אלי עזור
צילום: בוצ'צ'ו

בן-צבי התחייב לשלם עבור 'מעריב' 80 מיליון ש', אלי עזור יקנה ב-4 מיליון בלבד

עסקת הרכישה אושרה ע"י ביהמ"ש, אולם היא טעונה את אישור הממונה על ההגבלים העסקיים. יותר מ-100 עובדיום יפוטרו, המערכת תחזור לת"א
אלכסנדר כץ | (3)

בית המשפט המחוזי בתל אביב, אישר את עסקת רכישת מעריב על ידי מו"ל ג'רוזלם פוסט וגופי תקשורת רבים אחרים, אלי עזור, אולם התנה זאת באישור הממונה על ההגבלים העסקיים. כפי שהמליץ נאמן 'מעריב', רו"ח אלי ברדיצ'ב, קבוצת 'ג'רוזלם פוסט' תשלם עבור מעריב 4 מיליון שקלים בלבד, ותעסיק בשנה הקרובה 30 עובדים קבועים ו-20 עובדי פרילנס.

רק לפני שנה וחצי, אישר בית המשפט את עסקת רכישת העיתון על שלמה בן-צבי, בעסקה שעמדה על עד 80 מיליון שקלים, וכללה בנוסף ל'מעריב', גם את חברת המגזינים, רשת המקומונים זמן מעריב, אתר NRG, וחובות חייבים לקבוצת 'מעריב'. את בית הדפוס רכש עמוס מימון ב-65 מיליון שקלים. אלי עזור הציע באותה עת 122 מיליון שקלים עבור העיתון ובית הדפוס, והפסיד.

כעת מתברר כי עזור למעשה ניצח, כשחסך לעצמו מיליונים: הוא כבש ב-4 מיליון שקלים את פעילות העיתון בלבד (שחדל בשבועות האחרונים להיות מופץ ביום-יום), ואולם היא איננה כוללת את רשת המקומונים שנסגרה בשנה שעברה, את חברת המגזינים שהועברה לבן-צבי, ואת NRG שנרכש ב-3 מיליון שקלים על ידי שלדון אדלסון ועיתון ישראל היום.

מאידך, 'מעריב' כולל מלבד המותג עצמו, גם את ההוצאה לאור, רשימת מנויי העיתון, מערך שיווק והפצה, ארכיון, ועוד. אלי עזור הוא הבעלים של 'ג'רוזלם פוסט', וגם של החינמון ישראל הפוסט. בבעלותו גם רשת המקומונים המקומון, השבועון סופהשבוע, תחנות רדיו ללא הפסקה, צפון ללא הפסקה ו-99FM, וחברת שידורי הספורט צ'רלטון. לפני כשנה הקים את אתר Thepost שיוצר סינרגיה בין כל מותגי הקבוצה שלו.

בעסקה הזאת, יאלצו עובדים רבים של 'מעריב' לסיים את דרכם בעיתון, כאשר מדובר כעת על יותר מ-100 עובדים, מהם כ-80 המוגדרים כעיתונאים. לגבי סוגיית המגזינים, עולה סימן שאלה גדול. הנאמן ברדיצ'ב אמר כי "את המגזינים לא מכרנו ואם יתברר שהטענה... שהמגזינים נלקחו שלא כדין ל'תכלת' (חברת המגזינים של שלמה בן-צבי, א"כ), אני אמכור... הבהרנו את זה לרוכשים שהם לא קונים את המגזינים. אם יתברר באיזשהו הליך שהמגזינים נלקחו על ידי 'תכלת', מה שאני לא יודע כעובדה, אנחנו נטפל בזה, אבל אנחנו לא מחלקים מתנות לאף אחד. נשים את זה בצד".

השופט דוד מינץ קבע כי "לעת הזאת, תנאי השכר של העובדים יהיו תנאים אשר נקבעו בשעתו לאחר 'ההפחתה', אך בית המשפט רשם לפניו את נכונות המציעה (ג'רוזלם פוסט, א"כ) לנהל משא ומתן סביב עניין זה. כן מאושרת ההסכמה של הצדדים לגבי מקום העסקת העובדים בתל-אביב".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אוי ואבוי 06/04/2014 19:27
    הגב לתגובה זו
    ועד העובדים התעקש למכור לבן צבי והרי התוצאה, רק שלושים עיתונאים יעברו לעיתון של עזור, עשירית מההצעה המקורית לפני שנה וחצי. כל הכבוד לוועד העובדים של מעריב, בסולידריות ובמאבק.
  • 2.
    טעות בשם הנאמן (ל"ת)
    לא אלי ברדיצ'ב, חן 06/04/2014 18:43
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    סקרן 06/04/2014 14:36
    הגב לתגובה זו
    בעיתון כרכז? שווה בדיקה אלכסנדר כץ
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.