רגע לפני הסופרבול: הנה הפרסומת המעולה שצוחקת על בועת מחירי הפרסום
אם אתם לא מכהנים בעמדה בכירה של סמנכ"ל שיווק או מנכ"ל, שנדרש לקבל החלטה על רכישת זמן אוויר במחירי עתק, נשאר רק לכם רק לנסות ולהזדהות עם הדילמות והחששות שכרוכות בהחלטות שכאלו. עכשיו קחו את זה ותכפילו את הלחץ, ההיסטריה, הסיכון וההוצאה הכספית באלף ואולי תבינו מה עובר על מחלקות השיווק של המפרסמים בארה"ב לפני הסופרבול.
פרסומת חדשה של Adobe בשם "המהמר" יכולה לשמש כפתיח נפלא לקבוצות תמיכה של מנכ"לים וסמנכ"לי שיווק שחוו התמוטטות עצבים, רק שאנחנו לא בטוחים אם האפקט יהיה חיובי או הרסני. הפרסומת המשעשעת שתעלה לכם חיוך על הפנים או זיעה קרה (תלוי מי אתם) מציגה מנכ"ל של חברה מסחרית שרכש זמן אוויר בשווי 4 מיליון דולר בסופרבול. הוא לכאורה מוצג כ"מהמר" שבחר להעביר את הרגע המתוח הזה בגפו, ידיו רועדות וכולו פקעת עצבים, כשהוא רכון על דלפק של בר שכוח אל כשמולו מסך הטלוויזיה שמקרין את המשחק.
לצידו על הבר לקוח נוסף של הבר שמזהה את המצוקה על פניו ושואל אותו "אתה בסדר?". המנכ"ל עונה לו "כן, רק שיש לי הימור גדול על המשחק". הלקוח השני מבין ועונה: "כן, הייתי שם. כמה אתה מושקע?" על כך משיב המנכ"ל: "4". ונשאל שוב: "4 אלף?". והוא עונה "4 מיליון". התשובה המופתעת של הלקוח שלצידו: "מה??!!" מזכירה לרגע איזו סוג של בועה התפתחה סביב הסופרבול - בועה שתעשיית הפרסום והשיווק בארה"ב מטפחת מדי שנה סביב ה-BIG GAME. נשאר רק לדמיין כיצד תראה הפרסומת בסוף.
- נייקי חוזרת לסופרבול אחרי 27 שנה – האם המהלך יציל את המכירות?
- הבית תמיד מרוויח - שוק הימורי הספורט בארה"ב גדל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מאחורי הפרסומת של Adobe עומד משרד הפרסום Goodby Silverstein & Partners ומי כמוהו מכיר את האווירה הלחוצה מאחורי הקלעים בעבודה על פרסומות סופר בול. הפרסומת מקדמת את אג'נדת של Adobe שטוענת לתמהיל נרחב שכולל דיגיטל וכלים מדידים לצד ההוצאה האדירה על פרסומת הסופרבול.
למרות שהחברה מעלה מידי שנה פרסומת שהופכת את אירוע הפרסום בסופרבול לבדיחה עצובה - סמנכ"ל השיווק שלה אלכס אמאדו אמר ל-ADWEEK כי "הפרסומת אינה אנטי טלוויזיה אלא פרו דאטה. אנחנו מעריצים גדולים של פרסום בטלוויזיה, במיוחד סביב אירועי מפתח כמו הסופרבול - שעדיין נחשב לאחת הדרכים הבודדות להשיג חשיפה אדירה ברגע מדויק של צפייה ממוקדת. אך זה הפך ליקר כל כך שמפרסמים צריכים להפוך את פרסומות הטלוויזיה שלהם לחלק מתוך תוכנית שיווקית אסטרטגית רחבה יותר, ובתוכה ערוץ דיגיטלי, ממוקד ומטורגט ומונע על ידי דאטה".
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
