"בקמפיין 'חומוס אחלה' היו המון אתגרים - לא ישנתי 3 חודשים, אני בעצמי מלצרתי"
סמנכ"ל ההפקות והתוכן במשרד הפרסום 'באומן בר ריבנאי', דורית גווילי, היא האורחת שלנו במדור השבועי under 40 באייס. גווילי, בזוגיות ועם ילד, אחראית במסגרת עבודתה לכל הפקות המשרד, על צוות מפיקים בתוך המשרד ועל ספקים חיצוניים.
בין השאר אחראית גווילי לקמפיינים האחרון של חומוס אחלה, שוקולד פרה מסביב לעולם, ביטוח הראל, מזדה, סופרפארם, ישראכרט, ועוד.
בבחירות האחרונות היה 'באומן בר ריבנאי' אחראי גם לקמפיין של רשימת 'יש עתיד', במסגרתו הייתה גווילי בין הוגי הסיסמה "באנו לשנות". כפי שכולנו יודעים, מפלגתו של יאיר לפיד גרפה 19 מנדטים, והפכה להצלחה הגדולה של הבחירות.
1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך? העבודה השוטפת. אנשים מתסכלים על הקמפיינים הגדולים, אבל מעל 50% זה עבודה שוטפת - מודעות, סרטוני מכר, דברים קטנים ופחות נחשבים של צוותים שלמים במשרד, עבודה קשה ולא מספיק מוכרת.
2. גם ההבדל בין גברים ונשים לא השתנה? לא מספיק. אמנם אנחנו הנשים יצאנו מאגף המזכירה, אבל יכול להיות שבגלל השעות והאינטנסיביות - המקצוע הזה פחות קוסם לנשים. יש המון נשים מוכשרות - ברמת התקציבאיות והקריאייטיב, ויש להן מקום. גם במשרדים אחרים יש נשים בעמדות ניהול, אבל לא מספיק. זה עדיין רחוק מלהיות 50-50. זה נכון גם לגברים, מתישהו האינטנסיביות כבר לא מתאימה. זה ככה בכל העולם, בתחרויות פרסום - נכנסים לאולם של אלפים, ובמקרה הטוב - 20% נשים.
3. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך? הגלאם שחושבים שיש, כאילו עושים כל היום אודישנים לדוגמניות, מצלמים סלבס בחו"ל ואוכלים סושי בצהרים. במציאות זה מסתכם בפיצה קרה ב-1:00 בלילה.
4. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום? אני עוסקת בתחום שבו אתה נשפט על פי הפרויקט האחרון. למזלי, 2 הפרויקטים האחרונים היו הצלחה - גם הקמפיין של 'יש עתיד' וגם 'חומוס אחלה'. בחומוס היו המון אתגרים: זה לא לצלם מישהו מנגב חומוס. עשינו משהו אחר ושונה והתוצאות היו מדהימות. הכל אמיתי בקמפיין הזה, לא ישנתי 3 חודשים. פתחנו מקום למשך 3 שבועות והגשנו בו חומוס, אני בעצמי מלצרתי, אמרנו לאנשים "שלמו כמה שאתם רוצים", אנשים חזרו שוב ושוב ורק ובשבוע האחרון גילינו להם שזה חומוס מקופסאות וכל הכסף הלך לתרומה לעמותת 'מאיר השמן' לנערים בסיכון. בסופו של דבר המכירות של אחלה גדלו ב-70%.
5. מה היה שם שעשה את קמפיין 'יש עתיד' שעשיתם, להצלחה? ואת - מהוגי הסיסמה "באנו לשנות", אחרי השבוע האחרון, עדיין מאמינה בו? לפיד עשה עבודת שטח מדהימה, כל יום חוגי בית. היינו צוות שלם, לא בזכותי ולא בגללי הוא בכנסת. הוא הביא איתו את העניין של להסתכל בעיניים ולהגיד בסוף את האמת שלו. לא הייתה קלישאה בקמפיין, לא היה ילד עם דגל מתנופף. הוא גם שמר על הגינות, לא היה קמפיין נגטיב. לא הייתי מצליחה לעבוד עם מישהו שאני לא מאמינה בה בו. הוא מתכוון לטוב וזה המון. הוא באמת רוצה דברים טובים.
