בצל פרשת מנחם בן והמאבקים ברדיו: רשת ב' יוצאת בקמפיין ב-2 מיליון שקל

עפ"י סקר TGI, מאבדת הרשת מאזינים. הביקורת לא מאחרת לבוא: "המאזינים בורחים בגלל ראיונות מתחנפים לפוליטיקאים, הרס תכניות והתערבות בוטה"
אלכסנדר כץ | (18)

פוליטיזציה ברשות השידור? מאבקים בין העובדים להנהלה? פגיעה בשידורים? למרות זאת, רשת ב' תעלה היום (יום ג') בקמפיין פרסומי עם המסר "המציאות היא הטלנובלה הטובה ביותר: רשת ב' - תברח למציאות".

הקמפיין יעלה באמצעות משרד הפרסום Y&R ישראל ובאמצעות שפ"מ, והמטרה, על פי רשות השידור, היא לחזק את המותג "רשת ב'" כרשת האקטואליה המובילה בישראל, ולייצר עניין בקרב קהלים חדשים. מסע הפרסום נאמד בהשקעה של כ-2 מיליון שקלים, והוא צפוי לעלות ברשתות קול ישראל השונות, בערוצים 1 ו-10, בעיתונות הכתובה ובשילוט על גבי אוטובוסים.

* לדף הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

במרכז הקמפיין עומדת סדרת מודעות המציגות סיפורים חדשותיים המעוצבים בצבעוניות דרמטית המדמה את השפה העצובית של הטלנובלות. כך למשל ניתן לראות את תמונתם של נשיא ארה"ב ברק אובמה, מזכירת המדינה הילרי קלינטון והנשיא האיראני מחמוד אחמדינג'אד , עם הכותרת "תשוקת הנצים", או את קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ומנהיגי יוון עם הכותרת "משולש גורלי".

לדברי סמנכ"ל השיווק של שפ"מ, שרית אריסון, "מטרת הקמפיין היא להציג את רשת ב' הכל-כך מוכרת לכולנו באור חדש ומרענן, לייצר קשב ועניין בקרב קהלים חדשים בנוסף למאזינים הנאמנים". המשנה למנכ"ל Y&R ישראל, גיא וינברגר, מסביר כי "בבסיס הקמפיין עומדת תובנה צרכנית לפיה רשת ב' מאפשרת לנו לברוח מהצרות הקטנות שלנו לצרות הגדולות של האחרים. ואכן, הצרות הגדולות של האחרים מפתות הרבה יותר - הן יותר מסעירות וגם להבדיל מהצרות הקטנות שלנו, לא דורשת מאתנו לעשות שום דבר בעניינן".

על פי סקר TGI האחרון שפורסם בשבוע שעבר, רשת ב' היא רשת האקטואליה המובילה בישראל ומגיעה למיליון מאזינים בני 18 ויותר מדי יום, מתוך 1.6 מיליון מאזינים לקול ישראל בסך הכל. ואולם, רשת ב' מציגה ירידה מתמדת באחוזי האזנה אליה, לפחות ב-4 החציונים האחרונים. בחציון הראשון של 2012 האזינו לתחנה 24.3% מול 25.4% בחצי השני של 2011, 25.8% בחציון הראשון של 2011, ו-27% בחציון יולי-דצמבר 2010. בשנה האחרונה מנהל את קול ישראל מיקי מירו, שזוכה לביקורת קשה על תפקודו בקרב עובדים ברדיו.

עם ההחלטה על הקמפיין, הביקורת ברשות השידור לא מאחרת להגיע, בעיקר לנוכח הביקורת מבית והביקורת הציבורית על ההתערבות הפוליטית בקול ישראל והניסיון לפגוע בקרן נויבך. לדברי גורם בכיר ברשות, "במקום לבזבז כספים על קמפיינים מיותרים, מוטב למנהלי רשת ב' להשקיע מחשבה ושיקולים מקצועיים בתכנים של התחנה המתפוררת".

