ערוץ 20 יצחק גבאי בועז גולן
צילום: מסך ערוץ 20

אפילו בערוץ 20 הזדעזעו מהראיון עם מצית ביה"ס הדו-לשוני

הראיון המלטף ורווי החיוכים שקיים בועז גולן עם יצחק גבאי ספג ביקורות ברשתות, גם מהימין. בערוץ 20 הבהירו: "הריאיון חרג מכל נורמה מקובלת ואנו מסתייגים לחלוטין מהפשע ומהראיון"
אלכסנדר כץ | (7)
ראיון נינוח ומבודח שהתקיים אמש (יום א') בתכניתו של בועז גולן בערוץ 20, הצליח לזעזע אפילו את קברניטי הערוץ בעל האופי הימני-שמרני, שלא אחת עולה למתקפות נגד אישים כאלה ואחרים. בעקבות הראיון התחוללה סערה ברשתות החברתיות, וערוץ 20 ספג ביקורת אפילו מאנשים המזוהים עם הימין.  בתכנית 'האולפן הפתוח' התראיין יצחק גבאי, פעיל ימין שהורשע בהצתת בית הספר הדו-לשוני בירושלים, ונשלח למאסר. "היה שווה את זה", ענה גבאי לאחת השאלות, ונראה היה כי הפאנל שכלל את יורם שפטל, ארי שמאי ואיתמר בן גביר, שהסתחבקו עם האיש. בהמשך אמר: "אני לא מתחרט שהצתתי את בית הספר. אני מתחרט על שישבתי בכלא, אבל שילמתי את המחיר". העיתונאי יוסף ישראל היה מהראשונים שהתייחסו לראיון הזה: "אז זה מה שהולך בשעת הפריים טיים בערוץ 20: ריאיון מחויך עם מחבל יהודי בשם יצחק גבאי ששרף את בית הספר הדו לשוני ומספר בגאווה על המעשה. אפילו בקריטריון של בועז גולן זה לא אמיתי". ציוץ זה הפך לוויראלי במיוחד. עמית סגל ריטווט את הציוץ הזה, וכתב: "מחליא ממש. אם בשביל זה הקימו ערוץ ימני, אז נוותר".   
כתב הארץג'וש בריינר הוסיף: "האיש הקטן הזה הוא יצחק גבאי, מצית בית הספר הדו-לשוני. קיבל 3 שנים והנה מתקבל כגיבור בערוץ 20 ואומר ש'היה שווה את זה'. לידיעת השופטים, הנה מה שאמר בשלב הטיעונים לעונש: 'עשיתי שטות, סערת רגשות, אבא שלי גר ברחוב בלה בלה, תן לי סיכוי, זו הייתה טעות גמורה, את הלקח הפנמתי!'". אראל סג"ל, שרק בשבוע שעבר הודיע על עזיבת ערוץ 20, הגיב על כך: "מביש". 
בועז גולן פרסם פוסם בפייסבוק בו כתב: "הערב ב'האולפן הפתוח' התארח יצחק גבאי, מצית בית הספר הדו לשוני בירושלים. מטרת הראיון הייתה לתת לו אפשרות להתחרט על מעשיו, לצערי, גבאי הבהיר כי אינו מצטער על המעשה. גבאי נשאל יותר מפעם אחת אם הוא מצטער ובחר שוב לומר שאינו מצטער והיה חוזר על המעשה הנפשע. טעינו בכך שנתנו במה בשידור חי לאדם שביצע פשע, מבלי יכולת לשלוט במסר שיעביר ובכך שבאולפן התפתחה אוירה שכללה צחוק וקלות ראש והראיון לא נגדע באופן מיידי. למען הסר ספק, אנו מגנים את האיש ואת מעשהו ונפיק את הלקחים. עם צופינו הסליחה". בערוץ 20 פרסמו מיד לאחר מכן הבהרה: "הנהלת ערוץ 20 רואה בחומרה את הריאיון שנערך הערב בתכנית ה'אולפן הפתוח' עם העבריין יצחק גבאי שהצית את בית הספר הדו-לשוני בירושלים. הריאיון חרג מכל נורמה מקובלת ואנו מסתייגים לחלוטין הן מהפשע שביצע גבאי והן מהאופן שבו התנהל הראיון".   

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    לא מופתע מהסתה של הי 14/11/2018 09:07
    הגב לתגובה זו
    יש להם כבר נסיון בהסתה והתמיכה ברצח פוליטי לפני אחרי ותוך כדי התהליך שמביא לרצח.
  • 5.
    לפטר את האידיוטים שהביאו אותם לערוץ (ל"ת)
    אודי 13/11/2018 07:39
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    איפה כל העובדים של ערוץ 20 שתמיד מגיבים פה? (ל"ת)
    נחום 12/11/2018 16:49
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    נועם 12/11/2018 13:05
    הגב לתגובה זו
    אם אפשר לארגן ביום העצמאות ראיון עם יגאל עמיר, אני אשמח מאוד.
  • 2.
    ניר 12/11/2018 12:59
    הגב לתגובה זו
    נראה לכם ששפטל מתרגש ממשהו? התת אדם הזה שהגן על מרצחים נאצייםצריך להיות מוקצה מהחברה בישראל. לא ברור איך חוק הלאום לא חל עליו.
  • 1.
    למי אכפת 12/11/2018 11:10
    הגב לתגובה זו
    יש להם רייטינג כמו של ערוץ קהילתי בכפר-קאסם
  • oferdesade 12/11/2018 13:49
    הגב לתגובה זו
    גם האמריקאים לא בינו מאיפה משתין הדג עד שטראמפ לא כבש את הבית. דא את אויביך!
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.