ציפי ביידר
צילום: עדי אורני
פרסום ראשון

בצל עיכוב המיזוג: ציפי ביידר עוברת מערוץ עשר לקסטינה

לאחר 16 שנה במגוון תפקידים בערוץ עשר, ובעשור האחרון כמנהלת המחלקת הדוקומנטרית, עוברת ביידר לקסטינה הפקות שם תשמש מנהלת הדוקו ותמשיך לביים סרטים
אלכסנדר כץ | (8)

כשברקע סימני השאלה בערוץ עשר, בכירה בערוץ פורשת: לאייס נודע כי ציפי ביידר מצטרפת לחברת ההפקות קסטינה תקשורת לטובת תפקיד מנהלת הדוקו, ותמשיך לביים סרטים דוקומנטריים במסגרת החברה.

 

ביידר הצטרפה לערוץ עשר לפני 16 שנים, ומאז 2008 היא מנהלת המחלקה הדוקומנטרית ובמקביל החלה לביים סרטים. במסגרת תפקידה הייתה אחראית על כמה מהתכניות המובילות של הערוץ, בהן 'המסע המופלא עם אהרוני וגידי', 'פנים אמיתיות עם אמנון לוי', 'בזהות בדויה' עם צבי יחזקאלי ועוד. ביידר שימשה כעורכת הראשית של כנס ה'דוקו פריים' של ערוץ עשר, יצרה וערכה את הסדרה הדוקומנטרית 'אימא יקרה לי' שהובילה מיקי חיימוביץ'. בין הסרטים שביימה: 'הבופור פצע פתוח', 'בן של אבא', 'בדרכה שלה - סיפורה של דפנה מאיר', ו'ההמתנה לחיים - הסיפור של אמיר פרישר גוטמן'.

 

המיזוג בין עשר לרשת מציב בסימן שאלה את עתידן של מחלקות שלמות בערוץ עשר, שחופפות למחלקות דומות ברשת. כך גם עתיד מחלקת הדוקו.

ביידר עוברת לקסטינה שמפיקה בין היתר את התכנית 'אנשים', 'הכל אישי' ו'המתחזים' עם חיים אתגר, סרטי 'בגובה העיניים' של גלית גוטמן, וסרטי דוקו נוספים לקשת 12 ולערוץ 8 של HOT.

 

מערוץ עשר נמסר: "אנו מודים לציפי ביידר על שנים של עשייה דוקומנטרית משמעותית בערוץ עשר. אנו משוכנעים שנמשיך לעבוד עם ציפי גם במסגרת תפקידה החדש בחברת ההפקה המוערכת 'קסטינה' שם תמשיך לביים סרטים לערוץ עשר".

 

ציפי ביידר מסרה: "מבקשת להודות מכל הלב למקום שהיה בעבורי בית ב-16 השנים האחרונות. למנכ"ל הערוץ יוסי ורשבסקי ולסמנכ"לית התכניות זיוית דוידוביץ' על האמון, המקצועיות והמרחב של היצירה והעשייה הדוקומנטרית שלהם זכיתי ועל העבודה המשותפת עם עובדי הערוץ וחברת החדשות. מצפה בהתרגשות לעבודה המשותפת עם אמנון רבי, מני אבירם וקסטינה הפקות".

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    גלית אבינועם 15/10/2018 17:03
    הגב לתגובה זו
    אישה מיוחדת וסופר מוכשרת. תמשיכי לכבוש את כולם עם הלב המיוחד שלך ציפי.
  • 7.
    ורדה כהן 15/10/2018 15:52
    הגב לתגובה זו
    ציפי ביידר אלופה ומקצועית. קסטינה הירווחתם, זכיתי! בהצלחה ציפי
  • 6.
    בית הוורד 15/10/2018 12:36
    הגב לתגובה זו
    גם דוקומנטריסטית מעולה וגם נשמה טובה
  • 5.
    אני 15/10/2018 11:24
    הגב לתגובה זו
    לא נראה לי שמישהו יוכל לחייב בעלים חדש עם איזו חברת הפקה לעבוד. בכל מיקרה, עזבה ספינה טובעת. חבל חשבתי שהיא יותר מי זה, אבל משכורת לחוד ודיבורים לחוד. בואו נפסיק להשתמש במילים גבוהות ארוכות ומפוצצות ונסכם את כל הקשקשת במילה אחת : כסף.
  • 4.
    איריס 15/10/2018 10:51
    הגב לתגובה זו
    מספר אחת בארץ - דוקומנטריסטית אלופת עולם. ציפי, אלופה ביחסי אנוש, אין עליה בחיוכים גם ברגעים לחוצים. עלי והצליחי. נשיקות, חפ"ק 2000.
  • 3.
    מאיר 15/10/2018 10:48
    הגב לתגובה זו
    אני לא מכיר אותך אבל מאחל לך בהצלחה אינשלה וערוץ 10 תתפרק.
  • 2.
    מעריצה 15/10/2018 09:34
    הגב לתגובה זו
    בטוחה שתעשי חייל בכל מקום שאליו תגיעי ובכל דבר שבו תגעי..
  • 1.
    זהר 15/10/2018 09:13
    הגב לתגובה זו
    קסטינה זכיתם באשה מדהימה, יוצרת מהשורה הראשונה. מקצועית ורצינית. ציפ, המון בהצלחה בדרכך החדשה! מאמינה בך וביכולות המופלאות שלך. אוהבת אותך, זהר.
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.