בצל פרשת מנחם בן והמאבקים ברדיו: רשת ב' יוצאת בקמפיין ב-2 מיליון שקל
פוליטיזציה ברשות השידור? מאבקים בין העובדים להנהלה? פגיעה בשידורים? למרות זאת, רשת ב' תעלה היום (יום ג') בקמפיין פרסומי עם המסר "המציאות היא הטלנובלה הטובה ביותר: רשת ב' - תברח למציאות".
הקמפיין יעלה באמצעות משרד הפרסום Y&R ישראל ובאמצעות שפ"מ, והמטרה, על פי רשות השידור, היא לחזק את המותג "רשת ב'" כרשת האקטואליה המובילה בישראל, ולייצר עניין בקרב קהלים חדשים. מסע הפרסום נאמד בהשקעה של כ-2 מיליון שקלים, והוא צפוי לעלות ברשתות קול ישראל השונות, בערוצים 1 ו-10, בעיתונות הכתובה ובשילוט על גבי אוטובוסים.
במרכז הקמפיין עומדת סדרת מודעות המציגות סיפורים חדשותיים המעוצבים בצבעוניות דרמטית המדמה את השפה העצובית של הטלנובלות. כך למשל ניתן לראות את תמונתם של נשיא ארה"ב ברק אובמה, מזכירת המדינה הילרי קלינטון והנשיא האיראני מחמוד אחמדינג'אד , עם הכותרת "תשוקת הנצים", או את קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ומנהיגי יוון עם הכותרת "משולש גורלי".
לדברי סמנכ"ל השיווק של שפ"מ, שרית אריסון, "מטרת הקמפיין היא להציג את רשת ב' הכל-כך מוכרת לכולנו באור חדש ומרענן, לייצר קשב ועניין בקרב קהלים חדשים בנוסף למאזינים הנאמנים". המשנה למנכ"ל Y&R ישראל, גיא וינברגר, מסביר כי "בבסיס הקמפיין עומדת תובנה צרכנית לפיה רשת ב' מאפשרת לנו לברוח מהצרות הקטנות שלנו לצרות הגדולות של האחרים. ואכן, הצרות הגדולות של האחרים מפתות הרבה יותר - הן יותר מסעירות וגם להבדיל מהצרות הקטנות שלנו, לא דורשת מאתנו לעשות שום דבר בעניינן".
על פי
עם ההחלטה על הקמפיין, הביקורת ברשות השידור לא מאחרת להגיע, בעיקר לנוכח הביקורת מבית והביקורת הציבורית על ההתערבות הפוליטית בקול ישראל והניסיון לפגוע בקרן נויבך. לדברי גורם בכיר ברשות, "במקום לבזבז כספים על קמפיינים מיותרים, מוטב למנהלי רשת ב' להשקיע מחשבה ושיקולים מקצועיים בתכנים של התחנה המתפוררת".
אותו גורם אמר לאייס כי "המאזינים בורחים מרשת ב' לא בגלל טלנובלות, אלא בגלל תכניות משעממות, בגלל החלטות תמוהות כמו השינויים התזזיתיים ברצועת הערב, בגלל ראיונות מתחנפים לפוליטיקאים, בגלל הרס תכניות דגל כמו 'הכל דיבורים', ובגלל פוליטיזציה בוטה ושקופה כמו מה שעושים לקרן נויבך. את כל זה אפשר לשנות בחינם. צריך רק מנהלים שלא רוצים כל הזמן לרצות את הפוליטיקאים שמינו אותם".
- 11.קול ישראל מתפגרת, העסק מת, תודה נויבך (ל"ת)קובי 01/08/2012 20:28הגב לתגובה זו
- 10.מיקי מירו מנהל קול ישראל? באמת גועל (ל"ת)עובד לשעבר 01/08/2012 18:46הגב לתגובה זו
- 9.מי אחראי לקראיטיב המפושל הזה? (ל"ת)ביזיון 01/08/2012 11:43הגב לתגובה זו
- 8.שני מליון מכספי האגרה, לבזבוזים ישכסף? (ל"ת)מושחתים 31/07/2012 20:51הגב לתגובה זו
- 7.ב' זה אוהל 31/07/2012 16:00הגב לתגובה זוהממים בפייסבוק יפים יותר
- 6.נויבך וחבריה הם המתנה הכי טובה לגלץ (ל"ת)רשת ב מתרסקת 31/07/2012 15:47הגב לתגובה זו
- 5.ממש לא! 31/07/2012 15:45הגב לתגובה זווההטיה, רק שומע את צוחותיה של נויבך ישר מעביר
- 4.דרייפר 31/07/2012 15:15הגב לתגובה זוחסר עומק עם תובנה מיושנת ומשעממת גם. הלבשתם את אחמדיניג'אד כמו בובי יואינג... אה, תנו לי לעבור לרשת ב' כדי שאוכל לברוח למציאות.
- מוטי 31/07/2012 15:39הגב לתגובה זוממליץ לך לברוח לכל מקום בעולם, אנחנו נסתדר ממש טוב בלעדיך
- 3.עובד ממורמר 31/07/2012 15:08הגב לתגובה זוהגיע הזמן שתפסיקו לצטט את הבכירים האלה שכל מטרתם לשפוך את התינוק עם המים. הכתבה הזאת לא מאוזנת ומגמתית וחבל.
- 2.מוטי 31/07/2012 15:03הגב לתגובה זואיך מאזינים בורחים מרשת ב' עם היא רשת האקטואליה המובילה
- שירן 31/07/2012 15:05הגב לתגובה זואתה לא יכול להוביל וגם לאבד מאזינים? ברור שכן. אם יש לך 27% מאזינים לפני כשנתיים, ועכשיו 24%, אז איבדת מאזינים. פשוט מאד
- מוטי 31/07/2012 15:12שירןאני לא מכירה אותך אבל נדמה לי שאת עם שם בדוי. אני סתם מאזינה לרשת ב' ואוהבת אותה אז באמת לא משנה לי אחוז לפה אחוז לשם. אני מבינה שאת או אתה עובדים ברשת ב' אני מאחלת לך בריאות ואריכות חיים רק על תקברו את עצמכם עם כל המריבות האלה אתם לא בגן ילדים
- 1.לא מוכר 31/07/2012 14:40הגב לתגובה זובלי קשר, מוזר ש-ICE מעלים כרזה מהקמפיין ומצטטים אותה לא נכון בכתבה.
- יעל 31/07/2012 16:11הגב לתגובה זונמאס מכל אלו שאין להם חיים ועסוקים בליצור רפש, סכסכנות והבל. קמפיין מדהים..... אחת שמבינה!
- שרון 31/07/2012 14:52הגב לתגובה זומעניין מאוד מי האינטרסנט מבית שדואג להכפיש את מקור פרנסתו? יתכן ויש לו מקורות הכנסה נוספים? רשת ב' עפ"י טי. ג'י. אי. היא רשת האקטואליה המובילה בארץ עם 1,000000 מאזינים ביום וזו כנראה הסיבה שכל המדיה חוגגת על עניינים שוליים כאלה ואחרים