אלי עזור
צילום: בוצ'צ'ו

בן-צבי התחייב לשלם עבור 'מעריב' 80 מיליון ש', אלי עזור יקנה ב-4 מיליון בלבד

עסקת הרכישה אושרה ע"י ביהמ"ש, אולם היא טעונה את אישור הממונה על ההגבלים העסקיים. יותר מ-100 עובדיום יפוטרו, המערכת תחזור לת"א
אלכסנדר כץ | (3)

בית המשפט המחוזי בתל אביב, אישר את עסקת רכישת מעריב על ידי מו"ל ג'רוזלם פוסט וגופי תקשורת רבים אחרים, אלי עזור, אולם התנה זאת באישור הממונה על ההגבלים העסקיים. כפי שהמליץ נאמן 'מעריב', רו"ח אלי ברדיצ'ב, קבוצת 'ג'רוזלם פוסט' תשלם עבור מעריב 4 מיליון שקלים בלבד, ותעסיק בשנה הקרובה 30 עובדים קבועים ו-20 עובדי פרילנס.

רק לפני שנה וחצי, אישר בית המשפט את עסקת רכישת העיתון על שלמה בן-צבי, בעסקה שעמדה על עד 80 מיליון שקלים, וכללה בנוסף ל'מעריב', גם את חברת המגזינים, רשת המקומונים זמן מעריב, אתר NRG, וחובות חייבים לקבוצת 'מעריב'. את בית הדפוס רכש עמוס מימון ב-65 מיליון שקלים. אלי עזור הציע באותה עת 122 מיליון שקלים עבור העיתון ובית הדפוס, והפסיד.

כעת מתברר כי עזור למעשה ניצח, כשחסך לעצמו מיליונים: הוא כבש ב-4 מיליון שקלים את פעילות העיתון בלבד (שחדל בשבועות האחרונים להיות מופץ ביום-יום), ואולם היא איננה כוללת את רשת המקומונים שנסגרה בשנה שעברה, את חברת המגזינים שהועברה לבן-צבי, ואת NRG שנרכש ב-3 מיליון שקלים על ידי שלדון אדלסון ועיתון ישראל היום.

מאידך, 'מעריב' כולל מלבד המותג עצמו, גם את ההוצאה לאור, רשימת מנויי העיתון, מערך שיווק והפצה, ארכיון, ועוד. אלי עזור הוא הבעלים של 'ג'רוזלם פוסט', וגם של החינמון ישראל הפוסט. בבעלותו גם רשת המקומונים המקומון, השבועון סופהשבוע, תחנות רדיו ללא הפסקה, צפון ללא הפסקה ו-99FM, וחברת שידורי הספורט צ'רלטון. לפני כשנה הקים את אתר Thepost שיוצר סינרגיה בין כל מותגי הקבוצה שלו.

בעסקה הזאת, יאלצו עובדים רבים של 'מעריב' לסיים את דרכם בעיתון, כאשר מדובר כעת על יותר מ-100 עובדים, מהם כ-80 המוגדרים כעיתונאים. לגבי סוגיית המגזינים, עולה סימן שאלה גדול. הנאמן ברדיצ'ב אמר כי "את המגזינים לא מכרנו ואם יתברר שהטענה... שהמגזינים נלקחו שלא כדין ל'תכלת' (חברת המגזינים של שלמה בן-צבי, א"כ), אני אמכור... הבהרנו את זה לרוכשים שהם לא קונים את המגזינים. אם יתברר באיזשהו הליך שהמגזינים נלקחו על ידי 'תכלת', מה שאני לא יודע כעובדה, אנחנו נטפל בזה, אבל אנחנו לא מחלקים מתנות לאף אחד. נשים את זה בצד".

השופט דוד מינץ קבע כי "לעת הזאת, תנאי השכר של העובדים יהיו תנאים אשר נקבעו בשעתו לאחר 'ההפחתה', אך בית המשפט רשם לפניו את נכונות המציעה (ג'רוזלם פוסט, א"כ) לנהל משא ומתן סביב עניין זה. כן מאושרת ההסכמה של הצדדים לגבי מקום העסקת העובדים בתל-אביב".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אוי ואבוי 06/04/2014 19:27
    הגב לתגובה זו
    ועד העובדים התעקש למכור לבן צבי והרי התוצאה, רק שלושים עיתונאים יעברו לעיתון של עזור, עשירית מההצעה המקורית לפני שנה וחצי. כל הכבוד לוועד העובדים של מעריב, בסולידריות ובמאבק.
  • 2.
    טעות בשם הנאמן (ל"ת)
    לא אלי ברדיצ'ב, חן 06/04/2014 18:43
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    סקרן 06/04/2014 14:36
    הגב לתגובה זו
    בעיתון כרכז? שווה בדיקה אלכסנדר כץ
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.