גליקמן שמיר סמסונוב
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

קוקה קולה נפרדת מערן גפן: תקציב החדשנות עובר לגליקמן

הרה ארגון במערך הפרסום של קוקה קולה נמשך. לאחר הפרידה מדחף ו-teenk כעת מגיעה הפרידה מגפן טים. המרוויח הגדול הוא שוב גליקמן שמיר סמסונוב
משה בנימין | (16)

החברה המרכזית למשקאות קלים ממשיכה ברה ארגון הפנימי בגזרת ספקי הפרסום של קוקה קולה. מה שהתחיל בפרידה מדחף לאחר שנים רבות והמשיך לפרידה מחברת teenk מגיע כעת לפתחה של חברת גפן טים בראשות ערן גפן. לאייס נודע כי בקוקה קולה הוחלט להיפרד מסוכנות הפרסום של גפן שטיפלה בתקציב הפרסום של המותג בגזרת החדשנות.

השינויים במערך הפרסום של קוקה קולה החלו עם כניסתה של שלי שמיר-קינן לתפקיד סמנכ"ל השיווק של החברה.

שמיר-קינן החליפה את אלון זמיר בנובמבר 2016 (לאחר 7 שנים בתפקידו ולאחר ששימשה כסמנכ"ל שיווק בנביעות מקבוצת החברה המרכזית) ובאוגוסט 2017 התקבלה ההחלטה הגדולה הראשונה בקדנציה שלה, מבחינת שוק הפרסום, עם העברת תקציב הפרסום של קוקה קולה מדחף לגליקמן שמיר סמסונוב. מסתמן כי משרד הפרסום מקבוצת פובליסיס ישראל בראשותם של חנן גליקמן, יגאל שמיר וגיל סמסונוב יהפוך שוב למרוויח העיקרי ויקבל לידיו את תקציב ה"חדשנות" מידיו של גפן.

לצד גליקמן, מערך הפרסום של החברה המרכזית כולל את יהושע TBWA המטפל במותגי החלב-טרה ובמותג המים המינרליים נביעות ובאומן בר ריבנאי המטפל בפריגת, קרלסברג וספרייט

מקוקה קולה נמסר בתגובה: "תקציבי הפרסום, הדיגיטל והחדשנות של המותגים Coca-Cola Zero, Coca-Cola, ו Diet Coke ינוהלו מעתה במשרד הפרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב, אשר מנהל גם את תקציבי הפרסום והדיגיטל של המותגים Fanta ו- Fuze-Tea מבית החברה".

מגפן טים נמסר בתגובה: "זכינו לטפל בתקציב הדיגיטל והחדשנות של קוקה-קולה בארבע השנים האחרונות. מקמפיין השמות בו הכל התחיל ודרך אין סוף חדשנויות, כוכבים נופלים, ובקבוקים ייחודיים שהפכו לקמפיינים עולמיים. בזכותם הפכנו לצוות חזק עם יכולות בליגה בין לאומית ומניפת לקוחות רחבה. על כך נזכור להם חסד נעורים לתמיד".

תגובות לכתבה(16):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    אז עכשיו שוקה יעשה קוקה קולה ..? משרד מביך.. (ל"ת)
    טוני 26/12/2017 17:02
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    מו דג 25/12/2017 22:50
    הגב לתגובה זו
    תמיד כיף לראות את כמות הפרגון והליקוק/ חוסר הפרגון והלכלוך בעף הנכרת הזה ואיך הניגודים דרים בכפיפה אחת עם תשוקה ושמחה לאיד, ממש כמו משקה סכריני רב קפאין ואנרגיה שגורם לרחשים לבעבע מתחת לאדמה ולהחלמה משיעול לאלרגיים לכל הגזים הניתזים סביב.
  • 10.
    אחד שאוהב אתכם 25/12/2017 22:03
    הגב לתגובה זו
    גליקמנים אלופים - מגיע לכם מגיע לכם בענק משרד אהוב על העובדים ועל הלקווחות המספרים לא משקרים ממוצע לקוחות מעל 12 שנים ממוצע עובדים מעל עשור משרד שצמח מלמטה בעבודה קשה בלי פוזות של פרסומאים שחיים על ענן אנשים מקסימים אחד אחד
  • 9.
    מה זו ההמצאה תקציב חדשנות?? (ל"ת)
    נירי 25/12/2017 20:29
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    טוב מאוד 25/12/2017 19:43
    הגב לתגובה זו
    גפן שורפים להם כסף על כלום. על חשבון הסינים
  • גם ממקאן 09/01/2018 10:10
    הגב לתגובה זו
    למרות ש"על חשבון הסינים" זה תוספת טובה
  • 7.
    מבזבזים לתנובה כסף על ימין ועל שמאל (ל"ת)
    גפן עושים צחוק 25/12/2017 19:11
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    מכיר את המצגת 25/12/2017 17:55
    הגב לתגובה זו
    "מקמפיין השמות בו הכל התחיל ודרך אין סוף חדשנויות" - עכשיו לאמת, זאת לא מצגת שהכנתם. את המצגת עם קמפיין השמות הציג ינון לנדברג לקוקה קולה שנתיים לפני שהקמפיין שלכם עלה. זה שגנבתם מצגת של משרד אחר ועלה לאוויר לא אומר שאתם חדשניים...יצירתיים אולי, בדרך שגנבתם את היצירה. אני אמתין לחדשות הבאה שלכם אם זה יקרה מתישהו.
  • 5.
    לשון. 25/12/2017 16:06
    הגב לתגובה זו
    אחרי כל הליקוקים.
  • לפרסמן כבר התייבשה הלשון (ל"ת)
    קוקה קולית 25/12/2017 21:11
    הגב לתגובה זו
  • תכלס (ל"ת)
    בןבן כל יכול 25/12/2017 20:22
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    גרין 25/12/2017 15:09
    הגב לתגובה זו
    זהו ? אין חדשנות יותר? מה האסטרטגיה ? רטרו ?חוזרים למשרד נורמאלי ?למה הם עזבו? יש תשובה? כתב? מישהו?
  • הכי קל להיות בינוניים (ל"ת)
    קוקה קולית 25/12/2017 21:12
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מכיר את כולם 25/12/2017 14:48
    הגב לתגובה זו
    בכל הקשור לחדשנות - לגפן איין באמת מתחרים . החלטה טיפשית !
  • 2.
    אורלי 25/12/2017 14:01
    הגב לתגובה זו
    מנצים אמיתיים! לא בכאילו
  • 1.
    לקוחה 25/12/2017 14:00
    הגב לתגובה זו
    יש לי היכרות קרובה עם המשרדים, בתור עובדת לשעבר של הגליקמנים. אני אומרת: קוקה-קולה הולכת לחזור לניינטיז מעכשיו. חדשנות בגליקמן? מילה זרה.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.