6. העובדה שהוא טאלנט הקלה? גם ביבי ובנט ויחימוביץ' הם סוג של טאלנטים עם המון ערך מוסף. אני לא חושבת שההצלחה של לפיד זה בגלל שהוא סלב. אנשים שפגשו אותו אחד על אחד האמינו שהוא רוצה שינוי, שהוא בא לשנות.
7. מה הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה? ב-2001 ניהלתי את 'חדשות ישראל' עם משה שלונסקי והיה אז גל פיגועים, וכשמצאתי את עצמי מחפשת סינק של אישה מירושלים שאיבדה את כל המשפחה בפיגוע, הבנתי שיש מחיר גבוה מידי לעבודה בניוז.
8. אם לא היית עוסקת בפרסום, בטוח היית: קולנוע דוקומנטרי. זה עוד לא ירד מהפרק.
9. מי פתח לך דלת? משה גאון. עבדנו יחד בג'י. סי, אז חברה של יעוץ אסטרטגי, והוא נתקע בלי מפיקה וביקש עזרה. חשבתי שזה לחודש-חודשיים, ואני כבר 10 שנים בבאומן.
10. כלל אחד בעבודה שאת לעולם לא מפרה? תחושות בטן - לעקוב אחריהן, לשמור על זה, בין אם זה קאסט או תסריט, זה מוכיח את עצמו שוב ושוב.
11. מהו האתגר הכי גדול בעבודה שלך? תחום הפרסום היום כל הזמן משתנה, אתה מוצא פלטפורמות שלא היו קיימות לפני שנה וצריך להפיק להן תוכן. מהלכי פרסום משתנים והצרכן משתנה. אין קשר בין עולם הפרסום שנכנסתי אליו לבין זה של היום. האתגר הוא להיות רלבנטי ללקוח ולתת לו את הפתרונות שהם לאו דווקא אלה בקופסה. זה לא קשור לגיל, אתה צריך להיות מעודכן. צריך להבין שיש לקוח שמתאימות לו 30 שניות בטלוויזיה ולקוח אחר שמתאימה לו פעילות אינטרנט גדולה. כל לקוח צריך לקבל מענה לצרכים שלו וגם צריך לתת ערך מוסף לצרכן, למעורבות צרכנית.
12. הציבור עוד מאמין לפרסומות? מאמינים לדברים אמיתיים, לא רוצים לראות מישהו שותה מיץ, אבל אם אתה נותן בידור, פרסומת מאד מצחיקה כמו היונים של 'ביטוח ישיר', והן מדברות על ערך אמיתי לצרכן, הצרכן יאהב את זה. החוכמה היא איך להיות שקוף, שהצרכן ישים לב ויאהב את זה.
13. את עוקבת אחרי 'מד מן'? מזדהה? בטח! מדהים שיש כל כך הרבה נקודות השקה בין מה שקרה אז למה שקורה היום. התעשייה עברה שינויים מהותיים ב-10 השנים שאני בתחום, אבל יש עדיין המון נקודות השקה. בתחרויות פרסום בעולם מדברים על אותן בעיות - איש קריאייטיב ואחר מזימבבואה ועוד אחד מארה"ב ידברו על אותן בעיות - על פלטפורמות מדיה שצריכות להיות רלבנטיות ותקציבים שהולכים וקטנים, וב'מד מן' זה מדהים, יש דברים שרלבנטיים לנו, התחרותיות, המכרזים, השעות מסביב לשעון.
14. פרגני למתחרים ב-10 השנים בתחום, עבדתי עם המון אנשים שהיום, בגלל התחלופה, עובדים ברוב המשרדים המתחרים. אני לא רוצה לפרגן למהלך זה או אחר. רמת הקריאייטיב בארץ היא גבוהה מאד והאנשים מצוינים. אני אפרגן למשרד קטן בשם 'אלנבי', בית קונספטים, יש להם דברים מעניינים באינטרנט, פעילויות גרילה, והמהלך אחרון שלהם של 'מכבי' באינטרנט - מעולה.
