הזירה הסוערת של הבחירות המקומיות: מי יכבוש את לשכת ראש העיר ירושלים?
האחד מעורר את השיח הכי גבוה כמועמד לרשות המקומית של בחירות 2013 והאחד התעורר קצת מאוחר כשזה מגיע לשיח ברשת. אחרי שהתחלנו עם
כזכור, יועצת השיווק הדיגיטלי
כאמור, בחלק השלישי של פרויקט אדוני ראש העיר - נבדוק את 2 מהמתמודדים הבולטים והמוכרים בירושלים: ראש העירייה ניר ברקת שמתמודד לקדנציה שנייה, מול משה לאון, לשעבר ראש לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. על פי נתוני באזילה, עולה כי השיח על 2 המועמדים הירושלמיים היא הגבוה ביותר באופן משמעותי מבין 3 הערים הגדולות: השיח על ברקת עומד על 1,419 מול 1,510 לליאון.
פעילותו של ניר ברקת ברשת בהחלט ראויה לציון. סגמנט הפעילות שלו על פי מחקר של באזילה, הוא הגבוה ביותר מבין שאר המועמדים שנמדדו. פעילותו נפרשת על מספר פלטפורמות, וגישתו האותנטית והאישית חיברה אליו המון קהל.
פילוח אתרים:
* רשתות - 53% (39% מתוכם דף הבית שלו)
* כתבות - 27%
* טוויטר - 11%
* פורומים - 8%
* בלוגים - 1%
פייסבוק: פעילותו של ראש העירייה בפייסבוק ראויה לציון. עם 72,084 לייקים
תכניו בדף רשומים כפניה בגוף ראשון, באופן אותנטי ואפילו מרגש מדי פעם. ברקת משתף בתמונות "אישיות" כגון תמונה בה הוא מזמין פיצה וממליץ על בית עסק מקומי, פנייתו לפלחי קהל שונים מביאה לו תמיכה מכיוונים שונים, למשל תומכי כדורגל ירושלמים, משפחות, סטודנטים וכו'. לכולם הוא פונה בנימה אישית, משתף בתמונות ומשוחח על השינויים החיוביים שיקרו במידה והוא יבחר.
מחקרי באזילה מעידים כי יש גם קהל לא ירושלמי שתומך בפעילות הפייסבוק של ברקת (כנראה ירושלים חשובה לכולנו). נמצאו פעילויות שונות כמו קבוצות פייסבוק ודפי פייסבוק נוספים התומכים בברקת, גם בשפות נוספות. דוגמא:
יוטיוב: לברקת 120 מנויים
לסרטונים אין אופטימיזציה טובה, רבים מהם חסרי תיאור ולינק הנעה לפעולה שיכול להגביר את החשיפה של ברקת. הנעה לפעולה היא בדרך כלל לינק שצריך להופיע בתחילת הפסקה בתיאור הסרטון.
אינסטגרם: זוכה ל-314 עוקבים, משתף גם בפעילות אישית וגם בפעילות פוליטית, עבודה יפה של חשיפה אישית שחשובה מאד ליצירת החיבור האישי עם הקהילה.
ציון לגנאי: ישנה הזנחה של פלטפורמת הטוויטר וחבל. הקהל בטוויטר שונה מהקהל בפלטפורמות אחרות. זהו פלח חשוב בפעילות הדיגיטלית, ודאי למועמד לבחירות.
פעילותו של המתמודד מטעם הליכוד משה ליאון ברשת מועטה יחסית, למרות פריסת הפעילות שלו על פני פלטפורמות שונות. המיקוד שלו היה בעיקר בפייסבוק ומעט ביוטיוב. בפלטפורמות נוספות - הוא בעל חשבונות ללא פעילות כמעט.
ראוי לציין
זירות פעילות:
רשתות - 43% (2 דפים של משה ליאון, המחזיקים יחד 34% מהשיח בפייס)
כתבות - 24%
טוויטר - 22%
פורומים - 10%
בלוגים - 1%
פייסבוק: משה ליאון מחזיק 2 דפי פייסבוק. להחזיק שניים מפצל בלי סיבה את התנועה ביניהם, במקום לרכזה במקום אחד. בנוסף מדובר בעבודה כפולה על תחזוק שוטף של תכנים וקהילה אינטראקטיבית, משום שאם אין אינטראקציה בדף הפייסבוק - קיומו לא אפקטיבי לעסק או למותג שמחזיק אותו.
ממש כמו במקרה הזה,
יוטיוב:
סרטון אחד - "משה ליאון - הסיפור האמיתי", הצליח להגיע ל-36 אלף איש.
טוויטר: לליאון רק 35 עוקבים
אינסטגרם: רק
על 2 הפלטפורמות האחרונות (טוויטר ואינסטרגרם) צריך לומר לאנשיו של ליאון ובכלל - פלטפורמות שאינן מתוחזקות, עדיף שלא תהיינה קיימות כלל, כדי לא להביא למקום שיראה שיש פעילות שאינה מקצועית.
טל נברו היא יועצת שיווק דיגיטלי, מרצה, מדריכה אישית ומלווה אירגונית בתחום הדיגיטל והמדיה החברתית. לאתר האינטרנט שלה -
- 3.06/02/2014 17:23הגב לתגובה זובימים קשים לקיומינו כעם וברמת מוסריות ירודה!נבחרת לאדם ראוי ועם טוהר מידות לכול תפקיד ציבורי.
- 2.סיגל 20/10/2013 11:18הגב לתגובה זואנשי מקצוע אמיתיים לא היו מזניחים את הטוויטר ושאר הנושאים. לא הכל פייסבוק! מה עם יוטיוב?
- אחד שיודע 20/10/2013 11:28הגב לתגובה זומשתמשים בהן. ניצול גרוע של כלים מצוינים
- 1.יופי של סקרים. שלושת החלקים. תודה (ל"ת)איתי ב. 20/10/2013 10:58הגב לתגובה זו

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola 2.53% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
