רן בר-און
צילום: יח"צ

טור// יש שילוב נפלא עם האינטרנט בקמפיינים שאנו מייצרים - אבל לא כתחליף ל-TV

מנכ"ל 'מדיה-קום' לא מתרגש מהזינוק המטאורי של האינטרנט ומזכיר ש"דווקא בשנתיים האחרונות הטלוויזיה התחזקה". מה עיכב אותה ב-2015? הסיבות בפנים. מיוחד לאייס
רן בר-און | (3)

הטלויזיה בישראל, בניגוד למדינות אחרות בעולם, היא מדורת השבט ועדיין המדיום המרכזי. 2 ערוצים דומיננטים עם רייטינג מצטבר יומי בפריים של 40-50% - אין לזה אח ורע בעולם. חצי מדינה יושבת כל ערב לראות חדשות, תכניות ספורט וריאליטי כאשר הצפייה בלייב בתכניות הפריים כוללת 95% מהצופים (רק 5% צופים בתכניות מוקלטות). 

על רקע הפרסום באייס של עוגת הפרסום לשנת 2015, דווקא בשנים האחרונות הטלוויזיה התחזקה, אם בעבר היו יומיים בשבוע עם תכניות סופר פרימיום (כמו אח גדול, המירוץ למיליון וכו..) היום יש לפחות 4 ימים כאלה וזה תרם מאד לביסוס המעמד המוביל  של הטלויזיה. אנחנו רואים יותר ויותר לקוחות וענפים שבעבר לא היינו רואים אותם בטלוויזיה כמו ענף הנדל"ן שהגדיל משמעותית את הפעילות והשימוש במדיום הטלויזיוני, אתרי אינטרנט למיניהם , מופעי תרבות ועוד.

 

הסיבות לעיכוב ב-2015: הבחירות והטרור

 

הלקוחות רואים ומרגישים את העוצמה והאפקטיביות של הקמפיינים בטלוויזיה במכירות ובמודעות למותג. ספציפית ב-2015, היו 2 אירועים מרכזיים שהשפיעו על עוגת הפרסום: הבחירות - שתרמו להגדלת הנתח של האינטרנט והשילוט בעיקר (הטלוויזיה לא נהנית מהפרסום בבחירות אפילו להיפך). וכמובן, אירועי הטרור בחודשים האחרונים שהשפיעו ישירות על ההוצאה לפרסום בכלל ועל הטלויזיה בפרט. זאת עוד בטרם השוק הספיק  להתאושש מהמכה שספג בעקבות המלחמה ב-2014.

חלק מהקמפיינים עלו בעצימות נמוכה לאור המצב, דבר שכמובן שמשפיע על הנתח של הפרסום בטלויזיה. בדצמבר ובתחילת 2016 ניכרת התאוששות אך עדין מוקדם לנבא איך הולכת להראות השנה.

 

כל האירועים שציינתי משפיעים על המחירים בטלויזיה הנמוכים ממילא ביחס לעולם המערבי, ובתקופות מסוימות של מצוקה הזכיינים נתנו בונוסים שהשפיעו מעט על העלות השנתית הממוצעת.

 

הבשורה על פי ערוץ 10

הרישיון של ערוץ 10, היציבות הכלכלית שלו והשקט התעשייתי סביבו, דברים שהתרחשו השנה, בהחלט תורמים לחיזוק המעמד של הטלוויזיה. אני מאמין שבעתיד הערוץ יתחזק גם מבחינת הפקות התוכן שייצר וכמובן, בהתאם, ברייטינג. מבחינת מבנה הזכיינים - אני לא מעריך שיהיו שינויים בערוצים 2 ו-10 עד לסוף 2017 - סוף הזיכיונות של רשת וקשת.

 

באופן כללי, אני חושב שהטלוויזיה תמשיך לשמור על מעמדה כמדיום המוביל בישראל בשנים הקרובות ותהיה אינטגרציה הרבה יותר חכמה עם הכלים המשלימים באמצעות טכנולוגיות חדשות שאנחנו כבר מיישמים ומשתמשים בהם כיום .והם רק משתכללים. הפעילויות בדיגיטל מונעות בעיקרן על בסיס הטלויזיה ותורמות להגדלת הכיסויים ולאיסוף הלידים מהקמפיינים בטלוויזיה. אנחנו רואים את השילוב הנפלא בין הטלויזיה לאינטרנט בקמפיינים שאנחנו מייצרים. ולא כתחליף לטלויזיה. כך אני מאמין שגם יהיה בשנים הקרובות.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

רן בר-און מנכ"ל חברת המדיה 'מדיה-קום' מקבוצת אדלר חומסקי

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    רני 12/01/2016 14:43
    הגב לתגובה זו
    ברובם אחוז הדיגיטל מהתקציב פשוט מביך.
  • 2.
    אילן 12/01/2016 12:26
    הגב לתגובה זו
    אדלר משכנעים את הלקוחות שלהם שהטלוויזיה מנצחת את הדיגיטל. עצוב שהלקוחות הטפשים שלהם לא מבינים שמדובר בעמלות ולא במקצועיות
  • 1.
    שי 12/01/2016 00:27
    הגב לתגובה זו
    נותנים לחתול לשמור על השמנת. הפרסום בטלוויזיה לא אפקטיבי, לא יעיל וכל הנתונים הם גיבוב שטויות של בעלי אינטרסים. כשיש לך 30 מיליון ש״ח לפרסום תשים גם בטלוויזיה. כשיש לך 10 מיליון ש״ח לפרסום בשנה (וזה לא מעט) אל תשים שקל בטלוויזיה! ובטח אם יש לך רק 4-6 מיליון ש״ח בשנה. עצה שלי - יש לך 6 מיליון תקציב שנתי? שים 4 על כל המדיות הדיגיטליות (כולל קידום, סושיאל, מובייל והרבה הרבה תוכן). את השני מיליון הנותרים שים על רדיו, שילוט חוצות ואולי קצת חסויות בטלוויזיה. בנוסף תשקיע כמה שיותר ביח״צ. אל תפיק סרטים במאות אלפי שקלים. אל תבזבז 2 מיליון ש״ח על קמפיין של 10 ימים.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.