ירידה במספר הפניות למועצת הכבלים והלווין: HOT עם פי 3 תלונות מ-yes

מספר התלונות ב-2015 פחת ב-40% מ-2014, וכמעט 50% מהן נמצאו מוצדקות. זינוק עצום של 200% נרשם בסוגיות ספורט, בין היתר בגלל איש שידור המשחק של בית"ר במוקדמות הליגה האירופית
אלכסנדר כץ |

בשנת 2015  התקבלו במועצת הכבלים והלוויין 2,921 פניות ציבור, ירידה של כ-39% מהתקופה המקבילה אשתקד – כך עולה מדוח של האגף להגנת הצרכן במועצה, שפורסם הבוקר (יום ג').

 

כ-55% מכלל התלונות, 1,616 במספר, נגעו לחברת HOT, לגבי yes הגיעו 492 (17%) ושאר התלונות עסקו בנושאים אחרים. לחברת HOT יש 824 אלף מול 635 אלף ל-yes. בשכלול מספר המנויים, ב-HOT התקבלו 19.6 תלונות לכל 10,000 מנויים מול 7.7 תלונות לכל 10,000 מנויים ב-yes.

 

כ-49% מהפניות נמצאו מוצדקות ודרשו את טיפול המועצה. כ-5% מהפניות נמצאו מוצדקות חלקית ו-10% נמצאו לא מוצדקות. לגבי יתר הפניות מדובר בפניות שהחברה והלקוח הגיעו להסכמה בתיווך המועצה לרבות פניות שלא ניתן להכריע בהן וכן בקשות למידע וכן פניות בנושאים שאינם בטיפול המועצה וביניהם: טלפוניה ואינטרנט, פניות בנושא רשות השידור, הרשות השנייה, מערך עידן פלוס או נושאים הקשורים לסלקום TV, שאינה נמצאת בפיקוחה של מועצת הכבלים והלוויין.  

 

בחלוקה לנושאים, מספר הפניות בתחום השירות ירד ב-59% ב-2015 בהשוואה לשנתה שלפני כן - 729 פניות ל-1,799 פניות. ירידה של 38% חלה בפניות הקשורות לנושאים כספיים, מ-1,497 בשנת 2014 ל-924 ב-2015.

 

העלייה המשמעותית ביותר, של יותר מ-200%, נרשמה בתלונות על שידורי הספורט: מ-60 תלונות בשנת 2014 ל-179 תלונות בשנת 2015. מתוך מספר תלונות זה, כ-122 נגעו לאי שידור משחקה של בית"ר ירושלים במוקדמות הליגה האירופית בחודש יוני אשתקד.

 

חשוב לציין כי בעקבות התערבותה של המועצה, במהלך חצי השנה הראשונה של 2015, כ-70% מהפונים למועצה בנוגע לחיובים כספיים, לרבות הערמת קשיים לניתוק, בעיות טכניות ונושאי שירות – קיבלו החזרים כספיים מהחברות.

 

בעניין השירות, בשיעור הפניות בנושא זה ניתן לראות ירידה משמעותית של 60%, זאת בניגוד למגמת העלייה שחלה בנושא החל משנת 2011 ועד שנת 2014. במועצה טוענים כי ניתן לייחס ירידה זו לפעולות הנרחבות שבוצעו על ידה על מנת לשפר את טיב השירות המסופק על ידי החברות כולל הטלת עיצומים כספיים חסרי תקדים. בין דצמבר 2014 לדצמבר 2015 הטילה המועצה 11 עיצומים כספיים בסכום כולל של 2.67 מיליון שקלים, כשהקנס הגבוה ביותר הוטל בעקבות כשלים בתחום השירות. לאור פעולות המועצה, התבצעו שיפורים משמעותיים בתחום זה.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

יו"ר מועצת הכבלים והלוויין יפעת בן חי שגב מסרה כי "הנתונים מעידים על הצלחה גדולה של המועצה ועובדיה בפעולות האכיפה שלה נגד עוולות צרכניות בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית. מדובר בירידה דרמטית בהשוואה לשנת 2014, אך עדיין מדובר בכ-250 תלונות בחודש בממוצע, לכן יש עלינו חובה להמשיך לעקוב ולפקח על החברות מבחינה צרכנית, במיוחד לאור אסדרת מדיניות המחירים שסיימנו לאחרונה". לדבריה, "פעולות המחלקה להגנת הצרכן של המועצה מוכיחות כי נושא הצרכנות חייב להיות חלק ממועצת השידור המסחרי החדשה. המחלקה".

חברת yes מסרה: "אנו שמחים כי ההקפדה שלנו על רמת שירות לקוחות מצטיינת ואיכותית לכל אורך השנים, נשמרת ובאה לידי ביטוי גם בממצאים השנתיים של מועצת הכבלים והלוויין. אנו מחויבים להמשיך ולספק ללקוחותינו את שירות הלקוחות המוביל בתעשייה ובשוק התקשורת בכלל". 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מאי האח הגדולמאי האח הגדול
שובר קופות

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?

האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?

בן פלמון |
נושאים בכתבה האח הגדול

רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ,  אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.  

הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול?  יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים. 


אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.   


              תרצה כהן, האח הגדול


המספרים מאחורי האח הגדול 

האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים  זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.  

מאי האח הגדולמאי האח הגדול
שובר קופות

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?

האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?

בן פלמון |
נושאים בכתבה האח הגדול

רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ,  אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.  

הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול?  יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים. 


אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.   


              תרצה כהן, האח הגדול


המספרים מאחורי האח הגדול 

האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים  זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.