קמפיין חומוס שטראוס בפייסבוק LIVE: "חודשיים נערכנו לזה"
לאחר 3 שנים של פיתוח, והשקעה של 10 מיליון שקלים בנוסף ל-2 מיליון שקלים שהגיעו ממשרדו של המדען הראשי, הגיעה שעת ההשקה של חומוס אחלה ללא חומרים משמרים מבית שטראוס. במשך 3 השנים שעברו מאז שוק הפרסום השתנה, פייסבוק הפכה לכלי הדומיננטי ביותר בגזרת הדיגיטל (יחד עם גוגל) ונראה שכל הכוכבים התיישרו למהלך שאיתו בחרה שטראוס להודיע לקהל על המוצר החדש - קמפיין LIVE ראשון מסוגו בישראל.
אנחנו עדיין מתקשים לראות את זה, אבל איפשהו שם באופק הלא כל כך רחוק, ה-LIVE שאתם מכירים מהטלוויזיה יהיה כאן מול מסך המובייל והדסקטופ שלכם. פייסבוק עושה צעד נוסף בדרך להפוך לגוף סופר-סייז מדיה עם תוכן פרטי, תכניות רשת מסחריות ושידורים חיים והיכן שכל זה קורה, הפרסום חייב לקפוץ על העגלה. אז מי מזין את מי - עולם הפרסום את פייסבוק או שהגענו כבר לנקודת ההיפוך - שבה עולם הפרסום כבר לא יכול בלי פייסבוק?
אתמול (יום א') זה קרה, בדיוק בשעה 17:30 בעמוד הפייסבוק של שטראוס באמצעות משרד הפרסום באומן בר ריבנאי. לצופים שטרחו וישבו לצפות באירוע ה-Live זה היה נראה יותר כמו מסיבת עיתונאים ופחות כמו קמפיין. עם זאת, בן מוסקל, חבר הנהלה בבאומן מסביר אחרת ואומר: "ההשקה כפי שנראתה בקמפיין היא בחירה קריאייטיבית לכל דבר ועניין, שהגיעה לאחר התלבטות לגבי הדרך והשפה המתאימה ביותר". לדברי, המשרד עובד על ההשקה מזה כחודשיים כאשר זהות המוצר נשמרה בסוד ורק צוות קטן בפורום מצומצם במשרד עבד על כך והיה בסוד העניין.
מבחינת פייסבוק, ככל שירבו מהלכים שכאלה כך ייטב לרשת הבינלאומית שמנסה להדק את הקשר עם משרדי הפרסום והמפרסמים באמצעות הערוצים השונים אותם היא מפתחת והכלים שהיא מציעה לשימוש עבור הגולשים הפרטיים ו/או המסחריים. מבחינת באומן מדובר בנסיון נוסף להיות שם כשזה קורה, ולהפגין את יכולות הקריאייטיב-טכנולוגיה שלו, לא הרבה לאחר שהשיקה את הבוט הראשון - צ'אט מסנג'ר בפייסבוק לאתר המלונות TRAVELOR.
- תקציב המדיה של סופר פארם בהיקף 80 מיליון ש' עובר למקאן
- הקמפיין הייעודי של טיב טעם לסניף המשופץ ברמת החייל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברגע ההשקה צפו בסרט בפייסבוק אותו הוביל כמגיש ירון צור, מנהל הפיתוח הקולינרי של שטראוס, בין 240 ל-270 גולשים - לא נתון שאפשר להתלהב ממנו יותר מדי. עם זאת, פלטפורמת ה-live של פייסבוק לא ניתנת לקידום, לא בזמן השידור החי וגם לא לאחר מכן. היום (יום ב') יממה לאחר ההשקה מונה הצפיות עומד כבר על 17 אלף איש, בצמיחה אורגנית, ללא קידום.
כמו קמפיין טלוויזיה לכל דבר ועניין, מאחורי פרסומת הלייב של שטראוס בפייסבוק עמד במאי שניהל את האירוע, ובשטראוס הלכו על אחד מהטובים ביותר - שחר סגל - מה שמעיד על חשיבות המהלך בעיניה. "היתה היערכות מלאה כמו לפרסומת ויותר" אומר מוסקל. "זה כלל ישיבות הפקה, חזרות ואפילו ניידת שידור במקום". לדבריו המהלך הוא "יריית פתיחה לקמפיין גדול שמעביר את המסר שמדובר בהכרזה דרמטית של הארגון על מוצר ללא חומרים משמרים - זו גם הסיבה שהשפה שנבחרה היתה במודע לא 'דחקיונרית' אלא מישירה מבט - לספר את זה כמו שזה".