15. מה יותר מעניין או מספק - קמפיין פרסומי או קמפיין בחירות? אי אפשר להשוות. זה מספק ב-2 המקרים כשעשית קמפיין עם צוות גדול ושלם והתוצאה טובה. אבל יש משהו בלעשות משהו ערכי - שהוא מספק במיוחד. כך היה בקמפיין של 'יש עתיד' וגם בפעילות הפרו-בונו שהמשרד עושה למרכז פרס או עם לפורום המשפחות השכולות. לתת מהיכולות המקצועיות שלך לעמותות וללקוחות שלא משלמים, זה סיפוק גדול.
- 46.אזרח 09/06/2013 10:41הגב לתגובה זושאחרי הקמפיין של החומוס הפסקתי לאכול חומוס מוכן מקופסאות והתחלתי להכין בעצמי. קמפיין רע, רע מאוד.
- 45.מיאמי 15/05/2013 22:31הגב לתגובה זובאמת שאין עליה מפיקה, חברה, רצינית ושובבה הכל באותה אישה
- 44.דג סלומון 15/05/2013 21:05הגב לתגובה זומי קפטן המרמרה שעשה אן לייק לתגובות מפרגנות... שמחה -חיוך פרגון..לא קרה דבר. נכון?
- 43.עמית 13/05/2013 14:47הגב לתגובה זועם כל הטירוף וחוסר הפרופורציות של הענף ההזוי הזה, מצליחה להישאר בן אדם, ועוד בן אדם טוב
- 42.שרונה 13/05/2013 12:43הגב לתגובה זומעוררת השראה! גאה בך :)
- 41.לא מכיר 12/05/2013 22:12הגב לתגובה זובחיים לא ראיתי כאלה תגובות מפרגנות בתעשייה שלנו
- 40.אבו חומוס 12/05/2013 19:52הגב לתגובה זורק להוריד במשקל
- רוני 12/05/2013 20:57הגב לתגובה זואתה זבל.
- 39.שמנדוזית 12/05/2013 18:48הגב לתגובה זואין ולא תהיה כמוה בתחום הפרסום!!! שילוב נדיר של מקצועיות ואנושיות
- 38.בטטה 12/05/2013 18:23הגב לתגובה זואילו רק הייתי אוהב בנות ודורית לא הייתה בזוגיות מאושרת וילד לתפארת הייתי משלם גם מיליארד דולר כדי לזכות ולו לחודש אחד של זוגיות עם האישה המדהימה הזו! הכרתי את דורית במסגרת העבודה וזכיתי. זכיתי להכיר אישה משכמה ומעלה, מקצועית, מסורה, יודעת ואוהבת את העבודה ודואגת לכך שכל העושה במלאכה יזכה לפרגון וקרדיט על החלק שלו (גם אם זו היא שהדריכה אותו צעד אחרי צעד), ומעולם לא לוקחת לעצמה קרדיט (גם כשזה מגיע לה) בזכות דורית לא מעט אנשים טובים שאני מכיר נשארו במקצוע ולא ברחו ממנו כל עוד נפשם בם! אנשי ברנז׳ה יקרים- דורית היא המגדלאור שלאורו עלינו לפסוע!! יישר כח! עלי והצליחי
- 37.אחד שפעם וזה 12/05/2013 17:01הגב לתגובה זודוריס היא באמת מפיקה מדהימה - כל מה שאתה רוצה היא משיגה לך. מה הבעיה? היא לוקחת את הדברים לאקסטרים ומשלמת מחיר יקר מאוד על זה. חופשת לידה לא אמיתית, שבועות בצילומים בחו"ל, עבודה מסביב לשעון - זה לא בריא, וזה רק נותן עוד דלק למנהלים של המשרדים שרואים מישהו עובד בלי פרופורציות ומבקשים מכולם לעבוד ככה. זה חלק מהבעיות שיש היום במשרדי הפרסום..
