בהצלחה. ובכלל, ניתן לומר כי לפידות עברה קדנציה שנויה במחלוקת ב-כמעט 3 שנות כהונתה במשטרה.
המינוי החדש – טולדו הוא מתוך שורות המשטרה. טולדו משמשת דוברת שנים רבות בתוך הארגון, ובין היתר הייתה דוברת מחוז תל אביב וכיום דוברת במטה הארצי. השאלה היא עם המפכ"ל הבא, בסיום הסאגה הנוכחית באישור מינויו של צ'יקו אדרי, יחליט השאירה כדוברת.
- 5.אחת המביכות בהיסטוריה (ל"ת)אריאל 06/12/2018 10:26הגב לתגובה זו
- 4.נועם 05/12/2018 15:10הגב לתגובה זוהיא נכנסה לשיחה אצל כהן שהעיף אותה עוד באותו היום וויתר אפילו על החפיפה. דוברת משטרה מהגרועות שהיו אי פעם
- 3.אברהם 04/12/2018 15:24הגב לתגובה זוהיא ביחד עם המפכל גרמו להרס טוטאלי של המשטרה
- 2.אבנר 04/12/2018 14:01הגב לתגובה זונפלתם על הראש? אין מחלוקת- הדוברת הגרועה מעולם, דמות עם שייכות פוליטית בעברה, שהרחיקה את אמון הציבור במשטרה.
- 1.אבי 04/12/2018 13:15הגב לתגובה זוטרע הולך ונעלם תודה לאל
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola 0.98% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