אותו גורם אמר לאייס כי "המאזינים בורחים מרשת ב' לא בגלל טלנובלות, אלא בגלל תכניות משעממות, בגלל החלטות תמוהות כמו השינויים התזזיתיים ברצועת הערב, בגלל ראיונות מתחנפים לפוליטיקאים, בגלל הרס תכניות דגל כמו 'הכל דיבורים', ובגלל פוליטיזציה בוטה ושקופה כמו מה שעושים לקרן נויבך. את כל זה אפשר לשנות בחינם. צריך רק מנהלים שלא רוצים כל הזמן לרצות את הפוליטיקאים שמינו אותם".

תגובות לכתבה(18):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    קול ישראל מתפגרת, העסק מת, תודה נויבך (ל"ת)
    קובי 01/08/2012 20:28
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    מיקי מירו מנהל קול ישראל? באמת גועל (ל"ת)
    עובד לשעבר 01/08/2012 18:46
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    מי אחראי לקראיטיב המפושל הזה? (ל"ת)
    ביזיון 01/08/2012 11:43
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    שני מליון מכספי האגרה, לבזבוזים ישכסף? (ל"ת)
    מושחתים 31/07/2012 20:51
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    ב' זה אוהל 31/07/2012 16:00
    הגב לתגובה זו
    הממים בפייסבוק יפים יותר
  • 6.
    נויבך וחבריה הם המתנה הכי טובה לגלץ (ל"ת)
    רשת ב מתרסקת 31/07/2012 15:47
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    ממש לא! 31/07/2012 15:45
    הגב לתגובה זו
    וההטיה, רק שומע את צוחותיה של נויבך ישר מעביר
  • 4.
    דרייפר 31/07/2012 15:15
    הגב לתגובה זו
    חסר עומק עם תובנה מיושנת ומשעממת גם. הלבשתם את אחמדיניג'אד כמו בובי יואינג... אה, תנו לי לעבור לרשת ב' כדי שאוכל לברוח למציאות.
  • מוטי 31/07/2012 15:39
    הגב לתגובה זו
    ממליץ לך לברוח לכל מקום בעולם, אנחנו נסתדר ממש טוב בלעדיך
  • 3.
    עובד ממורמר 31/07/2012 15:08
    הגב לתגובה זו
    הגיע הזמן שתפסיקו לצטט את הבכירים האלה שכל מטרתם לשפוך את התינוק עם המים. הכתבה הזאת לא מאוזנת ומגמתית וחבל.
  • 2.
    מוטי 31/07/2012 15:03
    הגב לתגובה זו
    איך מאזינים בורחים מרשת ב' עם היא רשת האקטואליה המובילה
  • שירן 31/07/2012 15:05
    הגב לתגובה זו
    אתה לא יכול להוביל וגם לאבד מאזינים? ברור שכן. אם יש לך 27% מאזינים לפני כשנתיים, ועכשיו 24%, אז איבדת מאזינים. פשוט מאד
  • מוטי 31/07/2012 15:12
    שירןאני לא מכירה אותך אבל נדמה לי שאת עם שם בדוי. אני סתם מאזינה לרשת ב' ואוהבת אותה אז באמת לא משנה לי אחוז לפה אחוז לשם. אני מבינה שאת או אתה עובדים ברשת ב' אני מאחלת לך בריאות ואריכות חיים רק על תקברו את עצמכם עם כל המריבות האלה אתם לא בגן ילדים
  • 1.
    לא מוכר 31/07/2012 14:40
    הגב לתגובה זו
    בלי קשר, מוזר ש-ICE מעלים כרזה מהקמפיין ומצטטים אותה לא נכון בכתבה.
  • יעל 31/07/2012 16:11
    הגב לתגובה זו
    נמאס מכל אלו שאין להם חיים ועסוקים בליצור רפש, סכסכנות והבל. קמפיין מדהים..... אחת שמבינה!
  • שרון 31/07/2012 14:52
    הגב לתגובה זו
    מעניין מאוד מי האינטרסנט מבית שדואג להכפיש את מקור פרנסתו? יתכן ויש לו מקורות הכנסה נוספים? רשת ב' עפ"י טי. ג'י. אי. היא רשת האקטואליה המובילה בארץ עם 1,000000 מאזינים ביום וזו כנראה הסיבה שכל המדיה חוגגת על עניינים שוליים כאלה ואחרים