
איך לספר את סיפור המותג בדרך הטובה ביותר? 12 הארכיטיפים שיעזרו לכם
ליאו קורא לך המדור שמסדר לכם תקציר מעורר חשיבה והשראה של ספר מעולם השיווק והפרסום, תוך מיקוד בתובנות וכלים על אסטרטגיה חדשנות וקריאייטיב. השבוע נציג את הדרך לחדד את סיפור המותג שלנו בעזרת כוחם של ארכיטיפים קדמונים.
.
מה הסיפור שלכם?
אחת השאלות הגדולות מזה שנים בעולם השיווק והפרסום היא שאלה פשוטה - מה סיפור המותג שלנו? מעבר לתכליתו העסקית הגנרית כמובן. למה הוא קיים? מה הוא מוסיף לצרכן בזירה בה פועל והאם זה מספיק חשוב? מה התפקיד שלו בחיי הצרכנים שלו? פשוט לכאורה, אולם, כפי שמרביתנו יודעים, זו שאלה שלא כולם תמיד יודעים לענות עליה בחדר הישיבות תשובה חדה ופשוטה.
בעיה שבקצה המסוכן שלה עלולה להוביל לתופעת "המותג הסכיזופרני", מותג שמשנה כיוון כל פעם שמתחלפים הצוותים בחדר שמטפלים בו, מה שמבלבל את הצרכנים ופוגע באפקטיביות השיווקית לאורך זמן.
לפני הצעת הערך הצרכן קודם כל מחפש סיפור טוב
דווקא בתקופה זו, כאשר השאלה לגבי ערכו הכלכלי של מותג מוטלת בספק על ידי רבים (עיין ערך מהפכת הסלולר), חשוב להזכיר לכולנו כי מותגים הם בסך הכול כלי עסקי של הפירמה. בסופו של דבר מטרת אותו סיפור מותג להעביר בצורה פשוטה וקלה יותר להבנה לצרכן למה שיעדיף לקנות אותנו ולא את המתחרים.
הבנת אותה מהות היא שמהווה את המצפן לאורו עלינו לתכנן את מכלול הפעילות השווקיות שלנו מרמת המוצר, דרך ההפצה והתמחור ועד כמובן לתקשורת השיווקית. הסכנה כמובן, בהעדר פיתוח של מצפן פנימי מדוייק שכזה, היא שהמותג שלנו עלול להפוך מכלי רב ערך עסקי לסימון מסחרי בלבד. פלטפורמה ריקה דרכה מתוקשרות הצעות טובות יותר או פחות ביחס לזירה של המוצר או השרות אותו אנו משווקים. בלי בידול ברור, בלי מיצוב חד ובעל ערך.
המוח הקדמון מחפש סיפורים שהוא מבין בקלות
בספרם עטור השבחים של מרגרט מארק וקרול פירסון THE HERO AND THE OUTLOW מציעים הכותבים כלי שעוזר בחידוד אותו סיפור מותג שיווקי שלנו. הרעיון המרכזי בספרם (ששואב השראתו מתורתו של קארל יונג על תת מודע קולקטיבי וכוחם של ארכיטיפים), היא ההבנה כי לכל בני האדם יש תבניות יסוד זהות דרכן אנחנו ממשמעים את הסביבה שלנו (ארכיטיפים), כלי קדמון במוחנו שעוזר לנו להבין בפשטות ובמהירות מה הסיפור של מי או מה שעומד לפנינו.
- 7.21/07/2014 08:21הגב לתגובה זואחת הפרסומות הטובות אי פעם
- 6.אסא הוא האלוהים שלי (ל"ת)יונתן 21/07/2014 00:25הגב לתגובה זו
- 5.איבדת אותי ב-outlow (ל"ת)jesus 20/07/2014 16:32הגב לתגובה זו
- 4.מישו 20/07/2014 15:21הגב לתגובה זומקור המילה מותג. על ההבדל בין מיתוג למיצוב. לוגו - זה לא סתם ציור. פרסום באינטרנט - מדע בדיוני או מציאות אפשרית?
- 3.מצ'עמם (ל"ת)אמיתי 20/07/2014 14:09הגב לתגובה זו
- 2.שמעון 20/07/2014 13:55הגב לתגובה זויופי של טור
- 1.אין חוק התיישנות? (ל"ת)סבא אליעזר 20/07/2014 12:02הגב לתגובה זו