קפקא או גאגא
צילום: יח"צ

מקאן ארכייב: משרד הפרסום יופיע במגזין הפרסום הבינלאומי עם 5 מודעות

מקאן תל אביב ברבעון פורה במיוחד. 5 מודעות שלו יכנסו למגזין הארכייב הקרוב: ניו פארם, מכללת ספיר, הונדה ונסקפה
משה בנימין | (1)

בליץ המודעות הישראליות במהדורה הקרובה של מגזין הפרסום הבינאלומי ארכייב ממשיך והפעם זהו תורו של מקאן תל אביב שעושה זאת עם 5 מודעות ל-4 מותגים שונים: ספיר (2 מודעות), ניו פארם, הונדה ונסקפה.

לדברי ריצ'י הנטר, מנכ"ל קבוצת מקאן תל-אביב: "אנחנו גאים על הרעיונות הקריאטיביים המבריקים שפגשו בביצוע מבריק לא פחות. צוות המשרד ממשיך להוכיח את יכולותיו  יוצאות הדופן ביצירת קמפיינים קריאטיביים ואפקטיביים עבור לקוחותינו".

בין המודעות שמצאו את דרכן לתוך המגזין נמצאת מודעת ה"חיידקים" של ניו-פארם אונליין שזכתה גם במקום הראשון ב"דג הזהב". הרעיון מאחורי המודעה הוא להמחיש את המפגש עם הרוקח מבלי לפגוש את מה שמחכה בתור.

ארט: גבע גרשון, מנהלת קריאייטיב: גליה קדם, סמנכ"לית קריאייטיב: סיגל עבודי

מתוך סדרת המודעות למכללת ספיר אשר הרעיון מאחוריה הוא לאתגר את הידע של סטודנטים פוטנציאלים, נבחרו 2 מודעות למגזין האחרון. במודעת גאגא/קפקא השתמשו במקאן בשמלת הבשר המפורסמת של ליידי גאגא והלבישו אותה על דמותו של הסופר פרנץ קפקא. במודעת סיירוס/דרייפוס, אלפרד דרייפוס מצא עצמו על הרקינג בול שמזוהה כל כך עם מיילי סיירוס.

ארט: נאור יצחק,  קופי :אדי גרצמן, שירי חנוך, מנהל קריאייטיב סיירוס/דרייפוס: נאור יצחק, סמנכ"ל קריאייטיב גאגא/קפקא: איתי גלאון

מודעה נוספת של מקאן שנכנסה לארכייב היא מודעת FAST THE ROAD FORWARD של הונדה. מודעה זו מצטרפת לשלוש מודעות נוספות של "מאיר" - יבואנית וולוו והונדה, שנכנסו לארכייב ב-2014. במודעה זו ממחיש הקריאייטיב את עוצמת מנוע הרכב על ידי הצגת העצים שעל פניהם חולפת ההונדה בנסיעתה, כשהם רצים בכיוון הנגדי להדגשת המהירות.

ארט: מורן קל, קופי: עידן קרביץ, סמנכ"לית קריאייטיב: סיגל עבודי

המודעה החמישית שנכנסה לגיליון האחרון של המגזין היא מודעת but first Nescafe cappuccino של נסקפה. הרעיון מאחורי המודעה הוא שהשגרה שלנו מלאה במטלות יום יומיות שאין מהן מנוס, המודעה ממחישה כיצד תמיד אפשר לדחות אותן בשביל הפסקת קפה מפנקת.

ארט: לירן אליאס, קופי: אירה קליינר, מנהל קריאייטיב: כפיר ראובני, סמנכ"לית קריאייטיב: סיגל עבודי

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    דני 22/04/2015 08:21
    הגב לתגובה זו
    מקאן אולי היחידים שמציגים ארט כל כך מושקע ומדויק. אפילו לבאומן שמתהדרים בקריאטיב משובח אין יכולות כאלה בפרינט.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.