DELETE
צילום: צילום: אלכסנדר כץ

'גלי ישראל' תפיק עצמאית מבזקי חדשות; תגייס עורכים-שדרנים וגם כתב פוליטי

בתחנה יחליפו את רוב מבזקי ynet בהפקה עצמית. האם הדבר קשור למתח בין השר בנט לקבוצת 'ידיעות'? מנכ"ל גלי ישראל: "נמשיך לעבוד עם ynet"
אלכסנדר כץ | (1)

תחנת הרדיו גלי ישראל החליטה להפיק בעצמה מבזקי חדשות שעתיים באופן עצמאי, מה שיוביל להפחתה בשימוש במבזקי החדשות שתחנת רדיו תל אביב מפיקה בשיתוף עם ynet, ומשדרת בסינדיקציה במספר תחנות אזוריות.

לטובת הפרויקט, בגלי ישראל יגייסו כ-4 עובדים - עורכים שהם גם מגישים, אליהם גם יגויס כתב פוליטי שיסקר את מערכת הבחירות שבפתח. התכנים יגיעו מהאינטרנט, לצד התכנים שיספק הכתב ושיגיעו מתכניות הרדיו השונות של גלי ישראל. מדובר על הפקת 17 מהדורות, כאשר יתכן כי מבזק או כמה ביום יהיו של ynet.

על פניו, בגלי ישראל - שפונה אל האוכלוסייה היהודית ביהודה ושומרון על פי תנאי הזיכיון שקיבלה מהרשות השנייה, וגם עשויה להיות מזוהה פוליטית עם מפלגת הבית היהודי - רוצים לחזור להפיק חדשות כפי שעשו עד לפני כ-3 שנים, בטרם החלו יחד עם תחנות אחרות, לשדר את מבזקיynet עבור כמה מאות אלפי שקלים בשנה, ואולם - גורמים מעריכים כי לסיפור זה יש גם "מאחורי הקלעים".

בשבועיים האחרונים הגיעו היחסים בין שר הכלכלה נפתלי בנט ואנשי מפלגתו, לבין קבוצת ידיעות אחרונות, לשפל. זה החל בטור של נחום ברנע על ח"כ איילת שקד, שהוביל לפוסט זועם שלה ולהתנצלות שלו יומיים לאחר מכן; המשיך בכותרת ראשית ב-ynet נגד בנט שגררה את השר לכתוב בפייסבוק כי "מי שישקר, מי שיתקוף אותנו מתקפת שווא, יחטוף חזרה את האמת. לא נוריד ראש. לא נשתוק, אף פעם".

האקורד האחרון נרשם בשישי-שבת החולפים, כאשר ברנע כתב בטורו ב'ידיעות' כי תומכי הבית היהודי הם "שונאי זרים, חשוכים, סוחטי כסף מעטיני השלטון", מה שהוביל שוב את בנט לתקוף את העיתונאי במילים קשות - "תתבייש, מר ברנע וכל מי שעוד חושב כמותך (אתם הולכים ומתמעטים): זמנך עבר. ההסתה ללא תגובה נגמרה... אנחנו לא שותקים, לא מתביישים, אין לנו שום רגשי נחיתות. ההיפך".

גורמים בשוק התקשורת אמרו בשיחות עם אייס, כי בנט לא היה מתנגד להפסקת הקשר בין "תחנת הבית" גלי ישראל, לבין ynet, ואולם לדברי גורם בבית היהודי, אין קשר בין 'גלי ישראל' לבין המפלגה, אנחנו חוטפים לפעמים גם מהתחנה הזאת. זה נשמע מופרך".

ב-ynet סירבו להגיב. מנכ"ל גלי ישראל ישראל פריד, מכחיש אף הוא את הקשר בין התחנה לבין 'הבית היהודי': "אנחנו תחנה מסחרית, אני לא מתערב לשדרנים שלי בתכנים, ואין שום קשר עם בנט. אנחנו נמשיך לשדר מבזקים של ynet בשעות בהן לא נפיק אנחנו מבזק, למשל ב-6:00 בבוקר. ההחלטה נובעת מרצון שלנו ליצור תכנים מתאימים לנו".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

מהתחנה עצמה נמסר כי "סיבת הקמת מחלקת האקטואליה והחדשות מחדש היא ריבוי תכניות האקטואליה בתחנה מאז מהפכת לוח השידורים והרצון להעביר לקהל המאזינים תקציר של האקטואליה המשודרת בתחנה. בין תכניות האקטואליה המובילות ניתן למנות את תכניותיהם של קלמן ליבסקינד, אראל סג"ל, מנחם הורביץ, שרה ב"ק ועוד. החדשות בתחנה יהיו חדשות עצמאיות, מאוזנות ולאומיות".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    תעבירו את החדשות של קול ברמה עם טל אליהו (ל"ת)
    מתחזקת 21/12/2014 09:57
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.