היערכות להכרעת הדין במשפט דנקנר: פול כתבים והקדמת הדיון
הכרעת הדין במשפטו של יו"ר תאגיד IDB, נוחי דנקנר, עשוי להיות האירוע הכי חם בעיר. לדיון שיתקיים ביום שני הבא בבית המשפט המחוזי בתל אביב, צפויים להגיע עיתונאים רבים, והנהלת בתי המשפט כבר נערכת לאירוע התקשורתי הזה.
במייל שנשלח הבוקר (יום ד') למערכת התקשורת השונות והגיע לידי אייס, נמסר כי בשל העניין התקשורתי הרב בסיקור הכרעת הדין של דנקנר, איתי שטרום ואחרים, יהיה פול של צלמים באולם בית המשפט: לטלוויזיה יצלם צוות של חדשות 2, סטילס – ידיעות אחרונות, סטילס אינטרנט – ישראל היום, וידאו אינטרנט- וואלה, רדיו - גל"צ, וגם נציג של סוכנויות הידיעות הזרות.
כמו כן דוברות בתי המשפט מציינת במייל כי באולם יישמרו מקומות שמורים לתקשורת, עם מקום או שניים לכל מערכת. "קומה 1 תהיה סגורה ורק אנשי התקשורת שיירשמו / צוותי הפול יוכלו להיכנס לאולם", נכתב. "כל שאר התקשורת תתבקש להתרכז במבואה הראשית בקומת הכניסה".
בתיק זה עמדו לדין נוחי דנקנר, מנהל ההשקעות איתי שטרום, ואחרים. דנקנר ושטרום נאשמים בהרצת מניות IDB ב-2012, ושנתיים לאחר מכן הוגש כתב אישום נגדם. הפרקליטות מייחסת לשנתיים עבירות של השפעה בתרמית והנעה בתרמית ופעולה ברכוש אסור לפי חוק איסור הלבנת הון. לדנקנר מיוחסות גם עבירות של דיווח בכוונה להטעות משקיע סביר. מאידך, לשטרום מיוחסת עבירה אחרת של הדחה בחקירה.
- נכסים ובנין עברה לרווח של 23 מיליון שקל ברבעון השני של 2018
- נוחי דנקנר נשלח לשנתיים מאסר בפועל, השופט - "לא בלב קל"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סוגיה מעניינת נוספת בנוגע להכרעת הדין היא פנייתו של העיתון הכלכלי גלובס לבית המשפט בבקשה להקדים את הדיון מ-13:00 ל-11:00, וזאת בשל הדד-ליין לסגירת העיתון סביב השעה 14:00. העיתון שמופץ ללקוחות בשעות אחר הצהריים, ציין בעתירתו לבית המשפט כי "קבלת הכרעת הדיון לאחר השעה 13:00 ואף מאוחר יותר בכל מקרה של עיכוב אם ייגרם – תפגע פגיעה קשה בדיווח העיתון על הכרעת הדין, דיווח שנדרש כי יהיה מעמיק, נכון, הוגן וראוי כנדרש וכראוי לבית המשפט הנכבד ולצדדים המתדיינים".
בסופו של דבר הוקדם הדיון לשעה 12:00 מה שמגדיל את חלון הזמן של העיתון, ויאפשר לו להיערך ולעדכן את קוראיו עוד באותו יום במהדורה המודפסת.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.