- או! 12/05/2013 18:01הגב לתגובה זובדיוק. כל מילה בסלע. מתי תקום מישהי ותגיד "אני הצלחתי להיות גם אשת קריירה מדהימה, גם רעיה למופת וגם אם לדוגמה" תמיד זה "אני הצלחתי ולא ראיתי בית". אז יופי. תישארו רווקות ותביאו ילדים ממבחנות בגיל 45.
- הפוך גוטה 12/05/2013 20:56אתה מנסה להוציא אמירה פמיניסטית ויוצא לך אמירה שוביניסטית. כל אחד מחליט על חייו. ראיתי את דורית בעבודתה ועושה רושם שהיא גם מקצועית וגם נהנית מכל רגע.
- 36.מזל טרבלסי 12/05/2013 16:59הגב לתגובה זואת אחת ויחידה מעל כולם 55555
- 35.אחד שמכיר את המעריץ 12/05/2013 16:49הגב לתגובה זואין מה יותר להגיד מאשר תודה , תודה על מה שאת , תודה על מי את , ותודה על הכל את הבן אדם הכי מדהים שאני מכיר , וזה נדיר במקצוע הזה , פשוט מקצועית בלי בולשיט ובלי צבעיות פשוט בן אדם מדהים ואשת מקצוע מהרמה הגבוה ביותר , אני מחלק את החיים שלי לפני ואחרי שהכרתי אותה , דורית אוהבים אותך תמשיכי להיות מספר אחת .
- 34.א.ד אחד מהעולם 12/05/2013 16:46הגב לתגובה זונעשה את זה קצר(כמה שאני יכול). ראשית מדובר באישה/אישיותמדהימה עם לב רחב,צניעות ונתינה גדולה(ואם להיות אמיתיים -אלה שעובדים בתחום הזה-לא כאלה שחושבים שעובדים בתעשייה-יודעים שזה נדיר במחוזותינו) לצד זה מקצועיות ללא פשרות(לפעמים היא לא מקבלת על זה קרדיט- עע צניעות). סיפור- בשיחה שנקלעתי אליה במקרה לפני חמישה חודשים נאמרו הדברים הללו(מבלי שיודעים שאנחנו מכירים)- *בגללה נשארתי בתחום הזה *בזכות דוריס וכמוה ה"תעשייה" הזו נראת יותר טוב. *אישה מדהימה שהצילה אותי ויצאה גדולה. לגבי הצלחת קמפיין החומוס(ראית כמה תגובות ממורמרות)-המספרים מדברים בעד עצמם.אפשר להתמרמר,אפשר לאכול את הכובע אפשר לכאוב שלא היית חלק ממהלך כזה(אגב הייתי שםבלי לדעת שזאת עבודה של דוריס-אכלו ואהבו כמו גדולים והביקורות היו מדהימות)או שפשוט אפשר לפרגן,כן לפרגן.. זהו רק כי מגיע..רק כי מדובר באדם מדהים.. להקשיב לביקורות הטובות(וכן יש מלא פה מסתבר,יותר משליליות)ללמוד ממנה איך להשאר בן אדם בלי אגו ולנסות לחקות. אוהבים אותך דוריס.. אייך משכפלים אותך?
- 33.יאיר ניצני 12/05/2013 15:37הגב לתגובה זוהאחת והיחידה, לב ענק , הרבה שכל אבל גם לא פריירית. ( של אף אחד כמובן) אוהב אותה מאוד
- 32.מושה מהחומוס 12/05/2013 15:17הגב לתגובה זוחומוס זה עניין של גברים ,אז ככה זה נראה
- 31.קולגה מפרגנת 12/05/2013 15:06הגב לתגובה זויחידה במינה בולדוזרית אמיתית!!
