היערכות להכרעת הדין במשפט דנקנר: פול כתבים והקדמת הדיון

הנהלת ביהמ"ש קבעה כי בשל העניין התקשורתי בהחלטה, יופעל פול צלמים באולם הדיונים. הדיון עצמו הוקדם בשעה - לבקשת גלובס, כדי שיוכל לסקר את ההחלטה בגיליון המודפס
אלכסנדר כץ |
נושאים בכתבה IDB נוחי דנקנר

הכרעת הדין במשפטו של יו"ר תאגיד IDBנוחי דנקנר, עשוי להיות האירוע הכי חם בעיר. לדיון שיתקיים ביום שני הבא בבית המשפט המחוזי בתל אביב, צפויים להגיע עיתונאים רבים, והנהלת בתי המשפט כבר נערכת לאירוע התקשורתי הזה.

 

במייל שנשלח הבוקר (יום ד') למערכת התקשורת השונות והגיע לידי אייס, נמסר כי בשל העניין התקשורתי הרב בסיקור הכרעת הדין של דנקנר, איתי שטרום ואחרים, יהיה פול של צלמים באולם בית המשפט: לטלוויזיה יצלם צוות של חדשות 2, סטילס – ידיעות אחרונות, סטילס אינטרנט – ישראל היום, וידאו אינטרנט- וואלה, רדיו - גל"צ, וגם נציג של סוכנויות הידיעות הזרות.

 

כמו כן דוברות בתי המשפט מציינת במייל כי באולם יישמרו מקומות שמורים לתקשורת, עם מקום או שניים לכל מערכת. "קומה 1 תהיה סגורה ורק אנשי התקשורת שיירשמו / צוותי הפול יוכלו להיכנס לאולם", נכתב. "כל שאר התקשורת תתבקש להתרכז במבואה הראשית בקומת הכניסה".

 

בתיק זה עמדו לדין נוחי דנקנר, מנהל ההשקעות איתי שטרום, ואחרים. דנקנר ושטרום נאשמים בהרצת מניות IDB ב-2012, ושנתיים לאחר מכן הוגש כתב אישום נגדם. הפרקליטות מייחסת לשנתיים עבירות של השפעה בתרמית והנעה בתרמית ופעולה ברכוש אסור לפי חוק איסור הלבנת הון. לדנקנר מיוחסות גם עבירות של דיווח בכוונה להטעות משקיע סביר. מאידך, לשטרום מיוחסת עבירה אחרת של הדחה בחקירה.

סוגיה מעניינת נוספת בנוגע להכרעת הדין היא פנייתו של העיתון הכלכלי גלובס לבית המשפט בבקשה להקדים את הדיון מ-13:00 ל-11:00, וזאת בשל הדד-ליין לסגירת העיתון סביב השעה 14:00. העיתון שמופץ ללקוחות בשעות אחר הצהריים, ציין בעתירתו לבית המשפט כי "קבלת הכרעת הדיון לאחר השעה 13:00 ואף מאוחר יותר בכל מקרה של עיכוב אם ייגרם – תפגע פגיעה קשה בדיווח העיתון על הכרעת הדין, דיווח שנדרש כי יהיה מעמיק, נכון, הוגן וראוי כנדרש וכראוי לבית המשפט הנכבד ולצדדים המתדיינים".

 

בסופו של דבר הוקדם הדיון לשעה 12:00 מה שמגדיל את חלון הזמן של העיתון, ויאפשר לו להיערך ולעדכן את קוראיו עוד באותו יום במהדורה המודפסת.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.