אפקה
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

לאחר 3 שנים עם פובליסיס וגליקמן: תקציב אפקה במכרז

תנאי הסף להתמודדות במכרז יותירו בחוץ לא מעט מתמודדים, ובהנחה שמשרדי הענק מהחמישייה הראשונה לא יעוטו על המכרז, ייתכן שהמכללה תצטרך להגמיש את דרישותיה
משה בנימין | (3)

3 שנים לאחר המכרז הקודם שנערך באוגוסט 2014, מכללת אפקה להנדסה מוציאה את תקציב הפרסום למכרז חדש, על פי חוק חובת מכרזים, לאחר שטופל על ידי פובליסיס ישראל ולאחר מכן על ידי גליקמן שמיר סמסונוב פובליסיס, לאחר שהוא נסגר. כזכור, במכרז האחרון (2014) נבחרו המועמדים על סמך עבודות עבר, כלקח של המכללה מהמכרז שקדם לו, ועורר סערה בענף, לאחר שזומנו אליו כ-23 משרדים שנדרשו להציג בפני המכללה.

תנאי הסף להתמודדות במכרז יותירו בחוץ לא מעט מתמודדים, ובהנחה שמשרדי הענק מהחמישייה הראשונה לא יעוטו על המכרז, ייתכן שהמכללה תצטרך להגמיש את דרישותיה. הסעיף המרכזי הוא דרישת המכללה לניסיון עבר שכולל ניהול ישיר של תקציב בגובה 1 מיליון שקל בכל שנה מ-3 השנים האחרונות, בכל פלטפורמה בנפרד. כמו כן בתנאי הסף: משרד שמעסיק 20 עובדים ומעלה במשרה מלאה ומחלקת פרפורמנס שפועלת in house.

ההצעות המתחרות של המשרדים ייבחנו לפי הפרמטרים: התרשמות ממקצועיות ההגשה 10%, התרשמות מתיק עבודות: מחשיבה אסטרטגית, פתרונות קריאייטיבים 50%, מידת החדשנות והיצירתיות 40%. המכרז יהיה דו שלבי: בשלב הראשון יגישו המועמדים את הצעתם בצירוף עבודות עבר ובשלב השני תבחר המכללה מספר מצומצם של משרדים (3-4) שיעברו לשלב הבא שבו יציגו פרזנטציות על פי בריף שתעביר המכללה.

  

על פי יפעת בקרת פרסום, תקציב הפרסום של המכללה חווה צניחה משמעותית בשנה האחרונה. ב-2016 עמד התקציב על כ-9.5 מיליון שקלים (מחירון) המהווים בפועל כ-2.5 מיליון שקלים ואילו ב-2017, מתחילת השנה, עומד התקציב על כ-2.7 מיליון שקל בלבד (מחירון).

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    רון 28/09/2017 08:10
    הגב לתגובה זו
    לא לגעת עם מקל התנהלות הזויה,
  • 2.
    שיהיה ברור 27/09/2017 09:17
    הגב לתגובה זו
    שמנהלי המכללה מתגוררים בסרט
  • 1.
    אייל 27/09/2017 08:15
    הגב לתגובה זו
    שלוש שנים? זה מרגיש כאילו אפקה יוצאים למכרז כל שנה. אני מנחש שבפועל הטיפול של גליקמן בתקציב לא נמשך יותר משנתיים. המכללה הזאת כל שנתיים יוצאת למכרז, משגעת את השוק על תקציב של שקל וחצי ובסוף לא נותנת להרוויח. זה מרגיש שהפרסום העיקרי שלהם אלו הודעות יח״צ על יציאה למכרז על תקציב הפרסום...
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.