- איזה מזל (ל"ת)12/05/2013 16:29הגב לתגובה זו
- 30.לא ישנתי 3 ימים מהכאב בטן שקיבלתי מהחומוס הזה (ל"ת)דימה 12/05/2013 14:46הגב לתגובה זו
- 29.אחת מהתחום 12/05/2013 14:44הגב לתגובה זופשוט קמפיינים מצויינים! כל הכבוד :)
- 28.שירי 12/05/2013 14:39הגב לתגובה זוועדיין, קמפיין ציני
- תלמדו לפרגן, כל הכבוד דורית (ל"ת)קנאים נמאסתם 12/05/2013 16:18הגב לתגובה זו
- 27.or 12/05/2013 14:35הגב לתגובה זוכן ירבו אנשים כמוה שלא מאבדים צלם אנוש לצד המקצועיות
- 26.מיוחדת במינה. (ל"ת)יואל 12/05/2013 14:03הגב לתגובה זו
- 25.דניאל 12/05/2013 13:43הגב לתגובה זולא מפתיע שכל התגובות מהללות. מדובר באשת מקצוע מהמעלה הראשונה, מאלה שעושים את העבודה השחורה כדי שאחרים יזכו בפרסים. ואם זה לא מספיק, אז גם אחת המנהלות הבכירות במשרד, מנהלת שהצוות שלה מהלל ובן אדם מקסים. בחירה מצויינת למדור
- 24.חימצה 12/05/2013 13:30הגב לתגובה זוזה אחד החומוסים היותר גרועים ואילו הקמפיין היה סתמי ולא מעניין ,אבל מה כבר אפשר לצפות ממי שזה רמת החומוס שלו
- המקורי 12/05/2013 13:44הגב לתגובה זובמשרד העלוב שאתה עובד בו בפינה שאתה יושב לא תזכה כל חייך לקמפיין כזה. אם אחד הלקוחות שלך שיודעים לקרוא יראה לך נתוני סטורנקסט אז תבין שבכל ימיך לא תזכה להיות שותף לכזה דבר!!
- 23.אחד מהסטודיו. 12/05/2013 13:29הגב לתגובה זוכולה מהלך של שטראוס. עוד יומיים של משק ירבועים בגליל. אין צורך שלא תישני 3 חודשים ובטח ובטח אין צורך שאת תמלצרי. לשטראוס יש מספיק כסף למלצריות. יש עכשיו מבצע שלוש בעשר. אני מאוד שמח שאת מצליחה וזה. זה בכלל לא קשור לזה שאת אישה, גבר או קרוסדרסר. זה קשור לזה שאת טובה במה שאת עושה. ככה מצליחים. ולא שעבוד למערכת נצלנית שמעריכה עובדים שמוכנים לא לישון 3 חודשים, לאכול פיצות קרות באחת בלילה ובסוף אפילו למלצר, רק בשביל "להיות חתום" על מהלך גדול שיכניס עוד כסף לכיסי הבעלים, רגע אחרי שהודיעו על קיצוץ משכורות. מעניין מה הזוגיות + 1 שלך אומרים על זה שאת לא באה הביתה באחת בלילה.
- 22.יגאל 12/05/2013 13:28הגב לתגובה זודורית היקרה, את דוגמא למצויינות, להגינות ולרגישות אנושית יוצאת דופן. תענוג היה לעבוד איתך יגאל
- אחת שיודעת 12/05/2013 13:38הגב לתגובה זוגאווה גדולה אישה מדהימה אישיות כובשת , רהוטה ואינטליגנטית יישר כוח !!
- 21.אחלה קמפיין השנה , אין מתחרים (ל"ת)מתחרה 12/05/2013 12:57הגב לתגובה זו
- ציפי 12/05/2013 13:31הגב לתגובה זויש נשים בישראל!!!!!!
- יש נשים בישראל!!!!!!! (ל"ת)ציפי 12/05/2013 14:50
- 20.תותחית !! דוריס את מספר אחת !!! (ל"ת)ליזה 12/05/2013 12:54הגב לתגובה זו
- 19.באומניסט לשעבר 12/05/2013 12:54הגב לתגובה זוכל הכבוד מותק
- 18.אחת שיודעת 12/05/2013 12:46הגב לתגובה זודורית גווילי את האחת והיחידה
- 17.באבי 12/05/2013 12:36הגב לתגובה זוגם בתעשיה הרקובה. בתכלס, הייתי נותן לך לנהל את כל ההפקות של המדינה, אבל אני רק טוקבקיבט.
