טור// יש שילוב נפלא עם האינטרנט בקמפיינים שאנו מייצרים - אבל לא כתחליף ל-TV
הטלויזיה בישראל, בניגוד למדינות אחרות בעולם, היא מדורת השבט ועדיין המדיום המרכזי. 2 ערוצים דומיננטים עם רייטינג מצטבר יומי בפריים של 40-50% - אין לזה אח ורע בעולם. חצי מדינה יושבת כל ערב לראות חדשות, תכניות ספורט וריאליטי כאשר הצפייה בלייב בתכניות הפריים כוללת 95% מהצופים (רק 5% צופים בתכניות מוקלטות).
על רקע הפרסום באייס של עוגת הפרסום לשנת 2015, דווקא בשנים האחרונות הטלוויזיה התחזקה, אם בעבר היו יומיים בשבוע עם תכניות סופר פרימיום (כמו אח גדול, המירוץ למיליון וכו..) היום יש לפחות 4 ימים כאלה וזה תרם מאד לביסוס המעמד המוביל של הטלויזיה. אנחנו רואים יותר ויותר לקוחות וענפים שבעבר לא היינו רואים אותם בטלוויזיה כמו ענף הנדל"ן שהגדיל משמעותית את הפעילות והשימוש במדיום הטלויזיוני, אתרי אינטרנט למיניהם , מופעי תרבות ועוד.
הסיבות לעיכוב ב-2015: הבחירות והטרור
הלקוחות רואים ומרגישים את העוצמה והאפקטיביות של הקמפיינים בטלוויזיה במכירות ובמודעות למותג. ספציפית ב-2015, היו 2 אירועים מרכזיים שהשפיעו על עוגת הפרסום: הבחירות - שתרמו להגדלת הנתח של האינטרנט והשילוט בעיקר (הטלוויזיה לא נהנית מהפרסום בבחירות אפילו להיפך). וכמובן, אירועי הטרור בחודשים האחרונים שהשפיעו ישירות על ההוצאה לפרסום בכלל ועל הטלויזיה בפרט. זאת עוד בטרם השוק הספיק להתאושש מהמכה שספג בעקבות המלחמה ב-2014.
חלק מהקמפיינים עלו בעצימות נמוכה לאור המצב, דבר שכמובן שמשפיע על הנתח של הפרסום בטלויזיה. בדצמבר ובתחילת 2016 ניכרת התאוששות אך עדין מוקדם לנבא איך הולכת להראות השנה.
- אלמנת הנשיא נעצרת בחשד להונאה וחברת הקופונים יוצאת להנפקה בנאסד"ק
- אמזון מתכננת כיסוי אינטרנט לווייני עולמי עד 2028
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל האירועים שציינתי משפיעים על המחירים בטלויזיה הנמוכים ממילא ביחס לעולם המערבי, ובתקופות מסוימות של מצוקה הזכיינים נתנו בונוסים שהשפיעו מעט על העלות השנתית הממוצעת.
הבשורה על פי ערוץ 10
הרישיון של ערוץ 10, היציבות הכלכלית שלו והשקט התעשייתי סביבו, דברים שהתרחשו השנה, בהחלט תורמים לחיזוק המעמד של הטלוויזיה. אני מאמין שבעתיד הערוץ יתחזק גם מבחינת הפקות התוכן שייצר וכמובן, בהתאם, ברייטינג. מבחינת מבנה הזכיינים - אני לא מעריך שיהיו שינויים בערוצים 2 ו-10 עד לסוף 2017 - סוף הזיכיונות של רשת וקשת.
באופן כללי, אני חושב שהטלוויזיה תמשיך לשמור על מעמדה כמדיום המוביל בישראל בשנים הקרובות ותהיה אינטגרציה הרבה יותר חכמה עם הכלים המשלימים באמצעות טכנולוגיות חדשות שאנחנו כבר מיישמים ומשתמשים בהם כיום .והם רק משתכללים. הפעילויות בדיגיטל מונעות בעיקרן על בסיס הטלויזיה ותורמות להגדלת הכיסויים ולאיסוף הלידים מהקמפיינים בטלוויזיה. אנחנו רואים את השילוב הנפלא בין הטלויזיה לאינטרנט בקמפיינים שאנחנו מייצרים. ולא כתחליף לטלויזיה. כך אני מאמין שגם יהיה בשנים הקרובות.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
רן בר-און מנכ"ל חברת המדיה 'מדיה-קום' מקבוצת אדלר חומסקי
- 3.רני 12/01/2016 14:43הגב לתגובה זוברובם אחוז הדיגיטל מהתקציב פשוט מביך.
- 2.אילן 12/01/2016 12:26הגב לתגובה זואדלר משכנעים את הלקוחות שלהם שהטלוויזיה מנצחת את הדיגיטל. עצוב שהלקוחות הטפשים שלהם לא מבינים שמדובר בעמלות ולא במקצועיות
- 1.שי 12/01/2016 00:27הגב לתגובה זונותנים לחתול לשמור על השמנת. הפרסום בטלוויזיה לא אפקטיבי, לא יעיל וכל הנתונים הם גיבוב שטויות של בעלי אינטרסים. כשיש לך 30 מיליון ש״ח לפרסום תשים גם בטלוויזיה. כשיש לך 10 מיליון ש״ח לפרסום בשנה (וזה לא מעט) אל תשים שקל בטלוויזיה! ובטח אם יש לך רק 4-6 מיליון ש״ח בשנה. עצה שלי - יש לך 6 מיליון תקציב שנתי? שים 4 על כל המדיות הדיגיטליות (כולל קידום, סושיאל, מובייל והרבה הרבה תוכן). את השני מיליון הנותרים שים על רדיו, שילוט חוצות ואולי קצת חסויות בטלוויזיה. בנוסף תשקיע כמה שיותר ביח״צ. אל תפיק סרטים במאות אלפי שקלים. אל תבזבז 2 מיליון ש״ח על קמפיין של 10 ימים.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- חדשות 13 בשפל חדש: מקום אחרון ופחות מ-70 אלף צופים במהדורה המרכזית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