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
כמו במקרים אחרים, גם כאן קל וחומר, שטראוס ובאומן בר ריבנאי נעזרו בפייסבוק המשמשת כשותף מלווה למפרסמים שמוכנים לנסות איתה מהלכים חדשים. "היו הרבה התייעצויות" מספר מוסקל, "פחות דריל-דאון ברמת הקריאייטיב ויותר בשירות ברמת המוצר". הפרטים הקטנים שהושם עליהם דגש במהלך היו תזמון השעה ביום בהתאם להעדפות הגלישה של חברי שטראוס בפייסבוק, הספירה לאחור כדי ליצור את המתח ולאפשר לצופים להתארגן וברמת התוכן - ללא מריחות טקסט מיותרות - אלא הצגה ברורה של העניין מיד עם התחלת הסרטון כדי לא לאבד צופים שהזפזופ הוא בבחינת קליק על העכבר עבורם.
מטבע הדברים, המהלך שהתחיל עם הודעות מוקדמות על השעה והזמן כהכנה לצופים, לא הסתיים מיד עם סיום השידור החי אלא עבר מיד לאחר מכן לשיחה פתוחה עם הגולשים בעמוד הפייסבוק, תחת פוסט של שאלות ותשובות בנושא. השלב הבא יהיה קידום ממומן של הגרסה הערוכה של הסרטון - בה יושקעו תקציבים כדי להגיע לקהל רחב יותר - מה שעבור פייסבוק יהווה נתח העוגה שיתגמל אותה על ההשקעה.
על הצוותים שהובילו את הקמפיין תחת באומן אומר מוסקל: "היום זה לייב בפייסבוק ומחר זה לייב ביוטיוב - אנחנו לומדים ומנסים הכל תוך כדי עבודה ואין במשרד צוות מיוחד לנושא. הגישה של באומן לא מחלקת את העבודה לצוותים פנימיים אלא שילוב ושיתוף פעולה בין כולם. אני פה אמנם רק מספר חודשים אבל זה מדהים לראות איך שזה עובד".
- 11.זהר עמיהוד 29/10/2016 23:25הגב לתגובה זואכן 240 איש בשידור חי זה מעט ואפילו מאכזב כאשר יש מעל 63,000 אוהדים בדף. אפשר לעשות פרסום מקדים לפני השידור החי האמיתי. מכיון שהיתה הכנה רבה היה אפשר לייצר שידורי וידאו קצרים בשידור חי באמצעות פייסבוק לייב של מאחורי הקלעים כטיזרים לשידור החי האמיתי, הגדול. זה היה יוצר באזז מטורף ומביא יותר קהל לשידור החי עצמו. זהר עמיהוד http://www.getwebinar.co.il
- 10.רציני? 04/07/2016 22:48הגב לתגובה זואפשר גם אפשר
- 9.חומוס בשידור חי? איפה גדלו אנשי הקריאייטיב המעפנים האלה? (ל"ת)ההוא 04/07/2016 19:02הגב לתגובה זו
- 8.לקוחת אדלר לצערי! 04/07/2016 17:55הגב לתגובה זולא כמו אדלר או מקאן שרק מחפשים למכור פרסום מיושן בטלוויזיה. עובדה השיקו את פרטנר בלי טלוויזיה וזה המותג הכי חזק בקטגוריה. ואל תגידו לי שזה גדעון זה מותג חדש עם צבעוניות חדשה. יוסי לובטון זה השילוח החדש!! וימותו הקנאים, הזמן יוכיח
- 7.מנש 04/07/2016 17:51הגב לתגובה זוהעיקר להגיד עשינו LIVE ראשונים בארץ? (כי בעולם כבר שנתיים שמהלכים מבוססי גוגל לייב זוכים והשנה גם כמה פייס לייב זכו). באומן קלאסי
- 6.אלי 04/07/2016 17:49הגב לתגובה זואם לא איזה עיפרון או גור אריות. לפחות. אין על באומן חד משמעית וללא עוררין. זה לא רק הדיוק זו גם הדרך. כל הכבוד יוסי ויורם! והצוות!! סחתיין ענק חזקו ואמצו.
- 5.מסתבר שיש חיים אחרי פרסמן... (ל"ת)מעניין 04/07/2016 17:36הגב לתגובה זו
- 4.מהפכת פייסבוק....ביי ביי קשת (ל"ת)דורי 04/07/2016 17:35הגב לתגובה זו
- 3.בענף 04/07/2016 17:29הגב לתגובה זולא עוד סרטי מחזמר של יס...שמוש חכם בכלים חדשים
- 2.דניאל 04/07/2016 17:16הגב לתגובה זובעידן בו צריך אותנטיות ראשונים לזהות מגמות ומדיות
- 1.העתיד 04/07/2016 17:13הגב לתגובה זובטכנולגיה - משרד גדול
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