- 16.אלף בית 12/05/2013 12:35הגב לתגובה זוהחומוס הור רק דוגמא למהלך שיווקי חזק וחכם. עוד אחד מעשרות מהלכים של באומן שדוריס הובילה אותם היד חזקה. יש הרבה מה ללמוד ממנה ומהמשרד. איזה לקוח לא היה רוצה ניהול תקציב כזה ורעויונות כאלה למותג שלו.
- 15.מספר אחת בענף (ל"ת)ניב 12/05/2013 12:35הגב לתגובה זו
- 14.אריאלה 12/05/2013 12:27הגב לתגובה זוכל הכבוד! הלוואי ויהיו יותר נשים בתפקידים בכירים..
- 13.אין דברים כמוה !!! (ל"ת)אחד שיודע 12/05/2013 12:25הגב לתגובה זו
- 12.סתם שתדעו - אישה קדושה! (ל"ת)א 12/05/2013 12:19הגב לתגובה זו
- 11.אורן 12/05/2013 12:14הגב לתגובה זודוגמה ומופת לעבודה בלחץ גבוה.
- מ ד ה י מ ה (ל"ת)רויטל 13/05/2013 20:18הגב לתגובה זו
- 10.זיסר 12/05/2013 12:14הגב לתגובה זוללא ספק המפיקה הטובה ביקום. אני אומר את זה כבר שנים. נאמר אתה צריך גנרטור בקטמנדו בדיוק בעוד שעה, היא תשאל אותך ״ סולר או בנזין?״
- 9.עידן 12/05/2013 12:11הגב לתגובה זוכל מי שאכל שם הרגיש מרומה כשגילו לו שהמיץ פח הזה היה שטראוס המאוסים לאורך כל הדרך, חברה שהציבור מאס בה מכל המחאות והעושק, ועוד יותר מאס בה כשהיא ניסתה להתחפש למשהו אחר. פרסום ציני
- 8.אחד שלא יודע 12/05/2013 12:09הגב לתגובה זודוריס, כל הכבוד לך.
- 7.מתוקי 12/05/2013 12:08הגב לתגובה זופנויה או בזוגיות?
- 6.מוישה 12/05/2013 12:07הגב לתגובה זוגווילי, בכמה זה תרם למכירות? את מפיקה טובה, אבל לא באמת מבינה בשיווק
- עובד 12/05/2013 13:48הגב לתגובה זוכמה קל להשמיץ מתוך בורות!! אם תכנס לנתוני סטורנקסט תבין שלא היה מעולם מהלך כל כך אפקטיבי. מה הסיכוי שתתנצל? אפס. מתוסכל אחד
- אוי מוישה 12/05/2013 13:07הגב לתגובה זוובמה אתה מבין?
- המכירות של אחלה קפצו בטירוף!! (ל"ת)מוישה יא טיפש! 12/05/2013 13:05הגב לתגובה זו
- אז מי פה טיפש? 12/05/2013 14:56בסוף תשכנע את עצמך להאמין בכל שקר שתספר לעצמך
- 5.אורן 12/05/2013 12:06הגב לתגובה זואיו עליה בעולם!
- 4.ירון 12/05/2013 12:05הגב לתגובה זוזכיתי לעבוד עמה וכולם צריכים ללמוד ממנה איך מפיקים תוך שמירה על רמת התוצר וכבוד הספק
- 3.דוריס מספר אחת!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל"ת)אחת שיודעת 12/05/2013 12:00הגב לתגובה זו
- 2.כולה חומוס,קצת פרופורציה בחיים לא תזיק (ל"ת)מנכ"ל משרד (לשעבר) 12/05/2013 11:58הגב לתגובה זו
- 1.אחד מבאומן 12/05/2013 11:52הגב לתגובה זואין דברים כמוה, כמה רמות מעל כל דבר בתעשייה. הרבה אנשים בבאומן חייבים לה את הזכיות שלהם.